Teszt: Ford Galaxy 2,0 SCTi

Van olyan, mint egy jó francia?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.02.15. 18.45

Igazán praktikus, jól használható kisbuszokat eddig főként a franciáktól kaptak a nagycsaládosok. De most itt az új Ford Galaxy is

Röviden – Ford Galaxy 2,0 SCTi Ecoboost
Mi ez? Hétüléses egyterű Ford emblémával
Mit tud? Ötletes, élhető belsőt rejt a hatalmas test
Mibe kerül? Az árlista 8,2 milliótól indul, a 2 literes turbós benzines ára viszont már a 11 millión túl kezdődik
Kinek jó? Szerényebb felszereltséggel és takarékosabb motorral nagycsaládosoknak ideális lehet
Külsőre az új Ford Galaxy nem sokban különbözik az elődtől. Érthető is, egy családi kisbusz előbb utóbb eléri az egyedfejlődésnek azt a fokát, ahonnan már nehéz tovább lépni. Hasonlóan néznek ki a konkurensek is, a Citroën C4 Grand Picasso, vagy a VW Sharan, Renault Espace is. Tágas belsőhöz pufók forma szükséges, ezzel nem sokat lehet kezdeni. Játéktér legfeljebb a karakteres arc megrajzolásánál marad, meg talán a lámpatestekkel lehet még cifrázni valamit. A Ford ezeket mind meglépte a 4,9 méter hosszú, és majdnem 2 méter széles Galaxynál, a márka fajtajellegét adó Aston Martin-szerű harcsaszáj teszi vonzóvá a családbarát formát, hátul meg a lámpatestek fénye lett igen látványos, illetve az erős benzinmotorra utaló dupla kipufogóvég még ami feldobja a látványt.

Belső

Hely elöl, hátul bőven van a Galaxy-ban, bár a második sor ülései rafináltan vékony támlájúak, de így a leghátsó sorban is túlélhető a hosszabb utazás. Hosszú felnőttnek nem biztos, de gyereknek, kurtább felnőttnek egész biztosan. És ők még szeretnek is ott, az izgalmas helyen ücsörögni – mármint a gyerekek -, ahova bemászni is könnyű, a második sor szélső ülései finoman és nagyra nyílnak és a szinte derékszögben nyíló ajtókon pillanatok alatt fájdalommentesen lehet megközelíteni a turistaosztályt. A harmadik sor üléseit is könnyű előcsalogatni a padlóból, hevederek rángatása és bonyolult hajtogatós játék helyett motorok mozgatnak mindent.
A második sor különálló, egyesével is tologatható székekből áll, így könnyen össze lehet állítani a mindenkinek kényelmes megoldást, akár vállban szélesebb utasokkal is. Legelöl már fejedelmi a kényelem, ami nemcsak a hatalmas térnek köszönhető – széles a könyöklő, a szélvédő valahol elérhetetlen távolságban van – hanem a minden irányban állítható Multicontour üléseknek is. Amelyek még több fokozatban állítható masszázsfunkcióval is rendelkeznek, ami hosszú úton tényleg szuper dolog. Ja és fűthetők, szellőztethetők is.

Széles autó, távol vannak egymástól az ülések

Előre hátra tologathatóak

Ugyanúgy, mint a szélvédő és a kormány is. Rekeszekből, kisebb nagyobb tárolókból van ezernyi, és padló alatti rekesz is jutott bele. Utóbbi ugyan foglalt, a kerékcseréhez szükséges eszközök tanyáznak benne, ami elsőre érthetetlen, de ha belegondolunk, mennyivel hálásabb innen előkapni ezeket a cuccokat és az autó hasa alól leereszteni a pótkereket, mint kirámolni a púposra rámolt csomagtartót, rögtön belátható, hogy itt van a legjobb helyen a készlet.
Az analóg, digitális hibrid műszerfal szépen sikerült, rengeteg információt képes megmutatni. Ez elsőre idegennek is tűnhet, de idővel rá lehet érezni a logikájára, kezelésére. A bútorozás jól sikerült, telis-tele ötletes megoldásokkal, tekintélyes méretű tárolóhelyekkel, tengernyi USB és 12, 230 voltos csatlakozóval, lámpával, szellőzővel, kisizével. A ráadás pedig a hatalmas tetőablak.

Milyen vezetni?

A nagy, benzinmotoros járgányoknak van egy varázsuk. Ha le tudjuk venni a szemünket a pillanatnyi fogyasztásmérőről, akkor igazán élvezetes velük autózni. Szerettem a szerényebb teljesítményű, de hosszú úton hasonlóan kellemes benzines Citroën C4 Grand Picassot is, és a Galaxy is hamar megkedvelhető. Hangja nincs, autópályán teljesen néma, semmi zaj nem jön be az utastérbe sem a motortérből, sem a futómű felől. Nyilván extra feltétek nélkül szélzaj sincs benne, csak a pluszként felbiggyeszett tetőbox felől jött halk surrogás.
A 240 lóerős benzinmotor erős ugyan, de üresen az első kerekek nem képesek annyira belekapaszkodni az aszfaltba, hogy látványos gyorsulásnak örülhessen benne a vezető, de talán nem is várja ezt el senki egy termetes bálnától. Cserébe a sztrádán nem érez meg semmiféle emelkedőt, bármikor lehet vele előzni. Kanyarokban stabil, nem dől és megpakolva sem érződik túlsúlyos szörnyetegnek. A kormányzás rásegítése és precizitása is jól eltalált.

Kényelmes automatikus váltó

Ennyi helyen fonódhat ránk az ülés

Szerezzünk tetőcsomagtartót!

Mivel a legtöbb hétszemélyes autó csomagtartója mikroszkopikus méretűre zsugorodik, ha használatba veszik bennük a plusz üléseket, muszáj volt síboxot is tenni az autó tetejére. Síbox akad otthon, csak kereszttartó rudakat kellett szerezni hozzá. Az importőrnek nem volt, és sok tízezerért venni sem kívántam rá, így maradt a bérlés. A napi 1200 forint még nem tűnt vészesnek, de a 14 ezer forintos, típusfüggő adapter, amit mindenféleképpen meg kell venni, nem hangzott jól. Ugye tesztautóról van szó, nyilván soha az életben nem használnám újra, de nem volt más lehetőség.  

  A google első találatait zaklattam levelekkel, akik fél nap után fel is hívtak, hogy ilyen rövid határidővel szezonban kizárt, hogy találjak megfelelőt. Nemcsak bérelni, de venni sem lehet erre a típusra. Kezdett reménytelenné válni a helyzet, az ismerősök, barátok, rokonok mind szétnéztek, de sehol, semmi, ami jó lett volna a Galaxy-ra. Végül a sokadik találat hozott sikert, napi 700 forintért, kötelezően megveendő szirszarok nélkül, nagyjából 3 óra alatt előkerítette a keresztlécet és 10 perc alatt fel is tette az autó tetejére. Így a négy pár léc, a kicsik cipői, sisakjai nem a csomagtérben rabolták a helyet.

Hat ülés mellett is van valamicske csomagtartó

Itt a vezetési élmény teljesen mást jelent, mint a legtöbb autónál. Itt a stresszmentes, unalomba hajló vezetésért jár a pont, hiszen több száz kilométert így a legjobb levezetni. Csendben, békében az automatikus váltó kényelmével, az adaptív tempomat biztonságával megtámogatva, miközben a fenekünket, hátunkat bizgeréli a masszázsülés, ha meg nem veszünk észre egy sebességkorlátozó táblát, a műszerfalon bármikor megnézhetjük mennyivel isi mehetünk. És ezek jó dolgok. Olyannyira, hogy a bő 500 kilométeres utat a három gyerek is simán átvészelte megállás nélkül, pedig nekik nem jutott hátmasszázs.
Modell: Ár:
Renault Espace Energy TCe 200 EDC 12 600 000
Volkswagen Sharan Trendline BMT 1.4 TSI DSG 9 865 590
Lancia Voyager 3.6 V6 Platinum 13 315 000

Világos, élhető belső ezernyi ötlettel

Fogyasztás

Kétliteres, turbós, 240 lóerős benzines autótól okos ember nem számít szerény fogyasztásra. Ha a bálnányi testet még tele is pakolja emberrel, cuccal és még tetőcsomagtartót is szerel rá, akkor pedig jobb, ha felkészül a legrosszabbra. Kifelé, autópályán, maximum 120-szal 9,1 literes átlagot sikerült autózni. Az utazás előtti városban mászkálós kör átlaga ennél jóval rémisztőbb, 15,4 liter volt. Végül 10,36 liter lett az 1480 km-es tesztút átlaga tokkal, vonóval. Vegyes a kép, ez nem kevés, de ha a hat ember miatt két autóval kellett volna menni, dupla autópályadíjakkal, már rögtön szebbnek látszik a végeredmény. Persze ha mindezt takarékosabb, dízelmotoros Galaxyval autóztuk volna, akkor meg csúnyább.
Mellette – Ellene
  • Ügyes, élhető belső
  • Okos extrák
  • Komfortos üzem
  • Jó futómű
  • Iszákos benzinmotor

Kommentek

  • hova

    Sokkal jobb, mint egy Gall kakas!

  • PDA FAN

    Javasolnék egy olyan tesztet az ilyen egyterüekhez, hogy üljön be 5 felnőtt, és menjenek el legalább egy órás útra. Szerintem érdekes lenne az eredmény. Tavaly öten utaztunk Kecskemétre egy Galaxyban odafele, és egy új Sharanban visszafele. A Ford középső sorában már gyerekméretűek az ülések, három átlagtermetű ember már alig fér el. A VW sem egy táncterem, de az alig egyórás Kecskemét-Budapest távon legalább senki sem panaszkodott, hogy moccanni sem bír.

  • hulyemernok

    Én egyáltalán nem tartom soknak a 10 literes vegyes fogyasztást, tele emberrel, cuccal, tetőcsomagtartóval. Egy 240 lóerős benzin motortól ekkora testben mennyit vártatok? Ez kifejezetten jónak mondható. A hátsó üléssorra rátérve ebben ahogy látható teljes értékű mind három ülés, ahogy az előző Galaxyban is az volt, az S-maxban is az. Egyedül a C-maxba tettek középre kisebb ülést a hajtogathatóság végett, na mondjuk az tényleg csak gyerekek számára használható.

  • apaarpi

    PDA FAN:

    Aha, tehát a Sharan jóval tágasabb hátul, széltében, mint a Galaxy.

    Biztos meggörbítették a teret a VW-nál. Egyéb okosság?

  • apaarpi

    hulyemernok: egyetértek

  • Szuperjeno

    “Kifelé, autópályán, maximum 120-szal 9,1 literes átlagot sikerült autózni.”

    Nagybátyám Peugeot 5008 2.0 HDi-je, 163 lóerővel, automatával 7,5 litert evett amikor síelni voltunk, pedig volt benne 5 ember + a tetején a sílécek és a pályán toltuk neki 140-150-nel ahol lehetett. Amúgy az automata ellenére városban sem evett még soha 9 litert. Ilyen nagytestű, nagy homlokfelületű, súlyos autókba egyszerűen nem való a benzinmotor, hacsak nincs valakinek végtelenített céges benzinkártyája.

  • v_Tomi11

    PDA FAN: a középső sort én is szűkösnek éreztem, az S-maxban “ugyanezek” az ülések vannak…

  • v_Tomi11

    Az én autóm igazi hétszemélyes, amiben akkor is van 1 m3 csomagtartó, ha mind a 7 ülés nyitott. Ha valamelyik nem kell, becsukom a padlóba, ha mind az 5 hátsót, akkor olyan, mint egy kisteher. Alig hosszabb a Galaxynál (5,15 m), tükrök nélkül 2 m széles, és városban az is eszik 15-öt (287 szívó LE), amikor 5-ben 1.200-at forog a főtengely…

  • csufár

    itt is érvényes a két literes többletfogyasztás. a kétszáz lovas dízellel se fogyasztott volna 8,5.9 alatt. egyáltalán nem sok az a 10.5 egy ekkora batártól

  • Feri83

    Nekem egy 2.4-es Mitsubishi Grandisom van.
    Vállalható a leghátsó sor is, és marad 320 liter a csomagoknak.
    Autópályán 120-130 között kb 9-9.5 liter. Csak 5 sebességes a kézi váltó.
    Aki benzines kisbuszt vesz az ne várjon 6-6.5 litert, mint egy kisebb homlokfelületű diesel kombitól.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.