Röviden – Volkswagen Touran 1,4 TFSI
Mi ez?A VW kompakt egyterűjének, második generációja, 1,4-es benzinmotorral
Mi tud?Praktikus, kényelmes, csendes. Hét embert tud szállítani
Mibe kerül?6,9 millió forinttól indul a Touran árlistája, az 1,4-es 7,5 milliótól indul kéziváltóval, DSG-vel 8 millió forinttól lehet hazavinni
Kinek jó?Akik jól variálható, nagy befogadóképességű kényelmes autóra vágyik, annak remek lehet a Touran

touran_bp_1

Bár a családi egyterűnél szinte reménytelen praktikusabb, jobban kihasználható autót találni, a divat mégsem kedvez ennek a kategóriának. Hiába a nagy belmagasságú, tágas, sokféleképpen alakítható belső tér, a rengeteg tárolóhely, az okos extrák, az emberek mégis egyre kevesebbet vesznek belőlük és inkább a sokszor eredeti céljukra már teljesen alkalmatlan szabadidőautót néznek helyette. A használati értéket sajnos felülírja a forma. Pedig nézzék csak, egy egyterű ennyire jó dolog is lehet:

Hosszú, busz-szerű test, a B-oszloptól sötét ablakokkal

Külső, karosszéria

A nemrég megújult Volkswagen Touran – az új 130 mm-rel hosszabb – 4527 mm-es – és valamivel alacsonyabb lett elődjénél. A plusz centikből szinte mindent felszívott a tengelytáv  (egészen pontosan 113 millimétert. A 2791 mm-es tengelytáv a 41 mm-rel megnövelt szélességgel (1814 mm) együtt a korábbinál tágasabb belső teret kínál. Persze mindezt a Golffal bevezetett, sokféle VW konszern béli autónak a fundamentumát adó MQB padlólemez teszi lehetővé. Az egyterű forma nem igazán izgalmas, maradt a kisbusszerű kinézet, az autó megjelenésében pedig szigorúan igazodik a Volkswagen többi modelljének sablonarcához. Hasonló hűtőmaszk, lámpák, kilincsek, tükrök. Fényszórói csinosak, szögletesek és a nagyméretű testtel együtt járó nagy felületeket is ügyesen dobták fel a hosszában, a kilincs vonalában végigfutó éles, vasalt karaktercsíkkal.

Vasalás a kilncsnél

Vasalás a kilncsnél

A B-oszlop mögötti üvegfelületek sötétítettek, de ha ez nem lenne elég, az ajtókból további árnyékoló húzható elő. A változások belül is tetten érhetők, nagyobb lett a csomagtartó – ötszemélyes kivitelben 48 literrel – és tetőig pakolva akár 1040 liternyi poggyászt halmozhatunk fel a hátuljában.

Belső tér, csomagtartó

A VW Touran legizgalmasabb része a belseje. Külsejéhez hasonlóan itt is a megszokott VW-es alkotóelemekből áll össze minden. Ismerősek a gombok, kapcsolók, és a dizájn is pont azt a hangulatot adja, mint amivel a márka bármelyik modelljében összefuthatunk. Berendezése korrekt, csinos, szépen összerakott valami. A felületek kellemesek, kivéve mondjuk a kényes, csillogó zongoralakkot. Minden porszem meglátszik rajta.

Kényelmes ülések, remek üléshelyzet

Kényelmes ülések, remek üléshelyzet

Míg az első ülések nagyjából egy tisztességes középkategóriás autó kényelmét kínálják – igaz, az üléshelyzet itt jóval közelebb áll az optimálishoz – addig a hátsó ülésektől kezdve végtelen játszótér áll a vezető, vagy éppen a család rendelkezésére. A három, külön álló, és előre hátra sínen, 20 centiméternyit csúsztatható ülés bármelyike elfektethető, az összeset lehajtva pedig több hektárnyi síkságot boríthatunk be rakománnyal. Sőt, az anyósülés támlája is előre hajtható, ha valami extrém hosszúságú dolgot kell az autóval mozgatni. Van hely a pakolásnál feleslegessé váló csomagtérrolónak is. Ötszemélyes kivitelben, lehajtott ülésekkel 1980, a hétszemélyes változatnál pedig 1857 literes ilyenkor a csomagtartó.

3 darab, külön mozgatható ülés

3 darab, külön mozgatható ülés

Ha inkább utasokkal kívánja valaki megtölteni az autót, annak számolnia kell vele, hogy a harmadik hosszabb távon csak gyerekeknek ajánlott, bár az ügyes ülésmozgató mechanizmus miatt egészen könnyű hátra bemászni. Csak sajnos hely nincs elég. Csomagtartójában a 12 voltos csatlakozó mellett 230 voltos konnektor ugyanúgy megtalálható, mint a hátsó rész oldalfalából kipattintható, LED-es zseblámpa, vagy a szatyorkampók.

Tárolórekeszből valószínűtlen mennyiségű található a Touranban, az ajtózsebektől a középső könyöklőn át a szélvédő tövébe, vagy az ülés alá rejtettig. A második sor utasai pedig csinos, stabil kis asztalkán is falatozhatnak, rajzolhatnak, ha erre szottyan kedvük.

Még az anyósülés háttámlája is lehajtható

Még az anyósülés háttámlája is lehajtható

Milyen vezetni?

Adatlap

VW Touran 1,4 TSI DSG

MotorSoros négyhengeres, turbós benzinmotor, 1395 ccm
Teljesítmény150 LE (110 kW)/5000-6000 ford.
Nyomaték250 Nm /1500-3500 ford
Gyorsulás (0-100 km/h)8,9 sec
Végsebesség209 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,4-5,6 liter / 100 km
Listaár:8 027 900 Ft

Elsőre viccesnek tűnik, hogy egy ekkora jószágban mindössze egy 1,4-es benzinmotor duruzsol. A forgalmiban szereplő 150 lóerős teljesítmény azonban már nem tartozik a komikus kategóriába, teljesen korrekt, még ehhez a testmérethez is. Elsőre a hihetetlenül csendes üzem fogja meg benne az embert, aztán jön az, hogy mennyire kényelmes vele autózni.

A szokásosnál kicsit magasabb üléspozíció és a szinte vízszintesen álló combcsontok miatt az idők végezetéig kényelmesen lehet benne ülni, és a temérdek üvegfelületnek hála a kasztni is jól átlátható, ami nem látszik, azt meg a kamera mutatja meg.

Az automatikus, duplakuplungos váltóval szépen dolgozik együtt az 1,4-es turbós motor, gyorsan, pontosan kapcsol, de néha kissé bárdolatlanul viselkedik, mintha idegesen kapkodna. Katalógus szerint 8,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ami egész jó eredmény egy családi egyterűtől.

Vezetni kevésbé sportos dolog, sokkal inkább kényelmes, laza autózáshoz való, de ha valaki megtébolyodik, simán lehet vele bátran kanyarogni is, a feszes, stabil futómű elbírja azt is. Az egész konstrukción érezni, hogy arra tervezték, hogy a sokszemélyes, sokszor üvöltő család, kutya se tudja kihozni a sodrából vezetés közben a sofőrt.

Jó fogású, kényelmes kormány

Jó fogású, kényelmes kormány

Konkurensek, költségek

A VW Touran nem olcsó mulatság, a legolcsóbb, 1,2-es benzinmotorral felszerelt változat 6,9 millió forinttól indul, a belépőszintű 1,6-os dízelmotoros pedig 7,65 millió. Az árlista ködbe vesző, drágábbik végén a 190 lóerős, kétliteres dízel található DSG váltóval, 10,1 milliós árcédulával. A tesztautó mért fogyasztása durván meghaladta a katalógusban található pesszimistább, 5,6 litere adatot is, a maga 8,3 literével. Mentségére szóljon, hogy ez nagyrészt – 75 százalékban – városi forgalomban jött össze.

Ez már csak 160 centiig ajánlható hosszabb útra

Ez már csak 160 centiig ajánlható hosszabb útra

A fogyasztástól eltekintve könnyen megszerethető, kényelmes, sok extrával, okos belsővel megáldott példány a VW Touran. Az 1,4-es, turbós benzinmotor a DSG váltóval könnyen megkedvelhető páros, a végletekig variálható gigászi beltér pedig főleg a sok cuccal, vagy sok utassal autózóknak lehet a kedvence. Lehet, külseje nem olyan divatos, mint egy szabadidőautóé, cserébe viszont mindenre jó.

A VW Touran 1,4 TSI és konkurensei
VW Touran 1,4 TSI (150LE)8 027 900 forint
Kia Carens 1,6 (135 LE)5 759 000 forint
Opel Zafira Tourer 1,4 (140 LE)7 630 000 forint
Renault Grand Scenic 1,6 dci (130 LE)6 900 000 forint
Magasra nyílik a csomagtartó ajtaja

Magasra nyílik a csomagtartó ajtaja

Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Síkba dönthető, tologatható ülések
  • Csendes üzem
  • Könnyen megközelíthető 3. üléssor
  • Unalmas, fantáziátlan belső
  • Szűk 3. sor

Kéne? Nem kéne? Pontozz!

457 szavazat - átlag: 7.2 (10-ből)

Kéne? Nem kéne? Pontozz!