Addig nyújtózkodj, ameddig a Jumpyd ér!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.10.19. 15.00

Nemrég kezdődött a Proace ikertestvéreként számon tartott Jumpy forgalmazása. Tesztünkben arra kerestük a választ van-e különbség a két modell között? Van és nem is kevés!

Röviden – Citroën Jumpy M – Club
Mi ez? 2016 elején mutatkozott be a családi egyterűként és városi áruszállítóként is használható harmadik generációs Jumpy. A kis teherbírású modellt a Peugeot Expert és Toyota Proace néven is forgalmazzák. A Citroen kínálatában pedig gyakorlatilag a Jumper kistestvérének tekinthető. A Jumpy háromféle változatban készül, van belőle XS, M és XL.
Mi tud? Elnyel két euro-raklapot, oldalajtója lábbal is nyitható lesz.
Mibe kerül? Októberben kedvezményesen az XS 5 651 500 Forintba kerül. Később várhatóan közel egymillióval többet kell kicsengetni az XS-ért.
Kinek jó? Kis- és közepes vállalkozásoknak városi, vagy regionális áruszállításra. Ideális jármű lehet csomagküldő cégeknek, de akár szervizkocsiként is bevethető.

Még áprilisban tapogathattuk meg élőben a PSA-együttműködésben készülő új furgonokat. Már akkor nagyon kíváncsiak voltuk az első tesztautóra, a sors azonban úgy hozta, hogy először a japán testvérmodellt, a Toyota Proace-t vihettük el menetpróbára. Az eltérő hűtőmaszkkal rendelkező “japán” furgon jó benyomást tett, ezért az új Jumpy tesztjénél titkon arra voltam kíváncsi, mennyivel lesz jobb az eredeti, francia változat. Az új Jumpy-t egy hétig nyúzhattam, leginkább városon belül.

Külső, karosszéria

Szerkesztőségünkhöz az M méretű áruszállítós változat érkezett. A Jumpy formaterve szervesen illeszkedik a Citroen kínálatába, hiszen megkapta a márkára jellemző jellegzetes hűtőrácsot, emellett lökhárítója is összhangban van a cég jelenleg kapható modelljeivel. Az M 4,9 méter hosszú; 1,6 méter széles és 1,9 méter magas és a kialakítás szempontjából a klasszikus melós-furgon vonalat képviseli. Elöl három munkás (1+2 ülés) fér el kényelmesen, a rakteret és az utasteret pedig feketére fújt fémfal választja el egymástól.

A be- és kipakolásra a jármű jobb oldalán lévő elektronikusan működtethető tolóajtó, valamint a hátsó, kétszárnyú ajtó áll rendelkezésre. Érdekesség, 2016 decemberétől az ügyfelek lábbal működtethető tolóajtóval is rendelhetik a Jumpy-t. Ennek köszönhetően a hátsó lökhárító jobb oldali sarka alatt elhúzott lábfejjel automatikusan kinyitható az oldalsó tolóajtó.

A Jumpy XS-sel még éppen rendeltetésszerűen lehet parkolni a nagyobb hipermarketek felszíni parkolóiban.

A Jumpy XS-sel még éppen rendeltetésszerűen lehet parkolni a nagyobb hipermarketek felszíni parkolóiban.

Csak úgy nyeli a dobozokat.

Csak úgy nyeli a dobozokat.

Belső tér

A jármű utastere a szürkés-, fekete árnyalatú műanyag burkolatok ellenére igényes hatást kelt. A vezetőülésen és az üléspadon alkalmazott szürkés műbőr pedig kellemes tapintású és nem áraszt kellemetlen szagot. A műszerfal kialakítása és elrendezése teljesen megegyezik a Toyota Proace-ben lévővel, de a tárolórekeszek száma és kialakítása is ugyanolyan. Ilyen téren tehát nem hozott semmi meglepetést a Jumpy. Igaz, a kesztyűtartó és a műszerfal alatt plusz tárolópárkányokat alakítottak ki, melyeken kisebb-nagyobb tárgyak, például tollak, vagy kulcsok tarthatók.

A fedélzeti számítógép, valamint középső konzolba épített 7 colos érintőképernyős menürendszer magyarul kommunikál, de ugyancsak a nyelvünkön szólal meg a navigációs rendszer is. Ennek előnye nyilván nem szorul bővebb kifejtésre, az viszont igen, hogy milyen előnyökkel bír az információs és szórakoztató központ. Ezen akár kedvenc rádió csatornáinkat is összeválogathatjuk, emellett innen irányíthatjuk telefonhívásainkat (plusz a kormánykerékről) is.

Magyarul kommunikál a fedélzeti komputer és a navigáció is.

Magyarul kommunikál a fedélzeti komputer és a navigáció is.

A Jumpy M-ben a Moduwork üléspadnak köszönhetően 5,1 köbméteres raktér áll rendelkezésre, mely 2 euro-raklap elnyelésére alkalmas. Hasznos terhelhetősége pedig akár az 1400 kilogrammot is elérheti. De vajon mi köze az üléspadnak a raktérhez? A PSA konszern olyan, a vezető mellé beépíthető kétszemélyes ülőalkalmatosságot fejlesztett ki, mely alá pluszban még el lehet rejteni ezt-azt. Az elrejtés alatt  nem a vámköteles áruk eltüntetése értendő, hanem kisebb-nagyobb holmik ötletes elhelyezése. Az üléspad alatt található hely egy lehajtható ajtóval összeköthető a raktérrel, így akár hosszabb dolgokat, például léceket, polcelemeket, vagy függönykarnist is szállíthatunk a furgonban így “megnyújtva” az M méretet.

Persze, azért ezzel a lehetőséggel módjával kell bánni, mert nagyon hülyén néz ki, amikor egy kis furgonba olyan hosszú dolgokat préselnek be, hogy már a hátsó ajtókat sem tudják becsukni. A Moduwork üléspad további előnye, hogy a középső ülőhely háttámlájából munkapad hajtható le, melyen akár jegyzetelhet is a sofőr.

A kormány borítása kellemes, a műszerfal kidolgozása igényes.

A kormány borítása kellemes, a műszerfal kidolgozása igényes.

Praktikus kis asztalka hajtható ki a középső ülésből.

Praktikus kis asztalka hajtható ki a középső ülésből.

Milyen vezetni?

Adatlap

Citroen Jumpy XS 2.0 HDi

Motor BlueHDi dízelmotor
Teljesítmény 120 LE/90 kW
Nyomaték 340 Nm  (2000 ford/perc)
Károsanyag-kibocsájtás 139 g/km CO2
Végsebesség 140-155 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l/100 km
Listaár: 5 561 500 Ft (induló ár)

A tesztautóban kétliteres, 120 lóerős, soros elrendezésű BlueHDI dízelmotor dolgozott, melyhez egy hatfokozatú, mechanikus sebességváltó csatlakozott. A dízelmotor rendkívül dinamikusan mozgatta a járművet és a városban megengedett legnagyobb sebesség elérését is játszi könnyedséggel teljesítette.  Nagyobb sebesség tartományokban már kevéssé volt látványos a gyorsulás, a 22. kerületben található 7 úton felfelé viszont jól vette az emelkedőt. A visszagurulás-gátlónak köszönhetően ugyanakkor a meredek emelkedőkön sem kell félni az elindulástól.

A jármű nagyon jól manőverezhető városban, szervója személyautókat meghazudtoló könnyedséggel működik. A széles 2,95 méteres tengelytávnak, valamint a relatíve kicsi 88 centiméteres túlnyúlásnak köszönhetően még éles szögben is nagyon könnyű kanyarodni vele. Fordulóköre járdák között 11,3 méter, ami kiemelkedőnek tekinthető ebben a szegmensben.

Könnyű manőverezhetősége a tolatási műveletekre is igaz, de zavaró, hogy a sofőrnek gyakorlatilag csak a tolatóradarra kell hagyatkoznia a középső visszapillantó tükör hiánya miatt. Ebből a szempontból jobban tetszett Toyota megoldása – szintén zárt falú, furgonos kivitelnél -, mely a középső visszapillantó tükörbe építette a színes tolatókamerát. A jövendőbeli üzemeltetőknek ezért érdemes lehet megfontolni a tolatókamerát, hiszen mindig akadhatnak olyan objektumok, melyeket a lökhárítóba épített szenzorok nem feltétlenül vesznek észre.

A Jumpy utastere rendkívül jól hangszigetelt, alig hallani valamit a motorból, futóműve csendes, rugózása kellemes, szinte alig érzi meg a budapesti utak egyenetlenségeit. A gyári adatok szerint az erőforrás fogyasztása 6 liter/100 kilométer városban, nekem ennél valamivel nagyobb, 7,3 l/100 kilométeres átlagfogyasztás jött ki. Igaz, a nappali órákban többször előfordult, hogy használni kellett a klímát a viszonylag meleg őszi időjárás miatt.

????????????????????????????????????

Áramvonalas és sportos

Konkurensek, költségek

A Citroën a Jumpy Confort XS-re ( tehát a legkisebb változatra) közel egymillió Forintos kedvezményt ad, így október végéig 5 561 500 Forintot kell kicsengetni érte. A rendelhető extrák listája bőséges, hiszen adaptív sebességszabályozót, táblafelismerő rendszert, ütközésveszély-jelzőt, fáradtságfigyelőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és automatikus vészfékező asszisztenst is kérhető hozzá.

A Jumpy M  vetélytársai – Listaár, forint
Ford Transit Custom (105 LE) 7 410 450 Ft
Volkswagen Transporter 2.0 (84 LE) 7 543 000 Ft
Mercedes-Benz Vito 109 CDI (88 LE) 7 542 530 Ft
Nissan NV200 1.5 dCI (110LE) 5 896 610 Ft
Hátulról is csinos a Citroën Jumpy XS

Hátulról is csinos a Citroën Jumpy XS

Összegzés

A Citroën Jumpy személyautós extrák nélkül is szerethető, fiatalos furgon és rendelkezik azokkal az előnyökkel, amelyekre a piacon jelenleg szükség van. A Jumpy M versenyképes raktérrel és kialakítással készül, de elől a váltó elhelyezése miatt csak két fő fér el benne kényelmesen. Ezzel az árral ugyanakkor reális alternatíva lehet a vásárlók számára, azonban a 2 éves garanciaidő kissé rövidnek tűnik egy áruszállítótól. Valószínű azonban, hogy az eddig legyártott több mint 600 ezer darab Jumpy meggyőzte a piacot és a modell nem fog kikerülni a kis-haszonjárművek Top10-es listájából.
Mellette – Ellene
  • Jó manőverezhetőség
  • Személyautókra tervezett felszíni parkolókban is lehet vele parkolni
  • Növelhető raktér, titkos rekeszek
  • Alig nyúlnak be a kerékjárati ívek a raktérbe
  • Tolatókamera hiánya
  • Váltókar pozíciója
  • Gyárinál kicsit magasabb fogyasztás

Szavazás

Kellene-e a Jumpy XS? Hány pontot adsz neki

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.