Ár-érték arányban verhetetlen az új Fiat Tipo?

Vezettük: Új FIAT Tipo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.03.18. 16.00

Menő külsővel, tágas, kényelmes belsővel és jól csengő névvel tarolhat a FIAT titkos fegyvere, a Tipo.

Ár-érték arányban verhetetlen az új Fiat Tipo?
Röviden – Autó típus
Mi ez? A FIAT új négyajtósa – később lesz belőle kombi és ötajtós változat is – amivel a jól csengő Tipo nevet is felélesztették
Mi tud? Formás négyajtós, hatalmas belsővel, remek ár-érték aránnyal
Mibe kerül? A belépőmodell, 1,4-es benzinmotorral 3,7 millió forintba kerül
Kinek jó? Akik nagyon jó áron akarnak vállalható külsejű szedánba ülni

Az isztambuli Fiat Tipo világpremier – ahol még Fiat Aegeának nevezték – és a nemzetközi menetpróba után már hazai utakon is kipróbálhattuk a FIAT legfrissebb, legígéretesebb modelljét, a Tipót. Olaszországban a legerősebb, 120 lovas dízel változatot tudtuk csak megkóstolni, így idehaza a belépő, 1,4-es 95 LE-s benzinmotoros változatra ugrottunk rá.

Tipo, újratöltve

Az új Tipo persze nem az, mint az ötajtós, 1989-ben Év Autója díjat is nyert elődje volt. Az újkori modell alapfelállásban négyajtós – így is tervezték, nem pedig kényszermegoldásként aggattak némi pluszfeneket egy ötajtós kasztnira -, de lesz belőle pár további karosszériaváltozat is, az ötajtós nyáron érkezik, míg a kombira egész szeptemberig kell még várni. Árképzés tekintetében is a négyajtós az alap, a többiek ennél érezhetően többe fognak kerülni.


Külső

A legtöbb, főleg kényszerből született olcsó szedántól eltérően az autó határozottan jól néz ki. 4532 mm-es hosszával, tekintélyes, 2636 mm-es tengelytávjával, rövid túlnyúlásaival, autószerű arányaival teljesen harmonikus képet mutat, és még elegáns, jópofa részletekre is maradt energiájuk az olaszoknak. Az első-hátsó lámpatestek lettek különösen erősek, illetve a hűtőmaszk 3D-s kis bigyói is remekül néznek ki, és a krómozott kivitelben is rendelhető kilincs is igényes, klassz megoldás. A tetőben lévő két hosszanti dudor nemcsak formai játék, hanem a fejteret is növeli valamivel.

1DM39605

Csomagtartója 520 literes, de ez csak a pótkerék nélküli, defektjavító készlettel szállított verziókra igaz. Igazi pótkerékkel 470 literre apad a kihasználható tér. A csomagtartó óriásinak látszik, de a már megszokott finomságok – dupla fenekű kialakítás, elektromos csatlakozók, stb. – nem fértek bele az árba és a csomagtartó ajtajának zsanérjai is rendesen belelógnak a hasznos térbe. Utastérben található tárolórekeszből 9 található az autóban, összesen 12 liternyi befogadóképességgel.

Belső tér

Beleülve is tágas, korrekt méretűnek érződik az utastér, elöl 190 centiig bőven elég a tér, hátul azonban már csak 185 centiméterig tart a komfort, utána a magasabbaknak már nyomasztó lehet a plafon közelsége. Szerencsére az elöl 1390, hátul 1372 milliméteres belső szélesség mindkét sorban elég teret hagy vállban. Kormánya, váltógombja nagyobb, mint amit normálisnak gondolnánk, de megszokható. Mondjuk a navigációs képernyő, ami a tolatókamera képét is megmutatja, már fájdalmasan aprónak tűnik, nagyjából, mint egy okostelefon kijelzője, akkora az egész.

1DM39539

Műanyagjai átlagosak, pihepuha süppedős plasztikok alig jutottak bele, de vannak olyanok is. Kapcsolói, gombjai mind jó helyre kerültek, a kezelésük is teljesen logikus, érzetre azonban vegyes a kép. A klímavezérlés nagy méretű tekerőgombjai például jól sikerültek, tapintásra, használati élményre is, viszont az ablakemelő gombok már nagyon bizonytalanok, túl lágyan mozognak.

Ülései kényelmesek, a vezetőülést szinte a padlóig le lehet engedni, a kárpitozással sincs nagyobb baj, kiválasztásánál vélhetően a prémium fíling helyett a strapabíróság volt a fontosabb szempont.

Milyen vezetni?

A kipróbált 1,4-es, 95 lóerős benzinmotor a Fire család egyik utolsó képviselője. Katalógus szerint 11,5 mp-es gyorsulást és 185 km/órás csúcssebességet lehet vele elérni, az 1225 kilogrammos autóval. Papíron ehhez 5,7 liter benzinre van szüksége 100 km-en, de ezt ne vegyük készpénznek. 3 emberrel még fájdalommentesen lehet vele autózni, de élvezni valószínűleg nem fogjuk a vezetést. Futóműve határozott, feszes darab, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű sokkal jobb, mint amit ránézésre elvárnánk az autótól.

1DM39566

Konkurensek, költségek

  Listaárak, felszereltségek: Motor Tipo Easy Lounge
  Benzin 1,4 3 375 000 4 105 000 4 405 000
  Benzin 1,6 aut 4 605 000 4 905 000
  Dízel 1,3 MJet 4 505 000 4 905 000
  Dízel 1,6 MJet 5 205 000 5 505 000

 

Adatlap

Modell

Motor 1368 cm3
Teljesítmény 95 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,5 sec
Nyomaték 127 Nm
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7l
Listaár 3,7 millió forint

Az új Fiat Tipo 4-féle motorral és 3-féle felszereltségi szinttel érkezik. A legolcsóbb modell az 1,4-es, 95 lóerős benzines, amihez hatfokozatú kézi váltó jár, a sorban ezt az 1,6-os benzines követi, 110 lóerővel, azonban ehhez a motorhoz egyelőre csak hatfokozatú automatikus váltó rendelhető. Dízelből is kétféle teljesítményszintű található az árlistán, az 1,3-as 95 lovas és az 1,6-os 120 lóerős változat. Előbbi öt-, utóbbi hatfokozatú manuális váltóval.

Felszereltségi szintek közül a Tipo a belépő szint, amely klímát, menetstabilizálót, pontmátrixos kijelzőt, 2 elektromos ablakemelőt, 2 légzsákot tartalmaz. Az autó 15 colos lemezfelnivel és 4 fejtámlával érkezik. A következő szint az Easy, már 6 légzsákkal és 4 elektromos ablakemelővel, bőrkormánnyal, TFT kijelzővel, puha műszerfallal és szövetbetétekkel az ajtókárpitban. A csúcsváltozat a Lounge, ebben eső- és alkonyatérzékelő is megtalálható, a tempomat, ködlámpa, fényre sötétedő visszapillantó tükör és a kartámasz mellett. Ez a változat már 16 colos alufelnivel érkezik, króm kiegészítőkkel.

1DM39568

Ezenkívül különleges felszereltségi szinttel is kapható az új Fiat Tipo, az Opening Edition szint az előzőeken kívül 17 colos alufelnit, tolatóradart, BT-os telefonkihangosítót, tolatókamerát, elektromos deréktámaszt is tartalmaz. Mindezt 1,4-es benzinmotorral, 3 990 000 forintért.

A FIAT Tipo és konkurensei – akciós árak
Renault Fluence 1,6 4 150 000
Peugeot 301 1,2 3 385 000
Ford Focus 1,6 4 050 000
Fiat Tipo 1,4 3 490 000
Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Vállalható forma
  • Nagy csomagtartó
  • Jó ár-érték arány
  • Ügyes futómű
  • Olcsó műanyagok a belsőben
  • Gyengécske 1,4-es motor
  • Hatalmas kormány és váltógomb

Szavazás

Hány pontot adnál az új Fiat Tipo-nak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.