Új Tiguan: sörhas nagy szívvel

Vezettük: Volkswagen Tiguan 2016

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2016.04.21. 06.00

Későn szállt be a Volkswagen a kompakt SUV-bizniszbe, de annál jobban mentek az elmúlt évek. A második generációs Tiguan tovább menetelhet a siker útján.

 

Röviden – Volkswagen Tiguan 2016
Mi ez? Okosabb, biztonságosabb, második generációs VW Tiguan
Mit tud? Mindent, amit az előd, plusz nagyobb láb- és csomagtér, okosabb asszisztensek
Mibe kerül? A legolcsóbb 2.0 TDI modell 8 milliótól indul 150 lóerővel
Kinek jó Családosoknak, egyedülállóknak, akik kényelmes, igényes SUV-ot keresnek

Megújult a Volkswagen Tiguan! Magyarországon talán kevesen járunk örömtáncot a hír hallatán, de a Volkswagen már dörzsölheti a tenyerét, mert a második generáció mindenben felülmúlja az elődjét. Az első generációs Tiguan igazi sikermodell volt, annak ellenére is, hogy elég későn, 2007-ben mutatkozott be a vásárlóknak. Hiába volt akkorra számtalan konkurens a kompakt szabadidő-autók között, a VW a szokásos precizitással és profizmussal építette meg a modellt – és nem maradt el a siker. Mostanra a Golf, a Passat és a Polo mögött a negyedik legfontosabb modellként tartják számon a márkán belül, és az előrejelzések szerint a szegmens további növekedésre számíthat. Pedig nem piskóta az eddigi teljesítmény sem, a Tiguanból nem kevesebb mint 2,8 millió darab kelt el debütálása óta. Ez 3000 Tiguannal feltöltött stadion területe – köszönet a nemzetközi Volkswagen csapatnak ezért az itthon rendkívül releváns információért.

Robusztus, de nem agresszív - ez volt a VW célja


Nem minden a külső

A Berlin környékén tartott nemzetközi bemutatóra nem hozott igazi formatervezőt a Volkswagen, de néhány mondat erejéig így is megpróbálták elhitetni velünk, hogy mennyire jó az új formaterv. Igazság szerint, tényleg nem rossz, azt leszámítva, hogy a márkára jellemző hűvös, érzelmeket nélkülöző vonalakat egyedül a választható élénk színek dobják fel. Pont úgy változott, ahogy az a márkán belül szokás: mindenhonnan felismerni, hogy ez egy Tiguan, de semmi kiemelkedő változás nem történt vele. Érdekes, hogy ezek ellenére imádják a nők – bár egy vajszívű, sörhasú úriembert is nagyon lehet szeretni, ha nem is könnyű felfigyelni rá. Ennél kicsit konkrétabban, az történt, hogy az elődnél élesebb vonalakkal bír az új modell, és ezzel kicsit komolyabb benyomást kelt, amihez asszisztálnak a külső méretek is: hosszában hat, széltében három centit nőtt, magassága viszont csökkent (33 mm-rel). A már MQB padlólemezen nyugvó generációban nem kell aggódni helyhiány miatt sem, mert a végeredmény az elődnél jóval tágasabb Tiguan lett. A 77 mm-rel megnyújtott tengelytáv 1 mm híján 2 centiméterrel nagyobb lábteret tesz lehetővé a hátsó sorban, ahol tényleg bőséges a helykínálat még 190 centiméteres magassággal is – főleg ha a pad a leghátsó pozícióban nyugszik. Nem tűnt el tehát a tologatható hátsó sor sem, sőt most még jobban tologatható – 20 mm-re nőtt a sín hossza. Jelentősen kigömbölyödött a csomagtér is, a hátsó sor helyzetétől függően 540 és 615 liternyi motyó fér be az ötödik ajtón – és külön öröm, hogy a csomagtérperem is lejjebb került néhány centiméterrel, így kevesebbet kell emelni.

Magassága és súlya csökkent, de minden más mérete nőtt a Tiguannak - így még tágasabb és kényelmesebb lett

Magassága és súlya csökkent, de minden más mérete nőtt a Tiguannak – így még tágasabb és kényelmesebb lett

Kényelmesebb az első ülés, és valamivel magasabb a korábbinál

Kényelmesebb az első ülés, és valamivel magasabb a korábbinál


Biztonságosabb, de nem nehezebb

Fejlett biztonsági megoldások, asszisztensek nélkül nem jöhet ki új Volkswagen-modell, így a Tiguanban is megtalálható minden aktív és passzív megoldás, amit ma kínál a gyártó. A hét légzsák (vezetőoldali térdlégzsákkal) mellett széria a városi fészkező funkció, a sávtartó automatika és a gyalogosok/kerékpárosok életét gázolásnál óvó, 50 mm-rel megemelkedő motorháztető. A rendszerek újdonsága, hogy ezúttal teljesen hiányzik a kamera, kizárólag radarszenzorok alapján értékeli az autó az előtte lévő tárgyakat vagy élőlényeket. A távolságtartó tempomat a DSG automata váltóval már dugóban is működik, ezzel pedig még kényelmesebb lehet az araszolás. Az elődhöz képest pluszban beszerelt biztonsági rendszerek plusz 66 kg-ot tesznek ki a VW szerint, de ennek ellenére a Tiguan saját tömege motortól függően 50 kilóval, vagy még többel csökkent. Ez pedig a vezetési élmény mellett a fogyasztásra is jótékony hatással van.

Milyen vezetni?

Adatlap

VW Tiguan 2.0 TDI

IMG_9549
Motor S4 dízel/1968 ccm
Teljesítmény 150 LE/3500-4000
Nyomaték 340 Nm/1750-3000
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,3 mp
Végsebesség 204 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8
Listaár 8 052 180 Ft

Klasszikus értelemben vett vezetési élményről persze erős túlzás egy SUV esetén beszélni, így az új Tiguanban az adrenalinfüggők nagyon gyorsan halálra unnák magukat, mert teljes nyugalom és kiegyensúlyozottság uralkodik az utastérben. Új, valamivel magasabb és kényelmesebb üléseket szereltek az első sorba, amit a rövid tesztút alapján érzékeltek alapján csak dicsérni tudunk. Nagyon jó a kilátás előre, és a számtalan állítási lehetőséggel kényelmesen magunkra szabható a vezetői pozíció. A négy benzines és négy dízelmotorból álló motorpalettáról (dízelek: 115; 150; 190; 240 LE, benzinesek: 125; 150; 180; 220 LE) a 150 lóerős, elöl hajtós 2.0 TDI-t volt lehetőségünk legtöbbet vezetni hatfokozatú kézi váltóval  (rendelhető hétsebességes DSG innentől felfelé). A Tiguan nemcsak ezzel a motorral, de a többivel is rendkívül csendesen jár, és ez nemcsak a motortér, de a futómű felől érkező zajok hatékonyabb szigetelésének is köszönhető. A 9,3 másodperces gyorsulás és a 204 km/órás végsebesség kellően dinamikusnak hat a városban, de autópályán is, ahol 190-es tempóig könnyedén gyorsult a Tiguan. Ugyan egy szabadiő-autó esetén ez kevésbé fontos, de a kormányzás közvetlenebb a kategóriában megszokottnál, így a kanyarok is kellően sportosan vehetők, ha éppen arra lenne igény. A futómű csillapítása a német utakon semmi kivetnivalót nem hagyott maga után, az arrafelé található minimális úthibák nem okoztak gondot az autónak – erről majd a hazai teszt után lehet bővebbet mondani.

A 150 lőerős TDI első- és összkerékhajtással is választható, kézi- vagy automata váltóval

A 150 lőerős TDI első- és összkerékhajtással is választható, kézi- vagy automata váltóval


High-tech cuccok

Az utazást/vezetést kellemesebbé tevő modern megoldások sem maradtak ki az új Volkswagen Tiguanból. Ezek közül a leglátványosabb továbbra is a teljesen digitális, 12,3 col átmérőjű műszerfal, amelyet egyre több modell megkap a konszernen belül. A látványos kijelző egy megjeleníthető iránytűvel és kormányelfordítási szöggel frissült a korábbi modellekhez képest. A Tiguan természetesen továbbra is rendelhető 4Motion összkerékhajtással, és megmaradt a módosított off road kivitel is, amelynek első lökhárítója nagyobb terepszöget enged a normál verziónál. A látványos technikai megoldásoknál maradva, elérhető lett az autót körben mutató kamerarendszer, amely nemcsak terepezéskor, de a városban is hasznos segítség lehet, pl. ha egy, az ülésből nem látható betoncserép leselkedik ránk a közelben. Androidos vagy iPhone telefonunkat egyszerűen párosíthatjuk a médiarendszerrel, a 8 colos kijelzőn megjelenő applikációk között a Google Maps is előcsalható többek között. A Touran modellnél is megismert GoPro kamerával való párosítási lehetőség a Tiguanban is él – itt akár a magunk mögé kötött lószállítóba elhelyezett kamera képét is láthatjuk. Apropó, az új Tiguan akár 2,5 tonnát is húzhat maga után, ami szokatlan a kompakt SUV kategóriában.

Asszisztensekből sincs hiány

Asszisztensekből sincs hiány


Mikortól, mennyiért?

Az új Volkswagen Tiguan már rendelhető itthon (1-2 hónapos várakozási idővel), a jelenleg kapható legolcsóbb kivitel a 150 lóerős, elsőkerék-hajtású dízel, 8 millió forintért. Ugyanez a modell 4Motion összkerékhajtással 8,7 millió, és ha ehhez még DSG váltót is szeretnénk, akkor a magasabb felszereltségi szint miatt 10,1 millió a vége extrák nélkül. Jelenleg a dízelek közül a 190 lóerős változat kapható még, a benzinesek közül viszont kizárólag a 180 lóerős. Nyár közepétől várható a motorpaletta bővülése.

Mellette – Ellene
  • Nagyobb láb- és csomagtér
  • Gazdag motorkínálat
  • Kényelmes futómű, direkt kormányzással
  • Négykerék-hajtás opció
  • Gyorsan, finoman kapcsoló DSG váltó
  • Gazdag vezetői asszisztens kínálat
  • Mobiltelefonos/online funkciók
  • Digitális műszerfal
  • Érzelemmentes külső/belső formaterv

Szavazás

Hány pontot adsz az új VW Tiguannak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.