Röviden – Mercedes-Benz C 300 Cabriolet
Mi ez?Középkategóriás, hátsókerék-hajtású kabrió négyhengeres, benzines turbómotorral, 9 fokozatú automatikus váltóval.
Mi tud?Kabrióként a legátgondoltabb és legjobb autók egyike a Föld kerekén. Drága mulatság, de királyi mulatság.
Mibe kerül?A nyitott C-osztály az 1,6-os turbóval, C 180 néven 12 458 700 forintról indul. A C 300 listaára 15 876 270, a gazdagon felszerelt tesztautó ára 23,9 millió forint.
Kinek jó?Azoknak, akik immunisak a négyhengeres motor pórias zajára és rezgéseire, de fejedelmi kényelmet és meglepő agilitást keresnek egy elegáns, nyitható tetős autóban.

Kevés kategóriában volt olyan tarvágás, mint a négy és a 2+2 üléses kabriók között. A 206-Micra-Colt CC vonal komplett eltűnt, odalett a nyitott Focus, az Eos, a 307 és a Mégane CC. A volumenmárkák között lassan egyedül az Opel Cascada marad állva. A prémiummárkák is visszakoztak, nincs már C70-es Volvo, nem kapható nyitható tetős Infiniti Q60 és Lexus IS sem.

Ezzel szemben a Mercedes-Benz megsorozza a piacot új kabriókkal, szokatlanul sűrűre szőve a kínálatot nyitható tetővel. A C-osztály és az S-osztály nyitott változat közé 2017 második felében megjön az E kabrió is.

Formaterv

4686 milliméteres hosszával a nyitott C-osztály alig nyúlik túl egy Chevy Cruze-on, Renault Fluence-on, mégis tekintélyes hatást kelt. A külső AMG-csomag ára 859 790 Ft, de nagyon hiányoznának a szélesített sárvédők és a 18 colos, ötküllős felnik. Sokat hozzátesznek az eleve szép autó esztétikájához.

Nyitott tetővel 285, zárttal 360 literes a csomagtartó. Az alapterület nagy, de a csekély magasság nehezíti a tér kihasználását

Telitalálat a tesztautó kék vászonteteje. Alapkivitelben fekete a vászon, a zajszigetelt tető megrendelésével színt is választhat az ügyfél: bordó, fekete, sötétbarna és sötétkék van. Nem tetszettek viszont a tetőből kilógó zsinórok, ez nem passzol az autó nemességéhez.

Belső tér

Esténként megejtő fényárral fogad a Mercedes C-osztály kabrió, a hangulatvilágítás színe természetesen állítható. Az enteriőr nappal is lenyűgöző, ebben nagyon sokat lépett előre a Mercedes-Benz a jelenlegi C-vel.

Előkelő a belső tér, kitűnő a minőségérzet, de a kijelző a vastag fekete kerettel olcsó táblagépnek hat

Előkelő a belső tér, kitűnő a minőségérzet, de a kijelző a vastag fekete kerettel olcsó táblagépnek hat

A kartámaszban nemcsak méretes rakodóhely van, két USB-csatlakozó és SD-kártyaolvasó is. A C-osztályt is automatikus váltóval képzelték el a tervezők, kézi kapcsolással nem volna ilyen kényelmesen elérhető a Comand tárcsája és így jó nagy a tárolóhely is. A menürendszer sok lépést igényel, de felépítése logikus, érdekes elmerülni benne és rájönni, mennyi mindent tud ez az autó.

Nem illik az utastér szépségéhez, a nemes levegőrostélyokhoz az órák dísztelen, szimpla számlapja. A széles fekete oldalsó sáv miatt olcsó tabletnek tűnő központi kijelző is kilóg a fenséges autóból, a német úgy mondaná, deplatziert. A Burmester térhatású hangrendszer viszont nemcsak hangminőségével aratott tetszést. A fém hangszórórácsok gyönyörűek és 309 880 forintért a rendszer szinte ingyen van, ha már vettél hozzá egy 16 millióról induló autót. Otthoni hifiben egy erősítő kerül ennek ötszörösébe a highend német audiomárkától.

Nincs sok lábhely, a szűkös fejtér a tető nyitásával a végtelenig növelhető

Nincs sok lábhely, a szűkös fejtér a tető nyitásával a végtelenig növelhető. Az első utasoknak nem kell hátracsavarodniuk a biztonsági övért, mert a C126-os Mercedesből ismert Gurtbringer hosszú gémje előrenyújtja az övet

Nagyon beválik a szélvédőre vetített kijelző, ebben az új A4 és a C-osztály is behozta a BMW-t. Jók a színei, kitűnően leolvasható, hasznos és biztonságot is javító extra.

Milyen vezetni?

Tesztautónkat 10 éve CLK-nak hívták volna, a 300-as típusjelzés is magyarázatot igényelhet. A kétliteres négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor legerősebb verzióját jelöli. A 200-as 184, a 250-es 211 lóerős, a 300-as 245, amennyi a BMW 428i volt

A C 300 Cabriolet és vetélytársai – Listaár, forint
Audi A5 Cabrio 2.0 T FSI multitronic (230 LE)14 504 250 Ft
BMW F33 430i Cabrio (252 LE) sport aut.15 621 000 Ft
Ford Mustang 2,3 EcoBoost Convertible aut. (317 LE)14 325 000 Ft
Mercedes-Benz C 300 kabrió (245 LE)15 876 270 Ft

Ez a motor akkor jó, ha kabrióhoz illően lágyan suhanunk az autóval. Ilyenkor támaszkodhatunk jó nyomatékára, a váltóvezérlés biztos kézzel szelektál a fokozatok között, nem ugrál felesleges kapcsolásokkal terhelve az utasokat, ami kilenc gangnál nem is olyan magától értetődő. A szuverén kabrió alig érzékelhető váltásokkal gyorsul és évszázados jólétből fakadó nyugalmat sugároz.

Adatlap

Modell

MotorSoros, négyhengeres turbómotor,1991 cm3
Teljesítmény180 kW (245 LE)/5500
Nyomaték370 Nm/1300-400
Gyorsulás (0-100 km/h)6,4 mp
Végsebesség
Fogyasztás (vegyes/teszt)6,7-7,1 / 10,6 l/100 km
Listaár:15 876 270 Ft

Tud mást is, ha az öt üzemmódból a kényelmes, az egyéni vagy a gazdaságos helyett a két sportosat választjuk. Padlógázra a motor egy túlterhelt porszívó akusztikai élményével ajándékozza meg a bent ülőket, viszont menni tényleg nagyon megy vele a C 300. 1690 kilóját meghazudtolóan ellő az elegáns kabrió, ha a motorból kitapossuk a 370 newtonmétert és a 245 lóerőt, 6,4 mp elég százig. A maximális nyomaték 1300 és 4000 között állandó. Ám egy ennyire elegáns autóban a négyhengeres csak szükségmegoldás, még ha benzines is.

Idegenkedve kezdtem használni a változó áttételű kormányt, pár nap kellett, mire megszoktam, hogy mekkora kormányelfordításhoz mekkora kerékelfordulást rendel a számítógép.

15 milliméter a kabrió ültetése a limuzinhoz képest. A tesztautó agilisen vetette magát a kanyarokba, a futóműhangolás mestermunka, mert a komfort és az élénk viselkedés is adott. A középkategóriában egyedülálló a feláras légrugózás, amit a C-osztály a GLC-nek is továbbörökített. A légrugózás hatását nem szabad misztifikálni, a kényelem remek, de egy Mercedestől ez elvárható. A futóműben az a jó, hogy arra is van válasza, ha gyorsan vezetnénk. Érezni a kocsin, hogy a döngetés egy kabriónak nem a természetes működésmódja, de ezt is tudja.

Mit tud kabrióként?

Egyesek szoronganak és rémeket látnak, hogy a nyitott tetőnél felpattanó kövek végeznek velük és persze nekik a fejükre csorog a rozsdás lé a hidak alatt a rakparti dugóban. Pedig a behegesztett autók zártságától megszabadulni nagy élmény, még egy 300 ezres Escort kabrióval is, nemhogy a temérdek extrával 23 986 490 forintos listaárú tesztautóban.

A videón 3:35-től láthatóak közeli felvételek az Aircap légterelő működéséről

 

Gyakorlatilag a nyitott S-osztály sem nyújt ennél több kabriós mutatványt, mert itt is elérhető az Aircap szélterelő és adott a szabadalomsértéssel lenyúlt fejtérfűtés, az Airscarf. Mivel a fejünk ritkán ér a fejtámlához, hatását nem szabad túlértékelni, de csípősebb reggeleken valóban kellemes a fejtámla tövéből érkező fuvallat.

A tető mindent tud, amit kell. A tesztautóé a feláras hangszigetelt vászontető, amit 50-ig elektromosan nyithatunk-zárhatunk. Nem fogunk beégni, ha indulni kéne a sorral és csak félig van nyitva a tető. A ceremónia 20 mp alatt lezajlik, többnyire a lámpaváltás elég hozzá.

SZJA5521

420 370 forintba kerül a kabrió komfortcsomag, benne az Airscarf fejtérfűtéssel, első ülésfűtéssel és az Aircap nevű, a szélvédőkeret tetejéből kibújó szélterelővel. Utóbbi hatását ne becsüljük túl, még a szélfogó együttes használatával sem. Képek: Szabó-Jilek Ádám, Csepreghy Dániel

A kabriózás funkciói a könyöktámasz előtt, igazán jó helyen vannak. Elég ezt az egy-egy központi kapcsolót használni az összes oldalablak és a tető mozgatására illetve a szélvédelem javítására szolgáló Aircap nyitására. 100 körüli sebességnél a szélfogó és a szélvédőkeret tetejéből kiemelkedő Aircap együttes használatával sem éreztem nagy változást. Másik irányból a szélvédelem pont jó, a C-osztály épp annyi friss levegőben fürdeti az utasokat, amennyi a kabrióélményhez kell.

Mint minden kabrió, a C-osztály is nyitott tetővel van elemében. Csukott tetővel kevés a hátsó fejtér, a térdhely eleve nem valami tágas, az utastér sötét, a kis szélvédő miatt rossz a kilátás. Viszont a vászonon doboló esőcseppeknek is van hangulata.

Ár, fogyasztás

Tankolás után 10,6 l/100 km átlagfogyasztást mértünk, ami felerészben városi, felerészben országúton járva adódott, többnyire visszafogott tempóval. Ez nem kevés, de reális. Körülbelül 8 és 14 liter között mozog a motor benzinigénye a használattól függően, ennél többet lepadlózós városi forgalomban lehet elérni. Az alapjárati motorleállítás nem zavaró, finoman és gyorsan működik.

Nem igazán érdemes a C 200-nál erősebb négyhengeres motort venni, mert a 300-as sem kulturáltabb és a 200-as 184 lóereje elegendő. A tesztautó ára a temérdek extrával 24 millió forint, de a legtöbb felszerelés hiányozna a luxusérzethez

Nem igazán érdemes a C 200-nál erősebb négyhengeres motort venni, mert a 300-as sem kulturáltabb és a 200-as 184 lóereje elegendő. A tesztautó ára a temérdek extrával 24 millió forint, de a legtöbb felszerelés hiányozna a luxusérzethez

15 876 270 forintról indul a tesztelt C 300 kabrió ára, ami öntudatos árképzésről tanúskodik. A fényűzően felszerelt tesztautó 23 986 490 forintba kerül. Az árban benne van a kötelező karbantartásokat 4 évre vagy 120 000 kilométerig fedező integrált szervizcsomag és egy vezetéstechnikai tréning a zsámbéki Driving Campben. A tesztautó 24 milliós ára azért túlzás, mert ebben még nincs benne egy rendes V6, ami megszabadít a pórias négyhengeres zajától. Aki az élet császárának készül, ne feledkezzék meg a C-kabrióról, de hat hengerrel.

 

Mellette – Ellene
  • Elegáns forma
  • Előkelő belső tér
  • Fejlett kabriós kényelmi megoldások
  • Teljes vezetőtámogatás
  • Kitűnő automata váltó
  • Jó menetteljesítmények
  • Remek útfekvés és kényelem (légrugózással)
  • Hátsókerék-hajtás, opcióként más motorokkal 4Matic is
  • Korlátozott láb- és fejtér hátul
  • Csúf motorhang
  • Öntudatos ár
  • Drága extrák

Hogy tetszik a Mercedes-Benz C 300 Cabriolet?

110 szavazat - átlag: 7 (10-ből)

Hogy tetszik a Mercedes-Benz C 300 Cabriolet?