Nem frissebb, inkább komolyabb lett a Peugeot 2008

Teszt: Peugeot 2008 1,6 e-HDI Allure - 2017-es modell

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.12. 06.00

Jó ár-érték arányú, takarékos és erős kis dízel crossover, immár markánsabb pofával. Vigye, akinek tetszik!

Röviden – Peugeot 2008, 2017-es modell
Mi ez? A Peugeot kis szabadidő-autójának 2016-ban felfrissített változata
Mi tud? Csinos, praktikus, mint eddig, csak egy kicsit markánsabb az arca és korszerűbb az extralistája
Mibe kerül? A 2008 legolcsóbban 82 lóerős 1,2 literes szívó benzinmotorral, akcióban használtautó-beszámítással most 3,68 millió forintért rendelhető meg. A legmagasabb, Allure felszereltségű tesztautó listaára 120 lóerős, 1,6-os dízelmotorral 6,02 millió, autóbeszámítással 5,6 millió forint
Kinek jó? Dízelmotorral univerzális, praktikus autó, bárki boldog lesz vele, akinek tetszik a forma. Az emelt hasmagasság előny, ha földút vezet a telekre

2013-ban kezdte gyártani a Peugeot a 2008-ast. A fejlesztés során már ők is tudták, hogy oda kell figyelni, fontos modell lesz ez, hiszen a városi kis szabadidőautók nagyon divatossá váltak az elmúlt hét évben. A 2008 a globális trendnek megfelelően igazi világautó lett, a francia üzemen kívül Brazíliában és Kínában is gyártják.

A váltókar harmadik síkja nagyon messze kitolódott jobbra

A váltókar harmadik síkja nagyon messze kitolódott jobbra

Ennek megfelelően oda is figyeltek nagyon, és nem is rontották el. A forma csinosra, ugyanakkor felnőttesre, nagyautósra sikeredett. Az i-Cockpit műszerfallal (alacsonyra helyezett, picike kormány, fölötte magasan a széles műszeregység, középen nagy érintőképernyős HMI) a beltér egyszerre lett izgalmas, korszerű és pözsós. A motorválasztékban pedig már a kezdetektől ott voltak a kis benzinmotorok, turbóval is, anélkül is, és persze a drágább, de takarékos, jól bevált 1.6 HDI is választható volt a kocsihoz.

A kocsi jól fogyott (jól fogy most is), az első teljes év sikerét nem követte visszaesés az értékesítésben. A Peugeot nem is kockáztatott, épp csak a minimumra szorította a termék-életpálya félidején esedékes modellfrissítést. A lényeg a krómozott, felnőttes új pofa:

Új pofa: jobban passzol a vevőkhöz

A 2008-as a Peugeot számára is váratlan módon nem csak az elsődlegesen megcélzott vevőkörnek, a fiatal városiaknak tetszett meg. Főleg Európa keleti vidékén, így nálunk is nagyon sok kifejezetten idős autóvásárló látta meg ebben a magas, külméreteihez tágas, kényelmes és jó áron kínált autóban azt, amit keresett.

Mozgékony, fürge kis kocsi, bár a kilátás nem az igazi a vezetőülésből

Valahogy úgy sejtem, nekik fog mostantól még jobban tetszeni a gazdag krómozással, szigorúbb megjelenéssel bíró új változat. A forma komolyítása ugyanakkor alighanem az egyre inkább mérvadó kínai piac vevőinek is bejöhet.

Utastér

A szövet-bőr kombinációjú kárpitozással készült sportülés nagyon feldobja az utasteret, de jó tudni, hogy ez csak az Allure kivitel privilégiuma. A pici kormányos műszerfal sokaknak bejön, tapasztalatom szerint viszont sokan annyira idegenkednek ettől a megoldástól, hogy sose vennének új kis Peugeot-t. Pedig ez a megoldás nagyon praktikus: a ma már teljesen triviális szervóval tök felesleges nagy kormányt rakni a kocsikba – a magasra helyezett műszerek pedig kis szemmozgással, kis fókuszváltással leolvashatók, vezetés közben kifejezetten pihentető a klasszikus kormányon átleséshez képest.

A hátsó traktus lapos padja megkönnyíti a gyerekülések elhelyezését. A helykínálat széltében-hosszában kisautós, ami a mai kisautóknál egyáltalán nem rossz. A fejtér az elhúzható rolós üvegtető (165 ezer forintos extra) alatt is elegendő. A csomagtartó 350 literes, ami viszont már cseppet sem kisautós méret – a síkba fektethető hátsó támlákkal pedig 1194 literes puttonnyal kiváló alkalmi áruszállító is lehet a mindössze 4,16 méter hosszú crossover.

A bőr-szövet üléskárpit csak az Allure felszereltséggel elérhető

A bőr-szövet üléskárpit csak az Allure felszereltséggel elérhető

Praktikus a sík pad, a helykínálat mai kisautós

Praktikus a sík pad, a helykínálat mai kisautós

Milyen vezetni?

Sok apró ergonómiai idétlensége és a világ többi autójához képest teljesen új kormány-műszerfal koncepciója miatt a 2008 akár idegesítő, megszokhatatlan kocsi is lehetne, de nem az. A rossz kilátást, a napsütésben erősen melegedő utasteret, nem igazán logikus működésű érintőképernyős menürendszert simán meg lehet bocsátani ennek a kis kocsinak, valahogy nem lehet rá haragudni. Még a legbénább hülyesége, a képtelenül jobbra került ötödik fokozat nehéz kapcsolhatósága (mintha a váltókar ilyenkor egy másik kocsiban lenne) is megszokható. Csak a franciák képesek arra, hogy olyan kocsit építsenek, amelynek ennyi mindent ilyen könnyen megbocsát az ember.

Adatlap

Modell

Motor 1560 cm3, négyhengeres, 8 szelepes turbódízel
Teljesítmény 88 kW (120 LE) @ 3500
Nyomaték 300 Nm @ 1750
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 s
Végsebesség 192 km/h
Fogyasztás (vegyes, tesztérték) 5,5 l
Listaár: 6 020 000

A dízelmotor egy ilyen kis autóban mindig sokat dob a hangulaton. A nagy nyomatékkal mindig lendületesen lódul meg a kocsi, még bőven a legális autópálya-tempó felett is van tartalékunk. A kézi váltó fokozatai jó hosszúak, illeszkednek a motor karakteréhez.

A ráncfelvarrással a Peugeot szerint a futómű is feszesebb, közvetlenebb lett. Szerintem is: ezt a 2008-ast jóval nagyobb élmény nagy lendülettel bedobni egy-egy kanyarba, mint az előző változatot volt.

Leginkább csak parasztvakításnak jó, szökőévente egyszer jelenthet valamiféle segítséget éles helyzetben a Grip Control, a menetstabilizáló elektronika trakciót javító kis programtárcsája. A szolgáltatás csak kézi váltóval rendelhető, és tekergetésével köves vagy havas talajra érkezés esetén azt az illúziót kelti a sofőrben, hogy igazi terepjáróban ül. Pedig nem. A 2008-as nem készül összkerékhajtással.

A kocsi normál üzemben, kiegyensúlyozott sztráda-város-országút kombinációban nem sokkal kért többet öt liternél százon: a benzinkútnál 5,5 literes átlagot számoltam. Ha kicsit odafigyelek, gond nélkül lenyomom öt alá, ami egy ilyen magas bódénál azért szép teljesítmény.

150 ezer forint a panoráma üvegtető felára

150 ezer forint a panoráma üvegtető felára

Kinek ajánljuk?

Manapság minden magára valamit is adó tömeggyártó készít szubkompakt crossovert, ennek megfelelően a 2008-as igencsak erős mezőnyben indul a vevők megnyeréséért. Az alábbi táblázat is csupán néhány potenciális alternatívát sorol fel a sok-sok konkurens modell közül:

A legmagasabb felszereltségű dízel, kézi váltós Peugeot 2008 és versenytársai – listaárak, forintban
Suzuki Vitara GLX 1.6 dízel (120 LE) 6 410 000
Fiat 500X 1.6 MultiJet Cross (120 LE) 6 115 000
Opel Mokka X 1.6 CDTI Innovation (136 LE) 7 240 000
Nissan Juke 1.5 dCi Tekna (110 LE) 6 474 000
Renault Captur dCi 110 Night and Day (110 LE) 5 999 000
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Excecutive (120 LE) 8 079 000
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI TLX Plus (115 LE) 6 790 000
Peugeot 2008 1.6 HDI Allure (120 LE) 6 020 000
A magas felszereltség mellett és alapkivitelben egyaránt jó árú a kis francia crossover. Általános kelleme-bája miatt mindenképpen azt javasoljuk, bárki, fiú, lány, idős, fiatal ebben az ár- és méretkategóriában keres autót, ütemezzen be egy szalonlátogatást a Peugeot-nál is. Lehet, hogy épp a 2008 az, amit keres.
Mellette – Ellene
  • Megnyerő külső
  • Jó ár/érték arány
  • Takarékos motor
  • Sok kis ergonómiai hiba
  • Nincs 4×4 a modellhez

Szavazás

Hogy tetszik a felfrissített 2008-as, csúcskivitelben?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.