A legfeltűnőbb Mercedes 25 millión innen

Teszt: Mercedes C 250 Coupé

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 04.02

Lóerő/forint arányban nem épp a legjobb választás, de a luxus együtthatóval felszorozva már kiváltképp érdekes ajánlat a guruló élvezeti cikkek piacán az új Mercedes C Coupé.

Röviden – Mercedes C 250 Coupé (2016)
Mi ez? A C-osztály családbővítésének legutóbbi, legfeltűnőbb tagja, kétajtós klasszikus hangulatú kupé
Mit tud? Feltűnőbb mint bármi 30 millión innen, a C-osztály technikája sportos köntösben
Mennyibe kerül? Elvileg 10 millió körül már hazavihető, de ilyen C Coupét senki sem vesz, a tesztautó vételára 22,1 millió
Kinek jó? Aki az alapból is borsos áránál drágábban tűnő luxuskupéval dobná fel a szürke hétköznapokat

Lassan lecseng az új Mercedes C-osztály debütálása okozta felhajtás, piacra kerül az összes motorvariáns, már az utcakép részévé váltak a különböző karosszériával készülő darabok. Ilyenkor kell még egy figyelemfelkeltő, erőteljes, látványos trükk, amivel újra reflektorfénybe kerül a márka.

Erre a legjobb eszköz a tekinteteket mágnesként vonzó kétajtós kupé, a C-osztály család legsportosabb tagja, amire lehetetlen közlekedési eszközként tekinteni. Mert inkább guruló szobor, harsány pávatoll, valamint nyakatekert módon nyugtató és endorfinforrás egyszerre.

Feltűnő külső

Kezdjük a szobor faktorral. Ez a C-osztály technikai megoldásokon, furfangos légrugózáson, szofisztikált multimédia-rendszeren túlmutató, zsigerekre ható csábító ereje. Kortól, nemtől, az autórajongás mértékétől függetlenül minden ember tekintete ráragad, és minden agyban felvillan a tábla: „ez a valami rohadt drága, luxuskocsi, leginkább Mercedes”

 

De tulajdonképpen ezt várjuk el a csillagos márka kupéjától. A hatást fokozza, hogy a kupé immár jobban elszakad a család többi tagjától, 15 milliméterrel alacsonyabb a hasmagassága, arányait tekintve pedig inkább az S Coupé hangulatát hozza. Elődjével összehasonlítva a C-osztály Coupé 9,5 centiméterrel lett hosszabb, a tengelytáv 8 cm-rel nagyobb, a szélesség pedig 4 centivel nőtt. Orra is nyúlt, az első tengely és a tűzfal közötti hossz 6 centiméterrel lett nagyobb, így tisztes méretű motorfedelet fordítunk irányba induláskor.

A látványos keret nélküli ajtókkal, és szemet melengetően teltre csiszolt, érett gyümölcsként dagadó farral kitűnik a forgalomból, de akinek ez sem elég AMG Line optikai csomaggal srófolhatja még tovább a hatást.

k02

 

Ez pedig még további csillogást jelent, térhatású gyémántpettyes hűtőráccsal, széles kerékjáratban ülő 19 colos kerekekkel, és sok-sok emlékeztető AMG felirattal, hogy a szerencsés tulaj tudja, mire adott ki 599 000 forintot.

Ebben a kategóriában, bárki bármit mond a fényezés sem utolsó szempont. Elég csak a selyemfényű, mattba hajló Frozen árnyalatokra gondolni a BMW-nél. A Mercedesnél is elérhető hasonló opció, a selenit-szürke 792 000 Forintért, de szerencsére a tesztautót inkább a lehető legharsányabb, ide lőjetek szintű Jácint piros designo metálban rendelték, ami 476 ezerért a körömlakkok kápráztató csillogását hozza. Tehát az összhatás tökéletes. A soha véget nem érő esők hete alatt a szemérmetlen luxust sugárzó, vizuális kényeztetés már beszállás előtt elűzte a borús gondolatokat.

Drága terápia, de hatásos.

Luxus-belső

Adatlap

Mercedes C Coupé

Motor  S4 turbó benzinmotor
Teljesítmény  211 LE/5500 1/min
Nyomaték 350 Nm 1200-4000 1/min
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,7 s
Végsebesség 250 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l/100 km
Listaár: 10 052 000 Ft

Belül a C-osztályból ismerős elrendezés fogad, veretes, a legapróbb részletekig kimunkált, barokkos környezet, ami tulajdonképpen ezerféle lehet a vevő igényeinek, és pénztárcájának megfelelően. A felhasznált anyagok, és az összeszerelés minőségére is kiváltképp odafigyeltek a Mercedes fejlesztői, az új S-osztályra jellemző burjánzó luxust sikerült ügyesen átmenteni ebbe a méretosztályba is.

A Burmester-hifi hangszórói kétségkívül a mai autóipar egyik legemlékezetesebb kialakítását kapták. Ha az ezernyi, különböző méretű furattal tarkított fémborítás egy művészeti árverés egyik tétele lenne, garantáltan akadna olyan műértő, aki horribilis összeget fizetne, hogy a saját vitrinjében élvezhesse a látványt.

A Mercedes vásárlóknak szerencsére fix áron, 309 000 Forintért jár a látvány, és a hangzás is, aminél akad jobb, de mindenképp az élmezőnybe tartozik. Nekem túl éles, metsző a hangkép, és az hogy egy profi rendszerhez csak három sávos hangszínszabályzó tartozik, az lelombozó tény a kütyümániás audiofilek számára.

Nem túlzás állítani, a „highlife” életmód guruló szentélye a gazdagon felextrázott Mercedes belső, a szellőzőrostélyok mintha olajban úszva mozognának, a fedélzeti rendszer irányítópultja hűvös fém, körülötte terebélyes teret elfoglaló fekete kőris dekoráció.

Pont annyi gomb van a középkonzolon, amennyi kell, és azok is jó helyen. A fontos funkciók, navigáció, klímarendszer külön kapcsolókkal gyorsan elérhető, a 8,4 colos méretben terpeszkedő, táblagépeket idéző kijelzőn pedig minden mást megtalálunk, amire csak szükség lehet.

Érintőképernyő még most sincs, a Mercedes nem akar maszatos, ujjlenyomatokkal teli képernyőt, helyette a két ülés között elhelyezett, végletekig „megdizájnolt” tárcsás, csuklótámaszos konzol szolgál a menüvezérlésre.

b06

A belső tér, a műszerfal kialakítása teljesen megegyezik a C-osztálynál megszokottal.

Vezérelni pedig van mit, az opciós COMAND Online rendszerrel hangvezérlés, digitális tévéadások, Wifi Hotspot, fejlett navigáció valós idejű közlekedési infókkal, szinte minden akad, a 960×560 pixeles felbontás pedig éles, tiszta képet ad. Ezért is kiváló a 360 fokos képet adó kamerarendszer, ami a korom sötét éjszakában, gyatra közvilágítás mellett is nagy segítséget ad a magabiztos parkoláshoz.

Okos apróság még az első biztonsági övet előrenyújtó kar. Nem tudom hány évig lesz képes a mutatványra, de elég látványos trükk, hogy az anyósülésre beszálló utas kényeztetve érezhesse magát. Kupékhoz méltóan alacsony az üléspozíció, hátul pedig a szokásos szükségmegoldás vár két plusz főt, 185 centivel tényleg kényelmetlen, de főképp a fejtér csapott, a lábaknak jut megfelelő hely, az ülőlap kellően magas, úgyhogy alacsonyabbak bátran bekászálódhatnak a második üléssorba.

b03

Csomagtere kellően tágas a hosszabb túrákhoz is, a szűk nyíláson keresztül 400 liternyi tér közelíthető meg, és bár az apró fedél mozgatása nem igényel komoly energia befektetést, ezt is elektromosan végzi a Mercedes.

Milyen vezetni?

Amennyire harsány a külső, és mutatós a belső, annyira visszafogott stílusú a soros négyhengeres benzinmotor. Dráma nélkül, szinte némán kel életre, és menet közben sem húz elő semmilyen trükköt a tarsolyból. Már az a kategória, ami akár elektromos is lehetne, a pincétől a padlásig húz, 400 Nm maximálus  nyomatéka 1200-4000-es fordulatszám-tartományban elérhető, és amikor a nyomatékgörbe bukik, szépen tör fel a teljesítmény, a 211 lóerőért 5500-ig kell pörgetni a motort.

Mindig és mindenhol a kellő optimum, lendületes, de nem félelmetes ahogy a legkisebb Mercedes kupé lódul. A 6,8 másodperces százas sprint, és a 250 km/órás limitált végsebesség olyan számok, amit sok sportos kompakt felülmúl, csakhogy itt minden észrevétlenül történik. Recsegő kipufogó, csikorgó abroncs, mindenféle mechanikai zaj kizárva, csak némi motorbőgés, és a műszerfal, valamint a Head Up Display tűéles, színes képén szereplő, emelkedő számok mutatják a belépést az illegális sebességtartományokba.

Ahogy az lenni szokott a Mercedes most sem pártolja a huligánkodást, legalábbis ennél a teljesítményszintnél nem. Nincs külön gomb a kipörgésgátló semlegesítésére, és még a legmegengedőbb üzemmódban sem történik több egy fél nyikkanásnál. Ezzel pedig tulajdonképpen nincs baj, fő a biztonság! (de azért itt van egy videó, hogy működik ez a kikapcsolás téma a C-osztály esetén)

Magabiztosságát a légrugós felfüggesztés is fokozza, az elől négy, hátul ötlengőkaros rendszer kátyúkat semlegesítő komfortját csak a merev oldalfalú defekttűrő abroncsok csorbították.  Ehhez az Airmatic rendszerhez  öt különböző üzemmódot választhatunk: „ECO”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” és „Individual” utóbbi  állásban teljesen egyedi beállítások menthetünk el, kedvünkre keverve, mondjuk a puha futóművet feszes kormányzással.

A Sport+ kellő kedvet csinál egy hegyi kitérőhöz az autópályáról, a fékek iszonyat jók, brutálisat harapnak ha kell, de a kellő erő még téli bakanccsal is jól érezhető, az alul csapott, vaskos AMG bőrkormány közvetlen, szinte alig kell átfogni, a kapcsolás pedig mehet az oszlopra szerelt fülekről, a jól bevált hétsebességes automata váltóval. Könnyűnek tűnik, és tulajdonképpen az is, az elődhöz viszonyítva mindenképp, de agilitása más mint a konkurens BMW kupék esetén. Nem annyira éles, nem annyira agresszív, igaz lehet, hogy ez csak a szigorú menetstabilizáló rendszer hatása.

k011

Akár villanymotor is lehetne. Csendes, kulturált, széles fordulatszám-tartományban húz a turbós négyhengeres motor

Comfort állásban mutatja meg igazi arcát, ilyenkor a mindenki által bámult guruló szobor gyomrában ülve nincs más dolgunk, csak puhán szétfolyni a Mercedes Feng Shui birodalomban. Autópályán szinte minden terhet levesz a vállunkról a C Coupé. A Distraction Plus csomagban minden benne van, amivel kivonhatjuk magunkat a vezetés feladatköréből, adaptív tempomat, aktív, szaggatott vonalat is ismerő sávtartó rendszer, állandóan mindent figyelő szenzorok hada, az összes fontos információt szélvédőre vetítő HUD. Ezeket aktiválva a kényelmes rugózás, puhán dolgozó váltó, és a kitűnő zajszigetelés miatt el is aludnánk, ha nem figyelmeztetne erre is külön a Mercedes.

b01

A kormány mögött kuszán állnak a kapcsolók, indexelés helyett néha a tempomatot sikerül billenteni, vagy épp kormánymagasságot állítani.

Összegzés

A különc Mercedes megoldás, a kormány mögé, bal oldalra zsúfolt három billenőkapcsoló is okoz néha fennakadást,  de 22 millió forintért (ennyi a tesztautó ára, adókkal, áfával mindennel együtt) az ember elvár szerethető, különc hóbortokat.

A Mercedes C Coupé konkurenseinek alapára

BMW 420i Coupé (184 LE) 10 939 000 Ft
Audi A5 Coupé 1.8 TFSI (177 LE) 10 743 000 Ft

Lóerő/forint arányban nem épp a legjobb választás, de a dőzsölési együtthatóval felszorozva már másképp fest a dolog. A domborított ívek, és a bátran szórt csillámpor hívei számára a Mercedes C Coupé ideális választás, a nagyközönség felé mutat annyit, mint a szupersport kategóriába tartozó AMG GT, a többi meg, számít egyáltalán?

Mellette – Ellene
  • Feltűnő külső
  • Minőségi belső
  • Egyedi légrugózás
  • Használható csomagtér
  • Magas ár
  • Karakteres motorhang hiánya

Szavazás

Hány pontot érdemel a csillagos kupé? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Halálos baleset Páty és Zsámbék között

Szerda délután két személyautó ütközött össze Páty és Zsámbék között a 1102-es számú úton.

F1: Két finn meg egy finncsi

Forma-1-es sitcom Räikkönenékkel.

F1: Monacóban röpködnek az új motorok

A gyári csapatnál és a Red Bullnál is eldöntötték, ki kapja meg a Renault frissített erőforrását, emellett Fernando Alonso fejlesztés nélküli, mégis erősebb motort kap a Hondától.

F1: Fizetett a Sauber, de nagy a baj

Hosszú késedelem után a Sauber rendezte az elmaradt béreket, de továbbra is komoly gondokkal küzd az istálló.

Ősszel jön a morcosított Honda Jazz

A Jazznél nagyobb, a HR-V-nél  kisebb lesz az a Honda WR-V crossover, amely műszaki és vizuális alapjait az előbbitől örökölte.

Schumacher reagál?

Michael Schumacher pályafutását egy kitüntetéssel ismerik el a héten. Luca di Montezemolo biztatót mondott a hétszeres bajnokról.

Uber-fuvarokkal törlesztheted új Toyotádat

Stratégiai együttműködést kezdeményez a Toyota Motor az Uberrel, hogy feltérképezzék a telekocsizásban rejlő távlati lehetőségeket.

F1: Hamilton tudja, meddig mehet el

A Mercedes csapatfőnöke szerint Lewis Hamilton magánélete nincs hatással a versenyzői teljesítményére, a versenyzőik pedig tanultak a barcelonai ütközésből.

F1: Verstappen olyan, mint Schumacher

A Michael Schumacherrel Forma-1-es pályafutása kezdetekor dolgozó mérnök szerint a legújabb sztár, Max Verstappen sokban hasonlít a hétszeres bajnokra.

Beszakadt az út, egyszerre húsz autót nyelt el

Beszakadt szerdán Firenze központjában egy utca az Arno folyó partján, az így keletkezett kétszáz méter hosszú és hét méter széles lyuk nagyjából húsz autót nyelt el.

Top 10: Ritka és őrült platós átalakítások

A platós teherautók egyes országokban egyet jelentenek a közlekedéssel. A hasznos raktér rengeteg esetben jól jön, de mára olyan helyet foglal el az autós kultúrában, hogy sokan inkább divatként, mint szolgáltatásként tekintenek rá. Ezek az autók is ezen a gondolatszálon elindulva születtek.

Ismét drágul a benzin

Pénteken csak a benzin árát emeli a Mol, gázolajat változatlan áron lehet tankolni.