Új modellnek új gyár – VW Crafter

Megnéztük: Új Volkswagen Crafter

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.09.14. 15.00

A VW Crafter sok évnyi együttélés után szakított a Mercedesszel.

Volkswagen Crafter 2016
Mi ez? A VW 3,5-5,5 tonna közötti haszonjárművének harmadik generációja
Mi tud? Minden porcikájában új, a vásárlók igényei szerint készült autó
Mibe kerül? Jövő tavasszal derül majd csak ki
Kinek jó? Bárkinek, akinek dolgokat kell ide-oda vinnie

Pár évtizedes közös múlt után a VW vett egy mély lélegzetet és szakított a Mercedesszel. Mivel már nem kellett a közös raktár polcairól összeválogatni a kész hozzávalókat, tervezhettek egy teljesen új, igazi Volkswagen-terméket a Crafter márkanév mögé. A sok grafika, kémfotó és gyári kép után megnéztük élőben, hogy mire jutottak.

A Crafter bemutatóján kiderült, hogy bármin lehet dobolni

Új modell, új gyár

A Crafternek új gyárat húzott fel a VW. A lengyel Wrzesnia városa mellett, zöldmezős beruházás keretében, 300 focipályányi területen, 800 millió euróért, mindössze 28 hónap alatt építették fel az új üzemet, amely 3000 embernek ad munkát. Az üzem évente 100 ezer autó gyártására képes, ami a VW tavalyi Crafter-értékesítésének duplája.

Érdekes lehet, hogy a vásárlók veszteségként vagy nyereségként élik majd meg, hogy ezután a Crafternek semmi köze nincs a Mercedeshez. Eddig durván 10 százaléknyi eltérés volt a két különböző emblémával gyártott, de szerkezetileg közel azonos modell között és meglepő módon sokan inkább a csillagos emblémát választották, drágábban. Ennek lehet vége a szakítással.

A hosszúság, magasság és váltó, motorteljesítmény variációk száma elképesztően nagy

A hosszúság, magasság és váltó, motorteljesítmény variációk száma elképesztően nagy

LT, Crafter, Sprinter

A VW először 1975-ben dobta piacra a Crafter ősét, még LT1 – Lasten-Transporter – néven. Az első generáció egészen 1996-ig húzta, 1986-ban a kerek lámpákat szögletesek váltották fel, majd 1993-ban egy kevés műanyag betét is került az autó orrára, fenekére. A következő generáció – LT2 – már a Mercedesszel közösen készült, de a motorok és a váltók továbbra is a VW üzemeiből érkeztek az LT-kbe. 2006-tól már Crafter néven készült a VW haszonjárműve. A márkanév a mercedeses szakítás után továbbra is megmaradt.

Külső, karosszéria

Külsőre a Crafter elvesztette bárgyú, a világra rácsodálkozó idétlen megjelenését, az új dizájn sokkal közelebb áll a VW haszonjárművonalának gerincét képező Transporterhez. Az opciós LED-es fényszóró és a hűtőmaszk krómbetétei is ezt hangsúlyozzák. Ezek egyike sem nagyon jellemző a haszonjármű szegmensben, de az se nagyon, hogy 0,33-as légellenállási együtthatója legyen egy hasonló járgánynak. Ez egyedülállóan jó eredmény a kategóriájában. Az autó megjelenése sokkal komolyabb, harmonikusabb lett.

Szemből akár egy felfújt Transporter, úgy néz ki a teljesen új Crafter

Szemből akár egy felfújt Transporter, úgy néz ki a teljesen új Crafter

Videón az új VW Crafter:

Egérrel lehet jobbra-balra cibálni a képet és közben azon töprengeni, vajon melyik néz ki jobban:

Az új Crafter négyféle alap, háromféle hosszúság és szintén háromféle magasság kombinálásával 69-féle változatban keverhető ki, és kapható első- hátsó- és 2017 közepétől összkerekes változatban is, valamint extra – 100 milliméterrel – alacsonyabb padlóval is. Az első- és összkerékhajtású modellekben keresztben beépített motor található, míg a hátsókerék-hajtású Crafterekben hosszában található a motor. Mindkét variációhoz hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető.

crafter_body

Motorválasztéka a kétliteres turbódízel különféle teljesítményű változataiból áll, 102, 140 és 177 lóerős kivitelben is elérhető. Az 1968 köbcentis, a jobb helykihasználás érdekében ferdén beépített start-stop rendszerrel is ellátott motor teljesíti az Euro6-os kibocsátási normát és az elődhöz képest egy literrel kevesebb üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

crafter_motor

Belső tér, csomagtartó

A megszokott “gyártunk egy szerintünk jó autót, aztán örüljetek annak, amit kaptok” megközelítés helyett a VW úgy tervezte meg a Crafter belsejét, hogy megkérdezte azokat a vásárlókat, akik majd meg is veszik az autót, hogy vajon ők mire vágynak. Ők pedig megmondták. Összehordtak egy halom olyan cuccot, amire szállítás közben szükség lehet, de eddig nem feltétlenül találtak neki megfelelő helyet egy áruszállítóban, a VW mérnökei pedig úgy rendezték be a kabint, hogy minden elférjen.

Tágas, rengeteg rakodóhellyel felvértezett munkahely

Tágas, rengeteg rakodóhellyel felvértezett munkahely

A valószínűtlen méretű irattartótól az EÜ-csomagon, munkavédelmi kesztyűn, sárga nájlonködmönön, laptopon, vizespalackon, mobiltelefonon át a csomagok nyomon követéséhez szükséges kütyüig mindennek. Aztán teleszórták az utasteret 12 voltos csatlakozókkal, van USB és jack-aljzat is – felárért akár 230 voltos, kisebb elektromos gépek töltésére is alkalmas konnektor – és rengeteg rekesz, polc, zseb, üreg és kampó. Hátul is tisztességes méretű rakodóhely várja a vinni valót, a közepes hosszúságú Crafter 6 darab Euro raklapot képes elnyelni.

A hatalmas belső tér mellett komoly rakományrögzítő rendszer is kerülhet a Crafterbe

A hatalmas belső tér mellett komoly rakományrögzítő rendszer is kerülhet a Crafterbe

Hogy a rakomány a helyén is maradjon, minden irányból lehet rögzíteni az árut a padlóba, és az oldalfalakra szerelt sínekkel, rögzítőszemekkel. Sőt, bentről a tetőre is lehet aggatni a könnyebb dolgokat, 50 kilogramm össztömegig.

Mikortól, mennyiért?

Magyarországra valamikor a jövő második negyedében érkezik az új Crafter, de hogy mennyibe fog kerülni, arról egyelőre nincsenek hírek.

Kommentek

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.