Röviden – Kia Picanto
Mi ez?A Kia 2004-ben bemutatott kisautójának 2017-es, harmadik generációja
Mi tud?Picike, praktikus városi jószág, apró benzinmotorral
Mibe kerül?A legolcsóbb Picanto 2 769 000 forintba kerül, az árlista legdrágább darabjáért pedig 4 369 000 forintot kérnek
Kinek jó?Városlakó szingliknek, gyermektelen pároknak, és kirepült gyerekes idősebbeknek is jó lehet

Külső

Alapjaiban nem nagyon változott a legutóbbi Genfi Autószalonon bemutatott Kia Picanto, legalábbis a hangulatot, méreteket illetően. Itt elmaradnak a plusz centik, kilók, a Picanto ugyanolyan kisautó, mint amilyen 2004-ben, bemutatásakor volt. A műszaki fejlődés persze nem maradt el, a legfrissebb Picanto új padlólemezre készül – kapott is másfél centi pluszt tengelytávban – illetve a túlnyúlásokkal is játszottak, elöl rövidebb, hátul hosszabb lett a szűken 3,6 méter hosszú, majdnem 160 centi széles, magasépítésű kisautó. Változott a dizájn is, a karakteres járgány szépen illeszkedik a koreai márkától megszokott stílushoz. Van akinek ez a szimpatikusabb, az egységes márkaarculat, szerintem pedig sokkal érdekesebb, ha egy márkán belül a modellek egyediek tudnak maradni. Mint például a Suzuki-nál, ahol van komoly SUV és idétlen megjelenésű kisautó is. Lényeg, hogy a Picanto komoly arcot, hatalmas lámpatesteket, magasra húzott övvonalat és a korábbinál nagyobb ablakot kapott a hátsó ajtók sarkába. A fenekén dolgozhattak volna még egy kicsit, de szemből szinte hibátlan a forma.

Komoly ábrázat, hatalmas fényszóróval, óriási szájjal

Belső

A koreaiak az idők során remekül éreztek rá, mit kell átvenni más autógyáraktól, ha jó, élhető belsőt akarnak építeni. Ma már ott tartanak, hogy komoly múltú gyártók mehetnének szorgalmasan jegyzetelni a Kia-hoz, mit, hogyan lehet bosszantó hibák nélkül megcsinálni. A Picanto belseje is teljesen korrekt, a dizájntól a használhatóságon át a felhasznált anyagok nagy részéig. De nézzük részletesebben is.

Jellegzetes kia-s kormány

Nem meglepő, hogy a kismotoros, szerényen felszerelt Picantóban szinte minden műanyagból van. Óriási, unalmas fekete plasztikfelület trónol az ajtókon, és még a kormányra, váltógombra sem jutott egy fikarcnyi bőrbunda, vagy egy leheletnyi króm a belső kilincsekre, szellőzőrostélyra. Ennek ellenére mégsem lehangoló a belső, az üléskárpitok világos díszvarrása, a jellegzetes kerek közepű kormány, amire azért kerültek gombok is – amikkel a telefont, fedélzeti számítógépet és a rádiót lehet vezérelni – valamit szépít a legolcsóbb Picanto hangulatán. Kapcsolói, gombjai viszont ötletesek, jól használhatóak és érzetre is nagyon eltaláltak. Egy 3,6 méter hosszú kisautótól butaság volna tágas, puccos belsőt várni. Az új Picantóban ennek ellenére négy átlagos testméretű felnőtt kényelmesen elfér, ami a korábbinál másfél centivel hosszabb tengelytávnak és a rafinált berendezésnek egyaránt köszönhető. Ilyen trükk a hangyányit magasabbra épített műszerfal, illetve a térdet kevésbé zavaró középkonzol is.

Szép, rendezett, informatív műszerfal

Műszerfala két nagy, kerek, mutatós műszerből áll, amik a fordulatszámot, sebességet mutatják, aljukban kicsike mutatók pedig a vízhőmérsékletet, üzemanyagszintet. A két kerek műszer között monokróm TFT kijelző trónol, ez a fedélzeti számítógép információit mutatja meg. Semmi csicsa, semmi felesleges funkció, viszont van minden, amire csak szüksége lehet a vezetőnek.

A korábbinál bő 50 literrel nagyobb csomagtartó most már 255 literes – ez kategóriája legjobbjának számít – amit a háttámlák lehajtásával 1010 literre lehet bővíteni, de sík rakodófelületről ne álmodjunk. Pakolni annyira nem jó a mély üreget, aminek az aljában pótkereket nem, csupán gumijavító készletet találunk. Az belsőt olyan további apróságok teszik még kellemesebbé, mint a hátsóknak is járó kapaszkodó, a hímzett, vastag szőnyeg, vagy, hogy a hátsó üléstámlák előre-, majd visszahajtása után sem kell a becsípett biztonsági öveket elővakarni a támlák mögül.

Multifunkciós kormány, ügyes gombokkal

Ami viszont nagyon hiányzik az autóból, az a tempomat. Tolatóradar, vagy kamera nélkül azért elvan az ember, még ha zsebkendőnyi városi potyahelyekre is kell begyömöszölni a járgányt – azért nyilván könnyebb lenne, ha lenne – aminek bentről nézve nagyjából tényleg ott van a vége, ahol elfogy a hátsó üveg. Persze ezek rendelhető tételek, csak a fapados tesztautóban nem voltak benne.

Technika

Kis autóba kis motor! A Picanto-ban háromhengeres, mindössze 998 köbcentis, 67 lóerős benzinmotor dolgozik, ami 95 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. 67 lóerő elsőre röhejesen kevésnek tűnik, de a valóságban mégsem az a durván 900 kilós autóhoz. Városi közlekedéshez ennyi is elég, a Picanto-val nem kell szánalmat keltően vánszorogni, könnyedén felveszi a forgalom ritmusát. De nemcsak az 50-es, 70-es utakon használható, az autópályás sebességgel is megbirkózik, még ha kicsit lassabban is gyorsul fel 130-as sebességre. Az előzéseket viszont alaposan meg kell fontolni, erőből ezeket a manővereket nem lehet lenyomni. Normális autózás közben nem zavaró a háromhengeres hang, sőt, igazából az első komolyabb gyorsításig, nagyobb fordulatszámon pörgetésig az autó elég jól eltitkolja, hogy egy hengerrel kevesebbje van a megszokottnál.

Kicsike, de jól használható benzinmotor

Vezetés

Adatlap

Kia Picanto 1,0 LX

Motor998 cm3, soros, háromhengeres, szívó benzines
Teljesítmény67 LE (49 kW) 5500/perc
Nyomaték96 Nm 3500/perc
Gyorsulás (0-100 km/h)14,5 másodperc
Végsebesség158 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,5 liter/100 km
Listaár:2 769 000 forint

A Kia Picanto-t minden előzetes várakozás ellenére jó vezetni. Picike motorjával, apró termetével komolyan élvezet vele a városi autózás. Karosszériája jól átlátható, igaz, pár nap kell míg az ember ráérez, hogy még ott is bőven elfér az orra, ahová amúgy már nem mernénk betenni. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros és mindkettő feszesebbre hangolták az előző modellváltozathoz képest, de összességében még így is kényelmes, komfortos vele az autózás.

Kormánya is közvetlenebb lett, kevesebbet kell tekerni a két végállás között. Ötfokozatú váltója átlagos, különösebb hibája nincs, működik és kész. A műanyag váltógomb fogása viszont vacak. Vezető segítő rendszerből alig jutott az alap Picanto-ba, mindössze a kötelező ESP és a guminyomás ellenőrző az, amire támaszkodhat a sofőr.

Magasra húzott övvonal és finom domborítás az ajtóban

Költségek

Az alap, egyliteres Picanto 2,769,000 forintba kerül, ugyanez 1,25-ös, 84 lóerős négyhengeressel 200 ezer forinttal kerül többe.  Az alap LX felszereltséghez rendelhető ADA (Advanced Driving Assistance csomag) felára 100 forint, az Exclusive csomag (színezett üveg, első ködfényszóró, fényezett külső tükör, fényezett külső ajtókilincsek, elektromos ablakemelők, elektromos fűtött külső tükör, állítható magasságú vezetőülés, manuális légkondicionáló, rádió USB és AUX csatlakozóval, bluetooth-al, multifunkciós kormány, távirányítós központi zár) 400 ezer forint, a metálfényezés felára 120 ezer forint. Automatikus váltó csak a nagyobb motorhoz rendelhető, további 400 ezer forintért. Az autó tesztfogyasztása 5,4 liter volt, bőséges városi és némi autópályás használat mellett.

A Kia Picanto és vetélytársai – Listaár, forint
Kia Picanto 1,0 LX2 769 000
Renault Twingo Life2 640 000
Toyota Aygo 1,0 VVT-i X2 800 000
Fiat Panda 1,2 Pop3 040 000

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Mókás megjelenés
  • Korrekt kivitelű utastér
  • Ergonomikus berendezés
  • Kétdarabos motorválaszték
  • Szerény presztízs

Szerinted hány pontot érdemel a Kia Picanto?

471 szavazat - átlag: 6.7 (10-ből)

Szerinted hány pontot érdemel a Kia Picanto?