Röviden – Opel Zafira 2016
Mi ez?Az idehaza igen népszerű Opel középkategóriás egyterűje.
Mit tud?Ebben a kategóriában szinte mindent: tágas, takarékos, szerethető.
Mennyibe kerül?Bő 7 millióról indul.
Kinek szól?Nagybetűs családi autó.

Öt évnyi versenytársakkal vívott küzdelem után az egyes modellek utódairól „kiszivárgott” fotókat csúsztatnak be a szerkesztőségek ajtajai alatt a gyártók, amelyeken még ugyan álcázva, de már az érkező utódot reklámozzák.

Öt év után az Opel más utat járat a Zafirával. Minek is jönne az új, amikor még zabálják a régit? Magyarországon például több fogy most belőle, mint új korában:
2012 – 235 eladott darab
2013 –  269 darab
2014 – 247 darab
2015 – 335 darab
2016 első félév – 173 darab

Tessék már mondani gyorsan még egy autót, amely gyártásának ötödik esztendejében nagyobb siker, mint az első teljes évében? Oké, tudom, hogy öt éve szűkebb volt idehaza a buksza nyílása, és nyilván nem a mi piacunk gyarapodása alapján döntenek Rüsselsheimben, de globálisan is 3 millió felé közelít a Zafira értékesítése. Szeretik, kitartanak mellette a népek sokfelé.

2

Elbúcsúzunk a Tourer utónévtől, mostantól simán Zafirának hívják. Immár nem kell megkülönböztetni a vele egy ideig párhuzamosan gyártott korábbi modelltől, ami szintén jól fogyott nálunk, párhuzamosan az utóddal. Nem csak a dizájnja változott a lámpáknak, ledet használ az AFL világítás. Okos, a közlekedési szituációhoz igazodik

A mostani facelift leglátványosabb részeként ejtették az Ampera-arcot, ami ugyan karakteres volt, de talán kissé megosztó. Helyére az Év Autójának választott Astra vonásait festették, ami kevésbé eredeti, de tömegautóknál általában a különcködés szokott veszélyforrás lenni. A Zafirát az előzővel is vették, az autó elejének új dizájnja szerintem még többeknek bejöhet.

Belül is jelentős változásokat látunk, az Astra (meg a Corsa és az Adam) stílusa jelent meg a műszerfalon. Lefűrészelték a középről kiálló kijelzőt, összegyűjtöttek és kidobtak sok-sok gombocskát, első blikkre az egész sokkal barátságosabb, szerethetőbb, és könnyebben átlátható. A telefonbuzik is örülhetnek: az Intellilink nevű rendszer kompatibilis az AppleCar Play, és természetesen a még több felhasználót számláló Android Auto rendszerekkel. Hogy mást ne mondjak, így a korábbiaknál olcsóbban a lehető legfrissebb navigáció futhat a kocsiban.

7

Plusz pénzért vehetünk előre kiváló AGR-tanúsítványos üléseket, és elbűvölhetjük a szomszédot az elülső utasok feje fölé nyújtózó panorámaszélvédővel. Hátra ezen felül kérhető sima panorámatető

Pár hónap, és ősztől magyar nyelvű diszpécserrel is cseveghet a Zafira gazdája, ugyanis a vásárlás után egy ideig ingyen lehet használni az OnStar szolgáltatást. Egy egyszerű gombnyomással lekérdezhető számos fontos információ a jármű pontos pozíciójától a fogyasztásáig, lecsekkolhatjuk, hogy lekapcsoltuk-e a lámpákat, bezártuk-e az autót, és így tovább. Ha nem felejtem el addig, egy év múlva tutira írok cikket a diszpécserhez befutó vicces hívásokról. Azt viszont már most leírom, hogy ez a rendszer akár mind a hét utasnak adhat wifit, ez sem rossz, az pedig életmentő lehet, amikor balesetkor riasztást küld.

8,1

Ha a telefonja az első a családban, a Zafira lesz a második. Marad az állítható lengéscsillapítás, nyilván a táblafelismerés, és a sávtartó is

Természetesen továbbra is elérhető hét üléssel a Zafira, és a második sorba különálló fotelekkel, mindkettő feláras. Utóbbinál a középső szék összehajtása után a két szélső mobilisabb.

9,1

Terpeszkedne? A facelift talán egyetlen érdemben kifogásolható hátránya, hogy a Zafiránál elmaradt az új Astránál tapasztalt súlycsökkentés. Súlyosak a régi alapok, de biztos vagyok benne, hogy gyárban már most tudják, mennyivel lesz könnyebb olyan 2 év múlva az utód. Pontos dátumot nem közöltek a modellváltásra

Nem volt kérdés, hogy a mintegy három tucat különböző kisebb-nagyobb rakodórekesz megmarad az Opel családi autójában, ezt nagyon szeretik a tulajdonosok.

8

Mindenkinek mindene elfér

Az ötüléses változatban 710 literes a csomagtér, ami a második üléssort a padlóba hajtva 1860 literre nő. Bringások örömére megmaradt a szuper FlexFix kerékpártartó, amellyel akár 4 drótaszamarat képes a fenekén szállítani a Zafira, hivatalosan 80 kilós összsúlyig.

9

Ide még négy kerékpárnál is több befér

Visszasétálva az autó hátuljától a plasztikázott orrához, a motorháztető alatt minden a régi. 120 és 140 lóerővel is kérhető a benzines alapmotor, az 1.4 Ecotec Turbo, az 1.6-os pedig 150, 170 és 200 lóerővel is, annak, aki többre vágyik. Megrögzött dízelhívők természetesen az 1,6-os és a kétliteres közül választhatnak: előbbi 120 és 136, míg utóbbi 130 és 170 lóerős teljesítménnyel. A gázosított motorok rajongóinak legkevésbé sem újdonság, hogy az Opel LPG-s és CNG-s változatot is kínál a Zafirából – aki ennyiféle motorból nem tud választani, azt ültessük be a harmadik üléssorba egy Budapest-Rüsselsheim túrán.

A szeptemberben érkező fészliftes Zafira árlistája július elején még nem teljes, csak benzines és LPG-s változatokról tudunk összegeket közölni. A 120 lovas alapmotorral, hatfokozatú kézi váltóval 7,08 millió forintról indul a sor, 20 lóerő pluszért 200 ezret kell még befizetni. 140 lóerővel lehet megvenni a legolcsóbb automatát 7,63 millióért, míg ugyanekkora teljesítménnyel 7,7-ről indul az LPG-s változat ára. 170 lóval 7,75 millió az alapár, de ez automata váltós, míg a 200 lóerős csúcsváltozat kézi váltóval némileg olcsóbb, 7,5 millió.

Hogy tetszik a felfrissült Zafira?

367 szavazat - átlag: 8 (10-ből)

Hogy tetszik a felfrissült Zafira?