Röviden – Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi
Mi ez? Az Év autójának is megválasztott 308-as kombi karosszériás sportváltozata. A dízelmotor és a hatfokozatú automata váltó kötelező elem
Mit tud? Kis élményt és dinamikát vinni a családi életbe
Mibe kerül? 8 855 000 forinttól indul az alapár
Kinek jó? Sokat utazóknak, családosoknak, akik szeretnek dinamikusabban autózni az átlagnál

Nem hagy sok választási lehetőséget a Peugeot a 308 GT kombi változatát (SW) illetően. A sportosított kivitel kizárólag kétliteres, 180 lóerős dízelmotorral választható, amihez ezenfelül kötelező elem a hatfokozatú automata váltó is, ha tetszik, ha nem. Az év autójának is megválasztott francia kompakt modell sportos kivitele a dízelmotoros Ford Focus ST és a Volkswagen Golf GTD konkurense.

Enyhén sportos jelek a lökhárítón. Nincs túlcsicsázva a GT

Külső, karosszéria

Visszafogott, de észrevehető sportosság jellemzi a 4585 mm hosszú Peugeot külsejét, amit néhány apró változtatással tettek feltűnőbbé. A motorháztetőről a hűtőmaszkra került az oroszlános jelvény, LED-es fényszórókat kapott, hátulra áldiffúzor került rá dupla álkipufogó-végződéssel, és méretes 18 colos alufelniken feszít. Aki még így sem ismerné fel, annak a GT logó lehet segítségére, igaz, a hűtőrácsra, az első sárvédőívekre valamint a csomagtérajtóra is csak szolid méretben ragasztották belőle. Az összhatás kellemes, nem akar többet mutatni valódi tudásánál a sportkombi.

Belső tér, csomagtartó

Első ránézésre is igényes a 308 GT utastere, és akkor sem kell csalódnunk, ha tapogatni kezdjük. Az anyagok a kategóriában jellemző átlagot bőven meghaladják, a kidolgozási minőség szintén alaposnak tűnik. A letisztult, gomboktól megszabadított középkonzol kifejezetten jól mutat, még ha ez nem is jár együtt feltétlenül a könnyű kezelhetőséggel.

Gyakorlatilag minden funkciót a középső, 9,7 col méretű érintőképernyőn keresztül érhetünk el, amelynek kezelése nem bonyolult, de nem is mindig egyértelmű. Napsütésben sokáig keresgettük a képernyő fényerejének állítási lehetőségét, amit maximumra tekerve sem voltunk teljesen elégedettek. Leginkább mégis a klímavezérlés fizikai gombjainak hiánya a fájó, a hőmérséklet beállítása az érintőképernyőt tapogatva jelentősen több időt vesz igénybe, mintha meghagyták volna a fizikai gombokat.

Igényes anyagok és összeszerelésjellemzi az utasteret

Igényes anyagok és összeszerelés jellemzi az utasteret

Tágas a csomagtér, 660 literes defektjavító készlettel

Tágas a csomagtér, 660 literes defektjavító készlettel

A GT kivitel jellegzetessége még a fém taposólemez és a fémborítás a pedálokon, valamint a kormány és a kárpitok piros cérnája az alapáras bőr-Alcantara-kárpitos üléseken.

A középkonzolon a két üléssel egy vonalban található Sport feliratú gombot sem láthatjuk a normál kivitelben. Ezt megnyomva pirosra vált a műszerek háttérvilágítása, a két nagy óra közti képernyőre pedig lehívható egy grafikus gyorsulásmérő, valamint a pillanatnyi teljesítményt, nyomatékot és töltőnyomást mutató diagram. Nemcsak a szemet kényezteti a Sport mód, egyéb érzékszerveinkkel is próbálkozik.

Ízlés kérdése, de néha szórakoztató a hangszórókból gombnyomásra érkező sportos motorhang, ami szinte teljesen képes feledtetni velünk, hogy egy dízel autóban ülünk. További sportosítás, hogy érzékenyebbre vált a gázpedál, és sportosabban kapcsol innentől az automata váltó.

A hétköznapi használatban nagyobb örömet okoznak a kényelmes ülések, amit az ötajtóssal ellentétben a hátsó sorról is elmondhatunk. A megnyújtott tengelytávnak köszönhetően érezhetően nagyobb ott a lábtér a kombiban, mint az ötajtós ferdehátúban. Pakolórekeszből ezzel szemben nincs túl sok, így marad a csomagtér, ami hatalmas: defektjavító készlettel 660 liter, ezt az ülések lehajtásával 1775 literig lehet bővíteni.

Milyen vezetni?

Adatlap

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi

Motor Soros négyhengeres, turbós dízelmotor, 1997 ccm
Teljesítmény 180 LE (133 kW)/3750 ford.
Nyomaték 400 Nm /2000-2500 ford.
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 218 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 liter / 100 km
Listaár: 8 855 000 Ft

A dízelmotor 180 lóerős teljesítménye és 400 newtonméteres nyomatéka a garancia arra, hogy a 308 GT-vel lehet dinamikusan haladni, a többi összetevőé pedig az, hogy azt még élvezni is lehet közben. Persze, ne úgy képzeljük el, hogy alig bírjuk kivárni a munkaidő végét, annyira mennénk vele a hegyekbe autózni. Ilyenről nincs szó – ahogyan a dízel konkurenseknél sem –, mégis kellemes benne az időtöltés azoknak, akik szeretnek vezetni. Ez különösen nagy szó úgy, hogy csak automata váltóval kapható a BlueHDi motoros GT, ráadásul az is csak hatfokozatú. Már utóbbiból is látszik, hogy nem a legmodernebb egységről van szó, de mégis jól végzi a dolgát, és ha nem is villámgyors, elég ügyesen kapcsol ahhoz, hogy ne okozzon csalódást a vezetőnek. Apró öröm, hogy a kormány mögötti fülekről is kapcsolhatók a sebességi fokozatok – egész gyorsan is reagál rá, játszani tökéletes.

A már megszokott kis átmérőjű kormányt mindig szívesen markoltuk, mert jó a fogása és kellően közvetlenül, precízen továbbítja kézmozdulatainkat a futómű felé. Az viszont roppant kellemetlen, hogy pont kitakarja a műszerfal középét a felső karimája, igaz, eltérő magasságú kollégák nem panaszkodtak hasonlóra. Annyi biztos, hogy 190 centiméterrel, teljesen leengedett üléssel csak súlyfelesleg az autóban a műszerfal – nem látunk belőle semmi hasznosat.

A kormányt városban és azon kívül is szívesen tekergettük, ami azért is nagy szó, mert a hátul csatolt lengőkaros futómű nem éppen a legigényesebb megoldás. A hangolás mégis ígéretes, pont annyira feszes, hogy még lehet jóízűen, jelentős dülöngélés nélkül autózni vele, és még rossz úton sem bosszulja meg magát.

A 308 GT SW  ügyesen képes feledtetni velünk jókora méreteit, fordulékonysága, átláthatósága mind jobb az átlagnál, ami sokat dob a hétköznapi használhatóságon. Sokat tesz ehhez hozzá a már pincéből is húzó dízelmotor rugalmassága és menetteljesítménye is. Mindjárt az indulástól kellemesen húz a négyhengeres, szépen ki lehet forgatni, és a 8,6 másodperces 0-100-as sprintidő már olyan, amitől jól tudjuk magunkat érezni egy ilyen kaliberű autóban. Ami a fogyasztást illeti, belvárosban rövid távon – amire ugye nem nagyon illik dízelt venni – 7-7,5 literes a reális fogyasztás, ha kihasználjuk az autó dinamikáját – de hosszú távon, autópályán is valami hasonló értékkel lehet számolni. Országúton 5 liter körüli érték is elérhető, ha fegyelmezzük magunkat.

8,6 alatt megy százra.

8,6 alatt megy százra

Konkurensek, költségek

A 308 GT SW modell ára 8 855 000 forinttól indul, ami egyezik a 185 lóerős Focus ST automata váltóval növelt árával, (8 800 000 Ft) és kicsivel olcsóbb, mint a DSG váltós Golf GTD kombija. Amiben a 308 GT jobb, mint a konkurensei, az a felszereltsége: a full LED-es világítás és az érintőképernyős navigáció csak a GT-ben széria, de a tempomat, a kétzónás automata klíma és sok egyéb extra is megtalálható benne.

A Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi és vetélytársai – Listaár, forint
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi (180 LE) 8 855 000
Ford Focus ST 2.0 TDCi Powershift A6 (185 LE) 8 800 000
Golf Variant GTD BMT 2.0 TDI DSG (184 LE) 9 206 610
Mellette – Ellene
  • Könnyen manőverezik városban
  • Sportos, nem túl rázós futómú
  • Tágas csomagtér
  • Alulról is jól húzó dízelmotor
  • Prémium minőség az utastérben
  • Bizonyos magasság mellett a kormánykerék kitakarja a műszerfalat
  • Fizikai gombok hiánya
  • Kevés pakolórekesz

Hogy tetszik a 308 GT dízel kombija?

329 szavazat - átlag: 7.3 (10-ből)

Hogy tetszik a 308 GT dízel kombija?