Íme, a Fiat első japán pickupja!

Teszt: Fiat Fullback, dupla kabin, 180 LE

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.08. 06.00

A Fiat Fullback új színfolt a pickup-piacon. Műszakilag nem mondhatni túl érdekesnek, hiszen ez egy átemblémázott Mitsubishi L200, de az ára nem rossz!

Röviden – Fiat Fullback Double Cab 180 MT
Mi ez? A Fiat 2016-ban bevezetett pickupja, ami igazából egy Mitsubishi L200, csak Fiat-emblémákkal
Mi tud? Tágas, kényelmes utasterű, erős és gyors, de nagy teherbírású kisteherautó. A futómű, a rugózási komfort eléggé teherautós, de a kabin nagy tempónál is csendes
Mibe kerül? Nettó 6 640 000 forint, automata váltóval 7 040 000
Kinek jó? A szokásos pickupos kör autója: az ÁFA-visszaigényléssel gazdaságos vállalkozói családi autónak és vontatós, terepezős igáslónak egyaránt alkalmas

A Fiat vitatható tempóérzékkel szállt be a pickup-üzletbe a Fullback-kel. Ebben a modellévben újult meg a Toyota HiLux és a Nissan Navara, az Isuzu D-Max, meg persze a Mitsubushi L200 is. A sok újdonság között tehát csak az egyik a Fiat újdonsága. Ugyanakkor az is igaz, hogy a legnagyobb durranás valóban az eddig ebben a szegmensben nem szereplő olasz modell, még akkor is, ha a kocsinak semmi köze a Fiathoz. Az első és hátsó emblémák között ugyanis teljes egészében a Mitsubishi L200-at találjuk, a kocsi a Mitsubishi thaiföldi üzemében készül. A Fiat Fullback az úgynevezett badge engineering, a pusztán emblémacserével megoldott modellfejlesztés iskolapéldája.

6,64 millió forint a nettó induló ár

Külső, karosszéria

Az 5,3 méter hosszú pickpon még a lámpák is ugyanazok, mint az L200-on. A Fiat csak a hűtőmaszkot rajzolta át, és csoda történt. A Mitsubishi krómkopoltyúi helyett egyszerű vízszintes rács került ide, de ez és a lágy fehér fényezés már elég volt ahhoz, hogy férfiak és asszonyok, öregek és fiatalok tömege nyilatkozzon így: “De szép autó!” Az L200-as tesztautóra soha, senki nem mondott ilyet.

A jól sikerült front mögött pedig egy átlagos mai japán pickup húzódik öt és negyed méter hosszban. A praktikumot a hazai piacra szánt változatoknál messze felülírja a látványos megjelenés, ahogy az összes többi mai ilyen platós kocsinál is tapasztalhatjuk. A plató nagyon magasan van, a kocsi méretéhez képest szűk is, a hátfalat nem lehet leengedni a csícsás króm lökhárító miatt. A platódoboz az amerikai MOPAR-tól származik (a Fiat-Chrysler házasság óta több a Fiatokhoz is gyárt a cég gyári kiegészítőket), és ez is inkább szép, mint praktikus. Iszonyat szűk nyílást tár fel a hátsó ablak, ki-bepakolni nemigen lehet ezen keresztül. Az oldalsó kisablakok csinosak, a nyitószerkezetük is szép bonyolult, gázteleszkóppal, nagy zsanérral, de ezek is olyan picik, hogy legfeljebb szellőztetésre jók.

Ideális kutyásautó, a kabinban nincs nyál vagy kutyaszag

Ideális kutyásautó, a kabinban nincs nyál vagy kutyaszag

Kutyaszellőztető

Kutyaszellőztető

A Fiat is pontosan tudja, hogy errefelé a legritkább esetben végez klasszikus mezőgazdasági vagy nehézipari melót egy ilyen jármű. A lényeg az ÁFA-visszaigénylés lehetősége egy nagy, erős, komfortosan berendezett kocsiban, vagyis a kabin ma már sokkal fontosabb, mint a plató.

Kabin

A kormányon lévő Fiat-emblémán kívül a kocsi odabent egy Mitsubishi. A japán autóról származik a műszeregység, az ülés, a klímakonzol, de még a két DIN-es fejegység is egy univerzális cucc, nem a Fiat saját HMI-je. A Silver felszereltségű modellhez nem jár navigáció, csak a Goldhoz (amelyben nagyobb, hétcollos az érintőképernyő), de a Fiat fura üzletpolitikája miatt a nettó 400 ezerrel drágább Gold már kötelezően automata váltós is és a kétzónás automata klímát is megkapjuk a navi mellé, ha akarjuk, ha nem.

Adatlap

Fiat Fullback LX Silver

Motor 2442 cm3 közös nyomócsöves turbódízel
Teljesítmény 133 kW (181 LE) @ 3500
Nyomaték 430 Nm @ 2500
Terepszögek (első, hátsó, rámpa) 30, 22, 24 fok
Teherbírás / vontatási képesség 1000 kg/3100 kg
Fogyasztás (vegyes, tesztátlag) 8,1 l/100 km
Listaár: 6.640.000 Ft + ÁFA

A helykínálat a mai pickupokban megszokott módon bőkezű, pohártartó, könyöklődoboz, öblös ajtózsebek, tágas kesztyűtartó: nem gond ezt mind kialakítani a mára jócskán öt méter fölé nőtt platós kisteherautókban. (Az első generációs Mitsubishi L200 1978-ban 4,69 méter hosszú volt, a Fiat Fullback 5,29, a tengelytáv 2780 mm-ről három méterre nőtt 38 év alatt.)

A vezetői ergonómia közepes. Az ülés lehetne komfortosabb és a térd is belever egy kicsit a középkonzolba, az se lenne baj, ha a kormány kicsit jobban ki lehetne húzni – bár akkor meg a bal láb kerülne kényelmetlen távolságba a kuplungtól. Aki szereti a komfortot annyira, hogy bevállaljon egy-másfél liter többletfogyasztást, jobban jár az ötfokozatú automatával szerelt Gold kivitellel. Ott nem számít, hogy éri el a bal láb a kuplungot, ugye.

A hátsó padon jó ülni, legalábbis amíg áll a kocsi. Fejtér-lábtér van bőven, lehajtható, pohártartós könyöklő is akad. Menet közben aztán a kemény rugós zötyögés rossz úton, pláne terepen sokat levesz az élményből, de nincs ez másképp a többi pickupnál sem – emlékeim szerint még a csavarrugós Nissan Navara se sokkal különb.

A hátsó ülés támlája előredönthető, mögötte a kabinhátfalban kiképzett üregben elfér a KRESZ-csomag, esetleg egy kisebb laptoptáska vagy retikül, amit nem szeretnénk közszemlére téve otthagyni a kocsiban.

A szürke belsőt feldobja a piros embléma

A szürke belsőt feldobja a piros embléma

Milyen vezetni?

Hogy a Fiat változtatott-e valamit a hangszigetelésen vagy csak a doboz javítja a zajkomfortot, nem tudom, de a Fullback egyértelműen csendesebb volt a nyitott platós L200-nál, autópályatempónál. A motor hangja mindig jelen van, de nem zavaró, ebben a teherautóban elfogadható minőségben lehet rádiót, zenét hallgatni nagy sebességnél is. Ami lehet tényleg nagy, hiszen ezek a mai pickupok 150-ről még terhelten is jócskán képesek gyorsulni, ha kell, és a stabilitásuk is ég és föld a 2-3 generációval ezelőtti változatokhoz képest.

Alapjárat-közelben, elindulásnál viszont hajlamos lefulladásra a motor – ez a közös nyomócsöves korszak óta szintén a legtöbb pickup sajátja, automata váltóval lehet védekezni a jelenség ellen.

A kormányzás könnyű, a fék nagyon hatásos – nem is csoda, hiszen akár három tonna vontatmánnyal és megrakott platóval is tudnia kell lassítani a kocsit. A magas bakról jól belátni a forgalmat, fel lehet készülni a lassításokra, sávváltásokra. A Fullbacket könnyű és élvezetes vezetni, legfeljebb akkor izzad meg kicsit az ember, ha szűk helyen kell manőverezgetni a személyautóknál jóval hosszabb bódéval.

Terepen a könnyű far miatt érdemes hamar bekapcsolni az összkerékhajtást – természetesen elektronikus a rendszer, egy tárcsa elfordításával máris hajt minden kerék, tovább fordítva pedig zár a középső difi és aktiválódik a felező. A magas építéssel, nagy kerekekkel átmegy a kocsi mindenen; a gondot terepen is a nagyon hosszú test okozhatja. Szűk helyen, fák között azért egy normál terepjáró jobban elboldogul.

A benzinkútnál a vegyes üzemben levezett kb. 600 kilométer után leesett az állam: 8,1 liter volt a kocsi fogyasztása, nem a fedélzeti műszer szerint, hanem rendesen kiszámolva. Ekkora testtel, ennyi nehéz vassal az ülés alatt és olyan dinamikus, cseppet sem spórolós menet után, ráadásul 50-60 kilométer 750 kilós vontatással a menetnaplóban ez parádés.

Az alapkivitel tartozéka a 6 collos érintőképernyő

Az alapkivitel tartozéka a 6 collos érintőképernyő

Konkurensek, költségek

Nem is értem, hogy hagyhatja ezt a Mitsubishi, de a Fiat Fullback nem csak az összes többi pickupnál, hanem az L200-nál is olcsóbb. A tesztautóval azonos felszereltségű Intense Plus L200 nettó 210 ezer forinttal többe kerül. A többi hasonló tudású pickup meg még többe, még akkor is, ha gyengébb (Navara, HiLux):

180 lóerő körüli, kézi váltós, automata klímás konkurensek, elérhető legolcsóbb változat, dupla kabin (telj., teherbírás) Nettó listaár, forint
Mitsubishi L200 Double Cab Intense Plus (181 LE, 1030 kg) 6 750 000
Nissan NP300 Navara N-Connecta (160 LE, 1047 kg) 7 351 181
VW Amarok Highline DC Pickup 3.0 V6 TDI (204 LE, 987 kg) 10 118 000
Toyota HiLux 4×4 DC Executive (150 LE, 1035 kg) 7 724 409
Ford Ranger Limited (160 LE, 970-1207 kg) 7 765 000
Fiat Fullback 180 6MT DoubleCab (181 LE, 1030 kg) 6 640 000
Az alapfunkciók is rendben vannak, jó kis munkagép a Fullback

Az alapfunkciók is rendben vannak, jó kis munkagép a Fullback

A kényes részek védelmet kaptak alulról

A kényes részek védelmet kaptak alulról

Hogy miért tudnak egyáltalán eladni más cégek közepesen felszerelt, erős pickupot, ha ilyen olcsó a Fullback? A megoldás alighanem a flottavásárlók számára kalkulált egyedi ajánlatokban rejlik, hiszen tudjuk, mennyire számít Magyarországon kőbe vésettnek egy-egy autó hivatalos listaára. Ezzel együtt, ha valaki pickupot akar és kap is egy jó ajánlatot máshol, mindenképpen kötelező kör felkeresni a Fiat szalonjait is, és megkérdezni, ők mennyit engednek a feléből. Hiszen a Fullback semmivel sem rosszabb, mint a többi japán pickup, még akkor is, ha olasz.

Mellette – Ellene
  • Fordulaton erős motor
  • Tágas és kényelmes hátsó üléssor
  • Méretéhez képest kis tömeg, könnyű vezethetőség
  • Fehérben jól néz ki, valahogy sokkal látványosabb, mint az L200
  • Személyautónak túl kemény
  • Alapjárat-közelben lefulladásra hajlamos a motor

Szavazás

Fiat Fullback - értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.