A japán anyukák a legjobbak?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.25. 15.00

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

Kedves kollégánk kopogtatott a szerkesztőség ajtaján, jön az első gyerek, autót szeretnének venni a feleségével, mi legyen az? Nagyjából miben gondolkodtok? – kérdeztünk vissza: ár, méret, életkor, márka, esetleg tetszik valami konkrét típus?

Első generációs BMW egyest akar a nejem. Hát, az nem éppen ideális családi autónak, próbáltuk finoman terelni. De neki ez kell, más nem érdekli. Oké, értjük, na és a babakocsit megvettétek már? Igen. Ha ennyire ragaszkodik a szűkös egyeshez, akkor vigyétek el a babakocsit, és összecsukva próbáljátok bele a csomagtartójába. Komolyan mondjuk, ha nem fér bele, ne vegyétek meg.

Megnézték a kiszemelt BMW-t, a babakocsit persze otthon felejtették. Szép volt, az ára se rossz, megvették. Otthon derült ki, hogy a babakocsi természetesen nem fér be hátra.

Mitől jó egy családi autó?

Előbb-utóbb minden szülő megtapasztalja, a csomagtartónál nincs olyan, hogy túl nagy, de ez csupán egyetlen dolog a száz és ezer apróságból, amelyek családbaráttá tehetnek egy kocsit.  Az európai vásárlók évek óta nagy kedvencének számító – és nálunk tartós teszten futó – Nissan Qashqait alapul véve összeszedtük ezek egy részét.

Első gyermeküket váró autóvásárlók különösen figyeljenek, akik már többet nevelnek, azok számára viszont evidenciaként hatnak az alábbiak. Őket a tapasztalataik megosztására kérjük a cikk alatti kommentmezőben, nyugodtan írják le a személyes – jó és rossz – élményeiket egyaránt. Akkor is, ha az autójuk tökéletes mindenben, és akkor is, ha naponta kínozza őket a hülyeségeivel.

b1

Kezdjük a már említett alapvetéssel: tessék belepróbálni a babakocsit a csomagtartóba! Ha másfélszer fér el, annál jobb, ha nem fér be, csúnyán megszívatja a szülőket. Egyre több új autót dobnak piacra dupla padlóval a gyártók, ami remek találmány, de akinek gyereke van, az a felső lapot előbb-utóbb kiszedi

b2

Ha viszont ben tudja tartani a kocsi farában, nagy segítség lehet 5-6 szanaszét csúszó nejlonzacskó összefogására a függőlegesen felállítható padlólap

b3

Legalább ennyire fontos a hátsó üléssor, a trónörökös és az egyik szülő állandó utazótere. Álljunk is meg itt egy hosszabb pillanatra. Ma már Isofix nélkül nincs új autó, ám korosabb négykerekű vásárlásánál ellenőrizzük, habár az övvel becsatolható gyerekülést is több használója dicséri – csak precízen kell rögzíteni. Fontos a tágas lábtér, még egy 80 centis gyerek is őrületbe kergetheti őseit a jobb első ülés háttámlájának megállás nélküli rugdosásával. A fehér bőrbelső szép, de csak az első rúgásig. Magasabb építésű járművekbe kényelmesebb berakni a gyerkőcöt, pláne, ha van fejtér is, és az sem mindegy, mennyire lehet előre hajtani a kinyitott hátsó ajtókat – szerencsére erre is egyre jobban figyelnek a gyártók

Ha még a gyerekülés vásárlása előtt áll, ezt a cikket mindenképpen olvassa végig, nagy segítség.

b4

A Qashqai ajtajai majdnem derékszögig nyílnak. Sokan Trabantban utazva is fel tudtunk nőni a 70-es, 80-as években, ám kétség kívül kényelmesebb, ha ekkora térben tudja etetni, itatni, ellátni a szülő út közben a gyerekülésbe szíjazott utódját. Szükséges minél több tárolóhely

b8

Itt azonban többet ért volna néhány szellőztető rostély. Nyári hőségben, kisgyerekkel nem is olyan egyszerű belőni a légkondit: a hátul ülő szülőnek melege van a sofőrhöz képest, ám nyomatni hátra mégsem lehet a hideg levegőt, nehogy megfázzon a pici

b4,1

Az igazán családbarát autóban hátul legalább annyi tárolóhely van, mint elöl. Még ebben az extrákkal telepakolt Nissanban sem jutott hátra ülésfűtés, ezzel némi lelkiismeret-furdalást okozva Apának, akitől télen eleve fázósabb a kocsiban többnyire hátul ülő felesége

b7

Fél literes, vagy literes palackokra szabják az italtárolókat a kocsikban, ám a cumisüvegek gyártói a legkülönfélébb átmérőkben dobják piacra termékeiket. Baromira bosszantó, ha a gyerek által egyedüliként elfogadott üveg éppen nem fér be a helyére

b9

Aki először ül be panorámatetős kocsiba, élvezi a kilátást, aki viszont régóta használ ilyet, tudja, tűző napon jobb behúzni alá a rolót. Már ha a gyerek nem követeli ordítva az ellenkezőjét. Vagy éppen azt, hogy most húzzuk be, aztán húzzuk ki, aztán be, és így tovább ezerszer. Balesetveszélyes a kedvében járni

b11

Az ablakemelőt már 1,5 éves gyerekek simán le-föl húzogatják, ha a sofőr nem blokkolja a mozgatásukat, ahogyan a gyerekzárat is kötelező módon aktiválni kell. Személyes ijesztő tapasztalat: 80-nál nyitotta ki az ajtót a gyerek. Én bezártam, de a kollégám, akinek kölcsön adtam a kocsit, kinyitotta, és elfelejtette visszazárni. Időnként pillantsunk rá, vagy induláskor kattintsunk egyet a központi záron

b3,1

Nem csak a családi autóknál jön jól a Nissan 360 fokos kamerarendszerének segítsége, habár aki próbált már szűk helyre parkolni, miközben ordított a gyerek, az tudja, minden másodperc számít

b6

Ennél sokkal szűkebb helyre is be tud állni a kezdő sofőr is a kamerák segítségével. Jó ha széles, és szögletes a csomagtartó ajtaja. Nem minden kocsié ilyen

radarok

Kamerából és különféle vezetéstámogató rendszerekből bőven pakoltak a Qashqaiba. Aki egymaga, hátsó utas segítsége nélkül fuvarozza naponta a hátsó gyerekülésben anarchistaként viselkedő gyerekét, aki simán leköti figyelmének meghatározó részét, tudja, mennyire jó, ha az elektronika figyelmezteti a holttérben megbújó másik járműre, vagy éppen az előtte haladó hirtelen fékezésére

b10

Egy ideális világban, ahol minden kisgyerekes szülőnek van pénze és ideje vonalzóval kiválasztani a nagybetűs családi autót, nyilván a kiválasztott járművek töréstesztjeit és légzsákjaiknak a számát vásárlási szempontként kezelnék. Ha ilyen világ nincs is, azért pár dologra lehet figyelni a rutintalan, babát váró autóvásárlóknak

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.