Renault haszonjárművek nehéz terepre

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.04.21. 16.30

Terepjárásra is alkalmassá tettek számos Renault modellt. A legegyszerűbb elektronikus varázslattól a kőkemény, felezős összkerékhajtásig minden van a listán.

Röviden – Renault kis-haszonjárművek terepre
Mi ez? Renault Kangoo, Trafic, és Master, különféle keménységű terepre felkészítve
Mi tud? Kiviteltől függően a vacak úttól a kemény terepig bárhova elviszik, amit kell
Mibe kerül? Egyelőre nincsenek hazai árak
Kinek jó? Akinek valamiért terepen is ütőképes kis-haszonjárműre van szüksége

– Maguk hol jártak instruktor nélkül? Kérdezte a Renault-s gúnyában feszítő gyári figura, miután visszatértünk a tetőig poros, itt-ott a talajt is legyaluló platós Renault Masterrel. Mondjuk mi sem értettük ezt a fene nagy szabadságot, hogy csak beülhettünk a gépekbe és mehettünk Isten hírével bele a pusztába. Kérdőn néztünk a magyar csoport többi tagjára a másik autóban, de ők sem kaptak kalauzt a terepezéshez, amikor a sor elindult, mi kötelességtudóan követtük a többi Mastert a buckákkal, meredek emelkedőkkel, laza homokos talajjal tarkított terepes tesztpályára. Instruktor nélkül.

A hosszú tengelytávú Master tereptulajdonságainak jót tesz a hasmagasság emelés

A hosszú tengelytávú Master tereptulajdonságainak jót tesz a hasmagasság emelés

Szerencsére a rendezők hamar megenyhültek, hiszen egyik autót sem állítottuk tetőre – pedig lett volna hol – így ékes bizonyítékai voltunk annak, hogy extra képzés nélkül is hibátlanul, logikusan használható a Renault 4×4-es rendszere. Igaz, arra magunk jöttünk rá, hogy a felező és a 4×4-es hajtás gombját nem okos dolog egyszerre megnyomni, mert ezt nem veszi jó néven az autó. Helyette egymás után kell kapcsolni ezeket, praktikusan az összkerék-hajtással kezdve.

A tesztút a Renault kis-haszonjárműveinek terepes változatainak bemutatására szolgált, ahol a Trafic, Master és a Kangoo különféle, aszfalton túl is életképes példányait próbálhattuk ki. Rögtön háromféle szint közül is választhat, aki akár hobbiból, akár munka miatt akar letérni a járható, burkolt útról.


Extended Grip

Ez a leglájtosabb megoldás, szinte semmi extra beépített mechanikus szerkezetet nem igényel, a rendszer lényege egy a szokásosnál okosabb kipörgésgátló. A műszerfalon, gombnyomásra aktiválható rendszer 50 km/órás sebesség alatt működik és tavaly óta az összes Renault kis-haszonjárműben – Kangoo, Trafic, Master – az alapfelszereltséghez jár. Leginkább rossz minőségű utakon, csúszós havon, jégen jöhet jól. Szükség esetén a Kangoo és a Master tereptűrő-képessége extra haspáncéllal és terepgumikkal javítható tovább, a Kangoo hasmagassága pedig további 8 milliméterrel meg is növelhető.

Terepes Master és Trafic

Terepes Master és Trafic


X-Track

Ez tudásban a második szintet képviseli, azonban messze ez tűnik a legérdekesebb megoldásnak. Az intenzívebb, hitvány utas használatra szánt rendszer lelke az önzáró első differenciálmű. Az X-Track 2016 szeptemberétől rendelhető a Kangoohoz, Trafichoz, Masterhez. A spéci, elsőkerekes hajtásláncot a Poclain szállítja, ki-bekapcsolni egyáltalán nem kell, sebességtől függetlenül mindent csinál magától. Legnagyobb előnye, hogy tényleg leküzdhetetlennek látszó meredélyeken is feltornázza valahogy az autót és semmiféle érezhető többletsúllyal, kényelmetlenséggel nem jár a használata. Fém haspáncéllal és a Kangoo Trafic esetében 3, míg a Master esetében 4 centis emelés is jár hozzá, ugyanúgy, mint a terepgumi.

Igen, ott rögvest felmegy a Trafic, elsőkerék-hajtással is

Igen, ott rögvest felmegy a Trafic, elsőkerék-hajtással is


4×4

Azoknak, aki komolyan gondolják a terepjárást. Az idén áprilistól rendelhető 4×4-es hajtásláncot az alapból hátsókerék-hajtású Masterhez gyártja a Oberaigner nevű német cég. Igen, ők készítik a Nissan-Renault csoport mellett az Opel Movano – és a Mercedes Sprinter 4×4-es hajtásláncát is. A komplett rendszer 150 kilogrammnyi pluszt jelent, 115 kg-ot az első, 35-öt a hátsó tengelyen és 2200 Nm-es maximális nyomatékot bír el. A 4×4-es hajtást és az 1:1,42-es áttételű “felezőt” a műszerfalon lévő két nyomógombbal lehet aktiválni.

4x4-es terepváltó és felező, 36 kilogrammos tömeggel

4×4-es terepváltó és felező, 36 kilogrammos tömeggel

Az összkerék 25 km/órás tempóig menet közben is bekapcsolható, kikapcsolásához a 20 km/órás tempó a maximum. A felezőhöz kapcsolásához viszont muszáj megállni. A fém haspáncél itt is tartozék, a szabad hasmagasság elöl 65, hátul 58 milliméterrel nagyobb a szimpla és 45 milliméterrel az ikerkerekes kivitelnél.

Szavazás

Elbírnál egy terepes Renault kisteherrel? Kéne? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.