Négyhengeres Porsche? Ez már a világvége?

Kipróbáltuk: Porsche 718 Boxster

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 06.00

Az új Porsche 718 Boxsterben négyhengeres, turbós boxermotor dolgozik. És igen, mocsok jó négy hengerrel is!

Röviden – Porsche 718 Boxster – 2016
Mi ez? A Porsche középmotoros, kétszemélyes roadsterének legújabb, négyhengeres változata
Mit tud? Eszelősen megy, jó a hangja és roppant jóindulatú
Mibe kerül? Mivel még a hivatalos bemutatóján sem vagyunk túl, erről senki nem tud semmit
Kinek jó? Bárkinek, aki meg tud fizetni egy Porschét és imád vezetni

p_bp1

Ugyan a modell hivatalos bemutatója csak pár nap múlva, a Genfi Autószalonon lesz, mi már mindent megtudtunk a legújabb Porschéról, sőt, zárt pályán a prototípusokkal is mehettünk pár kört Marseille környékén, a Michelin tesztpályáján. A helyszínválasztás elég érdekes, hiszen a 718-as különleges igényeihez igazított nagy teljesítményű nyári abroncsok között egyáltalán nincs Michelin márkájú. A helyszín azonban tökéletes, zárt, biztonságos pálya, nagy, hosszú egyenessel, ahol 250 fölé lehet gyorsulni, illetve locsolt, kanyargós szakaszokkal, ahol a gyári pilóták arról győztek meg minket, mennyire jóindulatú is az autó, ha a teljes elektronikus arzenál dolgozik. De előtte túl kellett esni a kötelező workshopokon, ahol minden fontosat elmeséltek az új 718-as Boxsterről.

Férfiasabb, élesebb megjelenést kapott a magújult Boxstr

Férfiasabb, élesebb megjelenést kapott a megújult Boxster. Az oldalsó légbeömlők is nagyobbak lettek, új a kilincs és a tükör is

Az izmos motor és a hátsókerék-hajtás együtt mindig jót jelent


Külső, karosszéria

A ráncfelvarrás során Boxster helyett 718 Boxsterre keresztelt kocsin túl nagy változás nem történt a formával, a klasszikus porschés stílusjegyeket nem is lett volna okos dolog túlzottan átrajzolni. A Boxster első generációja 20 évvel ezelőtt mutatkozott be, azóta volt generációváltás és pár frissítés, de a karakter alapjaiban változatlan maradt. A kétüléses Porsche már ránézésre is mutatja, hogy hol a lényeg: középen. A középmotoros megoldás miatt ott a legmasszívabb az autó, amire az óriási, a korábbinál nagyobb oldalsó légbeömlők is felhívják a figyelmet.

Videón ilyen az új Porsche 718 Boxster:

Emellett a 911-eshez hasonlóan a 718-as is új kilinccsel és külső visszapillantóval szépült, valamint a márkára jellemző négy apró pontból álló, LED-es nappalifény is megtalálható rajta. Szögletesebb, éles vasalásokkal megbolondított karosszériaelemeket, elöl-hátul új lámpákat, optikailag laposabbra és szélesebbre rajzolt testet kapott a modellfrissítés keretében a Boxster. Hátul zseniálisak a négypontos, LED-es féklámpák, amiknek az alsó két darabja tolatólámpaként, fehéren is tud világítani. Sötétben igen látványos ez már így is, amit még az irányjelző vékony narancs csíkja tovább tud fokozni. A kicsiny spoilertől, a hangsúlyos Porsche felirattól, a vízszintes csíkoktól talán hátulról néz ki a legvagányabbul az autó, igaz, valószínűleg a többi autós is innen fogja a legtöbbet látni.

Könnyű, villámgyors és gyönyörű a 718 Boxster


Belső tér

Itt-ott átalakult a belső tér, kapott új kormányt is a Porsche 718 Boxster, de hangulatában nem nagyon változott, itt is megmaradtak a megszokott, jól bevált porschés elemek, mint például a klasszikus, a kormány bal oldalán elhelyezett slusszkulcsfoglalat, vagy a műszerfal tetején, középen trónoló míves stopperóra. A kidolgozás, az anyagminőség támadhatatlan, ennyi pénzért, ezzel a névvel ez nem is nagyon lehet kérdéses. A műszerfal klasszikus kerek, igazi analóg műszerekkel. Valaki megkérdezte, hogy miért nem használnak TFT kijelzőt az analóg órák helyett, erre az volt a válasz, hogy hasonlóan a drága karórákhoz, itt is hozzáadott értéke van a hagyományos, mutatós megoldásnak. Higgyük el. Ülései kényelmesek, jó tartásuk van, habár ezt pár kilométernyi őrült rohanás után nehéz megmondani, de nem hiszem, hogy nagyot tévednék.

1DM30074

Odabent a kormány új, van belőle kétféle méretű is. A minőségérzet elsőrangú

Mivel az autó motorja mélyen elrejtve, középen van, így kétüléses sportkocsi létére egész sok mindent magával vihet, aki a Boxsterrel kel útra, rögtön két csomagtartóba is rámolhat, az első 150, a hátsó 125 liternyi poggyásznak kínál helyet.

Milyen vezetni?

Adatlap

Porsche 718 Boxster S

12
Motor 4 hengeres boxer – 2497 cm3
Teljesítmény 350 LE/6500 1/min
Nyomaték 420 Nm/1900-4500 1/min
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 mp
Csúcssebesség 285 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,1 l/100km
Listaár

Erről egyelőre dunsztunk sincs, a tesztpályára kihozott, az utolsó négyzetcentiig lefóliázott autókat csak a gyári sofőrök vezették, de az arcukról azt lehetett leolvasni, hogy bizony még ötvenedszer körbemenve sem unják, hogy keresztbe autózva utaztassák a megjelenteket. Az biztos, hogy 260-nal tud menni az autó és az is, hogy értő kezekben, teljesen kikapcsolt ESP-vel – többféle állása is van, attól függően, mennyire bízik magában a sofőr – a világ végéig lehet vele keresztben menni. Igaz, ehhez kellett a locsolt aszfalt is, mert szárazon valószínűtlenül stabil az autó. Az első kanyarba 190-nel estünk be, és a belső szerveim teljesen összekavarodtak, de a 718-as mintha sínen ment volna.

A legnagyobb újdonság az autó motorterében található, rengeteg részében új, négyhengeres, turbós boxermotor, amelynek kifejlesztéséhez 4 éve kezdtek neki. Bár elsőre szentségtörésnek hangzik a négyhengeres motor, de nem érdemes rögtön fintorogva elfordulni. Kétféle változat is van belőle, a sima 718 Boxsterben 2 literes 300 lóerős, 380 Nm nyomatékra képes motor dolgozik, míg a Boxster S-ben 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-nyi csúcsnyomatékkal. Nagy különbség nincs a motorok között, csupán a hengerfuratot növelték meg az erősebb, nagyobb motornál. Meg persze a menetdinamikában is különbözőt nyújt a két motor, 4,7, illetve 4,2 másodperces gyorsulással.

Koromfeketére fóliázott prototípusok vártak ránk a Michelin tesztpályáján

És ami legalább ilyen fontos, elképesztő hangja van. Míg csoportokra osztva helyszínről helyszínre járva szívtuk magunkba a tudást a nagyobb fékekről, a felnikről, a spéci abroncsokról, az elöl-hátul különböző nyomtávról, 10 százalékkal közvetlenebb kormányzásról, az aktív felfüggesztéssel 10-20 milliméterrel lejjebb ereszthető hasmagasságról, alacsonyabb motorfordulaton érkező nagyobb nyomatékról, 35 plusz lóerőről, 13 százalékkal takarékosabb üzemről, teljesen új kipufogórendszerről, néha eldübörgött egy autó az épület mellett, úgy üvöltve, hogy a gyomrunkban megremegett a szendvics. Tudjuk, ennek a hangorkánnak nagy része csak színház – a váltó melletti külön kapcsolóval lehet kiabálásra bírni a kipufogót -, de legalább tényleg a kipufogóból jön, nem valami hitvány, hangszóróból jövő motorhang borzolja a háton a szőrt.

p_bp2

Mikor utcára kerül, valószínűleg az új Boxster is ugyanolyan zseniális autó lesz, mint a márka többi modellje. Nekünk ez a rövid tesztút is meghozta hozzá a kedvet, és előre irigyeljük, aki majd haza is visz egy ilyen jószágot.
Mellette – Ellene
  • Klasszikus, dögös forma
  • Középmotoros, hátsókerék-hajtással
  • Jóindulatú vezetés közben
  • Izgalmas hang
  • Mocskosul megy
  • Nem az én nevem van a forgalmijában
SZAVAZÁS:

Szavazás

Gondolom, hogy kéne! Vagy leminősíted látatlanban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.