Összkerékkel felnőttebb a Mini Clubman

Vezettük: Mini Clubman All4

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2016.07.28. 15.00

A látványosan meghízott a Mini trendi prémium kompaktja, ráadásul a Clubman már összkerékhajtással is elérhető.

Röviden – Mini Clubman All4
Mi ez? A Mini legújabb nagyra nőtt prémium kompaktja, amihez már elérhető az All4 összkerékhajtás
Mi tud? Minden eddiginél biztonságosabban átadni a Minizés élményét akár az egész családnak
Mibe kerül? A Mini Cooper S All4 ára kézi váltóval 8.832.000 Ft, ami a hosszú extralistával a csillagos égig tornázható
Kinek jó? Aki egy stílusos és vidám megjelenésű kombiszerűséget szeretne

A brit márka arculatához illő kikerekedett szemekkel csodálkoztam, amikor megláttam, mennyit hízott napjainkra a már nem friss és ropogós, de még mindig újnak nevezhető Mini Clubman, aminek most az összkerékhajtású változatát próbáltuk ki.

Íme a Countryman, fa deszkákkal az oldalán

A pufókabb formának is megvan az oka, egy szegmenssel feljebb költözött a modell. A névválasztás azonban továbbra is érdekes, hiszen ki ne emlékezne arra a ’60-as évekbeli tündéri, puttonyos mobil pajtára, amit részben fa deszkákkal burkoltak? Igaz, annak a neve Countryman volt, de nyilván ilyesmi névvel csakis egy SUV élhet a modellpalettán. A Clubman-nek a dobozszerű orral megáldott vagy megvert Miniket hívták és sok-sok év után 2007-ben tűnt fel újra már kombisabb formában, itt-ott furcsa szekrényajtókkal.

Hagyományos ajtókat kapott, így sokkal praktikusabb

Hagyományos ajtókat kapott, így sokkal praktikusabb

Jelenlegi formájában pedig az eddigi legésszerűbb, így kaptunk oldalfalanként kettő darab, jól definiálható ajtót, amikből a hátsókhoz tartozó szűk nyílásokon nem szívesen pakolnék be gyereküléseket nagy gyakorisággal. A csomagtér szekrényajtóinak hasznossága csak hosszas gondolkozás után indokolható olyan instabil lábakon álló érvekkel, amiből most éppen egy sem jut eszembe, de annyi elvitathatatlan, hogy mókásan néz ki és egy Minitől valami ehhez hasonló egyediséget várunk el. Innentől már nem is annyira érdekes, hogy a 360 literes csomagtartót már csak az autózáshoz tartozó kötelező felszerelésekkel is jelentős literekkel csökkenthetjük, ami után jöhet a bőrönd-tetrisz.

Látványos, de a 360 literes tér mögötte hamar elfogy egy átlagos nyaralásnál

Látványos, de a 360 literes tér mögötte hamar elfogy egy átlagos nyaralásnál

Adatlap

Mini Clubman Cooper S All4

Motor Soros négyhengeres, turbós benzinmotor, 1998 ccm
Teljesítmény 192 LE (141 kW)/5000 ford.
Nyomaték 280 Nm/1250 fordulattól
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,0 másodperc
Végsebesség 225 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 7,0 liter / 100 km
Listaár: 8 832 000 Ft

A konkurenciához felzárkózva a Clubman lett az első földszintes Mini, ami összkerékhajtást kapott. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a komplett modellpaletta átköltözik a BMW Csoport keresztmotorra és elsőkerékhajásra optimalizált platformjára, amit UKL-nek neveztek el. Kiváló ok volt ez arra, hogy hatalmas növekedésnek induljanak nem csak az egyes modellek, hanem a kínálat is. A lehetőségek tárháza szélesre nyílt, tehát bármikor leemelhető a Haldex rendszerű összkerékhajtás – és az ehhez illeszkedő 8 sebességes automataváltó – a BMW Csoport polcáról, aminek jelenlétére az első ajtók alján elhelyezett All4 feliratok figyelmeztetnek.

Különben a cifrának épp nem nevezhető billog nélkül nem igazán vehető észre a Clubman jobban motorizált változataihoz elérhető plusz hajtás. Már csak azért sem, mert a csupán 60 kilogramm súlygyarapodást jelentő intelligens rendszer nem tűri, hogy holmi emberféle beleszóljon a szorgos bitek munkájába, ezért semmiféle kapcsoló nincs, amivel dirigálhatunk neki. A kipörgésgátló jeleire hallgatva indul el a nyomaték-matek, amihez nagyobb teret nyújt az önzáró differenciálmű, mert így az adott tengelyen lévő kerekek között is eltérően tudja elosztani a hajtást.

Természetesen adaptív LED-es fényszórók voltak a tesztautókon, ezzel néz ki igazán jól a nagy Mini

Természetesen adaptív LED-es fényszórók voltak a tesztautókon, ezzel néz ki igazán jól a nagy Mini

Már elsőre szimpatikusnak tűnt a piros Cooper S és utólag bebizonyosodott számomra, hogy jól döntöttem, amikor a menetpróba élvezetesebbik szakaszához a benzines változatra csaptam le. Ezzel hozza igazán azt a hangulatot, ami passzol a JCW csomagos Clubmanhez. A kulturált közlekedésen túl nem áll tőle távol a morgós, durrogó kipufogós csibészség sem.

 A Cooper S felirat mögé biggyesztett D betű utal a 190 lovas dízellel hajtott változatra

A Cooper S felirat mögé biggyesztett D betű utal a 190 lovas dízellel hajtott változatra

Mindkét viselkedéshez ideális a sport-automataváltó, amiben az volt a különleges, hogy idejét sem tudom, mikor volt utoljára olyan autó, amiben pusztán az öröm kedvéért éreztem értelmét a kormány mögötti fülekkel dirigálni a vélhetően nálunk sokkal okosabb szerkezetnek. A 2 literes turbós benzinmotor 192 lóereje mellé 280 – túltöltéssel 300 – Nm nyomaték párosul, ami már 1300-as fordulattól érezhetően rendelkezésre áll és 5000 körül fárad ki, aztán jöhet az újabb fokozat némi visszafogott durrogás kíséretében. Garantált a szórakozás, igazi szerethető, morgós szerkezet így a Clubman – az All4 esetében biztonságosabb és a kormányt nem rángató formátumban.

Kívülről hallani a dízeles morgást, de az utastér meglepően csendes

Kívülről hallani a dízeles morgást, de az utastér meglepően csendes

Szemben a dízellel, ami pontosan olyan, mint minden rágógumi három percnyi kitartó csámcsogás után. Még mindig színes, fejben megvan még a tutti frutti aroma, de valójában már csak egy ízetlen massza. Nyilván több, mint tisztességes az, amire a 190 ló és 400 Nm képes egy ilyen autóban, de a motor hangja a szokásos semmitmondó, gázolajos dörmögés és a váltófülek is csak útban voltak a kormányon.

Örülök, hogy visszatért a kék bőrbelső, a combtámaszos sportülések hosszú távon is kényelmesek

Örülök, hogy visszatért a kék bőrbelső, a combtámaszos sportülések hosszú távon is kényelmesek

Dekoratív utazódoboznak viszont ebben az összeállításban is kellemes, a hosszabb tengelytáv felnőttebb autóvá is tette, még a JCW keményebb futóműve sem művel kellemetlen dolgokat a gerincoszloppal a meglepő mélypontokkal tarkított utakon. Ha már itt tartunk, háromféle ülésforma is megtalálható a Miniben, a combtámasz nélküli változaton felül van egy kényelmesebb sportülés és a John Cooper Works csomag egybetámlás bőrrel, alcantarával és pirossal szegélyezett darabja. Utóbbi azért érezhetően szűkebben fogja a testet, így nem árt felpróbálni vásárlás előtt. Nagy előny a Mercedes CLA-val szemben, hogy itt a 180 centi felettieknek akkor sem kell otthon hagyni a fejüket, ha nem hajlandóak lemondani a kétrészes, nyitható panorámatető (326.100 Ft) utánozhatatlan hangulatáról.

Sokat fejlődött az ergonómia, csak a gömbölyded formák miatt tűnik elsőre furcsának

Sokat fejlődött az ergonómia, csak a gömbölyded formák miatt tűnik elsőre furcsának

Látszik továbbá az is, hogy a Minitől egyre szorgalmasabban járnak a gyarmatosítókhoz ergonómia órára. A műszerfal közepén lévő kötelező palacsintasütő már a szórakoztatórendszernek ad helyet, ami esetünkben egy szélesvásznú, mindent tudó navigációval felvértezett pixelhalom volt. Minden eddiginél kényelmesebben kezelhető lett azzal, hogy az iDrive-os stílusú, felül írásfelismerős touchpad-del ellátott forgókapcsolót a magasabbra húzott kardánalagúton helyezték el. A fordulatszám- és sebességmérő órája pedig hagyományos helyen, osztódó plasztik gombócban lakik a kormány mögött. Egyedüli fájó pont számomra a beltérrel kapcsolatban, hogy a krómozott műanyag kapcsolók pontosan annyira kellemesek, mint amennyire annak hangzanak. Semennyire.

Megmaradtak a szekrényajtók hátul, nélküle karakterét vesztette volna

Megmaradtak a szekrényajtók hátul, nélküle karakterét vesztette volna

A Cooper S All4 kézi váltóval 8.832.000 Ft-ról indul, ami a valóságban bizonyára nincs kőbe vésve, de még így is messze van a gusztusosan felöltöztetett tesztautók megjelenésétől. Könnyen tornázhatjuk egekig ezt az árat olyan tételekkel, mint az indigó kék bőr kárpit (595.700 Ft), kétzónás automata klíma (166.400 Ft), kormányról vezérelhető sport-automata sebességváltó (698.800 Ft) és szélesvásznú navigációs rendszer (599.000 Ft), amihez nagylelkűen hozzácsapnak kartámaszt és tempomatot is. Látszik tehát, hogy egy igazi prémium termékkel van dolguk, ami ráadásul valóban nagy mértékben személyre szabható és bizonyára hosszú időn keresztül csalhat mosolyt a gazdája arcára reggelente.

Mellette – Ellene
  • Stílusos megjelenés
  • Remek vezethetőség
  • Könnyű személyre szabhatóság
  • Erős motorok
  • Szűkös lábtér a hátsó sorban
  • Kis térfogatú csomagtartó

Szavazás

Hogy tetszett az összkerekes Mini Clubman? Pontozd!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

 

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.