Mit tudhat egy Toyota Corolla, amit a többiek nem?

Teszt: Toyota Corolla 1,6 Executive CVT

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.12.20. 07.30

50 évnyi gyártás és 44 millió eladott autó után a Corolla már bőven önjáró termék, de a Toyota idén leporolta a bestsellert. A limuzint ritka, de annál érdekesebb összeállításban teszteltük.

Röviden – Toyota Corolla 2017
Mi ez? A Toyota kompakt limuzinja CVT-váltóval és 132 lóerős benzines motorral.
Mit tud? Nagyon tágas, kulturáltan működik és időtálló technikát rejt.
Mibe kerül? 4 190 000 forint 1,33-as benzinessel az alapára, a cikkben szereplő jól felszerelt 1,6-os automatikus váltóval listaáron 7 180 000 forintba kerül. Dízel 5,5-7 millió között van.
Kinek jó? Nyugodt hangulatú, hosszú távra szóló, meglepetésmentes autót keresőknek, ha beérik a megbízhatóság fejében az átlagos színvonallal.

Idén 50 éves a Toyota Corolla. A Toyota az évfordulóra időzítette a 2013 óta piacon lévő generáció ráncfelvarrását, amely egész pontosan a 11-ik nemzedék a Corollákból. A név a latin corona szóból ered. A Toyota szereti a koronával kapcsolatos neveket, amilyen a Crown, a Corona és a Camry is. Egyvalamiben a Toyota Corolla biztosan világelső: ezen a néven készült a legtöbb autó a világtörténelemben. A több mint 44 milliós mennyiség évente nagyjából egymillióval nő. Nem mintha a Corolla volna a legjobb kompakt autó, de a leggyakoribb igényekre több mint adekvát válaszokat ad.

Belső tér

462 centi hosszú és 177,5 centi széles karosszériával elég sok teret körbe lehet zárni, ráadásul a zseniális iQ-t megalkotó Toyotának a térkihasználásról is nehéz újat mondani. A 270 centiméteres tengelytávú autóban rengeteg hely van. Hosszában egészen hatalmas az autó, a lábhely hátul kiugróan nagy, a fejtér inkább átlagos, de 180-185 centis magasságig megfelelő.

462 centis, jól fejlett limuzin a Corolla 11-ik generációja

452 literes térfogatával a csomagtartó kisebb a lépcsőshátú kompakt autók átlagánál, de abszolút értelemben véve jó sok csomagot elnyel. Akinek a rakodónyílás méretével gondja van, vehet Auris kombit. Kár, hogy a csomagtartó szőnyege olcsó hatást kelt és egy szatyorakasztó kampót leszámítva  szinte semmilyen praktikus részlet nem édesíti meg a hétköznapokat a kocsival. A nagy tér felosztására, praktikus apróságok létrehozására szándékot sem látni és egy FIAT Lineával ellentétben a Toyota nem költött külső zsanérokra. Emiatt a fedelet tartó karok a csomagtérbe fordulva összenyomhatják a bőröndöket, pakolásnál számolni kell a helyigényükkel.

Azonnal érezhető, hogy a modellfrissítés jót tett a belső térnek. Korábban az anyaghasználat a kategória alsó felébe sorolta az autót, a minőségérzet az átdolgozás óta összességében eléri az elvárt szintet. Szép a két főműszer közötti színes, 4,2 hüvelyk átmérőjű kijelző, ami a jobban felszerelt modellek sajátja.

Okos online-funkciókat kínál a navigációsrendszer. A menü jól felépített, a címek gyorsan megadhatók

Okos online-funkciókat kínál a navigációsrendszer. A menü jól felépített, a címek gyorsan megadhatók

A műszerfali 7,0 colos érintőképernyő könnyen használható. Jó a grafikája és ügyes a menüje. A rendszer az okostelefonhoz csatlakoztatva többféle internetes funkciót kínál és gyors, okos működésével sokat hozzáad az autó használhatóságához a mindennapokban.

Legalább a Executive szinten elvártuk volna, hogy legyen hátsó levegőrostély és egy ennél nívósabb kartámasz sem ártana. De a Toyota szerint ez pont elég és a vevők visszaigazolják ezt. Valószínűleg nem ezekért a kevéssé igényes részletekért, hanem azért a tartósságért, megbízhatóságért, amit a kulturáltan működő autó az első naptól ígér a szépen csukódó ajtókkal.

Milyen városban?

Elsőre az üléshelyzet közepes. A kormány a Toyota rossz szokása szerint túl csekély tartományban állítható tengelyirányban, tetszett viszont a rendes kézifék, ami hatékony, észszerű, megbízható megoldás és sokkal gyorsabban, egyértelműbben használható, mint az elektromos a gombnyomogatással. Persze akit nem zavar a kuplung fogyása, az gázzal a kuplungot felengedve is oldhatja az elektromos rögzítőféket.

Sokat javult a minőségérzet a modellfrissítéssel, rá is fért

Sokat javult a minőségérzet a modellfrissítéssel, rá is fért

Adatlap

Modell

Motor Soros 4 hengeres, 1598 ccm
Teljesítmény 97 kW (132 LE)/6400
Nyomaték 160 Nm/4400
Gyorsulás (0-100 km/h) 190
Végsebesség 11,1
Fogyasztás (vegyes) 6,1
Listaár 7 180 000 Ft

Lehet, hogy ronda a kapcsolója, de nagyra értékeltük az ülésfűtés gyors működését és a klímarendszert is, amely háromféle karakterű befúvást kínál automatikus állásban, van soft (lágy), medium és fast (gyors).

Ferdén előre rossz a kilátás a vastag első tetőoszlopok miatt, a tolatásban szép képű kamera segít. Tetszett a tolatáskor finoman adagolható nyomaték, a CVT-s Corolla szebben araszolt parkolásnál, mint akár a száraz, akár az olajos kuplungos tesztautók zöme kettős kuplungos sebességváltóval.

Energikusan, harapósan lendül neki a tesztelt Toyota Corolla a fokozatmentes automatával. Előremenetben gázadáskor kicsit ránt az autó, ha már zárva az áthidaló kuplung, ilyenkor  finoman kell gázt adni, mert az autó direktebben reagál.

Pozitív vonása az átdolgozott Toyota Corollának a futómű. Városban a rugózási kényelem a legfőbb előnye, nyugalmunk megőrzését segíti a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető rendszer, amely automatikus fékezésre is képes, ha elméláznánk. A környezetszennyezés mérséklésében segít az igazán frappáns Eco-kijelző. Minél takarékosabban vezetünk, annál nagyobb rész vált zöldre a két nagy műszer közötti levél felületéből.

Milyen hosszabb úton?

Igen fejlett motor dolgozik a Corollában, a szelepvezérlés változtatása a Valvematic rendszerrel a szelepnyitás mélységét is érinti. A nyomatékszegény motorral beérhetjük visszafogott menetteljesítményekkel és akkor élvezhető a hajtáslánc kifinomult működése.

Ha ez nem opció, a 132 lóerős motort jól kihúzatva megjön a lendület, ami kanyarokban sem veszik oda. A Corolla kormányzása elég közvetlen és a futómű annak ellenére jól betámaszt kanyarokban, hogy kényelmes a rugózás. A jól hangolt felfüggesztés konstrukciója a megszokott, elöl MacPherson rugóstag van alsó keresztlengőkarral, hátul csatolt hosszlengőkaros, félmerev híd.

Majdnem tökéletesen sík a padló, jó a belső szélesség és óriási a lábtér a Toyota Corollában

Majdnem tökéletesen sík a padló, jó a belső szélesség és óriási a lábtér a Toyota Corollában

Autópályán zavaróan erős a szélzúgás, esőben és országúton a kerekek felől érkező morgás tűnt fel, amit sokkal jobban illene csillapítani. A motor csak erősen kihúzatva kelt számottevő zajt, egyenletes sebességnél még elég gyorsan autózva sem pregnáns.

Sztrádán az autó dízelesen csekély fordulatszámon száguld a CVT nagy áttételi tartományának köszönhetően. A körülbelüli fordulatszám 120-nál 2100, 130-nál 2500. A stabil 160-at 3100-as fordulatszámmal tartotta a tesztelt Toyota Corolla és még 180-nal döngetve is csak 4000-et mutatott a fordulatszámmérő. A fék adagolhatóságán kívül az autó egyenesfutása is igazán jó, nem kell izzadó tenyérrel elsuhanni a kamionok mellett.

Apróság, de a tempomat beállításakor a számítógép kiírhatná számmal, hogy mekkora sebességet rögzítünk. A középső kijelzőre lekérhető digitálisan az aktuális sebesség, de ott futhat más, például a navigáció.

Milyen a CVT-váltó?

Bár itthon szinte senki nem veszi, nagyon érdekelt bennünket a tesztautóban a CVT-sebességváltó működése. Évtizedek óta viaskodnak a japán márkák Európában is a fokozatmentes automatákkal. Japánban beválik a csekély nyomatékú szívó benzinesekhez társított automata, ahol a japánok zsigeri szabálytisztelettel közlekednek és ahol olyannyira tempótlan a közúti helyváltoztatás, hogy autópálya nincs is a szigetországban.

Hét fokozatot kézzel is kapcsolhatunk

Hét fokozatot kézzel is kapcsolhatunk

Európában viszont a dinamikusabb közlekedéshez szokott vásárlók zöme rühellte/értetlenül fogadta az állandó fordulatszám mellett az áttételek variálásával gyorsuló autót. A fokozatmentes váltóval a motor 40-nél és 100-nál is azonos fordulaton zúg gyorsulás közben, ha nem változik a gázállás. Padlógázra pedig a maximális fordulatszámon, folyamatosan bőgő motor a válasz, amit a Toyota hibridjeiben élhet át sok hazánkfia, bár a Priusban és leszármazottaiban nincs sebességváltó. Akkor sem, ha e-CVT-nek hívja a gyár a fokozatmentes erőátvitelt.

Tudomásom szerint a Toyota Corolla tesztautóban az AisinWarner AWFCX18 sebességváltója dolgozik. Ebben hidrodinamikus nyomatékváltó szolgál indítókuplungként elinduláskor. A váltóban lévő bolygóművel a szerkezet jóval nagyobb áttételtartományt képes lefedni, mint csak egy CVT tudna. Nagyon rövid áttétel meredek kaptatókon, a nagyon hosszú autópályán előnyös.

Kis gáznál a váltó szépen hozza a CVT-k mutatványát, amikor 1050 körül áll a fordulatszámmérő és az autó az áttételek megnyújtásával egyenletesen gyorsul, szép csendben.

Kényelmesek az első ülések, a kormánykerék tengelyirányban túl kis tartományban állítható

Kényelmesek az első ülések, a kormánykerék tengelyirányban túl kis tartományban állítható

A másik véglet és pont ennyire jellegzetes a padlógáz. Ilyenkor a fordulatszám felugrik 6400-ra és ott is marad, amíg visszább nem engedjük a gázt. A motorhang metszően kellemetlen, de kár lázadni ellene. Azt kapjuk, amit kérünk: az elérhető legjobb gyorsulást, ráadásul pillanatok alatt. Gázadás után a manuális visszakapcsolásnál kényegesen hamarabb élhetünk a maximális gyorsítóképességgel, ami elnézett előzéskor életmentő lehet.

A váltónak van sportos programja is, ami merőben idegen az autó karakterétől, de hátha valaki igényli. Ez az üzemmód magasabban tartja a fordulatszámot, jobban megindul az autó gázadásra. Sokkal érdekesebb az újraprogramozott váltóvezérlés. Kézi üzemmódban hét áttételt kapcsolhatunk és a szoftver igyekszik kvázi kihúzatni a fokozatokat, váltás előtt a motor fordulatszáma egy bizonyos szintig hasonlóan nő, mint kézi váltóval.

Költségek, fogyasztás

7 180 000 forintba kerül a tesztelt Toyota Corolla 1,6 Valvematic Executive kivitelben, amiből 490 000 Ft az automatikus váltó felára. Az elég magas összeget részben kompenzálja a Corolla szervizköltségeinek kiszámíthatósága, a kedvező értéktartás és a Toyoták könnyű eladhatósága használtan.

Nem sok lépcsőshátú konkurenst találunk automata váltóval. A Lancerből és a Focusból automata limuzin nem szerepel az árlistán, a Fluence-t váltó négyajtós Mégane még nem kapható. A kifutó J Astra csak Enjoy-kivitelben rendelhető, de külön extrákkal és extracsomagokkal nagyon gazdagon fel lehet szerelni.

A márka modell  és vetélytársai – Listaár, forint
Ford Focus 1,6 Ti-VCT DPS6 Powershift (125 LE, csak ötajtós) 6 095 000
Opel Astra J 1,4 Turbo Enjoy (140 LE, nincs más kivitel) 5 480 000
Toyota Corolla 1,6 CVT Executive (132 LE) 7 180 000
 Volkswagen Jetta 1,4 TSI Highline DSG (125 LE) 6 481 040

Corollából jobb inkább kézi váltóval az 50-ik évfordulós kivitelt megrendelni ugyanezzel a motorral és az Értékőr finanszírozást választva összesen 923 900 forintos érelőnnyel. Ebben benne van 350 000 Ft árkedvezmény, 195 000 forint értékben az Európa-térképes gyári navigáció, majdnem 100 000 forintért a 3+2 éves Extracare-garancia és segélyszolgálat, illetve a téli gumi.

Átlagos közlekedéshez elég 7 liter benzin szzon, atank jó nagy, 55 literes

Átlagos közlekedéshez elég 7 liter benzin szzon, atank jó nagy, 55 literes

Alapáron jár a Corollához a Toyota Safety Sense, amely az automatikusan fékezni is képes, ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA), de automatikus távolsági világítást (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA) is tartalmazza. Parkolássegítő rendszerrel is ellátható a Corolla, amely segít kiválasztani a kellően nagy parkolóhelyet és be is kormányozza oda magát.

Tesztünkön 8,85 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Az út körülbelül negyede jutott budapesti városi forgalomra, negyede volt országút és fele autópálya, benne elég sok nagy sebességű szakasszal.

Ennek tudatában a fogyasztás egyáltalán nem magas, de ugyanezért a tempóért egy hasonlóan hosszú váltóáttételezésű turbós motor vagy egy literrel kevesebbet kér vagy ugyanekkora fogyasztással sokkal jobb erőben van. Visszafogottabb sebességnél 7 literes vegyes átlagfogyasztásra számíthatunk, ami a méretes, 55 literes tankkal együtt kedvező hatótávolságot biztosít.

Mellette – Ellene
  • Tágas belső tér
  • Sok rakodóhely
  • Ügyes navigáció online-funkciókkal
  • Eltalált futómű
  • Tisztes menetteljesítmények
  • Erős LED-es fényszóró
  • Várhatóan tartós technika
  • Kedvező vegyes fogyasztás
  • Gazdag felszereltség
  • Kevéssé praktikus csomagtartó
  • Nyomatékszegény motor
  • Megszokást igénylő CVT-váltó
  • Zavaró zajszint (szél és gördülés)
  • Magas vételár

Szavazás

Hány pontot érdemel a megújult Toyota Corolla?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.