Renault, ami nem kell a németeknek

Vezettük: Renault Megane Grand Coupe

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.10.17. 06.00

Négyajtós karosszériával bővült a Renault Megane kínálata. A GrandCoupé elegáns formája kényelmes utasteret és tágas csomagtartót rejt. Modern technológiából sincs hiány. Kipróbáltuk.

Röviden – Renault Megane Grand Coupe
Mi ez? A negyedik generációs – 2016 óta  létező – Renault Megane négyajtós, szedán változata
Mit tud? Nagyautós kényelmet kínál jó vezetési élmény mellett. Motorjai takarékosak, sokféle kényelmi és vezetéstámogató extrával szerelhető fel
Mibe kerül? A cikk megjelenésekor a Megane GrandCoupé ára nem ismert. De valamelyest drágábbnak ígérkezik a Berline és a kombi modelleknél
Kinek jó? Azoknak, akik a szedán karosszériatípust kedvelik, kényelmes, tágas autóra vágynak

A ferdehátú és a kombi mellé megérkezett a Renault Megane négyajtós változata, a GrandCoupé. A modellt azokra a piacokra szánja a Renault, ahol a szedánoknak még megvan a státuszszimbólum jellege, így Törökország, Bulgária, Tunézia, Ukrajna stb. mellett Magyarországon is árulják majd, de Németországban, Franciaországban például nem kérték a kereskedők.  Lengyelországban – ahol szintén piacra kerül – próbáltuk ki a Megane-család új karosszériaváltozatát.

Külső, karosszéria

Le sem tagadhatná rokonságát a többi Megane változattal a GrandCoupé, hiszen a B oszlopig ugyanúgy néz ki, mint azok. Ugyanolyan lámpák, hűtőmaszk, és azonosnak tűnnek a karosszériaelemek is. A kasztni közepétől persze más a kocsi, hiszen a tetőív máshogy fut hátra, de a hátsó lámpáik már hasonlóak. A GrandCoupé elegáns formájú limuzin, feltűnőségét nem a karosszéria letisztult íveinek, sokkal inkább a LED-es helyzetjelzőknek köszönheti, amelyek talán a legizgalmasabbak a tömeggyártók modelljei között. Elöl a hatalmas C-ket, illetve hátul a csíkszerű formát, messziről azonosítani lehet. A fényszórók felárért LED-del világítanak.

Ahogy a többi Megane, úgy a GrandCoupé is a Renault CMF C/D platformjára építkezik, így a futómű és a motorválaszték is azt követi. A szedánhoz a kombi padlólemezét vették alapul, amelynél a tengelytávolság négy centivel hosszabb, mint a ferdehátúnál, azaz 2711 milliméter. Összességében a GrandCoupé a leghosszabb a három változat közül, 4632 mm (Berline 4359, GrandTour 4626 mm). Bár nem a Fluence utódjának szánják, azért érdemes megjegyezni, hogy az 4618 mm hosszú volt 2702 mm-es tengelytávolsággal.

A kocsi mérete követi a konkurenciáét, a még kapható előző Opel Astra szedán például 4658 mm, a Ford Focus szedán 4538 mm, a Volkswagen Jetta 4659 mm, a Toyota Corolla 4620 mm, a Škoda Octavia 4659 mm hosszú. A Renault azonban veri ezeket tengelytávolságban, így nem meglepő, hogy az utastere igen tágas.

Nem az ötajtós, hanem a kombi padlólemezére épül a Megane négyajtós változata

 

Elől a kategóriában általános McPherson felfüggesztés van a Megane GrandCoupe-ban, míg hátul az egyszerűbb, olcsóbb megoldásnak számító csatolt lengőkaros megoldást alkalmazza a Renault

Elől a kategóriában általános McPherson felfüggesztés van a Megane GrandCoupe-ban, míg hátul az egyszerűbb, olcsóbb megoldásnak számító csatolt lengőkaros megoldást alkalmazza a Renault

Belső tér, csomagtartó

Adódik a kérdés, ha ilyen a tetőív és egyes piacokon GrandCoupénak hívják (van ahol Sedan), akkor miért nem ötajtós? A Megane családért felelős projektfelelőst meg is kérdeztük róla, aki elmondta, hogy a fő piacokon – mint pl. Törökország – a szedán három dobozból áll, így nemcsak a motortér különül el az utastértől, de a csomagtartó is egyértelműen. Vagy röviden: a vevők akarják. Pedig mennyivel praktikusabb lenne ötajtósként.

Mindenesetre a csomagtartó kellően tágas, 550 liter igazán imponáló, főként, hogy nem teleszkópok nyitják a csomagtérajtót, hanem hagyományos zsanérok, amelyeket bedobozoltak, így jócskán vesznek el helyet. Ez az érték 20 literrel több a Fluence-énél és a kategória legjobbja.

Természetesen belül is a többi Megane-ból megismert formák köszönnek vissza, ami mint tudjuk, sok azonosságot mutat a Talismanéval. Ennek megfelelően változtatható képű műszeregység néz szembe a sofőrrel, a középkonzolt pedig 8,7 colos érintőképernyő uralja. Ha ez nem volna elég, felárért headup-display is kerülhet a vezető elé. A központi képernyő menüje gyorsan tanulható, ám működését az teszi igazán jóvá, hogy nem mindent zsúfoltak bele, így vannak fontos gombok, amelyek mindig elérhetők és a klíma is valódi kapcsolókat kapott.

Az anyagminőség jó az utastérben, az összeszerelés is szinte hibátlan. A pontos illesztések mellett kissé fura a műszerfal és az ajtó találkozásánál lévő ujjnyi rés. A kormány és vezetőülés is tág határok között állítható. Érdemes jobb oldalra is megrendelni az ülésmagasság-állítást, mert e nélkül az alapbeállítás elég magas. Az ülések inkább puha tömésűek, de a nagy oldaltámaszok kanyarban megtartják a testet.

A kupés tetőívvezetés miatt figyelni kell a be-, illetve kiszállásnál a hátsó üléseknél, de ha bent vagyunk, akkor már kellően tágas a hely. A hosszabb tengelytávnak hála, hátul elég nagy a lábtér felnőtteknek is, és 180 centis magassággal a fejtér is elég.

A kormányzás remek, a váltó azonban nehezen kapcsolható

A kormányzás remek, a váltó azonban nehezen kapcsolható

A lábtér 216 mm hátul, ez 37 mm-el nagyobb, mint a Berline változaté

A lábtér 216 mm hátul, ez 37 mm-el nagyobb, mint a Berline változaté

Milyen vezetni?

Kétféle dízel- és három benzinmotorral kezdődik a Megane GrandCoupé pályafutása. Benzinesből 1,6 literes szívó (115 LE) és 1,2-es turbó (130 LE) választható, előbbi öt, utóbbi hatfokozatú manuális váltóval, vagy fokozatmentes, illetve hétsebességes duplakuplungos automatával. Dízelből 1,5 és 1,6 literes hengerűrtartalmú változatok szerepelnek a kínálatban, a kisebb 90 és 110, a nagyobb lökettérfogatú 130 LE teljesítménnyel. Mindegyikhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, felárért a 110 lóerőshöz 6 fokozatú duplakuplungos automata is kérhető.

Mi a 110 lóerős és 130 lóerős dízeleket próbálhattuk a nemzetközi bemutatón. A gyengébbik elsősorban azoknak való, akik nyugodt vezetők és értékelik a takarékosságot. Hétköznapi felhasználásra teljesen elég a motor 260 Nm nyomatéka, országúti előzések és autópályán a 160-as tempó sem gond. A tesztútvonal igazi vegyesvágott volt, autópályával, országúttal és várossal, ahol a kocsi ezzel a motorral 5,1 literes átlagfogyasztást produkált.

Ehhez képest az 1,6-os dízel 5,7 litert gurított le száz kilométerenként hasonló körülmények között, amiben benne van az is, hogy sokkal jobban csábít a dinamikus vezetésre. Ez a motor ugyanis jóval erősebb és biztat rá, hogy forgassa a vezető. Kifejezetten jó vezetési élményt nyújt. Vagyis hasonló visszafogottsággal, akár ugyanannyit is fogyaszthatna.

Műszaki adatok:

145/4000

SCe115 SCe115 CVT Energy TCe 130 EDC Eneregy dCi 90 Eneregy dCi 110 Eneregy dCi 110 EDC Eneregy dCi 130
Hengerűrtartalom (ccm) 1598 1598 1198 1461 1461 1461 1598
Teljesítmény LE /ford.  115/5500 115/5500 130/5000 90/4000 110/4000 110/4000 130/4000
Nyomaték Nm/ford. 140/4500 140/4000 150/3500 220/1750 260/1750  250/1750 320/1750
Gyorsulás 0-100 km/h/mp 11,8 13,2 10,9 13,7 11,6 12,5 10,5
Végsebesség/ km/h 190 180 200 176 190 190 201
Átlagfogyasztás/ l/100 km 5 5,2 4,7 3,4 3,4 3,5 3,6
*Jelölések: SCe – szívó benzinmotor, TCe – turbós benzinmotor, dCi – turbódízel, CVT – fokozatmentes automata váltó, EDC duplakuplungos automata váltó

Amiért azonban összességében a gyengébb autót volt kellemesebb vezetni, azok a kerekek. Az erősebb modellen 18, a gyengébben 17 colos gumik voltak. Utóbbi természetesen nagyobb oldalfallal, amivel a kocsi – a magyarhoz hasonlító lengyel utakon – szinte minden úthibát szépen kiszűrt, csupán tompa puffanás jelezte meglétüket. A peresebb abronccsal viszont már az utasok és a kasztni is megérezte a töréseket, bordákat. Jó úton, kanyarban persze sokkal stabilabban fordult vele a kocsi.

A Megane-hoz is elérhető a többi Renault-modellben meglévő Multi-sense rendszer, amellyel személyre szabható a gázreakció, a kormányrásegítés mértéke, az automata váltó gyorsasága, de variálható a műszerfal színe és a motorhang is. Van Komfort, Sport, Eco, Neutral, illetve az egyénre szabható Perso. Leginkább a kormányrásegítés csökkentése jött jól, mert a semleges állapotban túlzó, sportban viszont jobban illik a kormánymű direktségéhez. Az autó gyenge pontja egyértelműen a váltókar, amely akadozva és kissé hosszú úton jár.

Sokféle vezetéstámogató rendszer elérhető a GrandCoupéhoz, így adaptív tempomat, aktív vészfékező rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, követési távolság figyelés, közlekedési tábla felismerő, holttérfigyelő, fáradtságra figyelmeztetés, tolatókamera, automatikus fényszóró, automata parkolórendszer is segítheti a vezetőt.

A csendes utastér érdekében hab és filc szigetelés került a motorháztető alá, a nyitható rácsok mögé, a kerékívekhez, a lábtér alá, a csomagtér burkolata alá, a szélvédő pedig akkusztikus

A csendes utastér érdekében hab és filc szigetelés került a motorháztető alá, a nyitható rácsok mögé, a kerékívekhez, a lábtér alá, a csomagtér burkolata alá, a szélvédő pedig akusztikus

550 literes a csomagtartó, ami remek érték

550 literes a csomagtartó, ami remek érték

Konkurensek, költségek,

Jelenleg kétfelé oszlanak az alsó-középkategóriás szedánok, hiszen a már korábban említett Astra, Focus, Jetta, Corolla, Octavia mellett az utóbbi időben elsősorban az olcsóbbnak szánt négyajtósok jelentek meg a piacon, így a Peugeot 301, Citroën C-Elyse, Fiat Tipo. Utóbbiaknál egyértelműen sokkal kifinomultabb, igényesebb a Megane, ami minden bizonnyal látszani fog az árcédulán (még nincs pontos ára). Ugyanakkor a Fluence ára után kérdés, hogy hajlandóak-e a Renault vevői egy vélhetően érezhetően nagyobb összeget fizetni ezért a kocsiért.

Én személy szerint a Talisman helyett is ezt választanám. Igaz, hogy méretéből adódóan az utastér szűkebb, de annyival nagyobb élményt nyújt a Megane vezetése, ami szerintem megéri.

A középső könyöklő hosszirányban állítható, akár 3 literes tároló helyet kínál, a kesztyűtartó hét literes, az ajtózsebek elöl 1,5 literes PET palackot tudnak fogadni

A középső könyöklő hosszirányban állítható, akár 3 literes tároló helyet kínál, a kesztyűtartó hét literes, az ajtózsebek elöl 1,5 literes PET palackot tudnak fogadni

A Renault Megane GrandCoupe és vetélytársai közepes felszereltséggel – Listaár, forint
Opel Astra 1.6 (115 LE) Enjoy 4 740 000
Ford Focus 1.6l Ti-VCT (125LE) Technology
5 310 000
Volkswagen Jetta 1.4 TSI (125 LE) Comfortline 5 688 560
Skoda Octavia 1.4 TSI (110 LE) Ambition 6 310 860
Toyota Corolla 1.6 Vavematic (132 LE) 5 790 000
Renault Megane GrandCoupe  1.6 SCe (115 LE) Nem ismert
Mellette – Ellene
  • Szép forma
  • Tágas, csendes utastér
  • Nagy csomagtartó
  • Jó motorok
  • kiváló futómű
  • Akadozó váltó
  • A csomagtérajtóval nem nyílik a hátsó üveg

Szavazás

Tetszik a Renault Megane szedán változata? Hány pontot ér?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.