Ilyen Suzuki még sosem volt itthon – A Baleno, közelről

Vezettük: Suzuki Baleno 2016

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.06.05. 08.50

Ritkaság a turbós benzines motor és a hibridhajtás is egy japán kisautóban. A nem is olyan kicsi Balenót nemrég hazai utakon is vezettük.

Röviden – Suzuki Baleno 2016
Mi ez? Indiából importált, a kicsiknél nagyobb, a kompaktoknál kisebb családi autó öt ajtóval és használható csomagtérrel.
Mit tud? Hibridhajtással és új turbómotorral is kapható, nagy benne a hely.
Mibe kerül? Listaáron 3,7 millió Ft az alapára, akciósan 3,2 millió forinttól elvihető.
Kinek jó? Könnyű, fürge és takarékos mindenest keresőknek.

Úgy látszik, a Suzukinak még mindig vannak ötletei, mivel bővíthető a gyár kisautókra épülő kínálata. Az Indiában készülő Baleno a kiskocsik és a kompakt autók között mozog. 3995 milliméteres karosszériájával alig nagyobb a B-kategória autóinál, tágassága és mély csomagtartója viszont eggyel feljebb is megállná a helyét.

Milyen belül?

Aki ült már japán belpiacos kisautóban, azt kevésbé lepi meg a tökéletes helykihasználás, de a Baleno hátsó lábtere még ennek tudatában is meghökkentő. Az alsó középkategóriás autók közül is csak a Nissan Pulsar és a Škoda Octavia kínál hasonlóan tágas lábteret a hátul ülőknek. A fejtér csak átlagos, 180 centi feletti magassággal súrolja a tetőkárpit a frizurát, a térdem előtt viszont hatujjnyi hely maradt a vezetőülés háttámlája mögött.

Elvileg 355/1085 literes a csomagtartó, ami igen jó érték a kiskategóriában. Az a baj vele, hogy a műszaki adatlap szerint nem az általánosan elfogadott VDA-szabvány szerinti mérés eredménye. A kalaptartó alatt 320 literes a hely, ami nagyon jó, csak nem kategóriaelső a Škoda Fabia és a Hyundai i20 miatt.

Nem új a név: Japánban 1995 és 2002 között, más piacokon 2007-ig futott a Baleno első generációja. Európában a Liana előde volt

Felszereltségtől függően a két fő műszer között színes, 4,2 hüvelykes folyadékkristályos kijelzőről olvasható le az oldalgyorsulástól a hibridrendszer üzemmódján át az aktuális teljesítményszintig sokféle adat.

Nem ez az egyetlen monitor, a navigációsrendszer és a tolatókamera képe a Vitarából ismerős hétcollos érintőképernyőn jelenik meg. Itt lehetne a telefont is csatlakoztatni az autóhoz, amivel elsőre meggyűlt a bajunk tanult kollégámmal, így inkább kihagytuk. Elvileg az Apple CarPlay rendszerével is kompatibilis, amivel megkönnyíti az iPhone használatát. Máskülönben gyorsan belakható, könnyen kiismerhető autó a Baleno.

Milyen vezetni?

Én a turbófeltöltéses, K10DITC kódnevű háromhengeressel vittem el kipróbálni az új Suzuki Balenót. Ez is a vadonatúj Boosterjet motorcsalád tagja a Vitara S-ben lévő 1,4-es, 140 lóerős turbómotorral együtt. Mindkettő közvetlen befecskendezéses.

Kulturált és nagyon rugalmas az ezres turbós benzines

Kulturált és nagyon rugalmas az ezres turbós benzines

Az IHI-feltöltővel 170 Nm a maximális nyomaték 2000-3500 között, a legnagyobb teljesítmény 112 lóerő. Ezekkel az adottságokkal a Baleno igazán fürge és életteli autó. A motornak mindenütt van ereje, a könnyen kapcsolható ötfokozatú váltó kiosztása is jól passzol. A háromhengeres kellően finoman jár, kihúzatva és nagyobb sebességnél sem hangosodik fel zavaróan. 11,0 mp a gyorsulása százra, végsebessége kereken 200 kilométer/óra.

A számítógép 6-6,5 l/100 kilométeres fogyasztást írt ki országúti és városi szakaszok után, ami ígéretes. A 37 literes tank viszont túl kicsi, a rövidebb Swifté például öt literrel nagyobb. A fürge kisautón érezni, mennyire könnyű. Az új padlólemezre épülő modell alapverzióként csupán 865 kilót nyom, valószínűleg a 68+7 kilónyi vezető és csomag nélkül. A legnehezebb változat, az ezres turbó automatikus váltóval is csak 980 kilós.

Ekkora csomagteret az ötajtós kisautók között egyedül a Fabia és az i20 kínál

Ekkora csomagteret az ötajtós kisautók között egyedül a Fabia és az i20 kínál

Dízelmotor nincs, az alapváltozatot a 94 lóerős 1,2 literes benzines hajtja. Ez a K12C jelű motor nem azonos a Swiftben lévő, szintén 1242 köbcentis, de K12B jelű négyhengeressel, amelynek a sűrítési viszonya a Balenóban igen magas, 12,5:1 arányú, míg a Swifté 11,0:1-hez.

Hibrid, először

Ebből a verzióból készül hibridhajtású is, amely nem erősebb, hanem takarékosabb a benzinesnél. A szabványos ciklus szerint városi forgalomban hat deciliterrel fogyaszt kevesebbet 5,3 helyett 4,7 literrel, átlaga pedig 4,2 helyett 4,0 l/100 km. A hibridrendszer villamos gépe, az önindító-generátor egység 3 lóerő és 50 Nm leadására képes. A rendszert úgy programozták, hogy ez nem növeli a rendszerteljesítményt illetve a nyomaték sem lesz 120+50=170 Nm, mert a benzines tehermentesítése volt a cél gyorsításkor.

Mindösze 6,2 kg az SHVS hibridrendszer többletsúlya az 1,2-es benzinesez képest, amelynek motorját kiegészíti a villamos gép

Mindössze 6,2 kg az SHVS hibridrendszer többletsúlya az 1,2-es benzineshez képest, amelynek motorját kiegészíti a villamos gép. A narancssárga egység a lítiumion akkumulátor, amelybe áramot tölt vissza fékezéskor és gázelvételkor a szintén sárga indítómotor-generátor. A hibridhajtás nem növeli az autó teljesítményét a sima 1,2-eshez képest, csak a fogyasztáscsökkentést szolgálja

Érdekes, hogy a villanymotorként szolgáló önindító-generátor egység mellett van sima önindítója is a motornak, mert az indítómotor-generátor a meleg motor újraindítására szolgál az automatikus alapjárati leállítás után. A hibrid jármű fékezéskor és gázelvételkor lítiumion akkumulátorba tárolja az árammá alakított mozgási energiát, amit gyorsításkor felhasznál az elektromos motor. Az egyszerűsített hibridrendszer többletsúlya mindössze 6,2 kg a benzineshez képest.

 

Kétféle automatikus váltó érhető el. Az 1,2 litereshez fokozatmentes CVT-automatát kínál a gyártó, a turbóshoz az Aisin hatfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltós egysége rendelhető.

Három vagy négy csillag?

A Baleno elérhető adaptív tempomattal és automatikus vészfékezéssel. Mindkét rendszer a radaros távolságmérő jeleire épül, amely az autó előtt haladó vagy épp álló járműveket észleli. Az RBS (Radar Brake Support) fékrendszer először fény- és hangjelzéssel riasztja a vezetőt, ha ráfutásos baleset fenyeget. Ha a sofőr nem reagál, először kicsit fékez és megnöveli a féknyomást a rendszerben. Ha még mindig nem fékez az illető, akkor képes automatikus vészfékezéssel állóra is fékezni az autót. A műszerfal bal alsó részén állítható a rendszer ébersége, érdemes a lazábbra tenni, különben túl izgágán viselkedik és pánikot kelt.

Nincs baj a minőségérzettel, a kisautók között a Baleno belső tere rendben van

Nincs baj a minőségérzettel, a kisautók között a Baleno belső tere rendben van

A berendezés kényelmi funkciója az automatikus távolságtartás főleg autópályán, de akár városban is, amit a Vitara is tud. Nagyon kényelmes funkció, mert az autó magától lelassít a beállított sebességnél lassabb járműveket utolérve és felgyorsít, ha szabad az út. Főleg a sebességkorlátozásos, útépítős szakaszokat könnyebb átvészelni az automatikusan tartott követési távolsággal.

Ezzel együtt is csak ötből három csillagos lett a Baleno töréstesztje a nemrég szigorított Euro-NCAP-kritériumok szerint. Tehát ez a három csillag jobb védelmet jelent, mint például a régebben vizsgált Celerio szintén három csillaga, de összességében kínos egy vadonatúj autótól. De ez az alapverzióra vonatkozik, a biztonsági csomaggal ellátott GLX eredménye négy csillag.

Árak

Valami miatt a Suzuki ragaszkodik hozzá, hogy az autó listaárát adja meg, a tényleges, kedvezményekkel csökkentett árakat a márkakereskedésekben lehet megtudni. Tehát a Baleno 1,2 GA listaáron 3,7 millió forinttól kapható légkondival. Az akciós alapár információink szerint 3,2 millió Ft.

Félmilliós árengedménnyel 3,2 millió forinttól kapható a Baleno 1,2 GA, a jobban felszerelt modellek listaára 5,5-6 millió Ft

Félmilliós árengedménnyel 3,2 millió forinttól kapható a Baleno 1,2 GA, a jobban felszerelt modellek listaára 5,5-6 millió Ft

A GA alapverzióban is van légkondicionáló. A klímaberendezés a középső GL szinten is manuális és egyzónás, a GLX-ben pedig automatikus, de ott sem állatható oldalanként a hőmérséklet. Ebből is látszik, hogy a Balenót kisautóként pozícionálta a gyár, a kompakt SX4 S-Crossban viszont bal és jobb oldalt külön szabályozható a légkondi.

Mivel a hibrid csak a legmagasabb, GLX felszereltséggel társítható, az új Suzuki Baleno SHVS 5,2 millió forinttól kapható. A kiskocsiknál sokkal tágasabb, modern vezetőtámogató rendszerekkel ellátott, de a kompakt autóknál motorkínálatban, minőségérzetben érezhetően szerényebb Balenóval a Suzuki nagyon érdekes autót vezet be a magyar piacra.

Szavazás

Hogy tetszik az új Baleno?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

Ogier Forddal is rögtön nyert

Sébastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenyét.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.