A legerősebb Corsa

Teszt: Opel Corsa OPC 2016

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.18. 17.12

Milyen egy Opel Corsa több mint kétszáz lóerővel? Persze, hogy izgalmas. Vajon a hétköznapokon is lehet használni?

Röviden – Autó típus
Mi ez? Pici, de mérges változata az Opel kisautójából
Mit tud? Száguldani. Gyors, pörgős élvezetes vele az élet
Mennyibe kerül? 5 753 000 forinttól indul az árlista
Kinek jó? Sietős városlakóknak

corsa-BP

Külső

A Corsa OPC hajszállal nyúlt a négyméteres hossznál nagyobbra, és néhány apró kiegészítő jelzi a gyanútlan szemlélőnek, hogy ez bizony a legerősebb Opel Corsa. A sportosabb hangulat kedvéért 1 centivel alacsonyabb lett, módosítottak a lökhárító formáján, kapott semmire nem jó ál-légbeömlőt a motorháztető elejére, tetőspoilert, és zsebkendőnyi diffúzort a fenekére a dupla kipufogó mellé. Oldalról a hatalmas felnik, és a sportos keréktárcsák nyílásai között látható OPC, illetve Brembo felirat adja meg a sportos OPC-hangulatot.

1DM39773

Belső

Utastere elsőre nem tűnik túl izgalmasnak, és másodikra is legfeljebb a márkás, Recaro sportülések visznek némi sportos hangulatot a hatalmas plasztikfelületekkel borított utastérbe. Kényelmesek, jó oldaltartásúak, klassz bennük ülni. Egy hülyeség van benne, illetve kettő: a fejtámla magassága fix, így ugyanaz a beállítás jut a 160 centis és kétméteres sofőrnek is. A másik az, hogy a fejtámla pont középen csúcsosodik ki, így ha nekitámasztjuk a fejünket, jobbra, vagy balra gördül róla a koponya. Vicces.

Háromajtós autó létére a Corsa váratlanul élhető teret kínál a hátsó utasoknak is. Bejutni ugyan elég nehéz, a sportülések nem hagynak túl nagy rést a hátramászáshoz, és az ülésmozgató mechanika sem túl kifinomult. De a lényeg, hogy aki már bemászott hátra, annak jut elég hely térd- és fejtájékon egyaránt. A sportülések tömbje miatt kicsit bunkerjellegű a hátsó rész, de tágas, komfortos hely.

Elöl a kezelőszervek nagy többsége a sima Corsából lehet ismerős, a sportos hangulatról főleg az alul lapított fűthető kormánykerék és a sok-sok OPC felirat gondoskodik, még a klasszikus két kerek műszeres műszerfal fordulatszámmérőjének skálájára is jutott. Ergonómiailag rendben van a belső, bár mondjuk a kijelzőt térdmagasság helyett praktikusabb lett volna feljebb, jobban látható helyre építeni. A klímavezérlés viszont egész csinos.

(Nyilván éles szemű olvasóként mindenki kiszúrta, hogy a belső képek nem erről az autóról készültek. Az ok egyszerű, a képeket tartalmazó SD kártya bekrepált és több képmentő program foga is beletört, nem tudtak megmenteni semmit. A külső képek nagy része megvan, de a belsők odavesztek, így a nemzetközi bemutatón készített képekből pótoltam ki a galériát. )

corsa_belso_1

Milyen vezetni?

Adatlap

Modell

Motor S4 – benzinmotor
Teljesítmény 154 kW / 210 LE
Nyomaték 245 Nm
Gyorsulás ( 0-100 km/h) 8,5 mp
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,5 l
Listaár: 5 753 000 forint

Vajon milyen lehet egy 210 lóerős, kicsike, mérges izében ülni? Hát persze, hogy szórakoztató. Ugyan az amúgy izmos, már valószínűtlenül alacsony fordulatszámtól ütőképes 1,6 literes turbós motor hangja nem hoz lázba, de ezen kívül mindent jól csinál. A 207 lóerő, illetve a 245 – túltöltés mellett 280 – Nm-nyi nyomaték mindenre elég és a tekintélyes nyomaték hamar megérkezik, nem kell sokat várni rá.

A sportos, csapott aljú kormány jó fogású, működése közvetlen, a kormányzáshoz szükséges erő is passzol az autó hangulatához, stílusához. Sportos járgányhoz méltóan a menetstabilizáló kikapcsolható, van egy megengedőbb és egy teljesen kikapcsolt állása is az ESP kapcsolójának, attól függően, mennyire érzi magát ügyesnek, bátornak, gazdagnak a vezető. Hóban, parkolóban remekül lehet vele pörögni, az biztos.

   

Ár, konkurensek

A Corsa OPC ára 5,7 millió forinttól indul, ehhez lehet még pár extrát hozzárendelni. Mondjuk a Performance Package-et, ami azoknak szól, akik szeretnék még sportosabbá tenni autójukat. A csomag 33 centis féktárcsákkal felszerelt Brembo fékrendszer, 18 colos alufelniket és igazi, mechanikus differenciálzárat is tartalmaz, ami roppant szórakoztató működésével hamar meghálálja a rá elköltött forintokat. A csomag ezen felül durvábbra hangolt futóművet és spéci Michelin abroncsokat is tartalmaz.

Az Opel Corsa OPC 5, 7 milliós ára félmillió forinttal is kevesebb, mint az előző generációs Corsa OPC ára volt. Ez az ár a konkurensek mellett is jónak tűnik, hasonló teljesítményű sportos kiskocsit szinte csak jóval drágábban kapni. Jellemzően városi, és nem kifejezetten takarékos használat mellett a Corsa OPC simán benyelte a 10 liter benzint 100 kilométeren. A gyári városi fogyasztás teljesen korrekt, 9,9 literes – pont a lélektani 10 liter alatti – értéket ígér, ez szinte pont ugyanannyi, mint amit mértünk. Ritka az ilyen.

Aki még sportosabb méregzsákot szeretne, az a “teljesítmény csomaggal” bolondíthatja meg az autót, 699 ezer forintért, amiben az elektronikus, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű a leghasznosabb tétel.

Opel Corsa OPC konkurensei, árai:

Modell: Ár:
Ford Fiesta ST 1.6 GTDi (182LE) M6 S6  6 290 000
Renault Clio RS 1,6 TURBO  6 990 000

1DM39764

 

Mellette – Ellene
  • Izmos, nyomatékos motor
  • Menő forma
  • Recaro sportülések
  • Nem túl lelkesítő hang
  • Olcsó hatású belső

Szavazás

Szerinted mennyire kívánatos a Corsa OPC? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.