A legerősebb Corsa

Teszt: Opel Corsa OPC 2016

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.18. 17.12

Milyen egy Opel Corsa több mint kétszáz lóerővel? Persze, hogy izgalmas. Vajon a hétköznapokon is lehet használni?

Röviden – Autó típus
Mi ez? Pici, de mérges változata az Opel kisautójából
Mit tud? Száguldani. Gyors, pörgős élvezetes vele az élet
Mennyibe kerül? 5 753 000 forinttól indul az árlista
Kinek jó? Sietős városlakóknak

corsa-BP

Külső

A Corsa OPC hajszállal nyúlt a négyméteres hossznál nagyobbra, és néhány apró kiegészítő jelzi a gyanútlan szemlélőnek, hogy ez bizony a legerősebb Opel Corsa. A sportosabb hangulat kedvéért 1 centivel alacsonyabb lett, módosítottak a lökhárító formáján, kapott semmire nem jó ál-légbeömlőt a motorháztető elejére, tetőspoilert, és zsebkendőnyi diffúzort a fenekére a dupla kipufogó mellé. Oldalról a hatalmas felnik, és a sportos keréktárcsák nyílásai között látható OPC, illetve Brembo felirat adja meg a sportos OPC-hangulatot.

1DM39773

Belső

Utastere elsőre nem tűnik túl izgalmasnak, és másodikra is legfeljebb a márkás, Recaro sportülések visznek némi sportos hangulatot a hatalmas plasztikfelületekkel borított utastérbe. Kényelmesek, jó oldaltartásúak, klassz bennük ülni. Egy hülyeség van benne, illetve kettő: a fejtámla magassága fix, így ugyanaz a beállítás jut a 160 centis és kétméteres sofőrnek is. A másik az, hogy a fejtámla pont középen csúcsosodik ki, így ha nekitámasztjuk a fejünket, jobbra, vagy balra gördül róla a koponya. Vicces.

Háromajtós autó létére a Corsa váratlanul élhető teret kínál a hátsó utasoknak is. Bejutni ugyan elég nehéz, a sportülések nem hagynak túl nagy rést a hátramászáshoz, és az ülésmozgató mechanika sem túl kifinomult. De a lényeg, hogy aki már bemászott hátra, annak jut elég hely térd- és fejtájékon egyaránt. A sportülések tömbje miatt kicsit bunkerjellegű a hátsó rész, de tágas, komfortos hely.

Elöl a kezelőszervek nagy többsége a sima Corsából lehet ismerős, a sportos hangulatról főleg az alul lapított fűthető kormánykerék és a sok-sok OPC felirat gondoskodik, még a klasszikus két kerek műszeres műszerfal fordulatszámmérőjének skálájára is jutott. Ergonómiailag rendben van a belső, bár mondjuk a kijelzőt térdmagasság helyett praktikusabb lett volna feljebb, jobban látható helyre építeni. A klímavezérlés viszont egész csinos.

(Nyilván éles szemű olvasóként mindenki kiszúrta, hogy a belső képek nem erről az autóról készültek. Az ok egyszerű, a képeket tartalmazó SD kártya bekrepált és több képmentő program foga is beletört, nem tudtak megmenteni semmit. A külső képek nagy része megvan, de a belsők odavesztek, így a nemzetközi bemutatón készített képekből pótoltam ki a galériát. )

corsa_belso_1

Milyen vezetni?

Adatlap

Modell

Motor S4 – benzinmotor
Teljesítmény 154 kW / 210 LE
Nyomaték 245 Nm
Gyorsulás ( 0-100 km/h) 8,5 mp
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,5 l
Listaár: 5 753 000 forint

Vajon milyen lehet egy 210 lóerős, kicsike, mérges izében ülni? Hát persze, hogy szórakoztató. Ugyan az amúgy izmos, már valószínűtlenül alacsony fordulatszámtól ütőképes 1,6 literes turbós motor hangja nem hoz lázba, de ezen kívül mindent jól csinál. A 207 lóerő, illetve a 245 – túltöltés mellett 280 – Nm-nyi nyomaték mindenre elég és a tekintélyes nyomaték hamar megérkezik, nem kell sokat várni rá.

A sportos, csapott aljú kormány jó fogású, működése közvetlen, a kormányzáshoz szükséges erő is passzol az autó hangulatához, stílusához. Sportos járgányhoz méltóan a menetstabilizáló kikapcsolható, van egy megengedőbb és egy teljesen kikapcsolt állása is az ESP kapcsolójának, attól függően, mennyire érzi magát ügyesnek, bátornak, gazdagnak a vezető. Hóban, parkolóban remekül lehet vele pörögni, az biztos.

   

Ár, konkurensek

A Corsa OPC ára 5,7 millió forinttól indul, ehhez lehet még pár extrát hozzárendelni. Mondjuk a Performance Package-et, ami azoknak szól, akik szeretnék még sportosabbá tenni autójukat. A csomag 33 centis féktárcsákkal felszerelt Brembo fékrendszer, 18 colos alufelniket és igazi, mechanikus differenciálzárat is tartalmaz, ami roppant szórakoztató működésével hamar meghálálja a rá elköltött forintokat. A csomag ezen felül durvábbra hangolt futóművet és spéci Michelin abroncsokat is tartalmaz.

Az Opel Corsa OPC 5, 7 milliós ára félmillió forinttal is kevesebb, mint az előző generációs Corsa OPC ára volt. Ez az ár a konkurensek mellett is jónak tűnik, hasonló teljesítményű sportos kiskocsit szinte csak jóval drágábban kapni. Jellemzően városi, és nem kifejezetten takarékos használat mellett a Corsa OPC simán benyelte a 10 liter benzint 100 kilométeren. A gyári városi fogyasztás teljesen korrekt, 9,9 literes – pont a lélektani 10 liter alatti – értéket ígér, ez szinte pont ugyanannyi, mint amit mértünk. Ritka az ilyen.

Aki még sportosabb méregzsákot szeretne, az a “teljesítmény csomaggal” bolondíthatja meg az autót, 699 ezer forintért, amiben az elektronikus, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű a leghasznosabb tétel.

Opel Corsa OPC konkurensei, árai:

Modell: Ár:
Ford Fiesta ST 1.6 GTDi (182LE) M6 S6  6 290 000
Renault Clio RS 1,6 TURBO  6 990 000

1DM39764

 

Mellette – Ellene
  • Izmos, nyomatékos motor
  • Menő forma
  • Recaro sportülések
  • Nem túl lelkesítő hang
  • Olcsó hatású belső

Szavazás

Szerinted mennyire kívánatos a Corsa OPC? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

F1: Ferrarinak hálás Grosjean

Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.