Hazai dagonyában mutatta meg, mit tud az új Ford Ranger

Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.05.07. 06.00

Végre hazai terepen is bemutatkozott az erős módosításokon átesett új Ford Ranger, a hazai piac legnépszerűbb pickupját természetes környezetében próbáltuk.

Röviden – Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi
Mi ez? A Ford Ranger 2016-ra megújult kivitele 200 lóerős öthengeres dízelmotorral
Mi tud? Terepen megállíthatatlan, terhelhetősége magas, vontatási képessége kiemelkedő, extrái személyautókkal vetekszenek
Mibe kerül? A duplakabinos kivitel induló ára 8 147 050 Forint, a WildTrak mindennel teletömve 11,4 millió.
Kinek jó? Aki valódi terepen szállítana bármit, vagy vontatna 3,5 tonnát, esetleg a kettőt egyszerre.

Rejtélyes meghívó érkezett a hazai Ford márkaképviselettől. A szokásos információk között ezúttal nem szerepelt pontos tesztút, egyéb konkrétum, csak annyi, hogy ne báli cipőben érkezzünk a helyszínre. Ekkor már sejteni lehetett, hogy a pickup szegmens legnépszerűbb típusát nem csak szalonban csillogva fogjuk vizsgálni.

Még morcosabb ábrázatot kapott a 2016-os Ford Ranger

Még morcosabb ábrázatot kapott a 2016-os Ford Ranger

Térképes pontvadászattal készültek a szervezők, és sikerült úgy elszórniuk Pest megye földútjain a feladványokat, hogy a Ford Ranger minden fontos képessége kiderüljön valós körülmények között. Na jó a vontatást pont nem, de én bemondásra is elhiszem, hogy a 3,2 literes dízelmotorral szerelt lokomotív 4×4-el simán elrángat 3,5 tonnát bárhová. A kalandos túrát a cikk végén sorakozó képek regélik el, de előtte jöjjön a Ford Ranger átvizsgálása, kívülről befelé haladva.

Külső

Az arculat átrajzolásával is egyértelművé akarták tenni a Fordnál a változást, azonnal felismerhető az új Ranger. Új szögletesebb hűtőmaszkkal, markánsabb motorházfedéllel, projektoros fényszórókkal adtak még masszívabb kisugárzást a típusnak.

speedlight_ford_ranger_day_23

Bevállalós szín, markáns dekorációs elemek, de ettől a Ford Ranger még marad vérbeli melós, ami a megfelelő konfigurációban nem ijed meg a tereptől.

  Erre tesz rá még egy lapáttal a Wildtrak csúcsváltozat, szögletes ködfényszórók, csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák, és csak ehhez a kivitelhez kínált feltűnően narancs PrideOrange metálfényezés üvölti a világba, hogy ez a mindent bele Ranger.

Belső tér

Felkapaszkodva az utastérbe egyértelműen látszik, hogy a Ford nem spórolt a digitális kütyükkel. A műszerfal közepén trónoló sebességmérőt két színes, digitális kijelző fogja közre, jobb oldalon pedig a 8 colos érintőképernyő uralja a teret. Utóbbi menürendszerében színkódok segítik a tájékozódást, így hamar bele lehet rázódni, hogy melyik virtuális nyomógomb alatt mit találunk. Belül is a magas felszereltség teremt egyedi hangulatot, narancs színű cérnával varrt bőr és Wildtrak felírat az üléseken, szinte arcpirító úri pucc egy ilyen kemény munkára tervezett igavonónak. 0000 A cicomától eltekintve azért érződik a fő irányvonal, a Ranger beltere is masszív, időtállóságot sugárzó, ridegtartásra termett darabnak tűnik. A széles ülések bármilyen széles háttal kényelmesek, a második sor pedig hozza a dupla-kabinos pickupok formáját, lábtér akad, de a háttámla meredek, az ülőlap pedig rövid. Helyben gazdag viszont a raktér, ami 1,55 méter hosszú és 1,56 méter széles, ezzel pedig az egyik legnagyobb a szegmensben. speedlight_ford_ranger_day_08

Technika, motorok

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai),  de népszerű választás az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi, ami tekintélyes lökettérfogata ellenére immár teljesíti az Euro 6 normát. Hatfokozatú manuális és automata sebességváltók érhetőek el a típushoz, valamint választhatunk a két- és négykerékhajtás között, aki pedig igazi kemény terepre menne az offroad csomaggal alsó motor, váltó, üzemanyagtank védőlemezt, hátul zárható differenciálművet, és felezőt is rendelhet, a Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a 4×4. Az új Ranger gyárilag megadott fogyasztási értékei kecsegtetőek a 2,2 literes dízel átlagfogyasztása 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, de a 3,2 literes öthengeres már a gyáriak szerint is benyel 8,9 litert százon, és amikor mi nyüstöltük valahol 11-12 liter körül mutatott a kijelző. Ez pedig teljesen reális, és elfogadható érték, sőt. speedlight_ford_ranger_day_43 Gázlómélysége 800 mm,  hasmagassága 230 mm, így a belvízzel elöntött utaktól sem kell megrémülni, 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszöge is jó érték, egyedül az oldalra kilógó fellépő jelent néha akadályt, de a kényelmes beszállásért ennyi kompromisszum elviselhető. A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét menet közben, akár 120 km/óra sebességig, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatjuk a két hajtásmód között, a felező, és a diffizár kapcsolásáért már meg kell állni, de ha ezekre szükség van, valószínűleg úgyis állunk már. De nem csak dagonya az élet, ezért a Ford Ranger azokra is gondol, akik normál közutakon közlekednek. A típus megkapta a kompakt kategóriában már általánosnak számító vezetéssegítő rendszereket: sávelhagyásra figyelmeztető,  sávtartó-asszisztens, akadályfelismerő rendszerrel kiegészített adaptív-tempomat, tolatókamera segíti a közlekedést, valamint utánfutó stabilizáló a nehéz vontatmányok kordában tartását.

A 2016-os Ford Ranger listaárai

fra Az év első négy hónapjában a Ranger iránti érdeklődés az új modellnek köszönhetően tovább erősödött, április végén 350 darabbal a Ford továbbra is vezeti a pick-up kategóriát, a hazai árak 8,1-11,4 millió forint között szóródnak.

Vezetés közben

Az első kilométereket országúton tettük meg, a robusztus, merev hátsó tengely a kemény laprugókkal üresen pattog, kívánja a mázsákat, az öthengeres dízel zúgása határozott alapzaj, de összességében a hatfokozatú automatával, immár elektromos szervokormánnyal gyerekjáték a forgalomból kiemelkedő acéltorony terelgetése. Dugóba ragadva pedig a naprakész kütyütárral lehet elütni az időt, a SYNC 2 rendszerrel a a hifi, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok is hangvezérléssel kezelhetőek. A csúcskivitel öthengerese 200 lóerővel, 470 Nm-rel dolgozik az orrban, és ekkora teljesítmény több mint elég. Erre csak akkor lehet szükség, ha valaki tényleg maximálisan ki akarja használni a konstrukció adta előnyöket, és megrakva-vontatva, úttalan utakon közlekedik majd. Veresegyház és Mogyoród környékén már kevés aszfaltozott utat érintettünk, inkább szűk erdei ösvényeken, nyelvharapóan hepehupás földutakon vadásztuk a szervezők által  elszórt pontokat, vagyis pontosabban szólva a kapott kérdéssor megfelelő válaszait. Ilyenkor egy-egy magaslatra érve, bakháton átkelve a tájat bámulva néztem csak vissza az útra ahol feljöttünk. Általában felező, és összkerék nélkül, csak hátul kaparva. Lazán, erőlködés nélkül. Itthon tényleg keményen kell keresni azokat a helyeket, ahol a Ranger tudása ezzel a terepcsomaggal kevés, mindenhol átcsörtet, csak az utasok bírják ahogy a merev karosszéria darabosan pattog hegyen-völgyön keresztül.

speedlight_ford_ranger_day_17

Az indulás pillanatai, itt tulajdonképpen azt sem tudtuk még merre tartunk

speedlight_ford_ranger_day_24

A Hungaroringen található terepes tanpályán is próbára tettük a Ford Ranger képességeit.

speedlight_ford_ranger_day_28

Ezen a ponton jól jött a 800 mm gázlómagasság.

speedlight_ford_ranger_day_44

Aki akar focizhat is a Rangerrel

speedlight_ford_ranger_day_40

Jól látszik, nem spóroltak az acéllal, alul masszív merev tengely, előtte hasonló felépítésű vonóhorog

speedlight_ford_ranger_day_57

A Wildtrak ára, fényezése miatt kissé ellentmondásos látvány a lakkozást kíméletlenül karcoló erdei ösvényen

speedlight_ford_ranger_day_61

Így üresen a mezőn nem árt kapaszkodni, a strapabíró, melóra termett futómű darabosan pattog

speedlight_ford_ranger_day_70

A platóra több mint egy tonnát pakolhatunk, lezárásához többféle megoldást kínál a Ford.

speedlight_ford_ranger_day_76
Mellette – Ellene
  • Modern vezetéssegítő rendszerek
  • Erős dízelmotor Euro6-al
  • Kiváló terepképesség
  • Nagy vontatható tömeg
  • Biztonság, ötcsillagos törésteszt
  • Országúton nyers, teherautós rugózás
  • A hátsó sor üléseinek kialakítása

Szavazás

Neked bejön az átdolgozott új Ford Ranger? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.