Röviden – Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi
Mi ez? A Ford Ranger 2016-ra megújult kivitele 200 lóerős öthengeres dízelmotorral
Mi tud? Terepen megállíthatatlan, terhelhetősége magas, vontatási képessége kiemelkedő, extrái személyautókkal vetekszenek
Mibe kerül? A duplakabinos kivitel induló ára 8 147 050 Forint, a WildTrak mindennel teletömve 11,4 millió.
Kinek jó? Aki valódi terepen szállítana bármit, vagy vontatna 3,5 tonnát, esetleg a kettőt egyszerre.

Rejtélyes meghívó érkezett a hazai Ford márkaképviselettől. A szokásos információk között ezúttal nem szerepelt pontos tesztút, egyéb konkrétum, csak annyi, hogy ne báli cipőben érkezzünk a helyszínre. Ekkor már sejteni lehetett, hogy a pickup szegmens legnépszerűbb típusát nem csak szalonban csillogva fogjuk vizsgálni.

Még morcosabb ábrázatot kapott a 2016-os Ford Ranger

Még morcosabb ábrázatot kapott a 2016-os Ford Ranger

Térképes pontvadászattal készültek a szervezők, és sikerült úgy elszórniuk Pest megye földútjain a feladványokat, hogy a Ford Ranger minden fontos képessége kiderüljön valós körülmények között. Na jó a vontatást pont nem, de én bemondásra is elhiszem, hogy a 3,2 literes dízelmotorral szerelt lokomotív 4×4-el simán elrángat 3,5 tonnát bárhová. A kalandos túrát a cikk végén sorakozó képek regélik el, de előtte jöjjön a Ford Ranger átvizsgálása, kívülről befelé haladva.

Külső

Az arculat átrajzolásával is egyértelművé akarták tenni a Fordnál a változást, azonnal felismerhető az új Ranger. Új szögletesebb hűtőmaszkkal, markánsabb motorházfedéllel, projektoros fényszórókkal adtak még masszívabb kisugárzást a típusnak.

speedlight_ford_ranger_day_23

Bevállalós szín, markáns dekorációs elemek, de ettől a Ford Ranger még marad vérbeli melós, ami a megfelelő konfigurációban nem ijed meg a tereptől.

  Erre tesz rá még egy lapáttal a Wildtrak csúcsváltozat, szögletes ködfényszórók, csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák, és csak ehhez a kivitelhez kínált feltűnően narancs PrideOrange metálfényezés üvölti a világba, hogy ez a mindent bele Ranger.

Belső tér

Felkapaszkodva az utastérbe egyértelműen látszik, hogy a Ford nem spórolt a digitális kütyükkel. A műszerfal közepén trónoló sebességmérőt két színes, digitális kijelző fogja közre, jobb oldalon pedig a 8 colos érintőképernyő uralja a teret. Utóbbi menürendszerében színkódok segítik a tájékozódást, így hamar bele lehet rázódni, hogy melyik virtuális nyomógomb alatt mit találunk. Belül is a magas felszereltség teremt egyedi hangulatot, narancs színű cérnával varrt bőr és Wildtrak felírat az üléseken, szinte arcpirító úri pucc egy ilyen kemény munkára tervezett igavonónak. 0000 A cicomától eltekintve azért érződik a fő irányvonal, a Ranger beltere is masszív, időtállóságot sugárzó, ridegtartásra termett darabnak tűnik. A széles ülések bármilyen széles háttal kényelmesek, a második sor pedig hozza a dupla-kabinos pickupok formáját, lábtér akad, de a háttámla meredek, az ülőlap pedig rövid. Helyben gazdag viszont a raktér, ami 1,55 méter hosszú és 1,56 méter széles, ezzel pedig az egyik legnagyobb a szegmensben. speedlight_ford_ranger_day_08

Technika, motorok

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai),  de népszerű választás az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi, ami tekintélyes lökettérfogata ellenére immár teljesíti az Euro 6 normát. Hatfokozatú manuális és automata sebességváltók érhetőek el a típushoz, valamint választhatunk a két- és négykerékhajtás között, aki pedig igazi kemény terepre menne az offroad csomaggal alsó motor, váltó, üzemanyagtank védőlemezt, hátul zárható differenciálművet, és felezőt is rendelhet, a Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a 4×4. Az új Ranger gyárilag megadott fogyasztási értékei kecsegtetőek a 2,2 literes dízel átlagfogyasztása 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, de a 3,2 literes öthengeres már a gyáriak szerint is benyel 8,9 litert százon, és amikor mi nyüstöltük valahol 11-12 liter körül mutatott a kijelző. Ez pedig teljesen reális, és elfogadható érték, sőt. speedlight_ford_ranger_day_43 Gázlómélysége 800 mm,  hasmagassága 230 mm, így a belvízzel elöntött utaktól sem kell megrémülni, 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszöge is jó érték, egyedül az oldalra kilógó fellépő jelent néha akadályt, de a kényelmes beszállásért ennyi kompromisszum elviselhető. A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét menet közben, akár 120 km/óra sebességig, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatjuk a két hajtásmód között, a felező, és a diffizár kapcsolásáért már meg kell állni, de ha ezekre szükség van, valószínűleg úgyis állunk már. De nem csak dagonya az élet, ezért a Ford Ranger azokra is gondol, akik normál közutakon közlekednek. A típus megkapta a kompakt kategóriában már általánosnak számító vezetéssegítő rendszereket: sávelhagyásra figyelmeztető,  sávtartó-asszisztens, akadályfelismerő rendszerrel kiegészített adaptív-tempomat, tolatókamera segíti a közlekedést, valamint utánfutó stabilizáló a nehéz vontatmányok kordában tartását.

A 2016-os Ford Ranger listaárai

fra Az év első négy hónapjában a Ranger iránti érdeklődés az új modellnek köszönhetően tovább erősödött, április végén 350 darabbal a Ford továbbra is vezeti a pick-up kategóriát, a hazai árak 8,1-11,4 millió forint között szóródnak.

Vezetés közben

Az első kilométereket országúton tettük meg, a robusztus, merev hátsó tengely a kemény laprugókkal üresen pattog, kívánja a mázsákat, az öthengeres dízel zúgása határozott alapzaj, de összességében a hatfokozatú automatával, immár elektromos szervokormánnyal gyerekjáték a forgalomból kiemelkedő acéltorony terelgetése. Dugóba ragadva pedig a naprakész kütyütárral lehet elütni az időt, a SYNC 2 rendszerrel a a hifi, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok is hangvezérléssel kezelhetőek. A csúcskivitel öthengerese 200 lóerővel, 470 Nm-rel dolgozik az orrban, és ekkora teljesítmény több mint elég. Erre csak akkor lehet szükség, ha valaki tényleg maximálisan ki akarja használni a konstrukció adta előnyöket, és megrakva-vontatva, úttalan utakon közlekedik majd. Veresegyház és Mogyoród környékén már kevés aszfaltozott utat érintettünk, inkább szűk erdei ösvényeken, nyelvharapóan hepehupás földutakon vadásztuk a szervezők által  elszórt pontokat, vagyis pontosabban szólva a kapott kérdéssor megfelelő válaszait. Ilyenkor egy-egy magaslatra érve, bakháton átkelve a tájat bámulva néztem csak vissza az útra ahol feljöttünk. Általában felező, és összkerék nélkül, csak hátul kaparva. Lazán, erőlködés nélkül. Itthon tényleg keményen kell keresni azokat a helyeket, ahol a Ranger tudása ezzel a terepcsomaggal kevés, mindenhol átcsörtet, csak az utasok bírják ahogy a merev karosszéria darabosan pattog hegyen-völgyön keresztül.

speedlight_ford_ranger_day_17

Az indulás pillanatai, itt tulajdonképpen azt sem tudtuk még merre tartunk

speedlight_ford_ranger_day_24

A Hungaroringen található terepes tanpályán is próbára tettük a Ford Ranger képességeit.

speedlight_ford_ranger_day_28

Ezen a ponton jól jött a 800 mm gázlómagasság.

speedlight_ford_ranger_day_44

Aki akar focizhat is a Rangerrel

speedlight_ford_ranger_day_40

Jól látszik, nem spóroltak az acéllal, alul masszív merev tengely, előtte hasonló felépítésű vonóhorog

speedlight_ford_ranger_day_57

A Wildtrak ára, fényezése miatt kissé ellentmondásos látvány a lakkozást kíméletlenül karcoló erdei ösvényen

speedlight_ford_ranger_day_61

Így üresen a mezőn nem árt kapaszkodni, a strapabíró, melóra termett futómű darabosan pattog

speedlight_ford_ranger_day_70

A platóra több mint egy tonnát pakolhatunk, lezárásához többféle megoldást kínál a Ford.

speedlight_ford_ranger_day_76

Mellette – Ellene
  • Modern vezetéssegítő rendszerek
  • Erős dízelmotor Euro6-al
  • Kiváló terepképesség
  • Nagy vontatható tömeg
  • Biztonság, ötcsillagos törésteszt
  • Országúton nyers, teherautós rugózás
  • A hátsó sor üléseinek kialakítása

Neked bejön az átdolgozott új Ford Ranger? Értékeld!

373 szavazat - átlag: 8.6 (10-ből)

Neked bejön az átdolgozott új Ford Ranger? Értékeld!