Röviden – VW e-Golf, Golf GTE, Golf R
Mi ez?A hetedik generációs VW Golf modellfrissítésekor szinte az összes modell változott – néhányukról már írtunk korábban – most a fentieket mutatjuk be
Mi tud?Van, amelyik erősebb lett, van amelyiknek a hatótávja nőtt meg
Mibe kerül?A villanyos Golf 11,5, a konnektoros hibrid GTE 12,3 millió forinttól kapható
Kinek jó?A takarékos városi vezetőtől a sportos versenyzőhajlamúig bárki megtalálhatja a kedvenc Golfját

Katonás sorban állnak a Golfok

Tavaly év végén újult meg a VW legfontosabb modellje, a Golf. Négy évtized alatt több, mint 33 millió Golf kelt el világszerte – csak 2016-ban 980 ezer darab – így a lendület megtartása miatt időszerű volt egy kicsit feldobni a modellt. Kintről nagy változás nem történt rajta, belsejébe viszont tengernyi újdonság került. A márka februárban már tartott egy bemutatót a megújult Golfokról, a külső, belső és technikai újításokat akár egy az egyben át is másolhatnám Hamar Balázs kolléga korábbi cikkéből, de inkább ide teszem a linket, akit ezek is érdekelnek kattintson csak ide, ni! Viszont annyi Golf modell van, hogy jutott belőle egy második körre is, így ezúttal az elektromos e-Golf, a Golf GTE és a Golf R volt terítéken.

A kék a régi, a sárga az új modell, tessék ide-oda cibálni a középső csíkot!

Szóval a VW nagy levegőt vett és egy rakás Golf modellt felfrissített. Erősebbek,csinosabbak, vagy éppen nagyobb hatótávolságúak lettek mindannyian.

Nagyobb kapacitású akksit és erősebb motort is kapott a villany Golf

Nagyobb kapacitású akksit és erősebb motort is kapott a villany Golf

e-Golf

A 2014-ben bemutatott e-Golf egy feltöltéssel most már nemcsak 190 kilométert, hanem 300-at képes megtenni. Mondjuk gyorsan mellé is írja a gyár, hogy ez csak az elméleti, ki tudja milyen körülmények közt mért szabványos adat, a tényleges hatótáv azonban nagyjából 200 kilométer, ami a sofőr vezetési stílusától, a domborzattól és az időjárástól is nagymértékben függ. Nálunk a tesztúton a 200 kilométer még úgy is könnyedén tartható volt, hogy egyáltalán nem próbáltunk meg spórolósan vezetni, sőt, rosszindulatúan arra mentünk rá, hogy a 200 kilométer se jöjjön össze az autónak. De összejött. A 200 kilométeres tényleges hatótávval már a teljesen használható kategóriába ugrik át egy villanyautó, hiszen a statisztikák szerint az autóvezetők 80 százaléka 50 kilométernél kevesebbet autózik naponta. A teljes értékű autóvá váláshoz még a töltési időt kéne fájdalommentes szint alá csökkenteni. Jelenleg hagyományos 230 voltos hálózatról bő 13 óra alatt tankolható meg 80 százalékos töltöttségre egy villany Golf, 7,2 kW-os töltőponton ez már csak 4 óra 15 perc. Gyorstöltőn viszont már csak háromnegyed órát kell az autó mellett ténferegni, míg újra útra kelhet vele a család.

A 200 kilométeres hatótáv teljesen reális

A 200 kilométeres hatótáv teljesen reális, itt már az akksi felét kiautóztuk

A hatótáv-növekedés az új akkumulátorpakknak köszönhető, az átdolgozott, nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akksi kapacitása a korábbi 24 kWh-ról 35,8 kWh-ra nőtt. Új villanymotor is került az autóba, a 115 lóerőset 136 lovasra cserélték, amely nyomatékban is izmosabb lett 20 Nm-rel. (270 helyett 290 Nm) A katalógus szerint az elektromos Golf által nyújtott vezetési érzet leginkább az 1,8-as – 180 lóerős – Golf Alltrack-hez hasonlít. A terhelésváltás nélkül gyorsuló elektromos Golf 9,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, csúcssebessége pedig 150 km/óra.

Teljesen autószerű az elektromos Golf, csak sokkal csendesebb

Teljesen autószerű az elektromos Golf, csak sokkal csendesebb

Elektromos Golfot vezetni szinte pont ugyanolyan, mint egy automata váltós autót. A különbség a megtorpanások nélküli gyorsulás nullától 150-ig, illetve teljesen csendes utastér. Mivel nincs motorzaj, bent minden más zajforrás sokkal hangosabbnak tűnik. Igaz, a szélzajon kívül mást nem hallani az utastérben, de ezt is csak úgy 75-80 km/órás sebesség felett. Városi tempónál teljesen néma a beltér, igaz, a tesztvezetés során végig hibátlan, jó minőségű aszfalton autóztunk az elektromos Golffal.

Vicces extra az elektromos üzemmódban is használható Golfokban a kapcsolható zaj is, ami a gyalogosok életét teszi könnyebbé, hiszen a csendben doromboló villanyautó nem éri olyan váratlanul a gyalogost, mint a némán osonó.

A jó fülűek hallhatják a különbséget a bekapcsolt és a kikapcsolt morgójú e-Golf között:

Golf GTE

A GTE már egy fokkal közelebb van a hagyományos autóhoz, hiszen a 102 lóerős villanymotor mellett került bele egy 1,4 literes benzinmotor is, amely 150 lóerős, ketten együtt pedig 204 lóerős csúcsteljesítményre képesek. A GTE konnektoros hibrid, amely papíron 1,6 literes átlagfogyasztásra képes 100 km-en. A modell más tagjaiban megjelent újításokon kívül a domborzati adatokat is figyelembe vevő navigációs rendszer lehet érdekes, amely így hosszú távú terv alapján gazdálkodik az utazás során a benzin-, illetve elektromos áram felhasználásról, illetve a visszatöltésről. A GTE 45-50 kilométert képes tisztán elektromos hajtással megtenni, 7,6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, csúcssebessége pedig 222 km/h.

Akár 50 kilométert is elmegy tisztán elektromos hajtással

Akár 50 kilométert is elmegy tisztán elektromos hajtással

Golf R

A ráncfelvarrás második felvonásának legmérgesebb tagja a 310 lóerős Golf R volt. Vele már nem mehettünk közútra, csupán zárt pályán próbálgathattuk, mire is képes a legerősebb, hagyományosan összkerék-hajtású Golf. A Golf R története 15 éve kezdődött, az akkor még R32-esnek nevezett modellel. A jelenlegi Golf R kétliteres turbós motorja 10 lóerővel lett erősebb a ráncfelvarráskor, mint amikor a jelenlegi generációt bemutatták. Kézi váltóval 5,1 másodpercet gyorsul, míg duplakuplungos automatával 4,6 mp alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Papíron 250 km/h a Golf R csúcssebessége, de ősztől a Performance csomagos autók akár 267-tel is száguldhatnak, ahol tudnak. A kombi karosszériaváltozat zabolázatlan vége még ennél is több, 270 km/h. A Golf R-hez spéci titán kipufogórendszer is rendelhető, ami a szlovén Akrapovic emblémáját viseli magán és 7 kilogrammal könnyebb a gyári változatnál.

310 lóerős lett a legerősebb Golf

310 lóerős lett a legerősebb Golf

Pályán vezetve nyilván varázslatos a Golf R, de emlékeim szerint a nemrég szintén versenypályán vezetett, “csupán” 300 lóerős SEAT Leon Cupra jóval szórakoztatóbb, férfiasabb darabnak tűnt. Karakteresebb hangjával, bárdolatlanabb stílusával érzésre sokkal dinamikusabb. A Golf R talán túlzottan civilizált lett, jobban odafigyeltek rá, hogy a városban senkinek ne szúrja a szemét. Illetve ne zavarja meg az álmát. Emellett vezetés közben is sokkal finomabbnak tűnik az ugyanarra a témára írt német változat.

Versenypályán is kulturált figura a Golf R

Versenypályán is kulturált figura a Golf R

A bemutató bonus trackje a kitömött állapotban nézegethető Golf GTI TCR volt, a maga 350 lóerős teljesítményével. A GTI alapjaira épülő, versenykész állapotban megvásárolható gyári versenyautó tavaly mutatkozott be és 20 darabot már ki is szállítottak belőle, idén pedig újabb 30 darab van tervben. Mutatjuk, hogy néz ki:

vw_golf_2017_teszt_00040

vw_golf_2017_teszt_00050

vw_golf_2017_teszt_00057