Négyhengeres Porsche? Ez már a világvége?

Kipróbáltuk: Porsche 718 Boxster

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 06.02

Az új Porsche 718 Boxsterben négyhengeres, turbós boxermotor dolgozik. És igen, mocsok jó négy hengerrel is!

Röviden – Porsche 718 Boxster – 2016
Mi ez? A Porsche középmotoros, kétszemélyes roadsterének legújabb, négyhengeres változata
Mit tud? Eszelősen megy, jó a hangja és roppant jóindulatú
Mibe kerül? Mivel még a hivatalos bemutatóján sem vagyunk túl, erről senki nem tud semmit
Kinek jó? Bárkinek, aki meg tud fizetni egy Porschét és imád vezetni

p_bp1

Ugyan a modell hivatalos bemutatója csak pár nap múlva, a Genfi Autószalonon lesz, mi már mindent megtudtunk a legújabb Porschéról, sőt, zárt pályán a prototípusokkal is mehettünk pár kört Marseille környékén, a Michelin tesztpályáján. A helyszínválasztás elég érdekes, hiszen a 718-as különleges igényeihez igazított nagy teljesítményű nyári abroncsok között egyáltalán nincs Michelin márkájú. A helyszín azonban tökéletes, zárt, biztonságos pálya, nagy, hosszú egyenessel, ahol 250 fölé lehet gyorsulni, illetve locsolt, kanyargós szakaszokkal, ahol a gyári pilóták arról győztek meg minket, mennyire jóindulatú is az autó, ha a teljes elektronikus arzenál dolgozik. De előtte túl kellett esni a kötelező workshopokon, ahol minden fontosat elmeséltek az új 718-as Boxsterről.

Férfiasabb, élesebb megjelenést kapott a magújult Boxstr

Férfiasabb, élesebb megjelenést kapott a megújult Boxster. Az oldalsó légbeömlők is nagyobbak lettek, új a kilincs és a tükör is

Az izmos motor és a hátsókerék-hajtás együtt mindig jót jelent


Külső, karosszéria

A ráncfelvarrás során Boxster helyett 718 Boxsterre keresztelt kocsin túl nagy változás nem történt a formával, a klasszikus porschés stílusjegyeket nem is lett volna okos dolog túlzottan átrajzolni. A Boxster első generációja 20 évvel ezelőtt mutatkozott be, azóta volt generációváltás és pár frissítés, de a karakter alapjaiban változatlan maradt. A kétüléses Porsche már ránézésre is mutatja, hogy hol a lényeg: középen. A középmotoros megoldás miatt ott a legmasszívabb az autó, amire az óriási, a korábbinál nagyobb oldalsó légbeömlők is felhívják a figyelmet.

Videón ilyen az új Porsche 718 Boxster:

Emellett a 911-eshez hasonlóan a 718-as is új kilinccsel és külső visszapillantóval szépült, valamint a márkára jellemző négy apró pontból álló, LED-es nappalifény is megtalálható rajta. Szögletesebb, éles vasalásokkal megbolondított karosszériaelemeket, elöl-hátul új lámpákat, optikailag laposabbra és szélesebbre rajzolt testet kapott a modellfrissítés keretében a Boxster. Hátul zseniálisak a négypontos, LED-es féklámpák, amiknek az alsó két darabja tolatólámpaként, fehéren is tud világítani. Sötétben igen látványos ez már így is, amit még az irányjelző vékony narancs csíkja tovább tud fokozni. A kicsiny spoilertől, a hangsúlyos Porsche felirattól, a vízszintes csíkoktól talán hátulról néz ki a legvagányabbul az autó, igaz, valószínűleg a többi autós is innen fogja a legtöbbet látni.

Könnyű, villámgyors és gyönyörű a 718 Boxster


Belső tér

Itt-ott átalakult a belső tér, kapott új kormányt is a Porsche 718 Boxster, de hangulatában nem nagyon változott, itt is megmaradtak a megszokott, jól bevált porschés elemek, mint például a klasszikus, a kormány bal oldalán elhelyezett slusszkulcsfoglalat, vagy a műszerfal tetején, középen trónoló míves stopperóra. A kidolgozás, az anyagminőség támadhatatlan, ennyi pénzért, ezzel a névvel ez nem is nagyon lehet kérdéses. A műszerfal klasszikus kerek, igazi analóg műszerekkel. Valaki megkérdezte, hogy miért nem használnak TFT kijelzőt az analóg órák helyett, erre az volt a válasz, hogy hasonlóan a drága karórákhoz, itt is hozzáadott értéke van a hagyományos, mutatós megoldásnak. Higgyük el. Ülései kényelmesek, jó tartásuk van, habár ezt pár kilométernyi őrült rohanás után nehéz megmondani, de nem hiszem, hogy nagyot tévednék.

1DM30074

Odabent a kormány új, van belőle kétféle méretű is. A minőségérzet elsőrangú

Mivel az autó motorja mélyen elrejtve, középen van, így kétüléses sportkocsi létére egész sok mindent magával vihet, aki a Boxsterrel kel útra, rögtön két csomagtartóba is rámolhat, az első 150, a hátsó 125 liternyi poggyásznak kínál helyet.

Milyen vezetni?

Adatlap

Porsche 718 Boxster S

12
Motor 4 hengeres boxer – 2497 cm3
Teljesítmény 350 LE/6500 1/min
Nyomaték 420 Nm/1900-4500 1/min
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 mp
Csúcssebesség 285 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,1 l/100km
Listaár

Erről egyelőre dunsztunk sincs, a tesztpályára kihozott, az utolsó négyzetcentiig lefóliázott autókat csak a gyári sofőrök vezették, de az arcukról azt lehetett leolvasni, hogy bizony még ötvenedszer körbemenve sem unják, hogy keresztbe autózva utaztassák a megjelenteket. Az biztos, hogy 260-nal tud menni az autó és az is, hogy értő kezekben, teljesen kikapcsolt ESP-vel – többféle állása is van, attól függően, mennyire bízik magában a sofőr – a világ végéig lehet vele keresztben menni. Igaz, ehhez kellett a locsolt aszfalt is, mert szárazon valószínűtlenül stabil az autó. Az első kanyarba 190-nel estünk be, és a belső szerveim teljesen összekavarodtak, de a 718-as mintha sínen ment volna.

A legnagyobb újdonság az autó motorterében található, rengeteg részében új, négyhengeres, turbós boxermotor, amelynek kifejlesztéséhez 4 éve kezdtek neki. Bár elsőre szentségtörésnek hangzik a négyhengeres motor, de nem érdemes rögtön fintorogva elfordulni. Kétféle változat is van belőle, a sima 718 Boxsterben 2 literes 300 lóerős, 380 Nm nyomatékra képes motor dolgozik, míg a Boxster S-ben 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-nyi csúcsnyomatékkal. Nagy különbség nincs a motorok között, csupán a hengerfuratot növelték meg az erősebb, nagyobb motornál. Meg persze a menetdinamikában is különbözőt nyújt a két motor, 4,7, illetve 4,2 másodperces gyorsulással.

Koromfeketére fóliázott prototípusok vártak ránk a Michelin tesztpályáján

És ami legalább ilyen fontos, elképesztő hangja van. Míg csoportokra osztva helyszínről helyszínre járva szívtuk magunkba a tudást a nagyobb fékekről, a felnikről, a spéci abroncsokról, az elöl-hátul különböző nyomtávról, 10 százalékkal közvetlenebb kormányzásról, az aktív felfüggesztéssel 10-20 milliméterrel lejjebb ereszthető hasmagasságról, alacsonyabb motorfordulaton érkező nagyobb nyomatékról, 35 plusz lóerőről, 13 százalékkal takarékosabb üzemről, teljesen új kipufogórendszerről, néha eldübörgött egy autó az épület mellett, úgy üvöltve, hogy a gyomrunkban megremegett a szendvics. Tudjuk, ennek a hangorkánnak nagy része csak színház – a váltó melletti külön kapcsolóval lehet kiabálásra bírni a kipufogót -, de legalább tényleg a kipufogóból jön, nem valami hitvány, hangszóróból jövő motorhang borzolja a háton a szőrt.

p_bp2

Mikor utcára kerül, valószínűleg az új Boxster is ugyanolyan zseniális autó lesz, mint a márka többi modellje. Nekünk ez a rövid tesztút is meghozta hozzá a kedvet, és előre irigyeljük, aki majd haza is visz egy ilyen jószágot.
Mellette – Ellene
  • Klasszikus, dögös forma
  • Középmotoros, hátsókerék-hajtással
  • Jóindulatú vezetés közben
  • Izgalmas hang
  • Mocskosul megy
  • Nem az én nevem van a forgalmijában
SZAVAZÁS:

Szavazás

Gondolom, hogy kéne! Vagy leminősíted látatlanban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Rosberg McLarenben!

Csak semmi pánik, a Mercedes csupán promóvideót forgat a Német Nagydíj népszerűsítésére.

F1: Időutazásra készül Lauda Ausztriában

A hétvégi Osztrák Nagydíj szervezői igazi ínyencséggel készülnek: közel 40 éves sportkocsik volánjánál küldik pályára Niki Laudát és kortársait.

Isten Veled, te jóságos pofonosztó!

Bud Spencer szerint azért olyan népszerűek filmjei idehaza, mert a magyar emberek erősek és nagylelkűek, akárcsak ő a filmjeiben. Örökké emlékezni fogunk Rád!

F1: Így választottak gumit a csapatok Silverstone-ra

Ahogy a hétvégi Osztrák, úgy a jövő heti Brit Nagydíjra is riválisainál puhább abroncsokat választott a Ferrari.

Le Mans bajnoka hegymenetben is győzni tudott

Egy hét leforgása alatt két teljesen eltérő, de egyaránt ikonikus versenyt nyert meg Romain Dumas. Egyetlen ember gyorsabb csak nála a világon.

Változott, hogyan juthatnak a pilóták az F1-be

A Nemzetközi Automobil Szövetség frissítette az F1-es szuperlicenchez vezető ponttáblázatot.

Érdekes Toyotát láttunk: itt C-HR

Nincs gyűlölségesebb dolog az autós újságírásban, mint az úgynevezett statikus bemutató. Igazán érdekes autónak kell lennie annak, amiért megéri elrepülni a világ egy másik szegletébe, majd egy-két órányi ajtócsapkodás után menetpróba nélkül hazajönni.

F1: A Force India folytatná a dobogós szériát

A Force India tulajdonosa azt mondja, annak ellenére is további dobogós helyezéseket vár a csapattól, hogy elsősorban már a 2017-es felkészüléssel foglalkoznak.

Megnyúzták a BMW-t, cipő lett a bőréből

A BMW észak-amerikai dizájnstúdiója ismét olyasvalamit tervezett, ami nem autó. Hanem cipő

F1: Így trükközik a gumikkal a Mercedes?

A német Auto, Motor und Sport tudni véli, hogyan ügyeskedik a Mercedes a kötelező guminyomás kikerülésével.

Hosszú lezárás lesz az M3-ason

Nagy felületen javítják az M3-as autópálya burkolatát Polgár térségében – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Olcsóbb is lesz a parkolás Ferihegyen, meg nem is

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Budapest Airport vállalásait a repülőtérre történő behajtás és a helyszíni parkolás díjainak csökkentésére, valamint a Bónuszkártya kedvezményeinek módosítására.