Nagy kisautó: Suzuki Baleno

Teszt: Suzuki Baleno 1,0 GLX

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.08.05. 16.05

A Baleno apró, turbós benzinmotorral az egyik legszórakoztatóbb Suzuki

Röviden – Suzuki Baleno 1.0 GLX DITC
Mi ez? A Suzuki legújabb a kis és kompakt kategória közé belőtt, családi autóként is értékelhető modellje
Mi tud? Használható méretű csomagtérrel, ügyes extrákkal, klassz benzinmotorral kiszolgál egy családot is
Mibe kerül? 3 690 000 forinttól indul az árlista és 5 980 000 a másik véglet. A tesztautó 5 380 000 forintba kerül
Kinek jó? Kis helyigényű családoknak, pároknak, szingliknek egyaránt jó lehet

Nem véletlen, ha ismerősként cseng a Baleno név, bár a mostani modellnek nem sok köze van a ’90-es végétől gyártott elődhöz. Az első generációs Baleno 2001-es megszűnésekor a Liana lett az utód. A mostani, második generációs Balenót tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon láttuk először élőben. Az egyre nagyobbra növő kisautóknál hajszálnyival nagyobb Baleno  – 5 milliméter híján 4 méter hosszú – bent sokkal több helyet kínál, mint ami elvárható ebben a kategóriában. A szerényebben felszerelt 1,2-es, CVT váltós Baleno után most az egyliteres, turbós változatot próbáltuk ki, egész gazdag felszereltséggel.

Vékony króm csík fut végig a hűtőmaszk körül

Külső, karosszéria

A Baleno 15 centivel hosszabb – 3995 mm – és 5-tel szélesebb – 1745 mm – a Swiftnél, tengelytávja 252 centiméteres. A kompakt kasztni kis túlnyúlásai miatt egész tömzsinek, masszívnak hat, szemből konzervatív, pár évvel ezelőtti divat szerinti rajzolt arc néz vissza ránk, a lassan kötelezően LED-es nappalifénnyel, húzott lámpatestekkel és óriási, hatszögletű lapra szerelt márkaemblémával. A hűtőmaszk körül futó vékonyka krómcsíktól és a fekete fényezéstől, sötétített ablakoktól egész komolynak látszik a Baleno.

A forma nem túl modern, de kellemes látvány

A forma nem túl modern, de kellemes látvány

Oldalról nézve még elviselhető a csillogó, fémszínű betétek aránya –  a kilincsek illetve az ablakok alsó vonalát emelték ki vele – de az autó hátuljához érve már receg a léc, de még így a jó ízlés ingatag határain belül maradtak fénylő felületekkel. A matt ezüst felnik is jól mutatnak rajta. A Baleno, ha nem is a legmodernebb stílust képviseli, mégis csinos, elegáns, pofás jószág.

Alig rövidebb 4 méternél

Alig rövidebb 4 méternél

Négycsillagos biztonság

Az EuroNCAP töréstesztjén nem szerepelt túl fényesen a Baleno, mindössze 3 csillagot szerzett. A nemrég bevezetett kettős pontozási rendszer lehetőséget ad arra, hogy a gyártó az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan megrendelendő extrákkal kiegészített kivitel mellett egy “kiterjesztett biztonságú” modellt is vizsgáltasson. A Baleno esetében a mezei kivitel 3, míg a biztonsági extrákkal kiegészített változat 4 csillagos eredményt ért el.

Belső tér, csomagtartó

Utastere elsőre nem hoz lázba, a klasszikus fekete műanyagok kemények, a matt ezüst betétek sem igazán szexik, de ülései kényelmesek, elöl a helykínálat is pazar, és ami meglepő, a második sorban sem szűkül össze nagyon az élettér. 190 centivel a fej már ugyan belekarcol a tetőkárpitba, de 185 centiig hátul is vidáman elüldögélhet bárki. A lábtér hibátlan, elég magasan van az ülőlap is, és nem is kurtább a szükségesnél. Bútorozása praktikus, nagy varázslatok, bomba ötletek nincsenek benne, de teljesen élhető, jól használható és az összeszerelés sem rossz. Persze ne várjuk gránitba dübelezett, atombiztos rögzítéseket, de egyelőre minden a helyén van. Kellemes meglepetés, hogy a nagy plasztik felületek ellenére került egy kis puha betét az ajtóborításba.

Nem túl vidám, de korrekt belső

Nem túl vidám, de korrekt belső

Műszerfala a két kerek, hagyományos műszer mellé középre színes TFT kijelzőt is kapott, amibe olyan látványos információs felületek is kerültek, mint a G-szenzor, vagy az aktuális teljesítmény-, nyomatékszint, valamint a pedálok – gáz, fék – használatának statisztikája. Kormánya jó fogású és tele van gombokkal, a kormányzáshoz az átlagosnál kisebb erő kell.

A középkonzolon trónoló érintőképernyős monitor képe hibátlan, a navigációs rendszer jól működik, a tolatókamera képe pedig a komolyabb autók hasonló rendszerét is kenterbe veri. A kamerával csupán egy baj van, nem kombinálták radarral, így parkolásnál csupán a kamera képére hagyatkozhat a sofőr. Mondjuk kamera nélkül rémes lehet vele tolatni, hátra nem túl jó  kilátás.

A lábtérre, ülésre nem lehet panasz a hátsó sorban sem

A lábtérre, ülésre nem lehet panasz a hátsó sorban sem

Csomagtartója alapból 320 literes, ami ebben a kategóriában kifejezetten jónak mondható. (A 355 literes gyári adat nem szabványos mérési módszerrel született, csomagtér-elválasztóval és kalaptartóval felszerelve a csomagtartó 320 literes.) A duplafenekű kialakítás mellett a mélyben hiába keresünk pótkereket, csak a szokásos gumijavító barkácskészlet található meg benne. Jó hír viszont, hogy ha nagyon kell, még oda is rakhatunk úti cuccot. Van hátul világítás, oldalzsebek a kisebb, gurulós dolgoknak, kampó a szatyornak.

Duplafenekű, mély csomagtartó

Duplafenekű, mély csomagtartó. Valójában nem 355, hanem 320 literes

Milyen vezetni?

Adatlap

Modell

Motor Soros 3 hengeres, 998 cm³-es turbós benzinmotor
Teljesítmény 112 LE / 5500
Nyomaték 170 Nm (2000-3500)
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,4 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l
Listaár: 5 380 000 forint

A kis, turbós benzinmotor zseniális, imádni való darab. Ugyan 112 lóerőtől 2016-ban már nem hümmög senki elismerően, de egy ekkora és főleg ilyen könnyű kasztniba –  905-950 kilogramm kiviteltől, felszereltségtől függően – nem kell ennél több. Pláne, hogy a motor nagyon rugalmas, alacsony fordulatszámon is meggyőzően húz, minden hiszti és bizonytalanság, kihagyás nélkül. Civilizált üzemben nem is hangos a háromhengeres motor, csak ha nagyon tapossuk a gázt, akkor jön meg a hangja.

Városban, országúton élvezetes vele autózni, kellően fürge, jól irányítható, szerethető járgányként viselkedik. Kanyarban stabil, futóműve a komolyabb úthibáktól nem esik kétségbe, de a kisebb egyenetlenségekről állandóan tájékoztatja a bent ülőket. Autópályán már kezdődik a bizonytalanság, főleg a könnyű kormány miatt érezni úgy, hogy táncol az autó. Emellett a menetzaj is megélénkül 130 körül. Nincs felelős, nem lehet csak a motor- vagy a futóműzajt kiemelni, egyszerűen csak minden hangosabb lesz bent. Talán pár négyzetméternyi hangszigetelés még elfért volna benne.

A Baleno nemcsak méretben, hanem extrák tekintetében is tud újat mutatni. Legalábbis ennél a felszereltségi szintnél. Például adaptív tempomat is található benne, és ha ráfutásos balesetet szimatol, éktelen jajveszékeléssel riasztja a sofőrt. Utóbbi két érzékenységi szinttel rendelkezik, az aggódósabb módot azonnal kapcsolja ki, aki nem akar egy átlagos városi autózás közben agybajt kapni.

Az ütközésre figyelmeztető rendszer elég hisztérikus

Az ütközésre figyelmeztető rendszer elég hisztérikus. Szerencsére kikapcsolható.

Aki kicsit lendületesebben vezet, az jó eséllyel az egész rendszert ki fogja kapcsolni. Szerencsére lehet, bár minden indulásnál magától aktiválódik az autó önvédelmi reflexe. A kulcsnélküli ajtónyitás, gombbal történő motorindítás is kényelmes, ügyes extra, amit könnyű megszokni és nem is gyakori ebben a kategóriában.

Turbós, benzines háromhengeres motor

Turbós, benzines háromhengeres motor

Költségek

A Suzuki Baleno a fedélzeti számítógép szerint vegyes menetben – autópálya, autóút, város egyenlő arányban – 5 liter benzint fogyasztott. A kúton kicsit romlott ez az eredmény, osztva, szorozva már 6,1 literes átlagfogyasztás jött ki.

Turbós motorral ennél szerényebb kivitelben nem is kapható Suzuki Baleno, így alsó hangon 5,38 millió forinttól vihető el a GLX felszereltségű autó. Ugyanez automatikus váltóval már 5,98 millió forint, a metál, gyöngyház fényezés felára 95 ezer forint. A 3 éves garancián túl kiterjesztett garancia is vásárolható az autóhoz, a plusz 12 hónap vagy 150 ezer kilométer 44 500, a 24 hónap vagy 150 ezer kilométer 65 400 forintba kerül.

Mellette – Ellene
  • Takarékos üzem
  • Nyomatékos motor
  • Könnyű kasztni
  • Klassz extrák
  • Alacsony tető a második sorban
  • Autópályán bizonytalan kormány
  • Nagyobb tempónál érezhető menetzaj
  • Hátra nehezen átlátható kasztni

Szavazás

Hány pontot adnál a puccos kis Suzukinak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.