Kia Optima GT – Apa kedvence

Teszt: Kia Optima SW GT

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2017.01.07. 06.00

A koreaiak igazán európai autót hoztak össze a sportos Optima kombi képében

Röviden – Kia Optima GT
Mi ez? A Kia 2015-ben bemutatott középkategóriás modelljének kombi kasztnis, sportos változata
Mi tud? Sportos megjelenést, dinamikus autózást és óriási utasteret kínál
Mibe kerül? 12 499 000 forint a listaára, de van 11 799 000 forintos akciós ár is. A mezei Optima kombi ára pedig 6 799 000 forinttól indul
Kinek jó? Olyan autósoknak, akik szeretnek sportosan vezetni, de a rakodóhely, tágas belső is fontos

kia_bp

A Kia nagyjából egy évvel ezelőtt mutatta be az akkor külsőre kevéssé, műszakilag viszont alaposan megújult négyajtós középkategóriás modelljét, az Optimát. Az akkor még csak ígért kombi és a sportosabb GT változat azóta megérkezett, sőt, már meg is kaptuk kipróbálni. Rögtön egyben a kettőt, a kombi GT személyében.

Külső, karosszéria

A sportkombi Európa boldogabbik felében igen kedvelt állatfaj. Valahol érthető is, egy tágas, hatalmas raktérrel rendelkező, családi autónak pompás járgány vezetésének nem kell feltétlenül dögunalmas szenvedésnek lennie. Sőt, az se árt, ha nem undorodva lépünk az autóhoz reggelente, miközben a fülünkön is a különórák extra felszerelési tárgyai csüngenek. A Kia Optima GT már ránézésre is ígéretes jószág.

A mezei Optima arcától a nagyméretű légbeömlők különböztetik meg elölről, kár, hogy ezek csak a látvány miatt készültek, valódi funkciójuk egyáltalán nincs.  A hűtőmaszk krómcsíkja szépen folytatódik a jellegzetes formájú LED-es nappalifény csíkot is magába foglaló fényszóróba, oldalról nézve pedig a piciny kopoltyú, a pirosra fényezett féknyergek és a 18 colos alufelnik teszik sportosabb megjelenésűvé a karosszériát.

Hátul dupla, ovális kipufogó és matt ezüst diffúzor zárja az autót. No meg az extra puttony, ami egyáltalán nem tűnik nehézkesen ráhúzott extra felépítménynek. Úgy szép, ahogy van. Az Optima hossza valamivel 4,9 méter alatt van, és ha ez nem lenne elég, a széles, lapos, a mezei Optimánál alacsonyabb hasmagasságú kasztnitól sokkal hosszabbnak tűnik, mint amilyen valójában.

A légbeömlőnek látszó tárgyak sajnos csak a szemnek szól

Csinos lett a feneke

Csinos lett a feneke

Belső tér, csomagtartó

Utastere nagyon korrekt, a piros bőr és a fejmagasságot alaposan megkurtító panorámatető hangulatossá, világossá, otthonossá teszi a belsőt. Az anyagminőség remek, az összeszerelés szintén, bár a középkonzol műanyag elemeinek kamu cérnaöltése közelről azért kínos. A könnyen és csúnyán porosodó fekete zongoralakkot leszámítva a berendezés praktikus, szemnek is kellemes, a gombok kapcsolók pedig precízen járnak, tekerednek, kapcsolódnak, kattannak. Ahogy kell. Műszerfala elég béna, a két kerek műszer unalmasabb, mint egy vízállás jelentés, a hagyományos  műszerek közé befeszegetett kijelző menti csak a helyzetet. Jellegzetes kiás kormányának alja csapott, pedáljai fémborítást kaptak, és a sportos jelleget adó GT felirat is feltűnik itt-ott.

Jó helyre, elég magasra került a központi kijelző, ami tolatáskor, vagy a kamera gomb megnyomásakor olyan felülnézeti képet mutat az autóról, hogy nagyjából annyira nehéz vele parkolni, mint legutóbb az óvodában, Matchboxszal a parkolómintás játszószőnyegen. Kényelmi felszerelésekkel nem spóroltak a Kiaban, elöl fűthető, szellőztethető, memóriás ülés várja a fenekeket, az összes elektromos ablak automata funkciót is kapott és ami talán az egyik legklasszabb extra egy -15 fokra hűlt kocsibelsőben, az a melegíthető kormány.

Hátsó ülései szintén fűthetőek, van légbeömlő, tengernyi töltőpont az itt ülőknek is, és árnyékoló mögé is bújhatnak, ha erre vágynak. Egy dolgot rettentő rossz az Optima hátsó ülésén csinálni, három gyerekülést beszerelni. A csatok olyan kretén módon vannak elhelyezve, hogy kínkeservesen lehet csak bekötni a kölyköket. Csomagtartója nem extrém méretű, inkább az erős közepesbe tartozik a maga 552 literével, de a csomagrögzítési segédeszközök prímák. A többszintes csomagtartóban sínek, mozgatható korlátok, rögzítőszemek hada vár arra, hogy kipányvázzák velük az izgága rakományt.

Elöl tágas, kényelmes az Optima

Elöl tágas, kényelmes az Optima

Sík, tekintélyes méretű csomagtartó

Sík, tekintélyes méretű csomagtartó

Milyen vezetni?

Orrában 2,0 literes, 245 lóerős turbóval lélegeztetett motor dolgozik, ami ugyan csak négyhengeres, de mégis egész hangulatos darab. Különösebb izzadtságszag nélkül rángatja ide-oda a tekintélyes méretű, kombi karosszériát, jól gyorsul – papíron 7,6 másodperc alatt futja a 100 km/óráig tartó sprintet.

Adatlap

Kia Optima GT SW

Motor Soros, négyhengeres turbós benzinmotor 1998 ccm
Teljesítmény 245 LE @ 6000 ford/perc
Nyomaték 353 Nm @ 1350-4000 ford/perc
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,6 sec
Végsebesség 232 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,2 liter
Listaár: 12 499 000 forint

Közben zavarba ejtő hang jön a motor felől, pontosabban a hangszórókból. A kellő visszafogottsággal tervezett szintetikus hang hiába áll távol az autóban található négyhengerestől a maga V6-os zörejeivel, ennél jobb, hosszú távon is elviselhető műmotorhangot eddig még nem hallottunk autóban.

A 245 lovas motorhoz mezei hatfokozatú automatikus váltót párosítottak. Semmi zavarba ejtően sok fokozat, vagy két kuplung, ez egyszerű, hagyományos automata. Nem kapkod ész nélkül a fokozatok között, de különösebben nem is hiányzik az izgága működés, hiszen lomhának nem lehet nevezni.

A turbós benzinmotor 353 Nm-es nyomatéka 1350-es percenkénti fordulatszámtól bevethető, így szinte nincs olyan helyzet, ahol ne lenne a szükségesnél is több ereje az autónak. Jól passzol a sportos hangulathoz a futómű is, ami ha akarjuk, képes az alapból sem éppen vajpuha működésből még keményebbre váltani. Az Optima GT a Normál beállítás mellett Eco és Sport programmal is rendelkezik, a takarékos módban ráérősebbek a váltások, nagyobb sebességgel autózva pedig alacsony fordulaton pörög csak a motor.

A Sport mód kapcsolásával nemcsak  futómű lesz szigorúbb, hanem a kormányzáshoz is nagyobb erő kell, a pedálok is érzékenyebbek lesznek.

Alul csapott a kormány

Alul csapott a kormány

Költségek, fogyasztás

A Kia Optima SW GT alapára 12 499 000 forint. Azonban ez csak a listaár, jelenleg akciós ára is van, ez 11 799 000 forint. A kombi változatnál 300 ezer forinttal olcsóbban négyajtósként is megvásárolható az Optima GT. Ha valaki tovább dagasztaná az árlistát, akkor még piros – a valóságban ez sokkal inkább bordónak látszik – bőrkárpitozást rendelhet az autóba 100 ezer forintért, a metálfény felára pedig 140 ezer forint. Ennyi, más opciós tétel nincs. Az alapfelszereltségben olyan vicces tételek vannak, mint az ESC (ABS + BAS + VSM + HAC) ESS, TPMS, LKAS, SLIF, AEB, BSD, ECS. Aki nem ért betűszóul, annak ideírom a hosszabb megfelelőket is, csak össze kell párosítani őket. Szóval blokkolásgátló, vészfékrásegítő, elektronikus menetstabilizáló, visszagurulás gátló, vészfékezés jelző rendszer, guminyomás ellenőrző rendszer, sávtartó asszisztens, sebességkorlátozás kijelző rendszer, autonóm vészfékrendszer, holttér figyelő rendszer keresztirányú forgalom felügyelettel, távolsági fényszóró asszisztens, elektronikusan vezérelt felfüggesztés. Huhh.

Tengernyi gomb

Tengernyi gomb

Még nincs ám vége, alapáron jön az adaptív LED fényszóró, az első hátsó parkolósegéd, automata parkolóberendezés, 360 fokos kamerarendszer, vezeték nélküli telefontöltő, nyomógombos indítás, fűthető, szellőztethető első- és fűthető hátsó ülések, adaptív tempomet és még vagy kismillió egyéb, nehezen elképzelhető extra. Aki mindent tudni akar a Kia Optima GT kombi változatának puccos felszereltségéről, az ide kattintson és vegyen maga mellé pár napi hideg élelmet.

Az Optima más Kia modellhez hasonlóan 7 év / 150 000 kilométerig érvényes újautó-garanciával érkezik a vevőhöz. Bár a Kia Optima GT sportos járgány, azért elfogadható vásárlói igény, hogy ingázás közben ne rágja le az ember gatyáját. A tesztidőszak alatt az autó kicsivel a lélektani 10 literen még innen vedelt, ami azért távol áll a gyár által bemondott 8,2 litertől.

A középső monitor nélkül dögunalmas lenne a műszerfal

A középső monitor nélkül dögunalmas lenne a műszerfal

A Kia Optima GT SW  és vetélytársai – Listaár, forint
Passat Variant Highline BMT 2.0 TSI DSG (220LE) 11 532 450 Ft
Ford Mondeo kombi 2.0l SCTi EcoBoost (240 LE) 10 600 000 Ft

 

 

Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Tágas belső
  • 7 év garancia
  • Jó futómű
  • Fejben szűk – de ezt foghatjuk az üvegtetőre
  • Nehéz vele takarékosan autózni

Szavazás

Neked mennyire tetszik a Kia Optima sportkombija?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.