Új arc, okosabb fej

Opel Zafira facelift 2016

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.07.07. 15.00

Megkapta az Év Autójának pofikáját, kütyüit, hangulatát. Ami jó volt, a családbarátság, maradt.

Röviden – Opel Zafira 2016
Mi ez? Az idehaza igen népszerű Opel középkategóriás egyterűje.
Mit tud? Ebben a kategóriában szinte mindent: tágas, takarékos, szerethető.
Mennyibe kerül? Bő 7 millióról indul.
Kinek szól? Nagybetűs családi autó.

Öt évnyi versenytársakkal vívott küzdelem után az egyes modellek utódairól „kiszivárgott” fotókat csúsztatnak be a szerkesztőségek ajtajai alatt a gyártók, amelyeken még ugyan álcázva, de már az érkező utódot reklámozzák.

Öt év után az Opel más utat járat a Zafirával. Minek is jönne az új, amikor még zabálják a régit? Magyarországon például több fogy most belőle, mint új korában:
2012 – 235 eladott darab
2013 –  269 darab
2014 – 247 darab
2015 – 335 darab
2016 első félév – 173 darab

Tessék már mondani gyorsan még egy autót, amely gyártásának ötödik esztendejében nagyobb siker, mint az első teljes évében? Oké, tudom, hogy öt éve szűkebb volt idehaza a buksza nyílása, és nyilván nem a mi piacunk gyarapodása alapján döntenek Rüsselsheimben, de globálisan is 3 millió felé közelít a Zafira értékesítése. Szeretik, kitartanak mellette a népek sokfelé.

2

Elbúcsúzunk a Tourer utónévtől, mostantól simán Zafirának hívják. Immár nem kell megkülönböztetni a vele egy ideig párhuzamosan gyártott korábbi modelltől, ami szintén jól fogyott nálunk, párhuzamosan az utóddal. Nem csak a dizájnja változott a lámpáknak, ledet használ az AFL világítás. Okos, a közlekedési szituációhoz igazodik

A mostani facelift leglátványosabb részeként ejtették az Ampera-arcot, ami ugyan karakteres volt, de talán kissé megosztó. Helyére az Év Autójának választott Astra vonásait festették, ami kevésbé eredeti, de tömegautóknál általában a különcködés szokott veszélyforrás lenni. A Zafirát az előzővel is vették, az autó elejének új dizájnja szerintem még többeknek bejöhet.

Belül is jelentős változásokat látunk, az Astra (meg a Corsa és az Adam) stílusa jelent meg a műszerfalon. Lefűrészelték a középről kiálló kijelzőt, összegyűjtöttek és kidobtak sok-sok gombocskát, első blikkre az egész sokkal barátságosabb, szerethetőbb, és könnyebben átlátható. A telefonbuzik is örülhetnek: az Intellilink nevű rendszer kompatibilis az AppleCar Play, és természetesen a még több felhasználót számláló Android Auto rendszerekkel. Hogy mást ne mondjak, így a korábbiaknál olcsóbban a lehető legfrissebb navigáció futhat a kocsiban.

7

Plusz pénzért vehetünk előre kiváló AGR-tanúsítványos üléseket, és elbűvölhetjük a szomszédot az elülső utasok feje fölé nyújtózó panorámaszélvédővel. Hátra ezen felül kérhető sima panorámatető

Pár hónap, és ősztől magyar nyelvű diszpécserrel is cseveghet a Zafira gazdája, ugyanis a vásárlás után egy ideig ingyen lehet használni az OnStar szolgáltatást. Egy egyszerű gombnyomással lekérdezhető számos fontos információ a jármű pontos pozíciójától a fogyasztásáig, lecsekkolhatjuk, hogy lekapcsoltuk-e a lámpákat, bezártuk-e az autót, és így tovább. Ha nem felejtem el addig, egy év múlva tutira írok cikket a diszpécserhez befutó vicces hívásokról. Azt viszont már most leírom, hogy ez a rendszer akár mind a hét utasnak adhat wifit, ez sem rossz, az pedig életmentő lehet, amikor balesetkor riasztást küld.

8,1

Ha a telefonja az első a családban, a Zafira lesz a második. Marad az állítható lengéscsillapítás, nyilván a táblafelismerés, és a sávtartó is

Természetesen továbbra is elérhető hét üléssel a Zafira, és a második sorba különálló fotelekkel, mindkettő feláras. Utóbbinál a középső szék összehajtása után a két szélső mobilisabb.

9,1

Terpeszkedne? A facelift talán egyetlen érdemben kifogásolható hátránya, hogy a Zafiránál elmaradt az új Astránál tapasztalt súlycsökkentés. Súlyosak a régi alapok, de biztos vagyok benne, hogy gyárban már most tudják, mennyivel lesz könnyebb olyan 2 év múlva az utód. Pontos dátumot nem közöltek a modellváltásra

Nem volt kérdés, hogy a mintegy három tucat különböző kisebb-nagyobb rakodórekesz megmarad az Opel családi autójában, ezt nagyon szeretik a tulajdonosok.

8

Mindenkinek mindene elfér

Az ötüléses változatban 710 literes a csomagtér, ami a második üléssort a padlóba hajtva 1860 literre nő. Bringások örömére megmaradt a szuper FlexFix kerékpártartó, amellyel akár 4 drótaszamarat képes a fenekén szállítani a Zafira, hivatalosan 80 kilós összsúlyig.

9

Ide még négy kerékpárnál is több befér

Visszasétálva az autó hátuljától a plasztikázott orrához, a motorháztető alatt minden a régi. 120 és 140 lóerővel is kérhető a benzines alapmotor, az 1.4 Ecotec Turbo, az 1.6-os pedig 150, 170 és 200 lóerővel is, annak, aki többre vágyik. Megrögzött dízelhívők természetesen az 1,6-os és a kétliteres közül választhatnak: előbbi 120 és 136, míg utóbbi 130 és 170 lóerős teljesítménnyel. A gázosított motorok rajongóinak legkevésbé sem újdonság, hogy az Opel LPG-s és CNG-s változatot is kínál a Zafirából – aki ennyiféle motorból nem tud választani, azt ültessük be a harmadik üléssorba egy Budapest-Rüsselsheim túrán.

A szeptemberben érkező fészliftes Zafira árlistája július elején még nem teljes, csak benzines és LPG-s változatokról tudunk összegeket közölni. A 120 lovas alapmotorral, hatfokozatú kézi váltóval 7,08 millió forintról indul a sor, 20 lóerő pluszért 200 ezret kell még befizetni. 140 lóerővel lehet megvenni a legolcsóbb automatát 7,63 millióért, míg ugyanekkora teljesítménnyel 7,7-ről indul az LPG-s változat ára. 170 lóval 7,75 millió az alapár, de ez automata váltós, míg a 200 lóerős csúcsváltozat kézi váltóval némileg olcsóbb, 7,5 millió.

Szavazás

Hogy tetszik a felfrissült Zafira?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.