Egyliteres, háromhengeres Audit vezettünk. És jó volt!

Vezettük: Audi A3 - 2017-es modell

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.05.23. 06.00

Az Audi prémium kompakt modellje elérkezett pályája deléhez, megkapta a rutinszerű frissítéseket. És egy új motort, három hengerrel, egy híján ezer köbcentivel.

Röviden – Audi A3, 2017-es modell
Mi ez? Az 1-es és 2-es BMW, Lexus CT, Mercedes A-széria, a Volvo V40 versenytársa az Auditól, három- vagy ötajtós, szedán és kabrió változatban.
Mit tud? A kedves vevő választhat: takarékos második autó, erős dízel utazóautó és irgalmatlan erős sport-kabrió is van a modellből.
Mi az ára? Még titok, május végén doboltatja ki a Porsche Hungaria a magyar árlistát.
Kinek szól? A kompakt Audi azokat a vevőket célozza, akik szívesen kifizetik a rokon VW-konszernmodellekhez képest jelentős prémium felárat a kifinomultabb minőségért és persze az emblémáért.

A harmadik generációs, 2012 óta gyártott A3-as Audi számára most érkezett el a ráncfelvarrás ideje. A három- vagy ötajtós (Sportback), illetve szedán és kabrió kivitelben készülő kompakt Audi kívülről minimális mértékben változott meg, műszakilag viszont tökéletesen felzárkózott a márkánál az elmúlt négy évben történt fejlesztésekhez. Az Audi ezt úgy fogalmazta meg: “technology update”-et végeztek a modellcsaládon.

"Technológiai updtae" történt a modellciklus félidejében az A3-as családon, szedántól S3-ig


Új lámpák

Ugyan az A3 eddig is szép, a márka stíljegyeit tökéletesen felvonultató autó volt, valamit azért mégis kellett csinálni a formával, mert hát hogy nézne ki egy facelift liftelt face nélkül? El tudom képzelni szegény ingolstadti dizájnereket, ahogy jártak körbe-körbe a kocsi körül, és egyszerűen lövésük sem volt, mégis mi a francot változtassanak meg ezen a minden porcikájában harmonikus, az Audi-imidzset máig hibátlanul reprezentáló formán. Aztán ezeket sikerült:

Az új fényszóró

Az új fényszóró

A hátsó lámpák is újak

A hátsó lámpák is újak

Amúgy jött még öt új szín a kocsihoz, máskülönben minden maradt a régiben. És ez nem is baj.

Új motorok

A legérdekesebb változás a motorpalettán a háromhengeres, mindössze egyliteres turbómotor megjelenése. Az 1.0 TFSI már 2000-es fordulaton leadja 200 Nm nyomatékát, csúcsteljesítménye ebben a modellben 115 lóerő. A kis motorral a háromajtós A3 csupán 1150 kilót nyom, a hétfokozatú duplakuplungos váltó pedig kiválóan igazodik kapcsolásaival a motor karakterisztikájához. Új az áttervezett kétliteres, benzines turbómotor. A 2.0 TFSI 1984 köbcentiméterből 140 kW (190 LE) teljesítményt, 1500 és 4200 percenkénti fordulat között pedig 320 newtonméter forgatónyomatékot produkál az A3-ban. A korábbi szárazkuplungos DSG, bocsánat, S-tronic helyett immár olajos tengelykapcsolós, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik hozzá. A kétliteres benzines A3-hoz rendelhető összkerékhajtás is. Az 1,6 és 2,0 literes TDI-k nem változtak, mindkettő kapható kézi és duplakuplungos automata váltóval is. A leggyengébb dízel a 110 lóerős 1.6TDI, a legerősebb a 184 lovas kétliteres.

Az 1.0 TFSI diagramja

Az 1.0 TFSI diagramja

Az S3 csúcsmodell mostantól 10 lóerővel erősebb, az S-tronic sebességváltó mellé pedig 20 newtonméterrel nagyobb forgatónyomaték is jár. A modellfrissítés során a menetstabilizáló elektronikán is finomítottak, hogy sportautósabb élményt adjon az autó és a (széria) quattro rendszer központi többlamellás kuplungjának vezérlésén is hangoltak kicsit. A 2.0 TFSI így mostantól 310 lóerős az S3-ban, valamint automata váltóval 2000 és 5400 percenkénti fordulatszám között 400 newtonméter forgatónyomatékot produkál. A konnektoros hibrid e-Tron változat és a g-Tron nevű, 110 lóerős 1.4 TSI földgázüzemű motor (ez utóbbi nálunk nem kapható) nem változott a modellfrissítéssel.
Az 1.0 TFSI remek kis motor

Az 1.0 TFSI remek kis motor


Új szolgáltatások

Az utastérben a legnagyobb változás a TT-ből, VW Passatból, Audi Q7-ből ismerős virtuális műszeregység megjelenése a kormány mögött. Ez feláras extra, viszont a süllyeszthető középső képernyő mostantól minden A3-as Audiban alap. A gombnyomásra változtatható megjelenítéssel ha akarjuk, hatalmas, a tájat is ábrázoló Google Maps-navigációs háttérképet vetíthetünk az összezsugorított sebességmérő mögé, ha akarjuk, két nagy órás megjelenítéssel imitálhatunk klasszikus műszerfalat. A TFT-kijelző képe éles és szép, a megjelenített funkciók és megjelenítési módok között jól el lehet igazodni. A középkonzol feletti süllyeszthető kijelzőre szinte nincs is szükség, legfeljebb tolatáskor jön jól itt a kamera képe, és persze az utas is könnyebben turkálhat a zeneszámok között, ha látja az audiorendszer menüjét. Az Audi, pontosabban a VW-csoport virtuális műszeregysége etalon a műfajban, a 213-as E-osztályé mellett ez talán az egyetlen mai display, amit bámulva nem sírjuk vissza a lengedező mutatós hagyományos műszerek hangulatát.

Gyönyörű a navigációs háttérkép az új műszeregységen

Gyönyörű a navigációs háttérkép az új műszeregységen

A Passatból ismerős virtuális műszeregység

A TT-ből és a Passatból ismerős virtuális műszeregység az A3-ban

A Passatból ismerős virtuális műszeregység

A  virtuális műszeregység opciós tétel, az elsüllyeszthető központi display alapáras az új A3-ban

Az A3 számos biztonsági szolgáltatással is gazdagabb lett a “technológiai update” során. A követőradaros tempomattal a kocsi képes önállóan megállásig fékezni és újra elindulni (nyilván csak automata váltóval), a sávtartó automatikával együtt ez már szinte autonóm közlekedést jelent. Parkolóhelyről kitolatva a kocsi figyel a keresztirányú forgalomra helyettünk – ezt a gyakorlatban is kipróbáltuk, jól jött a sípolás, amikor egy furgon mellől gurultunk ki az útra hátrafelé. Az A3 a gyalogosokat is figyeli, jelez és fékez, ha elénk lép valaki a városi forgalomban. Mostantól alapértelmezésben bi-xenon fényszórókkal készül az autó, felárért pedig elérhető a mátrix-LED-es csodalámpa is.

Élményeink az A3-asokkal

München környékén az S3 Cabrióval, az új egyliteres motorral, a kétliteres benzines és dízel változattal egyaránt lenyomtunk pár-pár tucat kilométert. A régről már ismert verziók az enyhe frissítés után ugyanolyan vérprecíz, germán perfekcionizmussal működő gépeknek bizonyultak a kezünk alatt, mint eddig. A 310 lóerős csúcsmodell nagyon finoman, puhán, óvatosan építi fel a teljesítményt, az összkerékhajtással hihetetlenül stabil, a váltó pedig villámgyors és a vezérlése is remekül érzi, mikor mit várunk el tőle. A polgári (nagypolgári) verziók közül a dízel morgós motorhangja nem igazán illik az A3 sterilségéhez, ráadásul tapasztalataink szerint az Euro 6-os normának valóban megfelelő új, nagy dízelek hajlamosak látványosan sokat is fogyasztani. Szóval aki erős A3-ast akar, jobban jár a benzinessel, aki takarékosat, elégedjen meg az 1,6-os dízellel.

A müncheni repteret elfoglalta az Audi az új A3-asokkal

A müncheni repteret elfoglalta az Audi az új A3-asokkal

Na és ott van még a pici motoros változat. Nos: magas fordulaton ugyan eltagadhatatlan a háromhengeres vibráció és a morgó hang, de ez kedvesen, aranyosan és nem túl tolakodóan jelenik meg az utastérben. A teljesítmény és nyomaték elég a dinamikus autózáshoz, érzésre az ezres A3 cseppet sem megy rosszabbul egy 1,6-os dízelnél. Sőt; nem csak érzésre. 9,9 másodperces 0-100-as gyorsulás, 206 km/h-s végsebesség áll szemben a 110 lóerős dízel 200 km/h-jával és 10,7 másodpercével. A tesztautóban hétfokozatú, kettős kuplungos váltó dolgozott a motor alá, kiváló ütemérzékkel. Gázadásra bármikor erőteljesen lendült meg az autó, ha viszont finoman akartunk gurulgatni, szívfájdalom nélkül engedte kétezer alá a fordulatot a váltó. A bemutatón 6,6-7,0 liter közötti fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, nagyon kíváncsian várjuk, mit látunk, amikor a kútnál ellenőrizzük ezt az értéket majd, ha megjön a tesztautó!
A decens polgári verziók

A decens polgári verziók

Hogy 200 ezer kilométer után mi történik majd a teljesítményéhez, a vele felszerelt A3 elképesztő dinamikájához mérve hihetetlenül apró motorral, még nem tudja senki, de hogy a garanciaidőn belül senki nem fogja megbánni, hogy ezt választotta, az valószínű. Az új A3 hazai ára még tervezés alatt – az első kocsik az importőr tervei szerint júliusban érkeznek meg Magyarországra új gazdáikhoz.
Mellette – Ellene
  • Páratlan minőségérzet
  • Korszerű technika
  • Széles hajtásláncválaszték
  • Komoly presztízsérték
  • Prémiummárkához illő árképzés
  • Szűkös tér hátul a szedánban

Szavazás

Audi A3, 2017-es modell - értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.