Íme az Audi, amit tényleg megvesznek a menedzserek

Audi A4 2.0 TDI 150 S-Tronic

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.08.01. 06.00

Az Audi A4 egyik legnépszerűbb konfigurációját próbáltuk, szemkápráztató extrák nélkül.

Röviden – Audi A4 2.0 TDI
Mi ez? Az ötödik generációs, B9-es Audi A4 józanul konfigurált kivitelben, a csúcsot képviselő modern extrák nélkül, 2,0 literes dízelmotorral, automata váltóval.
Mit tud? Kifejezetten sallang- és feltűnésmentes stílust, pofátlanul alacsony fogyasztást, kellő menetdinamika mellett.
Mibe kerül? A 150 lóerős dízelmotorral és automata váltóval alapáron 10,2 millió forintba kerül.
Kinek jó? Annak, aki az Audi által diktált semleges luxusra gerjed, és egy külsőre kevésbé, technikáját tekintve annál inkább kiemelkedő utazóautót keres, akár egy céges flotta élére

Az új Audi A4 ebben a csomagban a molekuláris konyha Margherita pizzája. Alaptétel a luxusgyárból, feltét nélkül. A flottákba, céges autónak szánt verzióból kimaradt a szemkápráztató digitális extrák derékhada, kétliteres, 150 lóerős dízelmotorja is a tipikus józan választás. Ideális alany kideríteni, hogy a műszerfalat betöltő képernyő, adaptív futómű, és megannyi kényelmi opció nélkül is a tökéletesség kikezdhetetlen szobra marad-e a B9-es generáció.

Formaterv

Régi divat a matrjoska baba módszerrel felépített modellpaletta a német prémium gyártóknál, legalábbis a Mercedes most ezen ügyködik, az Audi pedig hosszú ideje finomítja saját módszerét. Apró részletekben térnek csak el a különböző méretkategóriákban kínált négykarikás típusok, ezzel az A4-essel pedig nem csak a méretet, a generációt is nehéz lesz beazonosítani.

Mindenkitől megkaptam a kérdést, hogy ez akkor új, vagy csak frissítés, szemre, elsőre teljesen ugyanolyan, mint az előd. De a spontán beszélgetések végén mindig ugyanarra a következtetésre jutottunk, hogy tulajdonképpen nincs ezzel baj. Ugyanolyan kimért, agresszív és aprólékosan átgondolt, mint az előd, ebből a stílusból ennyit lehet kihozni, ha még tovább fokozzák, az már paródia. Úgyhogy marad a biztonsági játék, a vélhetően alaposan felmért vevőkör ezt igényli, forradalmi változásokra válságos időkben van szükség, az Audi pedig nem él ilyen időket.

Úgyhogy amíg újra el nem jön a szappanszerű, buflák Audik divatja, addig marad ez a forma, néhol bevállalva még egy lemezből vágott szögletes cakkot, élesre préselt domborítást, de tartva a katonás rendet, mellőzve a céltalan, bohém bohóckodást.

Méreteit tekintve is csak annyit változott, hogy elsüthető legyen a kötelező növekedési marketingmantra, 4,73 méteres hossza 2,5 centiméterrel nyúlt az elődhöz képest, 2,82 méteres tengelytávval, és 1,43 méteres magassággal.

k010

Azonosítási támpontnak sem utolsóak a zajt, légellenállást csökkentő, közvetlenül ajtóra szerelt visszapillantó tükrök.

k09

Egy kis térbeli törés dobja fel a hátsó lámpákat

 

Belső tér

Akinek fáj a feje a Mercedes szintén magas szintű, krómban úszó barokkos luxusától, az otthon érzi majd magát az Audi technokrata templomában. A hűvösen tökéletes, mikroszkopikus részletekbe menően kidolgozott stílus mindenhol, és minden érzékszervünkkel tetten érhető.

Adatlap

Modell

Motor S4, dízel -1968 ccm
Teljesítmény 150 LE / 3250–4200
Nyomaték 320 Nm /1500–3250
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 s
Végsebesség 219 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 4,0 l/100 km
Listaár: 10 227 690 Ft

Van, ahol puha bőrt, máshol szintén puha műanyagot tapintunk, a tekerőgombok pont fülre optimalizált kattanással működnek, többféle anyag, forma fut össze leheletfinoman, kitűnően eldolgozva.

Az előd mellé állítva látható igazán a fejlődés. Sokkal szellősebb az elrendezés, jó érzékkel nyesték le a ma már hájasnak tűnő felesleges részeket: a középkonzol lépcsőzetes, elvékonyított kialakítása jót tett a térérzetnek, a Volkswagen Passatnál bevezetett műszerfalon végigfutó szellőzőrostély itt még tökéletesebben illik az összképbe. A klímakonzolt ennyire komplex, átlátható és elegáns rendszerben tálalni csak az Audinak sikerült. Minden ott van egy arasznyi területen, logikus rendben, zsúfolásmentésen.

Helyet cserélt a fedélzeti rendszer irányítópultja és a váltókar (az automatánál, a kézi váltós esetén a váltókar mögött maradt), de így sem az igazi, valahogy az MMI menürendszer forgótárcsája maximum csak kevésbé kényelmetlen helyre tud kerülni.

Nyilván fejlett világbeli probléma a hajszálnyi hibákat keresni a kialakításban, de a hangerőgomb elhelyezését még mindig nem értem. Mit keres az utasülés mellé száműzve, mindentől távol szegény volume? A beltér lendületét a 7 colos, táblagépek stílusában tervezett központi kijelző töri meg, kilóg az összképből, eltüntetni lehetetlen, pedig az Audi előszeretettel alkalmazta a műszerfalba süllyedő kijelzőket.

Hol érhető tetten az “olcsóság?” A virtuális műszerfal helyett a jó öreg analóg órákat látjuk a kormány mögött, a kilométeróra az ablakon bekukucskáló srácok örömére 300 km/óráig kalibrált, a 12,3 colos, pengeéles képet adó, tengernyi információt elénk táró kijelző helyett ez a kisebb verzió szerényebb grafikával, visszafogott szolgáltatással egyszerűen csak jól használható.

Ezek nem az S-line sportos ülései, nincs állítható combtámasz, a kényelem mégis elsőrangú, termetesebb alkattal talán jobbak is ezek a széles, kevésbé passzentos ülések.  A második sor klasszikus kétszemélyes, a szokásos széles könyöklővel, két pohártartóval. Csomagtartója 480 literes, jól pakolható, több rögzítési lehetőséggel, és a 40-20-40 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően hosszabb tárgyak szállítására is alkalmas.

b014

A virtuális műszerfal helyett ez a hagyományos-digitális hibrid is tökéletesen megfelel a célnak, a háromszázig kalibrált sebességmérő azért érdekes látvány egy takarékos dízelben.

b012

Ez a klímakonzol zseniális a maga nemében

b05

Súlyos százezreket lehet még elkölteni annak, aki más ülésekre vágyik.

Milyen vezetni?

A mozgásról a mindenkori menedzserek hű társa, az ügyfeleket minimális gázolajat égetve elérő kétliteres TDI motor gondoskodik, az autó orrában, hosszában beépítve. A 150 lóerő mellé 320 Nm nyomaték társul 1500-3250-es fordulat között, a gyári fogyasztási adat pedig kisautókat megszégyenítő 3,8 liter.

Lassan egyes autópiaci szereplők is unják ezt a természetesnek vett füllentést, ami esetünkben sem igaz, de azért nincs ordító különbség a valós értékhez viszonyítva. A főképp autópályán, országúton begyűjtött több mint ezer kilométer alatt 5,6 literre jött ki az átlag, ami a kategóriában kiemelkedően alacsony légellenállásnak (0,23-0,26 közötti cw-érték), és az MLB Evo platform adta könnyű építésmódnak is köszönhető  (Az Audi Q7-essel bevezett megoldással az új A4 legfeljebb 110 kilogrammal könnyebb az elődnél).

Magasabb sebességnél is rendkívül csendes, a motorzaj szinte nulla, köszönhetően a duplakuplulngos, hétsebességes DSG váltónak is. Az új fejlesztésű automata rángatástól mentesen indul, jó ütemben vált, takarékos, autópálya tempónál Efficiency üzemmódban alig engedi kétezer fölé a fordulatot, gázelvételre pedig vitorlázó üzemmódba kapcsolva hagyja üresben gurulni az autót. Bámulatosan természetesen gyűri le százasával a kilométereket, és erre tökéletesen alkalmas szemkápráztató extrák, vezetéssegítő rendszerek nélkül is.

Tudja ezt többek között az elöl-hátul ötlengőkaros multilink felfüggesztésnek köszönhetően, a rugózatlan tömeget kovácsolt alumínium lengőkarokkal mérséklő rendszer jól tűri a hazai útviszonyokat, és magabiztos stabilitást, semleges, kiszámítható viselkedést ad az új A4-esnek, de aki ennél többre vágyik az, adaptív, feszesebbre hangolt opciót is választhat.

Álló helyzetből 8,9 másodperc kell a százas tempóig, ami nem észvesztő érték, de amikor kell, az általános előzési tempónál 90-130 km/óra között kellő dinamizmussal lendül előre az autó. Az Audi drive select üzemmódjai közül a a kényelmes, vagy takarékos opciót választva megfontoltan vált vissza az elektronika, dinamikus beállítással élénkebb a gázreakció, de összességében marad a visszafogottabb, utasok kényelmét szolgáló stílus. Jól adagolható fékjei és pontos, de élettelen kormányzása is inkább a pihentető, utasok kényelmét szolgáló kilométerfalásra lettek belőve, kátyútengereken haladva  pedig kifejezetten üdvös, hogy erre az autóra a 245/40 R18 méretű abroncsok kerültek.

k05

Hidegen hallatja a hangját, de ez az állapot pillanatok alatt elmúlik, ez a kétliteres TDI pillanatok alatt eléri az üzemi hőmérsékletet.

k04

Összegzés

Mostantól az alapváltozat mellett az Audinál Design vagy Sport kivitel választható. Az alapból ezzel a kétliteres dízelmotorral, hétsebességes S-tronic váltóval 10 227 690 forintba kerül az Audi A4, amit pár hangulatjavító extrával dobtak fel, többek között natúr tölgyfa dekorbetétekkel 170 ezer forintért, háromzónás automata klímával 254 ezerért, és a csomagtérajtót láblendítésre nyitó komfortkulccsal 212 ezerért.

A tesztelt modell és konkurensei Listaár
Audi A4 2,0 TDI 150 S-tronic (150 LE) 10 227 690 Ft
BMW 318d aut. (150 LE) 10 557 000 Ft
Jaguar XE 2,0D Prestige (180 LE) 11 234 000 Ft
Mercedes-Benz C 250d (170 LE) 11 567 160 Ft

A lista így sem teljes, de az jól látszik, hogy az is élvezheti az Audi A4 legfontosabb előnyeit, aki nem áhítja a legmodernebb vezetéstámogató rendszerek segítségét, és lemond a mindent beborító valódi bőrről, S-line optikáról. A futómű így is páratlan, a zajszigetelés kizárja a világot, a kilincsek akadás nélkül, puhán nyitják az ajtókat, a szúrós tekintet tiszteletet parancsol. Nem túl izgalmas, de annál profibb célszerszám.

Mellette – Ellene
  • Takarékos dízelmotor
  • Kitűnő összeszerelési minőség
  • Alacsony zajszint
  • Okosan működő automata váltó
  • Kevés változást hozó külső
  • Magas vételár, borsos áron mért opcionális extrák
  • Semleges vezetési élmény

Szavazás

Hány pontot érdemel az extramentes Audi A4? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.