Változott is, meg nem is: SEAT Leon 2016

Vezettük: SEAT Leon 2016

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.11.27. 06.00

Látszatra szinte semmit nem változott a SEAT Leon, mégis kívül belül sokkal jobb lett a 2016-os ráncfelvarrással.

Röviden – SEAT Leon 2016
Mi ez? A 2012-ben bemutatott harmadik generációs Leon felfrissített változata
Mi tud? Elegánsabb, szebb, okosabb mint az előd
Mibe kerül? Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható, valamikor jövő januárban
Kinek jó? Aki tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem emblémafetisiszta

LED-es lámpák világítanak hátul is

Néhány éve a SEAT még a sírgödör szélén tántorgott, egyáltalán nem volt biztosítva a boldog jövője. De ezek az idők már elmúltak. Az eladások négy éve folyamatosan nőnek, közben új modellek ékeznek a spanyol márkától – ilyen az Ateca, vagy a hamarosan érkező, Ibiza alapokra épülő, kisméretű szabadidő-autó, az Arona is – illetve a régi, jól bevált típusok is sorra újulnak meg. Legutóbb például a márka egyik legfontosabb, legjobban fogyó modellje, a Leon. Emellett van menő, magyarul beszélő márkaoldaluk is, ahol izgalmas, régen volt SEAT-októl Barcelona sztárokig ezerféle érdekességet talál a SEAT rajongó látogató.

Ha balra húzod a csúszkát, akkor az új, ha jobbra, akkor pedig a régi Leon néz veled farkasszemet:

Mi új?

Adatlap

SEAT Leon 1.8 TSI 180 HP DSG

Motor Soros négyhengeres 1798 cm3
Teljesítmény 132 kW/180 LE/5100-6200
Nyomaték 250 Nm/1250-5000
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,2 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l/100km
Listaár:

A SEAT Leon ráncfelvarrása nem lett túl merész, épp csak hozzányúltak itt-ott a külsőhöz. A forma eddig is rendben volt, a spanyolok szerencsére nem kaszabolták át kényszeresen azt, ami már bevált. A formai újítások a szokásos séma szerint zajlottak, új első, hátsó lökhárítót kapott az autó, friss a hűtőmaszk is – amelynek kinézete a felszereltségtől is függ – és változtak a lámpatestek is.

Elöl LED-es fényszóró került a vagány mintájú szintén LED-es nappalifény és irányjelző mellé, frissült a ködlámpa megjelenése is, és hátul a nagyobbra nőtt lámpatestben szintén fénykibocsátó diódák világítanak.

Bár manapság már nem könnyű egyedit alkotni ebben a témában, a SEAT-nak mégis összejött a jellegzetes, a márkához könnyen társítható nappalifény forma, ami indexeléskor sárgává válik. A külső frissítéséhez az autógyárak által hagyományosan nélkülözhetetlennek érzett új színek – disire vörös, mystery kék, boheme lila – mellé új mintájú könnyűfém felnik is befutottak.

8 colos érintőképernyő

8 colos érintőképernyő

Bent az elektromos kézifék az újdonság, a frissített változathoz kulcsnélküli ajtónyitás, és motorindítás is rendelhető. A középkonzolban az erre alkalmas telefonok vezeték nélküli töltésére alkalmas felület is megtalálható. Szintén friss a 8 colos érintőképernyő, a könnyebben kezelhető, kevesebb gombot tartalmazó középkonzol tetején. Sötétedés után az autó belsejének hangulatát nyolcféle színben választható, a kárpit eldugott réseiből előszűrődő háttérvilágítással lehet feldobni, amelynek nemcsak a színe, hanem a fényereje is állítható.

A Xcellence új felszereltségi szint

A Xcellence új felszereltségi szint

Technikai újítások is kerültek bele: vészfékasszisztens, távolságtartó tempomat- amely a korábbi 160 helyett, már 200 km/óráig működik -, gyalogosfelismerő és fékező automata. De nemcsak a gyalogosokat ismeri fel az autó, hanem a kresz-táblákat is. Többet, mint eddig. Az autó segít az unalmas dugóban araszolásban, ha pedig a vezető nem reagál semmire, akkor az autó magától lelassít, félreáll.

Kényelmes, tisztességesen összerakott belső

Kényelmes, tisztességesen összerakott belső

A motorkínálatban az 1,6-os TDI újdonság, amely 115 lóerős, és kézi, illetve hétfokozatú duplakuplungos DSG váltóval is rendelhető. A 2,0 literes 150 lóerős összkerekes TDI hétfokozatú automatikus váltóval rendelhető. Érdekes húzás, hogy a kompakt autó egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős motorral is kapható. Itthon ennek nem jósolnánk nagy népszerűséget, pedig igazán szórakoztató kis motor, alapjáraton észrevehetetlen hanggal és elegendő nyomatékkal, rugalmassággal. A benzines motorok 86 és 186 lóerő közötti teljesítményre képesek, míg a dízelek 90 – 184 lóerős tartományt fogják át.

Új motorokat is kapott a Leon

Új motorokat is kapott a Leon

Új felszereltségi szint az Xcellence, amely az elegáns vonalat viszi egy kicsit még tovább, extra krómkerettel az ablakok és a hűtőmaszk körül, illetve érdekes extrákkal az utastérben. A Reference a belépőmodell, amit a Style követ, a leggazdagabb felszereltségi szintek azonban ketté válnak, a már említett Xcellence a puccos, az FR pedig a sportos hangulatot képviseli.

Videón a lényeg:

A menetpróbán az 1,8-as és az 1 literes benzineseket próbálhattuk ki, és bár komoly teljesítménybeli különbség van köztük, mindkét motor élvezetes darab a maga nemében. Leont vezetni pedig nagyjából olyan, mint egy Golfot. Mindene roppant precízen, jól működik, az építőelemek, a berendezés elemei és azok elrendezése is hasonló. Talán kicsit több vagányság szorult bele. A Lufthansa sztrájk és az elmebeteg barcelonai időjárás miatt – az autópályán jégkásában, majd átláthatatlan esőfüggönyben hajtottuk a kocsikat – a tesztút rövidebb volt a tervezettnél, de a Leon így is egy jól összerakott, külsőre is kívánatos, könnyedén kezelhető, komfortosan vezethető jószágnak tűnt. Talán a futómű felől jött több zaj, mint kéne, de simán lehet az is, hogy a rendkívül csendes motor miatt érezni ezt zavaróbbnak.

Kulcsnélküli ajtónyitás, indítás

Kulcsnélküli ajtónyitás, indítás

Mikortól, mennyiért?

A megújult SEAT Leon az év végétől rendelhető, az első autók pedig 2017 januárjában érkeznek majd meg. Árban nem lesz jelentős változás, leheletnyivel ugyan drágább lesz a frissített modell, de ha számításba vesszük a gazdagabb felszereltséget, az újonnan jött extrákat, akkor a drágább autó is lehet jobb vétel. Pontos árak még nincsenek, de az Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható.

Szavazás

Neked mennyire tetszik az új Leon?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Bestcars

Kommentek

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.