Elég bele az apró turbómotor is? – Suzuki SX4 S-Cross

Teszt: Suzuki SX4 S-Cross 1,0

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.11.03. 16.00

A megújult Suzuki SX4 S-Cross apró turbómotorokkal újított. Kipróbáltuk, milyen a legkisebb, háromhengeressel.

Röviden – Suzuki SX4 S-Cross
Mi ez? A Suzuki SX4 második generációs modelljének frissített változata
Mi tud? Az autó különlegessége a szívó 1,6-os helyére érkező egyliteres, háromhengeres turbós benzinmotor
Mibe kerül? 4 990 000 forinttól indul az árlista és 5 910 000 forintnál ér véget
Kinek jó? Családi autónak teljesen korrekt választás

A Suzuki SX4-et váltó, arisztokratikusan hosszú nevű SX4 S-Cross bemutatása után három évvel alapos frissítésen esett át. Az autó megjelenése sokkal hangsúlyosabb lett, mint az elődé volt. Lehet kritizálni a harsány krómkerítést az autó elején, vagy a furcsa lámpákat, de élőben sokkal emészthetőbb az autó kinézete, mint képeken. Lehet rajta tanakodni, hogy pontosan mire is hasonlít, nálunk valami régi Buick, illetve a Volvo XC90-es maradt, mint ötletadó.

Komoly mennyiségű króm került a Suzuki SX4 elejére

Külső, karosszéria

Az új SX4 S-Cross masszív, csillogó króm hűtőmaszkot kapott és elöl-hátul megújult a lámpatest is, hátra LED-esek kerültek. A végeredményről nehéz eldönteni, hogy elegánsabb, vagy inkább bazári lett-e az újratervezés, krómmal meghintés után, de az tagadhatatlan, hogy feltűnőbb, karakteresebb lett, mint az előd. Maga a forma és a méretek változatlanok maradtak, az autó 4300 milliméter hosszú, 1785 széles, magassága 1580 mm. Tengelytávja 2600 mm. Szabad hasmagassága nőtt csupán egy keveset – 16 mm-t -, így az 18 centiméteres lett. Az autó alsó részeit borító fekete műanyag rafinált húzás, ettől az amúgy pufók autó egészen nyúlánknak néz ki. Legalábbis fehérben így működik az alsó rész besötétítése.

Bár magasabb elődjénél, mégsem tűnik pufóknak

Bár magasabb elődjénél, a fekete betéteknek hála mégsem tűnik pufóknak az új SX4-es

Belső tér, csomagtartó

Utasterében a más Suzuki modellekből már ismert nagyméretű, érintőképernyős középkonzoli monitor a legfeltűnőbb újítás. A belső sajnos leginkább olcsó, kemény műanyagokból építkezik, de a kidolgozás jónak tűnik. Gombjai, kapcsolói, kezelőszervei átgondoltak – tekerőgombot és kijelzőt is kapott a klímavezérlés és a kategóriában még unikumnak számító kétfokozatú ülésfűtés kapcsolói is igazi háromállású kapcsolók, amiket nem kell minden indítás után újra nyomkodni. Tél elején bekapcsoljuk, aztán tavasszal ki. Ennyi. Háromküllős, míves kormánya jó fogású, és annyi gomb került rá, mint amennyi az Enterprise kapitányi hídján van, tempomattól a rádión át a telefonig minden innen irányítható.

Civilizált, de komor hangulatú belső

Civilizált, de komor hangulatú belső

Utastere tágas, fejtérben pedig kiemelkedően nagyvonalú. Kár, hogy széltében már nem ennyire klassz a helyzet, bár az autó nem tűnik kicsinek, három gyerekülés szinte alig fér be bele egymás mellé. Ami még zavaróbb, az pedig a biztonsági övek csatjainak elhelyezkedése, egy gyerek bekötéséhez szinte a Föld középpontjáig kell lekotornunk. Csomagtartója 430 literes, a hátsó üléseket lefektetve pedig 875 literes. Lehajtott ülésekkel majdnem sík rakfelületet kapunk, a csomagtartóban világítás, 12 voltos tápcsatlakozó és szatyorkampók is vannak. Kétoldalt kisebb, mélyebb fachok tölthetők meg apróbb, gurulásra hajlamosabb cuccokkal, és több emeletre is lehet rámolni. Sajnos a legalsó szinten nincs pótkerék, csak a gumijavító készletet találja, aki idáig leás.

Szép nagy, sík felület alakítható ki az autó hátuljában

Szép nagy, sík felület alakítható ki az autó hátuljában

Milyen vezetni?

Adatlap

Modell

Motor Soros 3 hengeres, 988 cm³-es turbós benzinmotor
Teljesítmény 112 LE / 5500
Nyomaték 160 Nm /1800~4000
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,0 liter
Listaár: 5 310 000 forint

A Suzuki SX4 S-Cross a megjelenésen túl műszaki tartalmában is változott. A korábbi 1,6-os, egyszerű és takarékos szívómotor helyére kis lökettérfogatú, háromhengeres, turbós benzines került. Eddig akivel találkoztam mindenki tart ettől a váltástól és könnyeket hullat a megbízható, kiforrott korábbi benzinmotorért. Pedig használat közben igazán jónak tűnik az egyliteres BoosterJet, de a bajok nem is a pár ezer kilométert futott autóban szoktak előjönni. Majd az idő meghozza a választ, pár év múlva meglátjuk, érdemes volt-e tartani a kicsike, bonyolult turbós motortól.

Addig viszont örülhetünk annak, hogy a 988 köbcentis, háromhengeres motor remekül dolgozik a Suzuki Baleno után ebben a nagyobb autóban is. Forgatónyomatéka már 1800-as fordulatszámtól rendelkezésre áll, és sokkal meggyőzőbben mozgatja az 1100 kilogramm körüli karosszériát, mint a régi 1,6-os tette. Háromhengeres létére a hangja egyáltalán nem zavaró, még autópályán haladva sem zajos. 130 körüli tempóval autózva sokkal inkább a szélzaj dominál az utastérben, mint a kb. 3000-es fordulaton pörgő motor hangja. Az egyliteres motorhoz járó ötfokozatú kézi váltó átlagos darab, sem nagyobb hibája, sem kimagasló erénye nincs. Egyszerűen teszi a dolgát.

Az ötfokozatú váltó átlagos, semmi extra

Az ötfokozatú váltó átlagos, semmi extra

Futóműve viszont egészen jól sikerült, kellően komfortos a városi autózáshoz, jól bírja az úthibákat és emellett kanyarokban sem bizonytalanodik el. Kormányzása kényelmes, viszont autópályán, illetve gyorsabb haladásnál elkezd bizonytalankodni. Mintha nem lenne tehetetlensége a rendszernek, a legkisebb terhelésváltásra is elfordul a kormány, fura, tántorgó, imbolygó érzést okozva. Mondjuk ez csak az első pár napon fura, utána meg lehet szokni, és valószínűleg később már észre sem veszi a tulaj.

Költségek

A legolcsóbb, egyliteres SX4 S-Cross 4 990 000 forintért vihető haza, míg a legjobban felszerelt változat ugyanezzel a motorral, de összkerekes hajtáslánccal 5 910 000 forintba kerül. Kapható hatfokozatú automatikus váltóval is, ennek a felára 400 ezer forint és csak az elsőkerék-hajtású kivitelhez kapható. (Nagyobb motorral az összkerekeshez is választható automata váltó) Az egyliteres BoosterJet gyári fogyasztása 5 liter, ami a való életben 870 kilométert leautózva 7,1 literre jött ki. Ez javarészt városi autózásból és nagyjából 300 km autópályás, autóutas menettel jött össze, szabályos sebességgel, takarékosan, de nem extrém spórolósan vezetve.

Az új, alig egyliteres, háromhengeres benzinmotor egyelőre nagyon maggyőző. Kíváncsiak vagyunk, hogy bírja majd az éveket

Az új, alig egyliteres, háromhengeres benzinmotor egyelőre nagyon meggyőző. Kíváncsiak vagyunk, hogy bírja majd az éveket

Mindent összevetve az új Suzuki SX4 S-Cross egy karakteres, tágas autó, tisztességesen kivitelezett, ízléses belsővel, okos extrákkal megtömve. Motorja egyelőre megérdemli a bizalmat, kellően erős, civilizáltan működik. Kíváncsi vagyok, mit írunk majd erről a motorról évek múlva, használt autó tesztekben.

Mellette – Ellene
  • Nyomatékos, csendes benzinmotor
  • Tisztességes kivitelezés
  • Tágas, magas utastér
  • Szomorú, olcsó műanyagok az utastérben
  • Megosztó forma
  • Bizonytalan kormány

Szavazás

Te hány pontot adnál az egyliteres SX4-esnek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.