Változott is, meg nem is: SEAT Leon 2016

Vezettük: SEAT Leon 2016

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.11.27. 06.00

Látszatra szinte semmit nem változott a SEAT Leon, mégis kívül belül sokkal jobb lett a 2016-os ráncfelvarrással.

Röviden – SEAT Leon 2016
Mi ez? A 2012-ben bemutatott harmadik generációs Leon felfrissített változata
Mi tud? Elegánsabb, szebb, okosabb mint az előd
Mibe kerül? Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható, valamikor jövő januárban
Kinek jó? Aki tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem emblémafetisiszta

LED-es lámpák világítanak hátul is

Néhány éve a SEAT még a sírgödör szélén tántorgott, egyáltalán nem volt biztosítva a boldog jövője. De ezek az idők már elmúltak. Az eladások négy éve folyamatosan nőnek, közben új modellek ékeznek a spanyol márkától – ilyen az Ateca, vagy a hamarosan érkező, Ibiza alapokra épülő, kisméretű szabadidő-autó, az Arona is – illetve a régi, jól bevált típusok is sorra újulnak meg. Legutóbb például a márka egyik legfontosabb, legjobban fogyó modellje, a Leon. Emellett van menő, magyarul beszélő márkaoldaluk is, ahol izgalmas, régen volt SEAT-októl Barcelona sztárokig ezerféle érdekességet talál a SEAT rajongó látogató.

Ha balra húzod a csúszkát, akkor az új, ha jobbra, akkor pedig a régi Leon néz veled farkasszemet:

Mi új?

Adatlap

SEAT Leon 1.8 TSI 180 HP DSG

Motor Soros négyhengeres 1798 cm3
Teljesítmény 132 kW/180 LE/5100-6200
Nyomaték 250 Nm/1250-5000
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,2 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l/100km
Listaár:

A SEAT Leon ráncfelvarrása nem lett túl merész, épp csak hozzányúltak itt-ott a külsőhöz. A forma eddig is rendben volt, a spanyolok szerencsére nem kaszabolták át kényszeresen azt, ami már bevált. A formai újítások a szokásos séma szerint zajlottak, új első, hátsó lökhárítót kapott az autó, friss a hűtőmaszk is – amelynek kinézete a felszereltségtől is függ – és változtak a lámpatestek is.

Elöl LED-es fényszóró került a vagány mintájú szintén LED-es nappalifény és irányjelző mellé, frissült a ködlámpa megjelenése is, és hátul a nagyobbra nőtt lámpatestben szintén fénykibocsátó diódák világítanak.

Bár manapság már nem könnyű egyedit alkotni ebben a témában, a SEAT-nak mégis összejött a jellegzetes, a márkához könnyen társítható nappalifény forma, ami indexeléskor sárgává válik. A külső frissítéséhez az autógyárak által hagyományosan nélkülözhetetlennek érzett új színek – disire vörös, mystery kék, boheme lila – mellé új mintájú könnyűfém felnik is befutottak.

8 colos érintőképernyő

8 colos érintőképernyő

Bent az elektromos kézifék az újdonság, a frissített változathoz kulcsnélküli ajtónyitás, és motorindítás is rendelhető. A középkonzolban az erre alkalmas telefonok vezeték nélküli töltésére alkalmas felület is megtalálható. Szintén friss a 8 colos érintőképernyő, a könnyebben kezelhető, kevesebb gombot tartalmazó középkonzol tetején. Sötétedés után az autó belsejének hangulatát nyolcféle színben választható, a kárpit eldugott réseiből előszűrődő háttérvilágítással lehet feldobni, amelynek nemcsak a színe, hanem a fényereje is állítható.

A Xcellence új felszereltségi szint

A Xcellence új felszereltségi szint

Technikai újítások is kerültek bele: vészfékasszisztens, távolságtartó tempomat- amely a korábbi 160 helyett, már 200 km/óráig működik -, gyalogosfelismerő és fékező automata. De nemcsak a gyalogosokat ismeri fel az autó, hanem a kresz-táblákat is. Többet, mint eddig. Az autó segít az unalmas dugóban araszolásban, ha pedig a vezető nem reagál semmire, akkor az autó magától lelassít, félreáll.

Kényelmes, tisztességesen összerakott belső

Kényelmes, tisztességesen összerakott belső

A motorkínálatban az 1,6-os TDI újdonság, amely 115 lóerős, és kézi, illetve hétfokozatú duplakuplungos DSG váltóval is rendelhető. A 2,0 literes 150 lóerős összkerekes TDI hétfokozatú automatikus váltóval rendelhető. Érdekes húzás, hogy a kompakt autó egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős motorral is kapható. Itthon ennek nem jósolnánk nagy népszerűséget, pedig igazán szórakoztató kis motor, alapjáraton észrevehetetlen hanggal és elegendő nyomatékkal, rugalmassággal. A benzines motorok 86 és 186 lóerő közötti teljesítményre képesek, míg a dízelek 90 – 184 lóerős tartományt fogják át.

Új motorokat is kapott a Leon

Új motorokat is kapott a Leon

Új felszereltségi szint az Xcellence, amely az elegáns vonalat viszi egy kicsit még tovább, extra krómkerettel az ablakok és a hűtőmaszk körül, illetve érdekes extrákkal az utastérben. A Reference a belépőmodell, amit a Style követ, a leggazdagabb felszereltségi szintek azonban ketté válnak, a már említett Xcellence a puccos, az FR pedig a sportos hangulatot képviseli.

Videón a lényeg:

A menetpróbán az 1,8-as és az 1 literes benzineseket próbálhattuk ki, és bár komoly teljesítménybeli különbség van köztük, mindkét motor élvezetes darab a maga nemében. Leont vezetni pedig nagyjából olyan, mint egy Golfot. Mindene roppant precízen, jól működik, az építőelemek, a berendezés elemei és azok elrendezése is hasonló. Talán kicsit több vagányság szorult bele. A Lufthansa sztrájk és az elmebeteg barcelonai időjárás miatt – az autópályán jégkásában, majd átláthatatlan esőfüggönyben hajtottuk a kocsikat – a tesztút rövidebb volt a tervezettnél, de a Leon így is egy jól összerakott, külsőre is kívánatos, könnyedén kezelhető, komfortosan vezethető jószágnak tűnt. Talán a futómű felől jött több zaj, mint kéne, de simán lehet az is, hogy a rendkívül csendes motor miatt érezni ezt zavaróbbnak.

Kulcsnélküli ajtónyitás, indítás

Kulcsnélküli ajtónyitás, indítás

Mikortól, mennyiért?

A megújult SEAT Leon az év végétől rendelhető, az első autók pedig 2017 januárjában érkeznek majd meg. Árban nem lesz jelentős változás, leheletnyivel ugyan drágább lesz a frissített modell, de ha számításba vesszük a gazdagabb felszereltséget, az újonnan jött extrákat, akkor a drágább autó is lehet jobb vétel. Pontos árak még nincsenek, de az Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható.

Szavazás

Neked mennyire tetszik az új Leon?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Bestcars

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.