Minőség, egy csipetnyi hibával

Vezettük: Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 07.27

Az Audi Q5 az egyik legnépszerűbb autó a prémium SUV-k között, a második generáció pedig mindent bevet a dobogó legfelső fokáért. Itthon próbáltuk ki.

Röviden – Audi Q5
Mi ez? Az Audi 2008-ban bemutatott, közepes méretű SUV-jának, a Q5-ös második generációja.
Mi tud? Divatosan, elegánsan megjelenni, takarékosan és csendben utaztatni két magasabb, valamint kettő alacsonyabb személyt.
Mibe kerül? A 150 lóerős dízelmotorral, elsőkerék-hajtással és kéziváltóval 10 999 850 forintba, a tesztelt modell ára mérsékelt mennyiségű extrával közel 15,5 millió Ft.
Kinek jó? Annak, aki remek kidolgozási minőségű prémium SUV-t szeretne minimalista stílusban berendezve.

Reggelivel indítottuk az Audi Q5-ös hazai menetpróbáját, vendéglátónk pedig Gianni Annoni volt – hiszen ő mostanában Q2-essel szaladgál – és igyekeztem tartani magam a már több, mint 20 éve Magyarországon tevékenykedő étteremtulajdonos útmutatásához miszerint egy igazi pezsgő vérű olasz ember édes szájjal kezdi a napot, de azért egy nutellás croissant elfogyasztása után mégis inkább a sajtok és szalámik irányába kezdtem el érdeklődni.

Ráadásul képes volnék délután is tejet önteni a kávémba, ami szintén nem elég olasz. Bizonyára kéne pár hónapnyi Itália, hogy az ilyesmik kivesszenek belőlem. Talán a Q5-ösnek sem ártana egy kis bazsalikom vagy oregánó, hogy érzelmeket váltson ki az emberből.

Hogyan néz ki?

Arany János utcában álldogáltunk már, mikor érkezett a nekünk szánt fehér példány, aminek egyszerűbb rajzolatú 19 colos felnijeiről és xenon fényszóróiról már messzebbről is látszott, hogy ez nem az a mézes-mázas verzió. Ennek ellenére is gusztusos megjelenésű autó az Audi Q5, de heves érzelmeket aligha vált ki a közönségből. Hideg és kimért a formaterv, amin zseniálisan szűk illesztésekkel kiviteleztek minden elemet. Az utolsó él is ideális helyen van ahhoz, hogy közepes méretű, tehát 4663 mm hosszúságú ingolstadi SUV-nak nézzen ki.

Ordas nagy hűtőmaszkja van, a két szélén csak műanyag betétek vannak

Három dimenziós hátsó lámpák, futófényes irányjelzővel

Három dimenziós hátsó lámpák, futófényes irányjelzővel

A Q7 kistestvéreként megörökölte a hatalmas hűtőmaszk – audiul single frame – fényszórókig nyújtózkodó ezüst keretét, a kecsesebb oldalvonal kedvéért pedig a küszöbök felett és az ablakok alatt is homorítottak kicsit a lemezen, a kerékjáratok felett pedig inkább izmosabban domborítottak, így máris nem hat olyan élére vasaltnak, mint a modellpaletta többi tagja az A5-öst leszámítva.

Megmaradt a lámpákkal együtt nyíló csomagtérajtó, amin a világítótestek természetesen LED-esek és burájuk háromdimenziós, ami nem csak látványos, de az aerodinaimkára is kedvező hatással van. Az autó körüli légáramok hatékonyabb megvezetése érdekében került a tükör szára az ajtó oldalára, így állítólag a kabin is csendesebb lett ezzel a megoldással. A lökhárító alján viszont fájdalmas kamu kipufogóvégek rombolják az illúziót.

Milyen belül?

Továbbra is a minimalista irányzatra emlékeztet az Audi belsőépítészete, ami panorámatető (554 990 Ft) nélkül, fekete bőrrel nem igazán lelkesítő, de az tagadhatatlan, hogy töményen árad belőle a minőségérzet. Elképesztően jól átgondolt, minden ösztönösen kezelhető helyen van, kivéve a kisebbik, 7 colos kijelzőjű MMI-hez tartozó kezelőfelület az automataváltó karja előtt. Az okosabb fedélzeti rendszerhez járó tapipad sokkal inkább kézre áll. Viszont már a költséghatékonyabb verzió is kínál navigációt, melynek utasításait az óracsoport közepén is megjeleníthetjük, kijelzőtükrözéssel minden funkció gond nélkül elérhető az okostelefonról, amihez rendelhetünk vezetéknélküli töltőt (130 810 Ft) is.

2819 milliméternyi tengelytávon és 1893 mm szélességben már aligha meglepő, hogy elől tökéletesen elférni a combtámaszos bőr sportülésekben és az első sorban helyet foglalók könyöke nem koccan össze a kartámaszon. Az ülések és a kormány tág határok közötti állíthatósága ráadásul számtalan lehetőséget adnak a kényelmes utazásra. Nem így hátul, ahol nem csak a kobak koccanhat hamar a tetőhöz, hanem a térdeknek is kellemetlen lehet az első ülések háttámlájának közelsége.

Kellemes vezetői környezet

Kellemes vezetői környezet

Grammra kiszámolt kapcsolási érzetek, modern stílus és tökéletes anyagválasztás remek példája a klímapanel

Grammra kiszámolt kapcsolási érzetek, modern stílus és tökéletes anyagválasztás remek példája a klímapanel

A szűkölködés közepette azonban bizonyítékot találtam arra, hogy az Audinál is emberek dolgoznak, akik nem feltétlenül gondolnak át minden utolsó apróságot. Jelen esetben a három zónás klíma hátsó kijelzője alatt lakó hamutartóban bukkantam apró malőrre. Kinyitáskor ugyanis a szivargyújtó elakad a perem tetejében. A felfedezés diadalittas pillanatában hagytam abba a hibák keresését a Q5-ösben.

Alapesetben 550 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a Q5 gazdája, a hátsó sor mozgatásával további 60 liternyi térfogatot nyerhet, a 40:20:40 arányban osztottan dönthető ülések elsüllyesztésével pedig 1550 liter áll rendelkezésre kartondobozok, mosógépek és egyéb nagyobb kiterjedésű holmik szállítására.

Milyen vezetni?

Adatlap

Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Motor 1968 ccm, soros négyhengeres turbódízel
Teljesítmény 190 lóerő (140 kW)
Nyomaték 400 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 másodperc
Végsebesség 218 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 5,2 liter/100 km
Listaár: 13 199 490 Ft

Valószínűleg az általunk is tesztelt 190 lóerős teljesítményt és 400 Nm csúcsnyomatékot tudó turbódízel lesz a legnépszerűbb választás a vevők körében. A hétköznapi igényeket messze túlteljesítő, de távolról sem dinamikus stílusban mozgatja az 1845 kilogrammot nyomó összkerekes szabadidőautót.

Karakterét viszont befolyásolni lehet a drive select kapcsolóval, ami a jól bevált recept szerint működik. Tehát dynamic módban magasabb fordulatig engedi forgatni a négyhengerest és élesebb lesz a gázreakciója is, ezzel szemben efficiencyben mit sem ér a gázpedál heves taposása, a Q5 gyorsulása ilyenkor észrevehetetlen.

A fehérbe öltözött autónk alatt sportfutómű dolgozott, de számomra ez a 19-es kerekek ellenére is inkább kényelmes jellegű volt, ahogyan a jó irányíthatóságot adó, de visszajelzések terén elég ingerszegény kormányzás is inkább ezt a karaktert erősíti. Utazós vagy nyaralós felhasználásra remek választás lehet a gondtalan haladást és – országút-autópálya kombinációban mért – korrekt 8,2 literes átlagfogyasztást produkáló prémium SUV.

Mennyibe kerül?

Mákszemnyivel 11 millió forint alatti az első tétel az Audi Q5-ös árlistáján, ezért a pénzért azonban még csak egy 150 lóerős dízelünk lehet 6 sebességes kéziváltóval és elsőkerék-hajtással. Az alapellátmány része a xenon fényszóró és a teljesen LED-ekkel világító hátsó lámpa, a fény- és esőszenzor, a bőrrel behúzott multikormány és a gyalogost felismerő vészfék asszisztens. Az első összkerekes Q5-öt már 12,6 milliós áron mérik 163 tagú, gázolajon élő ménessel és 7 sebességes duplakuplungos váltóval.

Harmonikus forma az Audi Q5-ösé

Harmonikus forma az Audi Q5-ösé

Prémiumtermékhez illően temérdek opciós tétel szerepel a listán, mint a LED Matrix fotonágyúk (707 390 Ft), a Virtual cockpit nevű digitális óracsoport (185 420 Ft), amihez elengedhetetlen az érintőpados, szélesképernyős MMI fedélzeti rendszer bepipálása (1 049 020 Ft), utóbbi viszont kapásból magával húz legalább egy 55 880 forintos még multibb kormányt és egy 115 570-ért mért Connect telefont. Akad még elektromos csomagtérajtó (182 880 Ft) és légrugózás (726 440 Ft és további 67 310 kötelező a helytakarékos pótkerékért) is a végeláthatatlan katalógusban.

Aligha akad olyan prémium SUV vásárló, aki ne tudná összeállítani magának álmai Audi Q5-ösét, csak az általánosan jó minőség mellé győzze megfizetni a rengeteg extrát, amivel igazán teljes lesz az összkép.

Az Audi Q5 és vetélytársai – Listaár, forint
BMW X3 xDrive20d Aut. (190 LE) 13 042 500
Mercedes-Benz GLC 220 d 4matic 9G-Tronic (170 LE) 13 014 960
Volvo XC60 D5 AWD Geartronic (190 LE) 12 190 000
Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic (190 LE) 13 199 490
Mellette – Ellene
  • Megnyerő forma
  • Könnyű kezelhetőség
  • Kiváló kidolgozási minőség
  • Csendes utastér
  • Tunya dízelmotor
  • Szűk helykínálat a hátsó sorban

Szavazás

Hogy tetszik az új Audi Q5? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.