Ez most a Mercedes kombik netovábbja

Teszt: Mercedes-Benz E 220d T-modell

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2017.01.03. 06.00

A csúcstechnikával, sportos hangulattal villantó E-osztályt praktikus, kombi kivitelben, komoly extrákkal teletömve próbáltuk.

Röviden – Mercedes-Benz E 220d T-modell
Mi ez? Az autóipar legfrissebb fejlesztéseivel büszkélkedő prémium-középkategóriás Mercedes-Benz E-osztály kombi változata
Mit tud? Kényeztető kényelem és magas fokú biztonság mellé óriás csomagteret, vonóhorgot ad
Mibe kerül? A típus alapára 14,7 millió, a tesztben szereplő extrákkal teletömött kocsi 27,3 millió forint
Kinek jó? Aki a klasszikus Mercedes-kombi XXI. századi kivitelét szeretné garázsában tudni

Komoly múlt áll a Mercedes kombik mögött, ma még elképzelhetetlennek tűnik a csillagos paletta puttonyos kivitel nélkül. A hagyományt követve a legfrissebb E-osztály is megkapta a raktérre optimalizált verziót, amit pont a legelső Mercedes-kombi születésének 50. évfordulóján mutattak be.

Külső, karosszéria

Első ránézésre is látszik, hogy a sportos, lendületes vonalvezetés megtartása volt a cél, amikor pluszrakteret faragtak az E-osztályra. Így az elődökhöz képest egy lendületes, csapott fart kapott a kocsi, erősen döntött hátsó szélvédővel és a C oszloptól egyre szűkülő oldalablakkal. Utóbbi némileg a Shooting Brake stílusra kacsint, de sokkal visszafogottabb, mint a jacht fenékkel virító CLS Shooting Brake.

k04

Króm keretezi az oldalablakokat, és a csomagtérre, valamint a kamu kipufogók fölé is jutott belőle

Belső tér, csomagtartó

Belül minden négyzetcentiméter hirdeti, hogy mire lehet egy autóban a 14 milliós vételáron felül még elkölteni jó 10-12 millió forintot. A műszerfalon holmi műanyag helyett vastagon lakkozott barna magnólia dekorbetét (396 ezer forint) húzódik végig hullámozva, a krém-barna (macchiato bézs-nyeregbarna, ahogy a prospektusban írva vagyon) Designo bőrkárpit pedig maga a szemérmetlen luxus. Bőr a szőnyegszegély, sőt, a műszerfal fém és famentes felületei is bőrborítást kaptak.

Nem lehetett egyszerű feladat az ívből ívbe domborodó felületeket, a két 12,3 colos kijelző környékét behúzni, de tökéletesen sikerült. Ahogy az összeszerelés minden tekintetben, és mindenhol. Elég csak megnézni a kormány érintőgombjainak leheletfinom keretét, a klímakonzol apró finom recékkel kidolgozott kapcsolóit, a lágyan, olajozottan kattanó szellőzőket.

Ez a hangulat húzódik végig az utastér egészén, a helykínálat elöl természetesen nagyvonalú. Szellős a tér, mindent minden irányban elektromosan állíthatunk, hosszú utakon sem csökken a magas szintű komfortérzet, két ember hátul is hasonló kényelemben utazhat. Igazi ellentmondást csak a csomagtér hoz. A világos krémszínű kárpit itt már tényleg homlokcsapást gerjesztő felesleges flanc, nem véletlen, hogy a tesztautóban is egy átlagos fekete szőnyeg védte a raktér padlóját a szennyeződésektől.

A Designo belső fényűzően pazar

A Designo belső fényűzően pazar

De tegyük fel, hogy használni is szeretnénk a csodálatos puttonyt, és nem csak a Louis Vuitton bőrönd szettnek kell egy jó háttér.

Az ötödik ajtó mögött a kategória egyik legnagyobb, 610 literes csomagtartóját találjuk, ami első lépésben 640-re bővíthető, a hátsó üléstámlák 10 fokos előredöntésével. Ha ez kevés, akkor a második üléssor gombnyomásra 40-20-40 arányban bukik előre, sík rakodóteret kialakítva. Ezzel 1820 literes teret kapunk, ami komoly érték, de mégis 130 literrel kevesebb, mint korábban. Ez a sportosra faragott far, a döntött szélvédő ára.

Jó tudni, hogy ha végképp semmibe vesszük a finom kárpitot, akár a szabvány EU-raklap is befér, a csomagtér szélessége minimum 1,1 méter.

Ha nincs csurig pakolva, akkor az adott áru megzabolázása a feladat, és ebben is élenjár az E-osztály T-modell, a padlóba süllyesztett sínekre hadseregnyi rakományrendező, rögzítő kiegészítő rendelhető. Az ötödik ajtó kulccsal a zsebben, láblendítéssel nyitható, ráadásul a csomagtérrolóval sincs feladatunk, nyitáskor elektromosan húzódik fel, így megkönnyítve a pakolást.

A szállítási nehéztüzérséget a jó öreg vonóhorog képviseli, ami az elegancia jegyében elektromosan varázsolható elő. A kisebb hajók, lakókocsik vízpartra szállítását pedig vontatmánystabilizáló és oldalszél-kompenzáló EPS-programok segítik, a vonóhorog teherbírása 2,1 tonna. A kerékpárosokra is gondoltak a Mercedesnél, a vonóhorogra 100 kilós terhelhetőségű, négybringás kerékpárszállító szerelhető.

Szintén az alapfelszereltség része a szintszabályzós, légrugós hátsó futómű, így cementeszsákokkal megrakva sem lesz fenékre ült szerencsétlenség a fennkölt Mercedesből, rakomány terhe alatt is marad a beállított magasság.

b03

Akár egy szabvány raklap is befér a 640 literes csomagtérbe

b02

A vonóhorog gombnyomásra bukkan elő, és nagyban növeli az autó használhatóságát

Milyen vezetni?

Adatlap

Mercedes-Benz E220d T-modell

Motor dízel S4/16 1950 cm3
Teljesítmény 194 LE/3800 ford.
Nyomaték 400 Nm/1600-2800 ford.
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,7 s
Végsebesség 235 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 4,6 l/100 km
Listaár 14 757 000 Ft

Akármit is rejt a csomagtér, a négyhengeres dízel ereje bőségesen elég. Az új fejlesztésű, alumínium hengerfejjel, forgattyúsházzal készült motor 194 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, utóbbit már 1600-2800-as fordulat között. Ekkora erőt kevés sebességi fokozattal is ki lehetne használni, de az E-osztálynak ebből is kilenc akad, tehát nincs helyzet, amikor tétovázna az 1780 kilogramm alaptömegű luxuskombi.

Dízelek között rekordidő alatt melegszik be, de ezt a rövid időt sem kell fagyoskodással tölteni, a tarkótól tomporig fűtött ülés mellett az első ajtókban és a középkonzolon található kartámaszokhoz is rendelhető fűtés.

A hosszában beépített motor finoman jár, vibráció alig, hangja csak erős gázadásra hallható, de minden más esetben visszafogott. Ezt a szerénységet követi a fogyasztás terén is, 6,9 liter lett az átlagfogyasztás, rengeteg autópályával, országúttal, minimális városi szakasszal.

Bár külsőre a lendület, a dinamika a fő csapásvonal, és a típus bevezetésénél is sulykolták ezt az üzenetet, azért a vezethetőség terén a nyugalmas kilométerfalás, uras vonulás maradt a jellemző. Ebből az állapotból a választható üzemmódokkal billenthető ki az S213 kódjelű típus, az ECO, Comfort módból, Sport, Sport+ állásba váltva élénkebb a kormányzás, érzékenyebb a gázpedál, de a farolásokat csírájában elfojtja az elektronika. Mintha tanult viselkedés lenne, egy felvett szerep, nem zsigerből fakadó, mint egy 5-ös BMW esetén.

A műszerfal háromféle grafikai beállítást tud, a menükben a kormányra helyezett érintőfelületekkel navigálhatunk

A Drive Pilot rendszer újabb lépcsőfok az autonóm közlekedés felé, autópályán, tiszta időben könnyedén követi a forgalmat az autó, de a sávtartó tud meglepetést okozni, ha elfeledkezünk róla. Bekapcsolva hagyva, országúton érdekes élmény, ahogy a kanyarívet “véletlenül” lecsípve az autó fékezéssel, hangjelzéssel térít vissza a fehér vonalak által határolt területre.

Egyetlen vezetést zavaró apró hibája a kormány bal oldala mögé telepített kapcsolóerdő. Itt egy oldalon van a kormánymagasság-állítás, az index+fényszóró, a tempomat bajuszkapcsolója, ráadásul még az egyik váltófül is, tehát lehet matatni, mire megtaláljuk az általunk keresett funkciót.

A fülnek zavaró hangokat mind kioltja az E-osztály kombi, a hangárszerű hátsóból érkező hangokra fókuszálva átdolgozták a zajszigetelést, de még ez is fokozható. Extra zajzáró opció is rendelhető, az akusztikai csomag kiegészítő burkolatokkal, szigetelésekkel, ötrétegű biztonsági üveggel űzi a zajt. Nagy tempónál a széles abroncsok gördülésének moraját is alig észleljük, szélzaj szinte nulla, és ezt a német autópálya belső sávjában szokásos tempónál is tudja.

Ez a kapcsoló kavalkád picit zavaró

Ez a kapcsoló kavalkád picit zavaró

b014

A guruló wellness, avagy a masszázsfunkcióval, fejlett hűtéssel-fűtéssel ellátott 780 ezer forintos Multikontúr ülések

Konkurensek, költségek

Végtelennek tűnik a rendelhető extrák listája, 64 színű hangulatvilágítás, gyári parfümöt levegőbe porlasztó illatosítórendszer, állítható oldaltámasszal, masszázsfunkcióval kényeztető ülések, csak a teljesség igénye nélkül. Ezért érdekes kérdés a prémiumtípusok összehasonlítása.

Kezdjük az alapárral? Igen, de olyat senki sem vesz! Extrákkal megtömve hasonlítsuk össze? Kinek mi a hasznos, haszontalan extra? Vonóhorog vagy vezeték nélküli telefontöltés? Az E-osztály T-modell mindkettőt tudja.

A Mercedes E-osztály T-modell és vetélytársai – Listaár, forint
BMW 520d Touring Steptronic (190 LE) 13 900 000
Audi A6 Avant 2.0 TDI S-tronic (190 LE) 13 700 000
Volvo V90 D4 (190 LE) 12 600 000
A tesztautó vételárát 27,3 millió forintig tornázták fel, és még így sem teljes a lista. A 84 darab, egyenként vezérelhető Multibeam LED-ből (779 ezer forint) álló lámpatestek például hiányoztak. Józanul válogatva 20 millió forint alatt maradva lehet talán jobb ár-érték arányt kihozni a Mercedes által kínált pazar csomagból, főképp a praktikumra és a kényelemre koncentrálva, a hipermodern kütyük elhagyásával. Talán így kapjuk meg a klasszikus Mercedes kombi XXI. századi változatát, ami mellett még tudunk pár megnyugtató racionális érvet.
Mellette – Ellene
  • Tágas csomagtér
  • Csomagrögzítési lehetőségek
  • Pazar felszereltség
  • Csendes utastér
  • Dinamikus, takarékos dízel
  • Bajuszkapcsolók erdeje a kormány mögött
  • A világos kárpit könnyen koszolódik
  • Extrákkal drága

Szavazás

Szavazás

Hány pontot érdemel a puttonyos E-osztály? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.