Egyliteres, háromhengeres Audit vezettünk. És jó volt!

Vezettük: Audi A3 - 2017-es modell

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.05.23. 06.00

Az Audi prémium kompakt modellje elérkezett pályája deléhez, megkapta a rutinszerű frissítéseket. És egy új motort, három hengerrel, egy híján ezer köbcentivel.

Röviden – Audi A3, 2017-es modell
Mi ez? Az 1-es és 2-es BMW, Lexus CT, Mercedes A-széria, a Volvo V40 versenytársa az Auditól, három- vagy ötajtós, szedán és kabrió változatban.
Mit tud? A kedves vevő választhat: takarékos második autó, erős dízel utazóautó és irgalmatlan erős sport-kabrió is van a modellből.
Mi az ára? Még titok, május végén doboltatja ki a Porsche Hungaria a magyar árlistát.
Kinek szól? A kompakt Audi azokat a vevőket célozza, akik szívesen kifizetik a rokon VW-konszernmodellekhez képest jelentős prémium felárat a kifinomultabb minőségért és persze az emblémáért.

A harmadik generációs, 2012 óta gyártott A3-as Audi számára most érkezett el a ráncfelvarrás ideje. A három- vagy ötajtós (Sportback), illetve szedán és kabrió kivitelben készülő kompakt Audi kívülről minimális mértékben változott meg, műszakilag viszont tökéletesen felzárkózott a márkánál az elmúlt négy évben történt fejlesztésekhez. Az Audi ezt úgy fogalmazta meg: “technology update”-et végeztek a modellcsaládon.

"Technológiai updtae" történt a modellciklus félidejében az A3-as családon, szedántól S3-ig


Új lámpák

Ugyan az A3 eddig is szép, a márka stíljegyeit tökéletesen felvonultató autó volt, valamit azért mégis kellett csinálni a formával, mert hát hogy nézne ki egy facelift liftelt face nélkül? El tudom képzelni szegény ingolstadti dizájnereket, ahogy jártak körbe-körbe a kocsi körül, és egyszerűen lövésük sem volt, mégis mi a francot változtassanak meg ezen a minden porcikájában harmonikus, az Audi-imidzset máig hibátlanul reprezentáló formán. Aztán ezeket sikerült:

Az új fényszóró

Az új fényszóró

A hátsó lámpák is újak

A hátsó lámpák is újak

Amúgy jött még öt új szín a kocsihoz, máskülönben minden maradt a régiben. És ez nem is baj.

Új motorok

A legérdekesebb változás a motorpalettán a háromhengeres, mindössze egyliteres turbómotor megjelenése. Az 1.0 TFSI már 2000-es fordulaton leadja 200 Nm nyomatékát, csúcsteljesítménye ebben a modellben 115 lóerő. A kis motorral a háromajtós A3 csupán 1150 kilót nyom, a hétfokozatú duplakuplungos váltó pedig kiválóan igazodik kapcsolásaival a motor karakterisztikájához. Új az áttervezett kétliteres, benzines turbómotor. A 2.0 TFSI 1984 köbcentiméterből 140 kW (190 LE) teljesítményt, 1500 és 4200 percenkénti fordulat között pedig 320 newtonméter forgatónyomatékot produkál az A3-ban. A korábbi szárazkuplungos DSG, bocsánat, S-tronic helyett immár olajos tengelykapcsolós, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik hozzá. A kétliteres benzines A3-hoz rendelhető összkerékhajtás is. Az 1,6 és 2,0 literes TDI-k nem változtak, mindkettő kapható kézi és duplakuplungos automata váltóval is. A leggyengébb dízel a 110 lóerős 1.6TDI, a legerősebb a 184 lovas kétliteres.

Az 1.0 TFSI diagramja

Az 1.0 TFSI diagramja

Az S3 csúcsmodell mostantól 10 lóerővel erősebb, az S-tronic sebességváltó mellé pedig 20 newtonméterrel nagyobb forgatónyomaték is jár. A modellfrissítés során a menetstabilizáló elektronikán is finomítottak, hogy sportautósabb élményt adjon az autó és a (széria) quattro rendszer központi többlamellás kuplungjának vezérlésén is hangoltak kicsit. A 2.0 TFSI így mostantól 310 lóerős az S3-ban, valamint automata váltóval 2000 és 5400 percenkénti fordulatszám között 400 newtonméter forgatónyomatékot produkál. A konnektoros hibrid e-Tron változat és a g-Tron nevű, 110 lóerős 1.4 TSI földgázüzemű motor (ez utóbbi nálunk nem kapható) nem változott a modellfrissítéssel.
Az 1.0 TFSI remek kis motor

Az 1.0 TFSI remek kis motor


Új szolgáltatások

Az utastérben a legnagyobb változás a TT-ből, VW Passatból, Audi Q7-ből ismerős virtuális műszeregység megjelenése a kormány mögött. Ez feláras extra, viszont a süllyeszthető középső képernyő mostantól minden A3-as Audiban alap. A gombnyomásra változtatható megjelenítéssel ha akarjuk, hatalmas, a tájat is ábrázoló Google Maps-navigációs háttérképet vetíthetünk az összezsugorított sebességmérő mögé, ha akarjuk, két nagy órás megjelenítéssel imitálhatunk klasszikus műszerfalat. A TFT-kijelző képe éles és szép, a megjelenített funkciók és megjelenítési módok között jól el lehet igazodni. A középkonzol feletti süllyeszthető kijelzőre szinte nincs is szükség, legfeljebb tolatáskor jön jól itt a kamera képe, és persze az utas is könnyebben turkálhat a zeneszámok között, ha látja az audiorendszer menüjét. Az Audi, pontosabban a VW-csoport virtuális műszeregysége etalon a műfajban, a 213-as E-osztályé mellett ez talán az egyetlen mai display, amit bámulva nem sírjuk vissza a lengedező mutatós hagyományos műszerek hangulatát.

Gyönyörű a navigációs háttérkép az új műszeregységen

Gyönyörű a navigációs háttérkép az új műszeregységen

A Passatból ismerős virtuális műszeregység

A TT-ből és a Passatból ismerős virtuális műszeregység az A3-ban

A Passatból ismerős virtuális műszeregység

A  virtuális műszeregység opciós tétel, az elsüllyeszthető központi display alapáras az új A3-ban

Az A3 számos biztonsági szolgáltatással is gazdagabb lett a “technológiai update” során. A követőradaros tempomattal a kocsi képes önállóan megállásig fékezni és újra elindulni (nyilván csak automata váltóval), a sávtartó automatikával együtt ez már szinte autonóm közlekedést jelent. Parkolóhelyről kitolatva a kocsi figyel a keresztirányú forgalomra helyettünk – ezt a gyakorlatban is kipróbáltuk, jól jött a sípolás, amikor egy furgon mellől gurultunk ki az útra hátrafelé. Az A3 a gyalogosokat is figyeli, jelez és fékez, ha elénk lép valaki a városi forgalomban. Mostantól alapértelmezésben bi-xenon fényszórókkal készül az autó, felárért pedig elérhető a mátrix-LED-es csodalámpa is.

Élményeink az A3-asokkal

München környékén az S3 Cabrióval, az új egyliteres motorral, a kétliteres benzines és dízel változattal egyaránt lenyomtunk pár-pár tucat kilométert. A régről már ismert verziók az enyhe frissítés után ugyanolyan vérprecíz, germán perfekcionizmussal működő gépeknek bizonyultak a kezünk alatt, mint eddig. A 310 lóerős csúcsmodell nagyon finoman, puhán, óvatosan építi fel a teljesítményt, az összkerékhajtással hihetetlenül stabil, a váltó pedig villámgyors és a vezérlése is remekül érzi, mikor mit várunk el tőle. A polgári (nagypolgári) verziók közül a dízel morgós motorhangja nem igazán illik az A3 sterilségéhez, ráadásul tapasztalataink szerint az Euro 6-os normának valóban megfelelő új, nagy dízelek hajlamosak látványosan sokat is fogyasztani. Szóval aki erős A3-ast akar, jobban jár a benzinessel, aki takarékosat, elégedjen meg az 1,6-os dízellel.

A müncheni repteret elfoglalta az Audi az új A3-asokkal

A müncheni repteret elfoglalta az Audi az új A3-asokkal

Na és ott van még a pici motoros változat. Nos: magas fordulaton ugyan eltagadhatatlan a háromhengeres vibráció és a morgó hang, de ez kedvesen, aranyosan és nem túl tolakodóan jelenik meg az utastérben. A teljesítmény és nyomaték elég a dinamikus autózáshoz, érzésre az ezres A3 cseppet sem megy rosszabbul egy 1,6-os dízelnél. Sőt; nem csak érzésre. 9,9 másodperces 0-100-as gyorsulás, 206 km/h-s végsebesség áll szemben a 110 lóerős dízel 200 km/h-jával és 10,7 másodpercével. A tesztautóban hétfokozatú, kettős kuplungos váltó dolgozott a motor alá, kiváló ütemérzékkel. Gázadásra bármikor erőteljesen lendült meg az autó, ha viszont finoman akartunk gurulgatni, szívfájdalom nélkül engedte kétezer alá a fordulatot a váltó. A bemutatón 6,6-7,0 liter közötti fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, nagyon kíváncsian várjuk, mit látunk, amikor a kútnál ellenőrizzük ezt az értéket majd, ha megjön a tesztautó!
A decens polgári verziók

A decens polgári verziók

Hogy 200 ezer kilométer után mi történik majd a teljesítményéhez, a vele felszerelt A3 elképesztő dinamikájához mérve hihetetlenül apró motorral, még nem tudja senki, de hogy a garanciaidőn belül senki nem fogja megbánni, hogy ezt választotta, az valószínű. Az új A3 hazai ára még tervezés alatt – az első kocsik az importőr tervei szerint júliusban érkeznek meg Magyarországra új gazdáikhoz.
Mellette – Ellene
  • Páratlan minőségérzet
  • Korszerű technika
  • Széles hajtásláncválaszték
  • Komoly presztízsérték
  • Prémiummárkához illő árképzés
  • Szűkös tér hátul a szedánban

Szavazás

Audi A3, 2017-es modell - értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.