Röviden – Fiat Fullback Double Cab 180 MT
Mi ez?A Fiat 2016-ban bevezetett pickupja, ami igazából egy Mitsubishi L200, csak Fiat-emblémákkal
Mi tud?Tágas, kényelmes utasterű, erős és gyors, de nagy teherbírású kisteherautó. A futómű, a rugózási komfort eléggé teherautós, de a kabin nagy tempónál is csendes
Mibe kerül?Nettó 6 640 000 forint, automata váltóval 7 040 000
Kinek jó?A szokásos pickupos kör autója: az ÁFA-visszaigényléssel gazdaságos vállalkozói családi autónak és vontatós, terepezős igáslónak egyaránt alkalmas

A Fiat vitatható tempóérzékkel szállt be a pickup-üzletbe a Fullback-kel. Ebben a modellévben újult meg a Toyota HiLux és a Nissan Navara, az Isuzu D-Max, meg persze a Mitsubushi L200 is. A sok újdonság között tehát csak az egyik a Fiat újdonsága. Ugyanakkor az is igaz, hogy a legnagyobb durranás valóban az eddig ebben a szegmensben nem szereplő olasz modell, még akkor is, ha a kocsinak semmi köze a Fiathoz. Az első és hátsó emblémák között ugyanis teljes egészében a Mitsubishi L200-at találjuk, a kocsi a Mitsubishi thaiföldi üzemében készül. A Fiat Fullback az úgynevezett badge engineering, a pusztán emblémacserével megoldott modellfejlesztés iskolapéldája.

6,64 millió forint a nettó induló ár

Külső, karosszéria

Az 5,3 méter hosszú pickpon még a lámpák is ugyanazok, mint az L200-on. A Fiat csak a hűtőmaszkot rajzolta át, és csoda történt. A Mitsubishi krómkopoltyúi helyett egyszerű vízszintes rács került ide, de ez és a lágy fehér fényezés már elég volt ahhoz, hogy férfiak és asszonyok, öregek és fiatalok tömege nyilatkozzon így: “De szép autó!” Az L200-as tesztautóra soha, senki nem mondott ilyet.

A jól sikerült front mögött pedig egy átlagos mai japán pickup húzódik öt és negyed méter hosszban. A praktikumot a hazai piacra szánt változatoknál messze felülírja a látványos megjelenés, ahogy az összes többi mai ilyen platós kocsinál is tapasztalhatjuk. A plató nagyon magasan van, a kocsi méretéhez képest szűk is, a hátfalat nem lehet leengedni a csícsás króm lökhárító miatt. A platódoboz az amerikai MOPAR-tól származik (a Fiat-Chrysler házasság óta több a Fiatokhoz is gyárt a cég gyári kiegészítőket), és ez is inkább szép, mint praktikus. Iszonyat szűk nyílást tár fel a hátsó ablak, ki-bepakolni nemigen lehet ezen keresztül. Az oldalsó kisablakok csinosak, a nyitószerkezetük is szép bonyolult, gázteleszkóppal, nagy zsanérral, de ezek is olyan picik, hogy legfeljebb szellőztetésre jók.

Ideális kutyásautó, a kabinban nincs nyál vagy kutyaszag

Ideális kutyásautó, a kabinban nincs nyál vagy kutyaszag

Kutyaszellőztető

Kutyaszellőztető

A Fiat is pontosan tudja, hogy errefelé a legritkább esetben végez klasszikus mezőgazdasági vagy nehézipari melót egy ilyen jármű. A lényeg az ÁFA-visszaigénylés lehetősége egy nagy, erős, komfortosan berendezett kocsiban, vagyis a kabin ma már sokkal fontosabb, mint a plató.

Kabin

A kormányon lévő Fiat-emblémán kívül a kocsi odabent egy Mitsubishi. A japán autóról származik a műszeregység, az ülés, a klímakonzol, de még a két DIN-es fejegység is egy univerzális cucc, nem a Fiat saját HMI-je. A Silver felszereltségű modellhez nem jár navigáció, csak a Goldhoz (amelyben nagyobb, hétcollos az érintőképernyő), de a Fiat fura üzletpolitikája miatt a nettó 400 ezerrel drágább Gold már kötelezően automata váltós is és a kétzónás automata klímát is megkapjuk a navi mellé, ha akarjuk, ha nem.

Adatlap

Fiat Fullback LX Silver

Motor2442 cm3 közös nyomócsöves turbódízel
Teljesítmény133 kW (181 LE) @ 3500
Nyomaték430 Nm @ 2500
Terepszögek (első, hátsó, rámpa)30, 22, 24 fok
Teherbírás / vontatási képesség1000 kg/3100 kg
Fogyasztás (vegyes, tesztátlag)8,1 l/100 km
Listaár:6.640.000 Ft + ÁFA

A helykínálat a mai pickupokban megszokott módon bőkezű, pohártartó, könyöklődoboz, öblös ajtózsebek, tágas kesztyűtartó: nem gond ezt mind kialakítani a mára jócskán öt méter fölé nőtt platós kisteherautókban. (Az első generációs Mitsubishi L200 1978-ban 4,69 méter hosszú volt, a Fiat Fullback 5,29, a tengelytáv 2780 mm-ről három méterre nőtt 38 év alatt.)

A vezetői ergonómia közepes. Az ülés lehetne komfortosabb és a térd is belever egy kicsit a középkonzolba, az se lenne baj, ha a kormány kicsit jobban ki lehetne húzni – bár akkor meg a bal láb kerülne kényelmetlen távolságba a kuplungtól. Aki szereti a komfortot annyira, hogy bevállaljon egy-másfél liter többletfogyasztást, jobban jár az ötfokozatú automatával szerelt Gold kivitellel. Ott nem számít, hogy éri el a bal láb a kuplungot, ugye.

A hátsó padon jó ülni, legalábbis amíg áll a kocsi. Fejtér-lábtér van bőven, lehajtható, pohártartós könyöklő is akad. Menet közben aztán a kemény rugós zötyögés rossz úton, pláne terepen sokat levesz az élményből, de nincs ez másképp a többi pickupnál sem – emlékeim szerint még a csavarrugós Nissan Navara se sokkal különb.

A hátsó ülés támlája előredönthető, mögötte a kabinhátfalban kiképzett üregben elfér a KRESZ-csomag, esetleg egy kisebb laptoptáska vagy retikül, amit nem szeretnénk közszemlére téve otthagyni a kocsiban.

A szürke belsőt feldobja a piros embléma

A szürke belsőt feldobja a piros embléma

Milyen vezetni?

Hogy a Fiat változtatott-e valamit a hangszigetelésen vagy csak a doboz javítja a zajkomfortot, nem tudom, de a Fullback egyértelműen csendesebb volt a nyitott platós L200-nál, autópályatempónál. A motor hangja mindig jelen van, de nem zavaró, ebben a teherautóban elfogadható minőségben lehet rádiót, zenét hallgatni nagy sebességnél is. Ami lehet tényleg nagy, hiszen ezek a mai pickupok 150-ről még terhelten is jócskán képesek gyorsulni, ha kell, és a stabilitásuk is ég és föld a 2-3 generációval ezelőtti változatokhoz képest.

Alapjárat-közelben, elindulásnál viszont hajlamos lefulladásra a motor – ez a közös nyomócsöves korszak óta szintén a legtöbb pickup sajátja, automata váltóval lehet védekezni a jelenség ellen.

A kormányzás könnyű, a fék nagyon hatásos – nem is csoda, hiszen akár három tonna vontatmánnyal és megrakott platóval is tudnia kell lassítani a kocsit. A magas bakról jól belátni a forgalmat, fel lehet készülni a lassításokra, sávváltásokra. A Fullbacket könnyű és élvezetes vezetni, legfeljebb akkor izzad meg kicsit az ember, ha szűk helyen kell manőverezgetni a személyautóknál jóval hosszabb bódéval.

Terepen a könnyű far miatt érdemes hamar bekapcsolni az összkerékhajtást – természetesen elektronikus a rendszer, egy tárcsa elfordításával máris hajt minden kerék, tovább fordítva pedig zár a középső difi és aktiválódik a felező. A magas építéssel, nagy kerekekkel átmegy a kocsi mindenen; a gondot terepen is a nagyon hosszú test okozhatja. Szűk helyen, fák között azért egy normál terepjáró jobban elboldogul.

A benzinkútnál a vegyes üzemben levezett kb. 600 kilométer után leesett az állam: 8,1 liter volt a kocsi fogyasztása, nem a fedélzeti műszer szerint, hanem rendesen kiszámolva. Ekkora testtel, ennyi nehéz vassal az ülés alatt és olyan dinamikus, cseppet sem spórolós menet után, ráadásul 50-60 kilométer 750 kilós vontatással a menetnaplóban ez parádés.

Az alapkivitel tartozéka a 6 collos érintőképernyő

Az alapkivitel tartozéka a 6 collos érintőképernyő

Konkurensek, költségek

Nem is értem, hogy hagyhatja ezt a Mitsubishi, de a Fiat Fullback nem csak az összes többi pickupnál, hanem az L200-nál is olcsóbb. A tesztautóval azonos felszereltségű Intense Plus L200 nettó 210 ezer forinttal többe kerül. A többi hasonló tudású pickup meg még többe, még akkor is, ha gyengébb (Navara, HiLux):

180 lóerő körüli, kézi váltós, automata klímás konkurensek, elérhető legolcsóbb változat, dupla kabin (telj., teherbírás)Nettó listaár, forint
Mitsubishi L200 Double Cab Intense Plus (181 LE, 1030 kg)6 750 000
Nissan NP300 Navara N-Connecta (160 LE, 1047 kg)7 351 181
VW Amarok Highline DC Pickup 3.0 V6 TDI (204 LE, 987 kg)10 118 000
Toyota HiLux 4×4 DC Executive (150 LE, 1035 kg)7 724 409
Ford Ranger Limited (160 LE, 970-1207 kg)7 765 000
Fiat Fullback 180 6MT DoubleCab (181 LE, 1030 kg)6 640 000
Az alapfunkciók is rendben vannak, jó kis munkagép a Fullback

Az alapfunkciók is rendben vannak, jó kis munkagép a Fullback

A kényes részek védelmet kaptak alulról

A kényes részek védelmet kaptak alulról

Hogy miért tudnak egyáltalán eladni más cégek közepesen felszerelt, erős pickupot, ha ilyen olcsó a Fullback? A megoldás alighanem a flottavásárlók számára kalkulált egyedi ajánlatokban rejlik, hiszen tudjuk, mennyire számít Magyarországon kőbe vésettnek egy-egy autó hivatalos listaára. Ezzel együtt, ha valaki pickupot akar és kap is egy jó ajánlatot máshol, mindenképpen kötelező kör felkeresni a Fiat szalonjait is, és megkérdezni, ők mennyit engednek a feléből. Hiszen a Fullback semmivel sem rosszabb, mint a többi japán pickup, még akkor is, ha olasz.

Mellette – Ellene
  • Fordulaton erős motor
  • Tágas és kényelmes hátsó üléssor
  • Méretéhez képest kis tömeg, könnyű vezethetőség
  • Fehérben jól néz ki, valahogy sokkal látványosabb, mint az L200
  • Személyautónak túl kemény
  • Alapjárat-közelben lefulladásra hajlamos a motor

Fiat Fullback - értékeld!

319 szavazat - átlag: 7.6 (10-ből)

Fiat Fullback - értékeld!