Egymillió autónál nem lehet hibázni

Vezettük: Toyota Corolla 2016

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.10.02. 07.00

Ötvenéves a Toyota Corolla, a világ legnépszerűbb autója. 2016-ban megújult az immár csak szedánként létező kocsi. Görögországban próbáltuk ki.

Röviden – Toyota Corolla 2017
Mi ez? A Toyota kompakt modellje, a Corolla 2013-ban bemutatott, 11. generációjának megújított változata
Mi tud? Nagyon csendes, igen tágas utasteret kínál. Egyszerű, megbízható technikát rejt
Mibe kerül? 4 190 000 forint 1,33-as benzinessel az alapára, a cikkben szereplő jól felszerelt 1,6-os, 6,7 millióba kerül. Dízel 5,5-7 millió között van
Kinek jó? Azoknak, akik a megbízhatóságot keresik, nem rohannak és a kényelmet részesítik előnyben a sportossággal szemben

A Toyota Corollát szinte mindenki ismeri, hiszen 1966 óta létezik, 150 országban több mint 44 milliót adtak el belőle eddig.  Az immár 11. generációnál tartó modellből jelenleg évi 1,3 millió darab kel el, amellyel világelső . Óriási siker, főleg úgy, hogy sok országban a ferdehátú és a kombi változat Auris néven kerül a kereskedésekbe 2006 óta.

Egyébként is alapvetően fontosak az értékesítési számok, de a Toyota Corollánál még inkább. Ez adja a japán márka eladásainak 20 százalékát. Így a három évvel a bemutatása utáni ráncfelvarrásnál úgy frissítették fel a jelenlegi modellt, hogy eredeti erősségei nem csorbultak.

meret_corolla

Külső, karosszéria

Megtartva a 4,6 méteres hosszra megrajzolt alapvető formát, modernebb orr-résszel és kissé módosított farral folytatja 2017-től a Corolla. Míg a korábbi generációknál visszafogott volt a dizájn, a mostani inkább futurisztikus, a Prius és Mirai jegyei köszönnek vissza.

A ráncfelvarrással a korábbinál is keskenyebb fényszórókat – amelyek akár LED-del is világíthatnak – , módosított hűtőmaszkot és új lökhárítót kapott a Corolla. Hátul a lámpákat cserélték le, az új darabokon jóval nagyobb az irányjelzőt és tolatólámpát magába foglaló fehér rész, de a világítótest befoglaló mérete és formája nem változott.

Megmaradt a szedán 2700 milliméteres tengelytávolsága is, amely biztosítja a Corolla egyik erősségét, a kategórián belül kiemelkedően tágas utasteret.

Hét liter körül átlagfogyasztással használható az 1,6-os motor

Hét liter körül átlagfogyasztással használható az 1,6-os motor

Belső tér, csomagtartó

Kívülről nézve nem látszik, de a Toyota Corollában nagy a hely. Az, hogy elöl az, nem kunszt, de a hátsó ülésénél is bőséges a lábhely még magasabbaknak is. Mindezt úgy, hogy a csomagtartó is 452 literes. Igazi családi autó. Pakolóhelyekből belülre is jutott, tágasak az ajtózsebek, de ott a könyöklő alatti rekesz és a két pohártartóba is pakolhatunk.

A 2017-es Toyora Corolla utastere nem elsősorban a kiemelkedő anyagminőséggel vagy izgalmas dizájnnal nyeri meg a használót, hanem a minőségérzettel. Hihető, hogy 15 év múlva sem fog zörögni semmi és akkor is működnek majd a kapcsolók. Az összeszerelés kiváló, az anyagminőség csak jó, mivel a japán márkáktól nem meglepő módon egy-két kapcsoló olyan, mintha két generációval ezelőttről maradt volna meg. Ilyenek pl. az ülésfűtés gombjai.

Ugyanakkor a modern technika is jelen van, a középkonzolt egy táblagépszerű panel uralja, amely helyet ad az új, 7 colos érintőképernyőnek és körülötte szintén érintésérzékeny kapcsolóknak. Az automata klíma kezelőfelülete is megváltozott, billenőkapcsolók vannak a korábbi tekerő- és nyomógombok helyén. A fedélzeti rendszerek menüje intuitív, gyorsan tanulható. Amikor USB-t csatlakoztattunk, hogy arról hallgassunk zenét, pillanatok alatt ismerte fel a rendszer és töltötte be a zeneszámokat. De az ergonómia és a logikus kezelhetőség az egész kocsira jellemző.

A vezető előtti műszeregység is megújult, a jobban felszelt modelleknél a két analóg óra közé 4,2 colos színes kijelző került. Itt megjelenhetnek a navigációs információk, a takarékos autózást támogató fokozatkijelzés és sebességjelző táblák képe is.  Utóbbi a modell egyik új vezetőtámogató rendszeréhez kapcsolódik, amelyből jó néhány szerepel a Corolla arzenáljában.

Alapáron jár a Corollához a Toyota Safety Sense, amely az automatikusan fékezni is képes, ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA), de automatikus távolsági világítást (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA) is tartalmazza. Parkolássegítő rendszerrel is ellátható a Corolla, amely segít kiválasztani a kellően nagy parkolóhelyet és be is kormányozza oda magát.

Az összeszerelés minősége remek, a minőségérzet jó

Pontosan gyorsan kapcsolható a váltó

Pontosan, gyorsan kapcsolható a váltó

Milyen vezetni?

Adatlap

Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Motor S4 – benzin -1598  ccm
Teljesítmény 132 LE (97 kW) /6400/ 1/p
Nyomaték 160 Nm/4400/1/p
Gyorsulás (0-100 km/h) 10 mp
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 liter
Listaár:

Magyarországon 1,33 és 1,6 literes benzinmotorral valamint 1,4-es dízellel kerül a kereskedésekbe az új Corolla.  Mi Rodoszon az 1,6-os Valvematic motorral próbáltuk ki a kocsit, amely a VVTi-nél alkalmazott változó szelepvezérlést változó emeléssel, valamint változó összenyitással egészíti ki a szívószelepeknél. Mindez a változó hosszúságú szívócső alkalmazásával együttműködve több levegőt juttatta a motorba, ami 7 százalékos teljesítménynövekedést és 8 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez – elméletben.

A gyakorlatban ugyanis a 132 lóerő teljesítményből és még inkább a 160 Nm nyomatékból alig érezni valamit – úgy tűnik, a hatfokozatú kézi váltó megöli a bulit. Olyan hosszúak az áttételek, hogy alacsony fordulaton az autó élettelen. 3000-es fordulatszám alatt alig van dinamikája a kocsinak és igazából csak 5000 fölött tör elő némi izgalom, amikor a motor hangja is ércesre vált. Hajszolva persze megjön a motor ereje, de ez a fajta harc nem illik a Corollához.

A kormányzás pontos, és kellően direkt is, a szervorásegítés viszont jelentős. A puha kormányzás persze a női karokhoz tökéletes, ahogy a pedálok is nagyon könnyen járnak. A hatfokozatú kézi sebességváltó gyorsan és pontosan kapcsolható.

Elsősorban komfort terén csillog a futómű, jól szűri az úthibákat, kanyarban tartja a kasztnit, már amennyire ez az 1,6-os motor dinamikája mellett szükséges. Az utastér kiemelkedően csendes, sem a motor hangja, sem a szélzaj nem jellemző normál közlekedés mellett, egyedül a gumik hangja erősödik rossz minőségű úton, de ez sem jelentős.

Bi ‑ LED fényszórók (tompított és távolsági fénnyel) segítik az éjszakai vezetést

Bi ‑ LED fényszórók (tompított és távolsági fénnyel) segítik az éjszakai vezetést

Árak, konkurensek

Érezhetően nem változott a Corolla a korábbiakhoz képest. Hasonlóan a Toyota legtöbb modelljéhez, a kocsi a nyugalom szigete. Nem való szerpentinre, de hosszú utakra talán kategóriája legjobbja, nagyon kényelmes. Vezetési élményt alig találni benne. Rövidebb végáttétellel még jobb autó lehetne.

A neve egyet jelent a minőséggel és a kis szervizköltséggel, így racionális használati eszközként aligha van jobb nála, ám nem elég izgalmas és az ára sem annyira ütős. A Corolla-vevők egyből  imádni fogják, a többiek pedig fiatalkori kalandozásaik után 50 évesen kötnek majd ki nála.

arak copy

A Toyota Corolla és szedán vetélytársai közepes felszereltséggel – Listaár, forint
Opel Astra 1.6 (115 LE) Enjoy 4 740 000
Ford Focus 1.6l Ti-VCT (125LE) Technology
5 310 000
Volkswagen Jetta 1.4 TSI (125 LE) Comfortline 5 688 560
Toyota Corolla 1.6 Valvematic (132 LE) Executive 5 790 000
Mellette – Ellene
  • Tágas utastér
  • Nagy csomagtartó
  • Csendes belső
  • Kényelmes futómű
  • Jó sebességváltó
  • Dinamika hiánya
  • Szűk csomagtérnyílás
  • Néhol olcsó műanyagok az utastérben

Szavazás

Hány pontot ér szerinted a felfrissített Corolla?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.