Megjött a Fiat családi kombija

Vezettük: Fiat Tipo kombi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2017.02.16. 15.04

Magyarországon is bemutatkozott a Fiat Tipo harmadik karosszériaváltozata. 4,4 milliós listaárral indul a kombi forgalmazása. Akciós is van az 550 literes csomagtartó mellé.

Megjött a Fiat családi kombija
Röviden – Fiat Tipo
Mi ez? A Fiat kompakt méretű modellje a 2016-ban bemutatott Tipo kombi karosszériás változata
Mit tud? Hagyományos autó tágas utastérrel és csomagtartóval. Hagyományos szívó benzinmotorral is elérhető, de modern turbósokkal is készül
Mibe kerül? 4,4 millió az alapmodell listaára, dízelből 5,2 millió a legolcsóbb
Kinek jó? Azoknak, akik tágas autót keresnek elérhető áron

Nagyjából egy évvel a szedán, illetve öt hónappal az ötajtós változat után megérkezett a Fiat Tipo harmadik karosszériaváltozata, a kombi. A puttonyos változat a leghosszabb a három közül, 4571 mm-es, amivel négy centivel nyúlánkabb a szedánnál és húsz centit ígér az ötajtósra. Ezzel a mérettel hosszabb, mint a Kia Ceed (4505 mm) vagy a Ford Focus (4560 mm) kombi változata, de rövidebb a Renault Megane (4626 mm) vagy az Opel Astra (4702 mm) hasonló modelljétől.

Tengelytávolsága 2638 mm, vagyis pont annyi, mint az ötajtósé, így a különbséget a hátsó túlnyúlásban találjuk meg, ami itt több mint egyméteres. Ennek is köszönhető a Tipo kombi egyik erőssége, hogy csomagtartója 550 literes, illetve 530, ha pótkereket vagy LPG tartályt helyeznek el a padlóban. Ezzel az értékkel is versenyképes a Tipo, hiszen a Focusé 490 l, a Megane 421 l, az Astráé 540 liter.

A hátsó ülések ledöntésével 1650 literes hely válik szabaddá, amelyen akár 1,8 méter hosszú tárgyak is szállíthatók a Tipo kombiban. A csomagtartó padlója két szinten rögzíthető, így szabályozható a raktér magassága. A két kiemelhető oldalfal pedig választási lehetőséget kínál: szállíthatunk apró tárgyakat, vagy teljes egészében kihasználhatjuk a csomagtartó szélességét, amely ilyenkor 1 méterről, 1,3-ra növelhető.

Az anyagminőségen érződik, hogy hol spóroltak a Fiatnál

Együtt a három változat, a kombi a leghosszabb

Együtt a három változat, a kombi a leghosszabb

Tágasnak mondható a Tipo kombi utastere is, 178 centis magasságomhoz beállított vezetőülés mögött kényelmesen maradt hely hátul is. A vezetőülés sportosan alacsonyra süllyeszthető, a kormány pedig tág határok között állítható. Az ülések kellő oldaltartással rendelkeznek, de a tömés inkább a kényelemre fókuszál. Nem okoz csalódást az utastér, de érezhető, hogy a műanyagokra, illetve a formatervezésre is visszafogott keret volt, hogy csökkentsék a költségeket.

Külsőre a kombi is pont olyan mutatós, mint a Tipo többi variánsa. Nincs semmi felhajtás, nincs nagy kaland, de jók az autó arányai és barátságosak a formák. Az orra dinamikát sugároz, a lámpái modernek.

Hasonlóan testvéreihez, a kombi is három benzines és két dízelmotorral rendelhető. Benzinesből 1,4-es szívó (95 LE) és turbós (120 LE), illetve 1,6-os szívó (110 LE) szerepel a listán, míg dízelből 1,3 (95 LE) és 1,6 liter (120 LE) hengerűrtartalmú kerül a kocsiba. Az erősebb 1,4-es LPG kivitelben is elérhető. Az 1,6-os dízelhez kérhető dupla kuplungos, automata sebességváltó, míg az 1,6 szívót csak automatával szerelik.

Az erősebb dízelhez elérhető Eco csomag, amelyben aerodinamikailag hatékonyabb keréktárcsák, aktív hűtőrács és intelligens töltési rendszerű generátor segíti a takarékoskodást. Ezzel az egyébként 3,7 literes szabvány fogyasztását 3,4 literre csökkenti a modell. A legjobb dinamikát az 1,4 T-Jet nyújtja, amely ügyes pilótával 9,8 másodperc alatt gyorsul százra, míg csúcssebessége 200 km/óra.

Pótkerék nélkül 550 literes a csomagtartó

Pótkerék nélkül 550 literes a csomagtartó

Könnyen kezelhető a csúcsmodellhez járó fejegység

Könnyen kezelhető a csúcsmodellhez járó fejegység

Rövid próbautunk alatt mi 1,6-os dízelt hajtottunk kézi váltóval. Nem meglepő módon a 320 Nm-es nyomaték nagyon jól megindítja a kocsit, még emelkedőn is erősen húz. Városi tempónál meglepően csendes volt a kocsi, de az igazi meglepetést a futómű okozta, amely egészen stabilnak hatott, miközben nagyon jól szűrte az úthibákat, amelyekről csak tompa puffanás értesített minket.

Háromféle felszereltségi szinttel (Pop, Easy és Lounge) kezdődik a Tipo kombi értékesítése. 4 405 000 forint az 1,4-es 16V Pop modell ára. A 15 colos lemezkereken futó modell elektromos mozgatású ablakokat és tükröket, mechanikus klímaberendezést, távirányítású központizárat, hat légzsákot is kap. Ebben a modellben egyszerűbb rádiós fejegység szerepel, de Aux és USB-csatlakozás is van. 1,3-as dízellel 5,2, az 1,6-os dízellel 5,5 millió az alapmodell listaára, az 1,4 turbó csak a második felszereltségtől érhető el.

Az Easy szint felára 300 000 forint, vagyis 4,7 millió az 1,4-es szívó, illetve 5,5 és 5,8 a dízelek ára, az erősebbhez még félmillió az automata. Az 1,4 turbós 5,2, az 1,6-os benzines automata 5,35 millió forintba kerül. Ezen a szinten már 16-os kerekek járnak a kocsihoz, de multikormány, 5 colos érintőképernyő, komolyabb hifi, bőrborítású kormány is kerül a kocsiba. Kívülről a krómozott kilincseiről azonosítható, de LED-es nappali fény és a fényezett tükrök is járnak hozzá.

Árlista

Árlista

Műszaki adatok

Műszaki adatok

Újabb 300 ezer forint a Lounge felára, de ez a felszereltség nem választható a 1,4-es szívó és az 1,3-as dízelmotorral. Az 1,4 turbó esetén az ár 5,5 millió, az 1,6 benzinért 5,6, az 1,6 dízelért 6,1 millió forintot kérnek.

A Lounge modellekbe a fentieken túl 16 colos könnyűfém keréktárcsák, automata klíma, távolságtartó tempomat, ködfényszóró, kartámasz és 7 colos érintőképernyő is kerül. Az 5 és 7 colos képernyőkön is futó Uconnect rendszer a tabletekhez hasonlóan fogadja a többujjas parancsokat. Bluetooth mobiltelefon-kihangosítást, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB-csatlakozókat, iPod-integrációt is tartalmaz. iOS és Android gépekkel is kompatibilis, telefontükrözést is tud. Ehhez jöhet felárért a tolatókamera és a navigációs rendszer.

Rögtön akcióval indul a Fiat Tipo kombi bevezetése, így 4,4 millió helyett 3 990 000 forinttól szerezhető meg az alapmodell, úgy, hogy az egyébként feláras metálfényért sem kell fizetni. Az Easy csomaggal is van most kedvezmény, így például az 1,4 turbó 5,2 helyett 5,1 millió, de ajándékba jár hozzá többek között könnyűfém felni, tolatóradar, navigáció, automata klíma is.

A teljes árlista elérhető ezen a linken.

Mellette – Ellene
  • Kiváló futómű
  • Barátságos külső
  • Tágas utastér
  • Nagy csomagtartó
  • Jó ár/érték arány
  • Olcsó műanyagok az utastérben

Szavazás

Hány pontot adnál a Fiat Tipo kombinak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.