Ellenfél az új Suzukinak a Fordtól

Beültünk: Ford Ka+

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2016.06.09. 15.00

Beültünk az európai piacra átdolgozott, vadonatúj ötajtós Ka+ modellbe, és néhány titokkal is gazdagabbak lettünk a Ford németországi sajtótájékoztatóján.

Röviden – Ford Ka+
Mi ez? A Ford megfizethetőnek mondott kisautója, rövid távon öt személynek is megfelelő helykínálattal, jó vezetési élménnyel
Mit tud? Méretéhez képest tágas utasteret nyújt elfogadható áron
Mibe kerül? Itthon csak az erősebb, jobban felszerelt modell lesz kapható 3 649 000 forintért
Kinek jó? Akinek tágas kisautó kell városi használatra

Kizárólag ötajtós karosszériával készül majd a Ka+

Néhány napja a Ford németországi központjában jártunk, ahol a Ford kisautóira vonatkozó terveivel ismerkedtünk meg. Megmutatták az új Ka+ modellt, amely teljesen más autó, mint amire számítanánk a korábbi, aranyos elődök után. A Fiattal közös háromajtós forma már a múlté, a Ka+ kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető a jövőben. A döntés oka rendkívül egyszerű: a vásárlóknak egyre kevesebb az igénye a háromajtós modellekre, és ezzel egyre kevésbé éri meg gyártani azokat. A helyszínen prezentáló JATO-munkatárs szerint a háromajtósok részesedése a legnagyobb darabszámban épített kisautó – a Fiesta – esetében 16 százalék körül mozgott a tavalyi évben, míg a 2000-es években közel az eladások felét tette ki a sportosabb karosszériájú modell.

Ezzel szemben a kisautók szegmense tovább erősödik, így az ötajtós Ka+ megjelenése is logikus. Ami azt illeti, lehetett is számítani az európai bevezetésre, mivel a dél-amerikai és indiai piacokon már korábban bemutatták – amit most az európai igényeknek megfelelően átalakítottak.

De kinek szánják?

Mert ott van ugyebár a Fiesta. Mint megtudtuk, a következő generációra valamivel feljebb pozicionálja a Ka+ miatt a Fiestát a Ford, de erről nem sokat hallottunk, ahogyan az elképzelt és egyelőre nagyon titkos formatervet is csak egy rövid időre pillanthattuk meg a prezentáció keretében.

Közben ez történik a Fiestával

A következő, még igényesebb modell érkezéséig is van változás a Fiesta háza táján – és főleg a sportos tempót és megjelenést szeretők lesznek boldogak. 7 390 000 forintos áron már elérhető a Fiesta ST200, amely a 182 lóerő helyett kereken 200 lóerős, bővebb itt olvasható róla. A másik újdonság az ST Line felszereltségi szint megjelenése, amely optikailag az ST modellre emlékeztet, sőt még egy feszes futómű is jár hozzá. Erről is írtunk már egy korábbi cikkünkben.

FordST-Line_2016_fiesta-3-4_back

A Ka+ modellt ezzel szemben egy könnyen megfizethető, olcsón fenntartható kisautónak szánja a Ford – és leginkább három fő tulajdonságnak szerették volna, ha megfelel fizikailag. Legyen tágas, keltsem minőségi benyomást, és legyen ugyanolyan jó vezetni azt, mint a Fiestát.  Mivel csak egy kiállított példányt tapogathattunk meg, utóbbiról egyelőre nem tudunk nyilatkozni, ellenben ez az első kettőről igen.

A Ka+ tényleg meglepően tágas, pedig kicsivel rövidebb az alapként szolgáló Fiestánál. A 3929 milliméteres hosszúság négy centiméterrel marad el attól, magassága viszont meghaladja azt 29 milliméterrel (1524 mm).  A valóságban – kis kerekítéssel – tehát egy magasított Fiesta a Ka+, amely így olyan fejteret kínál a hátsó sorban is, amiben kényelmesen lehet utazni 190 centiméteres magassággal. A lábtér pedig úgy is kellemes, hogy közben az első sorban egy hasonló méretű utas támasztja az anyósülést.  A praktikusságot fokozza a használható méretű, 270 literes csomagtér, plusz az a 21 tárolórekesz, amit az autóban rejtettek el.

A minőségérzetről annyit, hogy az nem olcsóautós szint, de azért mégis látszik, hogy a Fiestát véletlenül sem akarták beérni, és itt főleg a formatervre gondolunk.

2016Ford_KaPlus_Interior_10

Itthon csak a drágábbik motorral jön

Annak ellenére, hogy a Ka+ elvileg egy olcsó autónak szánt modell – ezt jelzi, hogy a gyár a Kia Rio és a Dacia Sandero modelleket jelölte meg legfőbb konkurensként -,  itthon csak a drágábbik, erősebb motoros kivitelt fogják majd árulni.  A két említett konkurens mellett a szintén új, és szintén Indiából érkező Suzuki Baleno is említésre méltó konkurens, akárcsak a Škoda Fabia, a Hyundai i20 és hasonló hosszúságú kisautók – amelyeket a Ford magasságban általában mind túlszárnyal.

A Ka+ 1,2 literes motorjaiból a 70 lóerőset nem, csak a 85 lóerős verziót lehet majd Magyarországon megvásárolni 3 649 000 forintos alapáron. Ezért az árért már a felszereltség sem lesz fapados: lesz elektromosan mozgatható ablak és tükör, hat légzsák, ködfényszóró, manuális klíma, multimédia-rendszer, és a MyKey nevű rendszer, ami főleg a gyerekes tulajoknak jó, mert ezzel korlátozható a végsebesség, az audiorendszer hangereje, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását.

A Ka+ néhány hét múlva rendelhető, de ez első darabok október környékén érkeznek csak az indai gyártóüzemből.

Szavazás

Hogy tetszik az új ötajtós Ka+?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.