Ilyen egy vásárlói felmérések alapján készült mini?

Vezettük: Kia Picanto 2017

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2017.04.01. 06.30

Megkérdezték a népet, a válaszadók pedig pontról pontra megmondták, mi fontos nekik egy kisautóban, és mi kevésbé. Vajon rohannak majd érte a magyar vevők?

Röviden – Kia Picanto
Mi ez? A dél-koreai gyártó kisautójának harmadik generációja
Mi tud? Szerény teljesítményű benzines motorjaival városban élni
Mibe kerül? 2,76 millióról indul, de 5-öt is ott lehet hagyni érte a szalonban
Kinek jó? Alapvetően pároknak, de akár kis családok napi használatára is megfelel

Mintha az 50-es éveiben járó meleg pornósztár, Aiden Shaw szintén sármos, ámde heteró ikertesóját ölelné át hátulról egy csinos, kora 40-es szőke nő. MILF – mondanák utóbbira egymás között a Budapest belvárosában bérházat tatarozó melósok, de tévednének. Gondtalanul mosolyog a párocska, hibátlanul kerek az élet körülöttük. Méteres fotójuk mellett hatalmas vörös karikában egy szám, és egy állítás: „82 % no kids at home”.

Barcelona mellett egy gigantikus szálloda – 360 lépés volt a recepciótól a szobáig! – konferenciatermében nézem a Kia illetékes elvtársainak hosszas prezentációját az első blikkre lenyűgözően pofás új Picantóról. Az ügynökséges fotók szép emberei mellé vetített grafikonok fontos adatokat közölnek a dél-korei gyártó felméréséről: milyen emberek az A-szegmens vásárlói? Mi fontos nekik az autójukkal kapcsolatban?

Sorolok néhányat a kutatás eredményeiből:
– nincs gyerekük (vagy kirepült), ezt már tudjuk,
– vásárláskor a jármű számláját 62 százalékban nők fizetik ki,
– cool, fun, enviroment friendly – ezen értékek fontosak számukra,
– robust, family, powerful – ezek kevésbé,
– a leglényegesebb szempontok dobogója: 32 %-ban a méret, 27 %-ban a külső megjelenés, 22 %-ban az alacsony fenntartási költségek,
és így tovább.

Nos, a Kia termékmenedzserének, főmarketingesének és egyik európai góréjának soknemzetiségű kórusa szerint ők mindezt figyelembe véve alkották meg a Picanto harmadik generációját, amelyet mostantól ajánlanak a falra vetített arcoktól a valóságban kicsit csúnyább vásárlók szíves figyelmébe. Sorolom az első benyomásokat

Külső

Nem kell, hogy erős legyen, de mindenképpen úgy nézzen ki – nagyjából ezt is ki lehet olvasni a felmérésből, és ez mini pont ilyen. Különösen az alábbi képeken clear white színben látható GT-verzió, amely az extrás és drága Picanto, de a pop orange-nek hívott rozsdás/kolbászzsíros  alapváltozat is alapvetően ugyanaz a karakter, csak a feláras csicsa nélkül.

220 lóerő, 132 vagy 87? Alapfelszerelés a hat légzsák, amin felül térdlégzsák is rendelhető, ahogyan automatikus vészfékrendszer is

 

jó3

És ez 132 lóerő, 99 vagy 67? A korábbi 22 helyett 44 százaléknyi nagy szakítószilárdságú mikroötvözött acélt használtak, így a nyers karosszéria tömege 23 kilóval csökkent, az energiaelnyelő képessége 12 százalékkal javult

A 3595 mm hosszú, 1595 széles és 1485 magas törpére nézve a hatalmas száj és a majdnem az a A-oszlopig érő szemek elvonják minden másról a tekintetet, ezeknél nagyobbat ekkora járműre már szinte lehetetlen rajzolni a komolyság határain innen. Hangsúlyos volt a prezentáción a mondat, hogy a szögletes, jócskán négy méter alatti hossza ellenére kimondottan jó arányokkal bíró kisautót európai ízlésre szabták, ami alátámasztja a Kia értékesítési törekvéseit: a 2011 óta eladott 1,4 millió második generációs Picantóból mindössze 300 ezer ment el a kontinensen. Ha csak a külsőn múlik, ebből többet vesznek majd.

jó4

Itt most nem játsszuk el, hogy vegye észre a 10 különbséget a két jármű között

jó5

A cikk végén kiderül, árban még ennél is nagyobb a differencia az alap és a GT között (ez a felszereltség minden motorhoz kérhető)

Sok apró részletből áll össze, hogy mitől tűnik sokkal vonzóbbnak a nem is olyan végtelenül más elődjétől a 2017-es Picanto. 15 mm-rel nagyobb a tengelytáv (2400 mm), az első túlnyúlás viszont 25 mm-rel kisebb, hátul viszont betoldottak 10-et. Meredekebben állnak a vaskos C-oszlopok, elöl összeköti a LED-es menetfényes fényszórókat a márkánál tigrisorrnak hívott hűtőrács. Bekerült a kínálatba 6 új fényezés is a régi 5 mellé, az acél kerekek 14-esek, az alufelnik 14, 15 és 16 colosak. Ki ne hagyjam, hogy a piros, ezüst és fekete díszítőelemekkel bolondított GT-verziók hátul dupla krómos kipufogóvéget mutatnak a kevés leelőzöttnek.

Belső

Mindannyian emlékszünk még rá, hogy mi állt 32 százalékkal az első helyen, és nyilván a belső méretre gondoltak a válaszadók. Érzetre ebben kategóriaelsőnek tűnik a Picanto, a csomagtartója pedig számszerűen is a maga 255 literjével (az elődé 200 volt). Négy darab nem túl magas, 170 centis felnőtt tényleg kényelmesen elfér benne, amennyiben az első székeket ennél termetesebbek állítják magukra, az ő magasságuk függvényében szűkül hátul a tér.

95

Alacsonyan ülünk, és 180 centinél termetesebbek számára rövidnek tűnhetnek az ülőlapok, mégis meglepő a külső mérethez képest a hely tágassága elöl és hátul egyaránt. (A belső képeket mind az olcsóbb, kisebb teljesítményű autóról fotóztam)

Ebben a kategóriában matematikus-szobrász vegyes diplomával indulnak a művészek a helykihasználás nevű versenyszámban, a 15 mm-es tengelytáv-növelés mellett itt olyan apróságokkal próbálták kényelmesebbé tenni az utasteret, mint pl. hogy 15 mm-rel feljebb tolták a műszerfal alját az elöl ülők térdénél, elkészítették a hátsó részt pad helyett két különálló üléssel is, az első könyöktámaszt pedig 55 mm-es hosszú sínre szerelve mozgathatóvá alakították. Ilyen a Kia szerint egyik riválisban sincs.

8

A központi képernyőn a navi 3D-s térképekkel is fut. Természetesen Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis a Picanto, rendelhető indukciós telefontöltő is

Legtöbbet a műszerfal változott, közepén 7 colos érintőképernyő jelentkezik főszerepre. Számos gombot feljebb emeltek, vagy közelebb helyeztek a sofőr komfortérzetének növelésére. Ebben a kategóriában gyakori az olcsó műanyag, amit a Picantóban egyetlen egyszer sem éreztem, mindenfelé normális anyagokkal burkolták a belsőt, szerencsére a trendiskedés is megállt a mostanában divatos mackónadrágszerű zakók anyagának üléshuzattá süllyesztésénél. Ízlésesek az alapból fekete vagy szürke szövetek kontrasztos színű műbőr betétei, összesen 5 féle színes, de hivalkodásmentes belső csomag közül választhatnak a vevők. Külön részt kapott a bemutatón a sminktükör, amely a Kia sztratoszférája szerint az összes riválisában használtnál jobban megvilágított. Elő hát a szempillacsipesszel!

Motorok, váltók

Kurta két bekezdés következik három motorról, amely most még tulajdonképpen kettő, a csúcs majd csak ősztől rendelhető. A szerényebb kettő meg régi: az elődből szerelik át az 1.0 literes, háromhengeres szívót 67 lóerős csúcsteljesítménnyel (5500/perc) és 96 Nm-es maximális nyomatékkal (3500/perc), valamint az 1.25 literes, szintén háromhengeres szívót 84 lóerővel (6000/perc) és 122 Nm-es nyomatékkal (4000/perc).

97

Nem hangos, de bizony mocorog a kuckójában, ahogy a többi háromhengeres is. Ez itt a 67 lóerős

Később jön a Kia cseppet nagyobb modelljeiből ismert 1.0 literes, szintén háromhengeres, ámde turbóval 100 lóerőre fickósított T-GDI motorja 172 Nm-es nyomatékkal (4500/perc). Alapáron mindháromhoz ötfokozatú kéziváltó jár, a start/stop már nem mindegyikhez, a négyfokozatú automata pedig kizárólag a legnagyobb hengerűrtartalmú motorhoz.

Vezetés

Sokat dolgoztak a mérnökök a Picanto sajtóanyaga szerint „a még élesebb, közvetlenebb reakció, és a még komfortosabb futás kialakítása” érdekében. Az első MacPherson felfüggesztésben a kanyarstabilizátor a korábbinál 2

Adatlap

Modell

Motor 998 cm3, soros, háromhengeres, szívó benzines
Teljesítmény 49 kW (67 lóerő) 5500/perc
Nyomaték 96 Nm 3500/perc
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,5 s
Végsebesség 158 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 liter/100 km
Listaár: 2,76 millió forinttól

százalékkal merevebb, és lejjebb van, mint eddig, a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztés stabilizátora 5 százalékkal merevebb, és az eddiginél magasabban fut.

Hátul újak a lengőkarok, itt 1,8 kilót sikerült megspórolni, az autó egészében szűk 30 kilót. 13 százalékkal rövidebb az új kormánymű áttétele, az eddigi 16,5:1 helyett 14,3:1, így a végállások között 3,4 helyett immár 2,8-at fordul a kormány, ami jól jön parkoláskor, ahogyan az első túlnyúlás csökkentése is.

Bő egyórányi vezetés után merészség lenne kőbe vésni markáns állításokat, de úgy tűnik, részben sikerrel jártak az aprócska bűvészmutatványok. Jelentem: régen autóztam ennyire gyenge négykerekűvel, de régen autóztam ennyire jópofát!

Először a 84 lóerős, leírom, izmosabbal sztrádáztunk valamennyit, és beugrott az előző hétvége, amikor meglepően sok honfitársamat láttam az M7-esen korzózni 120-szal a Balcsi irányába. Na, erre pont elegendő ez is, ennyi van benne, de legalább nem zajos a kasztni sem, a pici háromhengeres sem.

Utána ültünk át a GT-ből a 67 lóerős alapváltozatba, és őszintén nem tudom megmondani, mikor vezettem ennyire kis teljesítményű új személyautót. A naviba beállított útvonalon éppen akadt egy kanyargós hegyi szakasz, muszáj volt kipróbálni, hogy mit tud határon autózva. A kemény futómű, a nyolcszázvalahány kilónyi tömeg, meg a jó minőségű Continental gumik hármasa egészen szépen ugrott egyik irányváltásból a másikba, gond mindig csak akkor akadt, ha gázt kellett adni. Szerencsére ezekben a kanyarokban szögtől függően 30-40-50 km/órás sebesség is élvezetes, ennél több gyakran a szalagkorlátot jelenti.

Természetesen nagyvárosban futják majd le európai életük legjavát a Picantók, a kétesélyes előzéseket elkerülve bizonyára nem is lesz velük semmilyen manőverezési probléma. Könnyen kezelhetők, fordulékonyak, nagyméretű és segítőkész a tolatókamera képe, normális bennük a hely az utas-, és a csomagtérben is, összességében szerethetők, és jelenleg az övék a legvagányabb dizájn. Elég felmérni az emberek véleményét, majd amennyire lehet, egy bő évtizede futó kiskocsi harmadik generációját ahhoz alakítani? Indul a magyar vevők rohama?

96

Könnyen pakolható a kategória szám szerint legnagyobb csomagtartója

Árak, konkurensek

Ebben a kategóriában alapvetően nem indul Magyarországon egyik autóért sem roham, mert ahol 3,5 millióért akciós Vitarát lehet venni, ott 3-4-5 milliót csak kevesen adnak ilyen csöppségért. Ez az egyik ok. A 67 lóerős alapváltozat 2,76 millióról indul, a 84 lóerős GT 4,36 millióról, ennek a számláját még olyan 5 millióig lehet emelni pár extrával.

Nagyjából itt mozognak a riválisok is, sőt. A 75 lóerős Volkswagen Up háromajtósként indul 3,04 millióról, ahogyan a 69 lóerős Toyota Aygo is 2,74 milliótól. A 70 lóerős Renault Twingo-ból a Picantóhoz hasonlóan csak ötajtós készül, ennek alapára 2,64 millió, de amint a menetpróbán megtudtuk, nálunk leginkább házon belül halássza el a vevőjelölteket a Rio. Ez a másik ok.

Ugyanezzel a 84 lóerős 1.25 literes motorral 3,44 milliótól megvehető. Negyven centivel nagyobb, ami idehaza már más bolygó. Tudna erről mesélni a Twingo is a Cliót emlegetve, az Aygo a Yarist, és így tovább.  Jó, ha 50 darab új Picanto elmegy idén.

Mondtam az elején, hogy nem nálunk készült a felmérés?

Mellette – Ellene
  • Dizájn
  • Belső tér
  • Csomagtartó
  • 7 év garancia
  • Ár
  • Szerény motorok
  • A riválisai még elismertebbek nála

Szavazás

Megvennéd a kedvesednek? Mennyire tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.