Röviden – Volvo V40 Cross Country T5 AWD
Mi ez? A Volvo V40-es vagányabb, összkerekes, szabadidőautós megjelenésű változata
Mi tud? Vagány formája mellé bivalyerős motort is kapott
Mibe kerül? 7 290 000 forinttól indul a Volvo V40 CC árlistája és 11 millió a fullos, 245 lóerő változat. A tesztautó néhány extrával már kis híján eléri a 13,5 milliós árat is
Kinek jó? Aki szabadidőautós megjelenésű, de normál méretű autóra vágyik, összkerékhajtással

volvo-v40

Mi az a CC?

A Volvo azokat a modelljeit nevezi Cross Country-nak, amelyek valahová az igazi, magasépítésű, összkerék-hajtású szabadidőautók – ilyen az XC90-es, és az XC60-as – és a mezei, utcai modellek közé lőttek be. Ezek a modellek – V40 CC, V60 CC, S60 CC – kicsit terepállóbbnak tűnnek, kicsit nagyobb a hasmagasságuk, mindenféle extra műanyag rátétet kapnak és egyes példányok, motortól függően összkerékhajtást is kapnak – ilyen ez a furcsa kék színben feszítő V40 CC is – de alapvetően utcai autókból készülnek.

4 centivel hordja magasabban a hasát a mezei V40-esnél a CC változat

Mi új rajta?

A Volvo V40-es nem éppen egy friss modell. 2012-ben vezettük először, de a formával azóta sincs semmi baj. Persze ennyi idő után a kötelező ráncfelvarrást nem kerülhette el az autó, így szemből a LED-es, Thor pörölyét idéző nappalifény és a fekete mintás hűtőmaszk, lökhárítóbetét a leglátványosabb újítás rajta. A fekete műanyagbetét folytatódik a küszöbökön, és hátul is. Az autó fenekére dupla kipufogó és ezüst színű diffúzorszerű betét is került Cross Country felirattal. A fecelifteknél általában új felnivel, kárpittal és friss színnel is bővül a kínálat, a Volvo V40-esnél az “Amazon kék” fényezés az új. Ez elsőre gyanúsan közepesecske, semmi extra ez a fáradt kékes-szürke szín, de sokadszorra látva már egyre jobban megbarátkozik vele a szem. Emellett roppant hálás szín, a városi kosz sok nap alatt sem válik rajta észrevehetővé.

437 centi hosszú a Volvo V40 CC

437 centi hosszú a Volvo V40 CC

Utasterében érdekes mintás üléskárpit várja az utasokat, City Weave fantázianévvel. A sötét betétek nemcsak jól állnak az alapvetően világos kárpitnak, hanem még praktikusak is, ahol a legtöbbet ér az üléshez a farmer, ott elszíneződésre kevésbé kényes a felület. De nemcsak kívülre jutott a frissítésből, hanem a lemezek alá is. Ott a nyolcfokozatú automatikus Geartronic váltó az, amivel eddig még nem találkozhattunk hasonló autóban.

Thor kalapácsa, a Mjölnir is így nézhetett ki. Vagy nem.  Mindenesetre látványos a LED-es nappalifény formája

Thor kalapácsa, a Mjölnir is így nézhetett ki. Vagy nem. Mindenesetre látványos a LED-es nappalifény formája

Belső tér, csomagtartó

A Volvók belseje mindig élhető, kényelmes vidám hely. Most is. A világos kárpit eleve tágasabbnak mutatja az autót, mint amilyen valójában. Ugyan elöl nincs probléma a helykínálattal, de hátul már nem segít sem a világos bútorozás, sem a kényelmes ülés, a fejtér rendesen beszűkül. Nagyjából 180, 185 centi lehet a határ, ennél hosszabb embereknek már rémesen alacsony lesz hátul a tető.

Háromféle műszerfal közül lehet kiválasztani a szimpatikusat

Háromféle műszerfal közül lehet kiválasztani a szimpatikusat

A változatható grafikájú műszerfal csinos darab, kormánya jó fogású, logikusan elhelyezett, jól használható gombokkal, díszes öltésekkel. Az ülésfűtés, és a klímavezérlés – pláne a jobb-baloldal kiválasztása – egy hajszállal bonyolultabb a kaotikus gombhalmazban, mint amit egy svéd terméktől elvárnánk. A menü is egyedi, rá kell érezni a logikájára, de a rendszer sebessége mára már teljesen vállalható. A kijelző lehetne érintőképernyős is, vagy legalább egy kicsivel nagyobb. A rajza viszont nagyon szép.

Csinos kárpit és roppant kényelmes ülésekben utazhatnak az első sorban ülők

Csinos kárpit és roppant kényelmes ülésekben utazhatnak az első sorban ülők

Ülései szenzációsak, jól tartanak, és kellő mértékben személyre szabható a beállításuk. A beszállást megkönnyítő üléstologatást érdemes gyorsan kikapcsolni, csak az idő megy vele. A lebegő középkonzol már régi ismerős – továbbra sem látom mi haszna van, hiszen amit mögé teszünk, örökre elvész – és a gombok, kapcsolók is változatlanok. A minőséggel ránézésre nincs baj, sőt, tapogatni is lehet bármit, nem okoznak csalódást a többségében puha, jó tapintású felületek.

Lebegő középkonzol, ismerős gombhalmaz és minőségi anyagok az utastérben

Lebegő középkonzol, ismerős gombhalmaz és minőségi anyagok az utastérben

Többszintes csomagtartója 324 literes, a hátsó ülések háttámlájának lehajtása után pedig 1021 literesre nő a hasznos raktér. Az így kialakított felület sík, nem rontják a használhatóságot meredélyek, folytonosság hiányok, ilyen-olyan akadályok. A kötelező extrák is megvannak benne, szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, több pontos világítás, miazmás. Állítólag régi dolog, de én most találkoztam először a csomagtartó aljába bekészített nejlonzacskóval, amibe a defektes, koszos kereket lehet bugyolálni, hogy ne rondítsuk össze vele a díszes kárpitot, csomagtartót. Ja, és van benne pótkerék is.

Alapból 324 literes, de 1021 literesre bővíthető a csomagtartó

Alapból 324 literes, de 1021 literesre bővíthető a csomagtartó

Milyen vezetni?

Adatlap

Volvo V40 Cros Country AWD T5 Summum

Motor Soros 4 hengeres turbós, 1969 cm3
Teljesítmény 180 kW (245 LE) @ 5500 ford.
Nyomaték 350 Nm @1500-4800
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,1 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 liter / 100 km
Listaár: 11 010 000 forint

Általában nagyon szórakoztató dolog olyan autóval közlekedni, aminek külsejéről nem rí le, hogy mire képes a járgány. A Volvo V40 CC is ilyen autó. Jó, hátulról a hozzáértők a T5 AWD-ről tutira megmondják, hogy a kétliteres, turbós benzinmotor 245 lóerős csúcsteljesítményre képes, és 6,1 másodperc alatt már százon is van, de talán nem mindenki ennyire tájékozott. A 245 lóerő 350 Nm-es csúcsnyomatékkal valószínűtlenül harapós autót varázsol a V40 CC-ből. A nyolcfokozatú kéziváltó szépen illeszkedik a teljesen harmonikus rendszerbe, gyorsan de zavaró terhelésváltások nélkül válogat az áttételek között. És közben nagyon megy. A turbós benzinmotor szolid hanggal de elképesztő erőtartalékkal képes bármikor nagyot tolni a kasztnin, miközben ha akarjuk, akár átlagos motorizáltságú autóként is közlekedhetünk vele, a folyton üvöltő kipufogó, vagy a kőkemény futómű káros mellékhatásai nélkül.

Probléma nélkül lehet vele nagypapásan és vadállat módjára is autózni, pillanatnyi hangulattól, lehetőségektől függően. Kormányrásegítése három fokozatban állítható és a váltó sport módja is segít megváltoztatni az autó jellemét. A magasabb építés miatt sem lett ingatag az autó, szépen lehet vele kanyarodni, kellően feszes, határozott az autó, miközben a belső szerveink épségét sem kell félteni még a budapesti utakon sem. Az összkerékhajtás pedig abban segít, hogy a motorteljesítmény a kerekeken át el is jusson az aszfaltig.

A műanyag alatt nem túl dekoratív a kétliteres, turbós benzinmotor

A műanyag alatt nem túl dekoratív a kétliteres, turbós benzinmotor

Autópályán a sokfokozatú váltó hosszú áttétele segít a takarékos autózásban, ilyenkor a motor sem pörög túl sokat, valahol 2000-es fordulat körül jár a műszerfal virtuális mutatója. Motorja tehát csendes, a futóműve is hatásosan tartja távol az utastértől a zajokat, legfeljebb a szél zaja hallható odabent.

Így törik a Volvo V40-es:

Költségek, fogyasztás

Szinte kivétel nélkül végig városban autózva a a 245 lóerős benzinmotor simán benyelte a 11 litert, bár ennél biztosan lehet jobb átlagfogyasztást is produkálni, azért a gyári 6,4 literes ígéretet ne vegyük komolyan.

Tengernyi biztonsági berendezés vigyáz az utasokra

Tengernyi biztonsági berendezés vigyáz az utasokra

A Summum felszereltségű tesztautó alapára hajszállal már túl is lóg a 11 millió forinton. Itt még nincs vége, erre jön még néhány extra is:

  • Intellisafe Pro (ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos felismeréssel;
    sávelhagyásra és elalvásra figyelmeztető rendszer; BLIS) 690,000 forint
  • Business Connect (Sensus navigáció; tolatóradar; High Performance multimédia; Bluetooth) 620,000 forint
  • Vagyonbiztonsági csomag (riasztóberendezés; kulcs nélküli beszállás és indítás) 260,000 forint
  • Téli csomag (fűthető első ülések; fűthető szélvédő) 120,000 forint
  • Variálhatósági csomag (csomagtérháló; előre dönthető első utasülés; 12V csatlakozó a csomagtérben; 2 szintes csomagtérpadló) 80,000 forint

A végeredmény így durván 13 és félmillió forint. Elég vaskos árcédula egy ferdehátúért, akármilyen csinos is. Viszont az tuti, hogy ilyen nem jön szembe a következő sarkon.

Mellette – Ellene
  • Vonzó külső
  • Parádés belső
  • Bivalyerős motor
  • Drága
  • Torkos benzinmotor
  • Régimódi középkonzol, kis monitor

Hány pontot adnál a V40 Cross Country-ra?

335 szavazat - átlag: 7.7 (10-ből)

Hány pontot adnál a V40 Cross Country-ra?