Ellenfél az új Suzukinak a Fordtól

Beültünk: Ford Ka+

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2016.06.09. 15.00

Beültünk az európai piacra átdolgozott, vadonatúj ötajtós Ka+ modellbe, és néhány titokkal is gazdagabbak lettünk a Ford németországi sajtótájékoztatóján.

Röviden – Ford Ka+
Mi ez? A Ford megfizethetőnek mondott kisautója, rövid távon öt személynek is megfelelő helykínálattal, jó vezetési élménnyel
Mit tud? Méretéhez képest tágas utasteret nyújt elfogadható áron
Mibe kerül? Itthon csak az erősebb, jobban felszerelt modell lesz kapható 3 649 000 forintért
Kinek jó? Akinek tágas kisautó kell városi használatra

Kizárólag ötajtós karosszériával készül majd a Ka+

Néhány napja a Ford németországi központjában jártunk, ahol a Ford kisautóira vonatkozó terveivel ismerkedtünk meg. Megmutatták az új Ka+ modellt, amely teljesen más autó, mint amire számítanánk a korábbi, aranyos elődök után. A Fiattal közös háromajtós forma már a múlté, a Ka+ kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető a jövőben. A döntés oka rendkívül egyszerű: a vásárlóknak egyre kevesebb az igénye a háromajtós modellekre, és ezzel egyre kevésbé éri meg gyártani azokat. A helyszínen prezentáló JATO-munkatárs szerint a háromajtósok részesedése a legnagyobb darabszámban épített kisautó – a Fiesta – esetében 16 százalék körül mozgott a tavalyi évben, míg a 2000-es években közel az eladások felét tette ki a sportosabb karosszériájú modell.

Ezzel szemben a kisautók szegmense tovább erősödik, így az ötajtós Ka+ megjelenése is logikus. Ami azt illeti, lehetett is számítani az európai bevezetésre, mivel a dél-amerikai és indiai piacokon már korábban bemutatták – amit most az európai igényeknek megfelelően átalakítottak.

De kinek szánják?

Mert ott van ugyebár a Fiesta. Mint megtudtuk, a következő generációra valamivel feljebb pozicionálja a Ka+ miatt a Fiestát a Ford, de erről nem sokat hallottunk, ahogyan az elképzelt és egyelőre nagyon titkos formatervet is csak egy rövid időre pillanthattuk meg a prezentáció keretében.

Közben ez történik a Fiestával

A következő, még igényesebb modell érkezéséig is van változás a Fiesta háza táján – és főleg a sportos tempót és megjelenést szeretők lesznek boldogak. 7 390 000 forintos áron már elérhető a Fiesta ST200, amely a 182 lóerő helyett kereken 200 lóerős, bővebb itt olvasható róla. A másik újdonság az ST Line felszereltségi szint megjelenése, amely optikailag az ST modellre emlékeztet, sőt még egy feszes futómű is jár hozzá. Erről is írtunk már egy korábbi cikkünkben.

FordST-Line_2016_fiesta-3-4_back

A Ka+ modellt ezzel szemben egy könnyen megfizethető, olcsón fenntartható kisautónak szánja a Ford – és leginkább három fő tulajdonságnak szerették volna, ha megfelel fizikailag. Legyen tágas, keltsem minőségi benyomást, és legyen ugyanolyan jó vezetni azt, mint a Fiestát.  Mivel csak egy kiállított példányt tapogathattunk meg, utóbbiról egyelőre nem tudunk nyilatkozni, ellenben ez az első kettőről igen.

A Ka+ tényleg meglepően tágas, pedig kicsivel rövidebb az alapként szolgáló Fiestánál. A 3929 milliméteres hosszúság négy centiméterrel marad el attól, magassága viszont meghaladja azt 29 milliméterrel (1524 mm).  A valóságban – kis kerekítéssel – tehát egy magasított Fiesta a Ka+, amely így olyan fejteret kínál a hátsó sorban is, amiben kényelmesen lehet utazni 190 centiméteres magassággal. A lábtér pedig úgy is kellemes, hogy közben az első sorban egy hasonló méretű utas támasztja az anyósülést.  A praktikusságot fokozza a használható méretű, 270 literes csomagtér, plusz az a 21 tárolórekesz, amit az autóban rejtettek el.

A minőségérzetről annyit, hogy az nem olcsóautós szint, de azért mégis látszik, hogy a Fiestát véletlenül sem akarták beérni, és itt főleg a formatervre gondolunk.

2016Ford_KaPlus_Interior_10

Itthon csak a drágábbik motorral jön

Annak ellenére, hogy a Ka+ elvileg egy olcsó autónak szánt modell – ezt jelzi, hogy a gyár a Kia Rio és a Dacia Sandero modelleket jelölte meg legfőbb konkurensként -,  itthon csak a drágábbik, erősebb motoros kivitelt fogják majd árulni.  A két említett konkurens mellett a szintén új, és szintén Indiából érkező Suzuki Baleno is említésre méltó konkurens, akárcsak a Škoda Fabia, a Hyundai i20 és hasonló hosszúságú kisautók – amelyeket a Ford magasságban általában mind túlszárnyal.

A Ka+ 1,2 literes motorjaiból a 70 lóerőset nem, csak a 85 lóerős verziót lehet majd Magyarországon megvásárolni 3 649 000 forintos alapáron. Ezért az árért már a felszereltség sem lesz fapados: lesz elektromosan mozgatható ablak és tükör, hat légzsák, ködfényszóró, manuális klíma, multimédia-rendszer, és a MyKey nevű rendszer, ami főleg a gyerekes tulajoknak jó, mert ezzel korlátozható a végsebesség, az audiorendszer hangereje, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását.

A Ka+ néhány hét múlva rendelhető, de ez első darabok október környékén érkeznek csak az indai gyártóüzemből.

Szavazás

Hogy tetszik az új ötajtós Ka+?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha ennyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nemcsak hagyományos modelleké, de Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.