Három hengerrel az igazi

Vezettük: Kia Rio

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2017.02.03. 08.12

Ki hitte volna, hogy egy valóságos kis huligánautót csomagolt a Kia a Rio új ruhájába? Azért akad belőle tökéletes bácsiautó kivitel is.

Röviden – Kia Rio
Mi ez? A 2000-ben megjelent Kia Rio negyedik generációja, ami új forma mellett érintőképernyőt és vezetéstámogató rendszerek sorát kapta.
Mi tud? Kis alapterületen elegendő helyet adni négy utasnak és csomagjaiknak.
Mibe kerül? A Kia Rio árát márciusig homály fedi.
Kinek jó? Annak, aki helytakarékos, de jól használható kisautót keres.

A kisautók piaca – ahová a Kia Rio is tartozik – rohamosan szűkül, hiszen a drága vásárlók jóval szívesebben választanak komolyabb megjelenésű, kényelmesebb és nem utolsó sorban divatosabb crossovereket, de ettől függetlenül még mindig egy jelentős szegmens. Mivel ebben a kategóriában tombol a márkahűség, ezért a Riónak valami olyat kell villantania, amit a konkurensek nem tudnak. De vajon mi ez a selling point?

Hogyan néz ki?

A trendeknek megfelelően a Rióról is eltűntek az ívek és domborulatok, helyettük határozott élekkel dolgoztak a formatervezők. Na, nem túl sokkal, mert minden egyes vonal súlyos összegeket emészt fel a présgépek alatt. Szerencsére egy 4065 mm-es hosszúságú autóra nem is kell párnál több egyenest húzni, hogy jól nézzen ki. Meg aztán nem is nagyon férne el több egy kisautón.

Távolról sem Estoril ördöge

Leginkább az orrát rajzolták meg okosan, mert szemből majdnem egy mérettel nagyobb autó benyomását kelti, mindennek persze a vízszintesen tartott vonalzó az oka. Meg a szélére tolt apró lámpák miatt is szélesebbnek tűnhet a valóságosnál. Ráadásként óriási hűtőnyílást vágtak a lökhárítóba, a LED-es menetfénnyel ellátott fényszórók között csupán krómmal keretezett zongoralakk-díszbetét található.

Piros vagy fehér színben egy kifejezetten csinos, minden szempontból mai divat szerinti autó benyomását kelti a Rio. Különösen a szépen fénylő 17-es alufelniken, amire remekül rímel az ablakok alatti króm díszcsík. A sajtótájékoztató szerint a hátulja lett igazán sportos a diffúzorjellegű fekete műanyag miatt, de nekem nagyon kéne hunyorítanom, hogy ne egy sima sötét plasztikot lássak benne. Mindenesetre a lámpák sokkal inkább nevezhetőek fantáziadúsnak, valóban felismerni a Riót az éjszakában.

Diffúzornak kéne nézni a fekete műanyagot

Diffúzornak kéne nézni a fekete műanyagot

Milyen belül?

A beltérrel kapcsolatos minőségi benyomások általában már a kilincsnél eldőlnek, az érzetet leginkább egy tonhalkonzerv kibontásához tudnám hasonlítani, ami nem túl bizalomgerjesztő. Ráadásul az ajtók belső oldalán is mellőzték a szövet vagy éppen bőr használatát. Pedig a kabin látványra hozza az elvárható szintet, de tapintásbarát műanyagokat keresve sem találnánk benne. Mindenhol kicsit fényes és rettentően kopogós plasztikokkal öntötték körbe. Váratlanul hamar megtapasztaltam azt is, hogy mekkora csapást mér a térdre egy telepakolt, csillapítatlanul nyíló kesztyűtartó.

Vízszintes vonalak növelik a térérzetet, sportos hangulatot adnak a fém pedálok

Vízszintes vonalak növelik a térérzetet, sportos hangulatot adnak a fém pedálok

Automata digitális klíma

Automata digitális klíma

Használati értékéből azonban semmit nem vonnak le a kőolajszármazékból alkotott gyenge elemek, a Kia Rio az első perctől kezdve kiválóan, ösztönszerűen kezelhető. Bár nincs is túl sok lehetőség, hiszen csupán a klímapanelnek vannak külön kezelőszervei. A legtöbb gomb már nem a középkonzolon, hanem a jó fogású, háromküllős kormányon található. Az esőérzékelős ablaktörlőn és a fűthető első üléseken, valamint kormányon túl megjelent a Rióban a hátsó keresztforgalmat figyelő rendszer, a gyalogost felismerő automata vészfék és a sávtartó asszisztens is.

A szellőzőrostélyok között hangyányit kitüremkedő, 7 colos érintőképernyő kapott helyet, rajta pedig a rádió és USB-ről zenét szerző szórakoztató központ, a navigáció és a telefontükrözés található az egyértelmű menüben. Ahogyan a konszerntárs Hyundai esetében, úgy a Kiánál is a TomTom szolgáltatja az útbaigazító támogatást.

Fehér bőrrel már nem olyan feltűnően komor

Fehér bőrrel már nem olyan feltűnően komor

Vállban ugyan érezhetően szűkös, és a könyöklőre is csak egy kéz támaszkodhat, de hosszirányban meglepően tágas tér keletkezett az egymástól 2580 mm-nyire lévő tengelyek között. Négyen gond nélkül elfértünk az autóban és egyikünknek sem kellett a közepes vagy kis méretű bőröndjét az ölébe vennie. A cókmókok néhány kabáttal együtt elfértek a 325 (támladöntés után 980) literes csomagtérben.

Milyen vezetni?

Az ismerkedést az 1,25 literes négyhengeres alapmotorral szerelt, alacsonyabb felszereltségű példánnyal kezdtük, ami mindaddig kiváló, amíg egy emelkedő nem kerül elé. Ilyenkor ugyanis csak az addig összegyűjtött lendület segít a 84 lóerős teljesítmény mellé. Minden más élethelyzetben azonban kiválóan szolgál és bár erősen a fiatalosságot hangsúlyozták a Rio kapcsán, ebben az összeállításban én leginkább egy hiteles bácsiautót látok.

Az 1.0 T-GDI-nek van turbólyuka, de jól áll neki

Az 1.0 T-GDI-nek van turbólyuka, de jól áll neki

Ezzel szemben az 1,0 literes háromhengeres T-GDI már a kisebb, 100 lóerős verzióban is egyfajta látens hot hatch. Ezzel jönnek ki igazán a Rio erényei, ami a remek irányíthatóság és a megfelelő mennyiségű visszajelzés a kormányon. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros, tehát nincs semmi huncutság, csak a hangolását találták el váratlanul jól. Olyannyira, hogy kétszer is rávetettem magam a Cabo de Roca (kontinensünk legnyugatibb pontja) környéki kanyargós utakra, mert nem hittem el, hogy ennyire patentül tart a kanyarokban miközben cseppet sem rázós. A picike feltöltött motornak ugyan legalább akkora a turbólyuka, mint a csomagtartója, de 3000-től 5000-es fordulatig meglepően tüzes, lelkes kisautó.

Motor 1.25 MPI 1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 CRDI
Teljesítmény (lóerő) 84 100 100/120 77/90
Nyomaték (Nm) 122 134 172 240
Végsebesség (km/óra) 170 188 188/190 165/175
Gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc) 12,9 12,2 10,7/10,2 14,0/12,0
Fogyasztás (liter/100 km) 4,7 5,0 4,5/4,7 3,5/3,8

Harmadik arca is van a Kia Riónak, mégpedig az 1,4 literes dízellel, amivel kellemesen nyugodt és takarékos autó benyomását keltette. Nyilván ezzel lesz a legkönnyebb Gerhard Plattnerhez ( hivatásos fogyasztási rekorder – a szerk.) hasonló fogyasztásokat produkálni.

Mennyibe kerül?

1,4-es dízellel takarékos utazóautó

1,4-es dízellel takarékos utazóautó

Az ára egyelőre nem ismert, csupán márciusban derül ki, hogy mennyiért mérik a koreaiak, így csak sejthető, hogy a Ford Fiestához hasonlóan jó vezetési élmény és a VW Polót idéző élek mellett a Kia Rio ütőkártyája a 7 éves garancia lehet. Persze, e mellé nem árt, ha van egy, a konkurenciánál kedvezőbb számsor az árajánlaton.

Mellette – Ellene
  • Remek ergonómia
  • Tágas utastér
  • Kiváló irányíthatóság
  • Jó futómű
  • Lelkes 1,0 literes T-GDI motor
  • Kemény műanyagok az utastérben
  • Gyengécske alapmotor

Szavazás

Hogy tetszik az új Kia Rio? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.