Mindjárt nyár, vesd le a ruhád: MINI Cabrio

Vezettük: MINI Cabrio JCW

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.04.30. 07.00

A MINI nemcsak megjelenésben erős, vonzó formáján túl még okos, erős is. A 231 lóerős JCW változatot próbáltuk.

Röviden – MINI Cabrio JCW
Mi ez? A harmadik generációs MINI nyitható tetejű, mérges változata
Mit tud? Gokartszerű élményt nyújt és közben a textilt is ledobja
Mibe kerül? 6,9 millió forint a belépő MINI Cabrio, a JCW változat ára pedig 9,8 millió forint
Kinek jó? Annak, aki imád vezetni, és szereti, ha közben a szél lobogtatja a haját

mini_bp

A pontosság a királyok erénye, mondogatta mindig kedvenc nagyapám. A MINI kabrió hazai menetpróbájára viszont duplán jó dolog volt pontosan érkezni, mert így még a teljes tesztautóparkból választhattunk magunknak útitársat. És ha már ritka, mókás autót vezethetünk, akkor ne elégedjünk meg a sütemény tetején a habbal, hanem menjünk rá rögtön az egész csúcsán mosolygó cseresznyére. Így megkaparintottuk az egyetlen MINI JCW – John Copper Works – kulcsát. És milyen jól tettük.

Egy MINI önmagában is látványos dolog, de nyitható tetővel ezt még lehet fokozni. Ha pedig a MINI gyári tuningműhelye is hozzáteszi a magáét akkor még szebben süt ránk vezetés közben a nap.

Külső

Adatlap: MINI Cabrio JCW

Motor Soros 4 hengeres, turbós,
Teljesítmény 231 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,5 sec
Nyomaték 320 Nm
Végsebesség 242 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l
Listaár: 9 797 000 forint

Kintről a Rebel Green festés az első, amit muszáj észrevenni, annyira jól áll az autónak. Ez a JCW változatok kiváltsága – emellett még a Chili Red fantázianevű fényezést is csak ehhez a modellhez lehet rendelni – a többi MINI kabrió a maradék 13-ból – ezek közül a Caribbean Aqua vadi új – öltözködhet. Az izgalmas aerodinamikai csomag, a spéci, 18 colos kétszínű alufelni, a piros féknyereg, a dupla kipufogóvég mind remekül mutat a 3,85  méter hosszú, tömzsi, erőtől duzzadó járgányon.

A díszcsíkok, piros tükrök, JCW feliratok elöl, hátul, a küszöbön még megmaradnak az ízlésesség határán innen, nem úgy, mint a krómozott, de nagy, ormótlan műanyagból készült ál-tanksapka, ami alatt megtaláljuk az igazi tanksapkát is.

Különleges, a brit lobogó mintáját idéző vászontetővel is rendelhető a nyitható tetős MINI. A tető 18 másodperc alatt nyílik, csukódik, villanymotorok mozgatják és 30 km/órás sebességnél lassabban autózva menet közben is nyitható, csukható.

Zászlómintás spéci kárpitból is kérhető a vászontető

Zászlómintás spéci kárpitból is kérhető a vászontető. A jobb oldali ovális fekete kis izé rejti a bukócsöveket

Emellett napfénytető üzemmóddal is rendelkezik – ez 40 centis rést nyit a tetőn -, ha valamiért mégsem lehetne teljesen nyitott tetővel autózni. Pedig a MINI Cabrio leginkább erre született, van is benne tisztességes klíma, és ülésfűtés is, pusztító, férfiaknál születésszabályozásra is alkalmas 3-as fokozattal. Emellett nyitva tartás mérőt is szereltek bele, ami nem vasárnap, hanem nyitott tetős használat mellett pörög, és aki igazán kemény, az akár télen is mehet ledobott tetővel, hogy minél szebb érték virítson a kijelzőn. A biztonságról a szintén új és láthatatlan bukócsövek gondoskodnak, amelyek csak akkor ugranak elő helyükről, ha szükség van rájuk.

Utastér

Bent valamivel vadabb a kép, a márkára jellemző középső műszerfal már akkorára puffadt, mint egy lavór. Igazából nem is műszerfal, hanem egy többfunkciós képernyő az ami itt trónol, vezérelni pedig a könyöklő és az igazi, rángatni való kézifékkartól előre található tárcsával lehet.

Hatalmas kerek keret a kijelző körül

Hatalmas kerek keret a kijelző körül

A minden beállításra színes villódzással reagáló kijelző keret  már egy kicsit sok a jóból, de szerencsére nem vagyunk egyformák, van akinek ez is bejön. Viszont jópofák a régies billenőkapcsolók, kényelmesek az ülések és príma a fekete füstüveges head up display, klassz fogású a kormány is.

Ergonómiailag nem hibátlan a kezelőszervek elrendezése, használata, de jobb is így, mégsem lehet ilyen külső mellé egy unalmas Golf belsőt párosítani. Papíron ugyan négyszemélyes az autó, de nyugodt szívvel – és nyitott tetővel – sokkal inkább csak egypáros autó ez, még akkor is, ha helykínálatban felül is múlja az elődöt. Pláne, hogy a tempósabb autózásnál szükséges szélterelő a teljes hátsó sort használhatatlanná teszi.

Igazi csomagok is beférnek ide, nemcsak egy pakk A4-es papír

Igazi csomagok is beférnek ide, nemcsak egy pakk A4-es papír

Csomagtartója normális autóhoz mérten persze szerény, 215 literes csukott és 160 literes lenyitott tetővel, de kabriós koordináta-rendszerben ez egész szép adat. Pláne, hogy nemcsak lehetetlen kiterjedésű csomagok pakolhatók be hátra, hanem igaz, dagadt, táskaformájú dolgok is.

MINI Cabrio modellek és áraik:

Modell: Ár:
Cooper 6 909 000 forint
Cooper S 8 712 000 forint
JCW 9 797 000 forint
Cooper D 7 513 000 forint
Cooper SD 9 091 000 forint

Milyen vezetni?

Na, mégis milyen lehet egy apró, igaz, pehelysúlyúnak éppen nem nevezhető az 1400 kilogrammos járgány kormánya mögött, amelyben 231 lóerős motor dolgozik? Igen, egész szórakoztató. Az automatikus váltó szoknyája köré telepített kapcsoló sport-ba állítása után az autó teljesen megváltozik, a kipufogó nagyokat durran terhelésváltásoknál. Indul a színház. Ilyenkor képtelenség vele normálisan közlekedni, muszáj még az 50 méteres szakaszon is meghúzatni, hogy utána máris taposhassuk a fékpedált. Remek, precíz sportfutómű dolgozik az autó alatt, a 18 colos kerekek ellenére sem kényelmetlen vele közlekedni. A nyitott tető meg óriási varázslat, egészen komoly tempó mellett is elviselhető marad a szélzaj. Persze felhúzott oldalablakkal.

Csinos kapcsolók, gombok. Ha megszoktuk, ez a megoldás is szerethető

Csinos kapcsolók, gombok. Ha megszoktuk, ez a megoldás is szerethető

Vezetőtámogató-rendszerekkel is tisztességesen megtömték az autót, a táblafelismerő rendszeren, parkolósegéden, LED-es kanyarfényen kívül gyalogosra figyelmeztető rendszer és adaptív tempomat is rendelhető bele. Bár a MINI szinte a végtelenségig személyre szabható mindenféle kiegészítővel, mégsem ezektől a csillivilli extrák miatt érdemes elgondolkodni rajta. Hanem azért, mert párját ritkító vezetési élményt nyújt, és műszakilag is teljesen korrekt tartalom áll a divatautó álarca mögött. És ami a legmókásabb, igaz nem hiszünk el mindent a fedélzeti számítógépnek, főleg a fogyasztási adatokat, de nagyon keményen kellett küzdenünk, hogy a dimbes-dombos terepen vezető tesztúton feltornázzuk a fogyasztást 10 literre.

Szavazás

Kéne? Nem kéne? Pontozd mennyire!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.