Teszt: Opel Insignia 1.6 CDTI EcoFlex

A legnagyobb Opel magyar szívvel

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.13. 06.30

Leköszönő típusként, modellciklusa alkonyán érdemes az utolsó új kivitelek egyikét az 1,6 literes 136 lóerős dízelmotorral szerelt Insigniát alaposabban szemügyre venni.

Röviden – Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX 
Mi ez? Még mindig ízlésesen tálalt komfortos, jól felszerelt középkategóriás kombi, takarékos dízelmotorral
Mit tud? Kényelme, alacsony fogyasztása okán a hosszú túrákra ideális célszerszám
Mibe kerül? Ezzel a motorral 7,7 millió az induló, extrával könnyedén 10 felett jár
Kinek jó?  Akik egy bizonyított, piacon, szervizekben ismert, kiforrott nagy kombit szeretnének nulla kilométerrel
Az Insignia bizonyítja az egyre gyorsabban repülő idő tézisét. Még mindig kapható, még mindig ott szerepel az új autók között a fejünkben, pedig bemutatása óta nyolc év telt el.
Története tehát nem nyúlfarknyi mese, és leköszönő típusként, modellciklusa alkonyán érdemes az utolsó új kivitelek egyikét az 1,6 literes 136 lóerős dízelmotorral szerelt Insigniát alaposabban szemügyre venni. 
Ennyi év alatt vaskos pakk gyűlt össze a szervizek, szerelők, tulajdonosok tapasztalataiból. Aki most új, alig használt Insignia vásárlásán töri a fejét, tudja, mire számíthat. 

Mit tud az új motor?

Annak szembe kell néznie a modern dízelek szokásos buktatóival, de legalább már a mások által kitaposott ösvényen haladva juthat el a megfelelő választásig. Ami akár egy ilyen szentgotthárdi gyártású motorral szerelt kombi is lehet, mert elődje a kétliteres körül elég sok negatív kritika kering. Turbócsőrepedés, a modern turbódízelek örök kórsága, a kettős tömegű lendkerék korai meghibásodása, zajos működés. 
Jól jött tehát az új, takarékos vonalat képviselő 1.6 CDTI, amiről ugyan még nincs széleskörű tapasztalat, de a technológia ígéretes. Csendesebb, kulturált járása, már az első indítástól érezhető, pozitív különbség. 
Hűvös, jégkaparó reggel, és sehol a rezegve kattogó, kelletlen morgás. A dízelekre jellemző hanggal, de minimális vibrációval kel életre, és aránylag hamar bemelegedve, pár perc múlva még jobban kisimult. 

A lényeg az 1,6 literes CDTI dízelmotor. Csendes, takarékos, már csak az idő próbáját kell kiállnia.

A motor a már említett problémás kétliteres dízelek alacsonyabb teljesítményű variánsait váltja, 120, valamint 136 lóerős teljesítményszinttel.  Tesztünk alanya az utóbbi, Ecoflex csomaggal kiegészítve, ami a finomhangolásnak köszönhetően átlagban 2 deciliterrel alacsonyabb fogyasztást ígér a gyár szerint (ára 110 000 Ft).
Az alumínium hengertömbbel készülő motortól lökettérfogata miatt visszafogott teljesítményt várnánk, de az adatok, és a valóság is rácáfol az előítéletekre. A 136 lóerős teljesítmény mellé 320 Nm nyomaték társul kétezres fordulattól. 
Alapjárat környékén, lassan gurulva azért elfogy a varázslat, egyes fokozatot kell tolni ott is, ahol szívünk szerint kettesben haladnánk. A nehéz autót cipelő blokk lefulladással jelzi, hogy a töltött levegő nélküli totyogás nem kenyere. Amikor viszont 1400-1500-as fordulaton már szállít némi levegőt a Borg Warner gyártmányú, változó geometriájú turbófeltöltő, akkor az autó a tökéletes átlagot hozza. 

A hatfokozatú váltó Opel mércével pontos, kiosztása takarékos autózásra hangolt.

Gyári gyorsulása 10,9 másodperc, végsebessége 210 km/óra, pont annyi, ami elég egy-egy előzéshez, de sosem csábít értelmetlen száguldásra. Jól nevelt darab, csendes, rendes, lineárisan gyorsít, a 136 lóerő sem egy éppen elért tüske, hanem 3500-4000/perc fordulattól rendelkezésre áll, és mindezt pár korty gázolajjal megoldja. Közel ezer megtett kilométer alatt úgy hozta az 5,6 literes átlagot országúton, és autópályán, hogy egy pillanatig sem ügyeskedtem az alacsony fogyasztáson. Igaz az autó karaktere nem is kívánta a veszett rohanást, csend, testre szabható kényelmes ülések, bunker-hangulat. Minek rohanni?
Méretes, szafaládé vastagságú kormánya mögött minden perc nyugodt, a méretes trezor könnyen irányítható, az új Astrából már kikopott üzemmódok állításával pedig elszórakoztathatjuk magunkat az unalmas kilométereken. A Normál mellett a Tour és a Sport állást választhatjuk, utóbbi esetén vörösbe borul a műszerfal, és az adaptív futómű is keményebb hangolásra vált. 

Kívülről

A lényeg után jöjjön a forma. Nos, nincs itt semmi látnivaló, az Isignia volt az Opel legutóbbi megújulásának első képviselője, igazi forradalmi fordulat az előd Vectrához képest. Lágy vonalakba csomagolt masszív jelenség, az a kötött, húsos kalapácsvető, akin a feszes hájat senki sem meri kiröhögni. 

Közel öt méter hosszú, igazi klasszikus családi nagy kombi.

Legutóbbi ráncfelvarrása során tényleg minimálisan változott, a hátsó lámpákat egy krómlécre szúrták fel, átrajzolták az első lámpákat, hátőrácsot, kívülről más szabad szemmel nem észlelhető. A kompokra emlékeztető módon nyíló, irtózatos méretű csomagtérajtó még mindig látványos. 

Belülről

A közel 12 millió forintig felextrázott tesztautó belső terén nehéz fogást találni. A fűthető, hűthető ülések Brandy bőrkárpittal 864 000 forinttal növelik a vételárat, és ha a valódi bőrhöz nem is ragaszkodunk, az állítható hosszúságú ülőlappal, jó oldaltartással rendelkező ülések a látványos kiegészítő nélkül is jó szolgálatot tesznek.
 
Látványos a megújult középkonzol, tetején nyolc colos kijelzővel, ami immár képes kommunikálni az okostelefonokkal, így akár Android, akár iOS alapú készülék képe is megjeleníthető itt.  Látványos átalakuláson esett át a szellőzőrendszer is, magasabb felszereltséggel indítás előtt csak két sötét ablak árulkodik, hogy valahol azért a hőfokot is lehet szabályozni. 
Szemnek kellemes, de használni már körülményesebb. Az érintésre érzékeny felület pont az érintésre kevésbé érzékeny, inkább az erővel bökésből ért. Többször tapogatva tudjuk csak elérni a kívánt hatást, és ahány tesztautóban próbáltam, hasonló volt a végeredmény. 
Digitális kijelzővel terpeszkedik a műszerfalon is. A csúcs, szintén nyolc colos kijelző a kilométerórát helyettesíti, de a kormányon található gombokkal navigálva ezernyi hasznos, és kevésbé hasznos információt jeleníthetünk meg rajta.   

A hátsó sor helykínálata átlagos, de a világosbarna bőr sokat dob a minőségérzeten.

Sokszor említett kritika a szűk helykínálat, főleg a hátsó sorban. Azért a kombiban nem annyira rossz a helyzet, inkább átlagos, a kategóriatársak néha hangárnyi helyével összehasonlítva szűk, valamint a 4,9 méteres hosszt látva mindenki többre számít.
A poggyásztér alaphelyzetben 540 literes, amit az ülések ledöntésével könnyen 1530 literig növelhető, sík falakkal határolt, perem nélkül elérhető. Az egyben felnyíló farnak köszönhetően kitűnően pakolható, nem gátolja semmi a rakodást, egyedül a kinyúló lökhárítóval kell vigyázni, lucskos időben garantált a koszos nadrág, ha a csomagtartó mélyén guberálunk. 

A klímakonzol vezérlése nehézkes.

Vaskos középkonzol, fémből készült dekorbetétek, és rengeteg modern kütyü. Ezt kapja aki 11-12 milliót sem sajnál egy Opel Insigniára.

Ennél jobb megközelíthetőség nem létezik a szegmensben, szinte nagyobb a nyílás, mint maga a raktér.

Összegzés

Apró lépcsőkben emelkedik az Insignia ára. Ezzel a motorral, de 120 lóerővel 7 690 000 Ft, de már 136 lóerővel, és EcoFlex csomaggal 7 900 000. Innen felfelé könnyen gyűlnek a milliók, a panoráma üvegtetővel, bőrkárpittal, adaptív tempomattal, Bose hifi-rendszerrel szerelt tesztautó már a 12 milliós tartományban járt. 
Ez az árpolitika igaz a konkurensekre is, amelyekkel még tavaly nyáron mértük össze az Opel Insignia tudását, a négyes teszt eredménye sok hasznos információval szolgál. 
Mellette – Ellene
  • Takarékos, csendes dízel
  • Jó zajszigetelés
  • Minőségi anyagok
  • Átlátható, gyors központi kijelző
  • Szűk második sor
  • Nehezen kezelhető klímakonzol
  • Extrákkal magas vételár

Kommentek

  • bochi

    Engem meglepett, hogy az évautója Passat meg a Mazda6 mellett léteznek még típusok ebben a szegmensben.

  • v_Petya25

    Pedig de.
    Nálunk az első ember egy Audi A5 coupe-val járt most szervizes. Na mit kapott addig? Egy fullos automata Insignia Tourert. :)

  • v_johny

    A kis apró cégnél ahol dolgozom (idén elértük a 6600 főt), érdekes változások történnek a flottában. 2008-ban Focus és Mondeo minden mennyiségben, aztán Octavia-k és Passat-ok, mostanság ezeket mindet cserélgetik le Astra J ST-re ill. Insignia-kra. Van új Passat is (aki azt választotta a listából), de azon vezetőink akiket érdekel hogy mibe is ülnek bele (tehát kicsit tovább néz azon hogy egy autó azt csak autó) azok kipróbálták kollégák frissen átvett kocsiját (Passat 2.0 Crtdi ill . Insignia 2.0 Cdti) és ezt követően -két kivétellel- beikszelték az Insignia-t…

  • MetroGoldwinMayer

    Jól néz ki, ezzel mindent elmondtunk róla, de ez édeskevés. Mazda6, Passat is szép.

    Nagy kedvezménnyel talán eladható, öreg, nehéz, szükös. 11 másodperc alatt gyorsul egy 136 lóerős 320 nm-es autó? De jó, és 5,6ot evett városon kívül? 10 éve is ennyit evett minden 2 literes dízel. Igaz, ez legalább majd le is fullad.

  • hulyemernok

    v_johny értem én, hogy nagyon szereted az Opelokat, de semmi értelme az itteni cikkek alatt tolni őket ;) Egyébként korrekt autó ez az Insignia, de sajnos elhaladt felette a kor, igaz a magánvásárlók nagy százaléka nem ez alapján dönt. Ami óriási hátránya volt a kezdetektől fogva az a helykínálat, aki ekkora autó vásárlására adja a fejét nem csupán elférni akar, hanem térérzetet is. A fogyasztása egyébként kifejezetten korrekt a súlyához képest, egy új Passattal sem fog eljárni az ember 5 l alatt. MetroGoldwinMayer 10 éve is ennyit evett minden dízel? Lehet, csak azoknak még nem kellett megfelelni a jelenlegi környezetvédelmi előírásoknak, “rengeteget” javult azóta a motorok hatásfoka. Elhiheted nekem ha egy 10 évvel ezelőtti két literes motort felprogramoznának a jelenlegi előírásokra és felszerelnék a jelenleg használt szűréstechnikával nem menne úgy mint ez, de legalább megenni min. 8 litert.

  • Fahrer

    Elismerem, hogy jól néz ki, állítólag vezetni is nagyon jó, azonban nehéz, mint a sár, továbbá a külső méreteihez képest rendkívül kevés benne a hely belül.
    Egy felsőkategóriás autó tömege, egy felső-középkategóriás autó külső méretei, és egy alsó-középkategóriás autó belső méretei. Ez az Insignia.
    Ha ingyen hozzám vágnák mint céges autót, akkor persze szívesen beleülnék. De pénzt nem adnék érte. És mondom ezt úgy, hogy jelenleg épp autócserén gondolkozom, és a mostani autóm valószínűleg egy Opelre fogom lecserélni, tehát nem vagyok Opel ellenes.

  • MetroGoldwinMayer

    Azért ebben a kifutó évben nem lennék Opel díler.

    Elég nehéz lesz megmagyarázni, hogy az ugyanezekkel a motorokkal, váltókkal, asszisztensekkel, extrákkal, jobb menetteljesítményekkel és menettulajdonságokkal rendelkező, tágasabb AstraK (főleg ha jön a kombi) helyett mér vegyen valaki Insigniát, ami még drágább is.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer – 2016.02.13 19:30

    Az Opel kereskedők jól elvannak szerintem: a Corsa és az Astra J (kifutó áron) nagyon pörög flottaautóként.

  • crystalfusions

    Sziasztok!

    Engem egy dolog mi feltünt elég régota már figyelem ,hogy minden cikkben koszos rücskös autok fotoit látom.,….ennyire igénytelen legyen egy auto tulaja vagy cikk irásnál is ez nem lényeges, törekedni a minöségi megjelenésre (mit kell látnunk majd Vezess.hu)..?

  • Onassis

    Az Opel nálunk indokolatlanul túlértékelt márka, ja és a másik amerikai, a Ford is ugyanannyira az, vásárlás esetén azonban nem kell félni, mert komoly árengedmény adnak a szalonokban.

  • v_johny

    Onassis – 2016.02.14 13:57

    Az általad felsoroltakon felül én még tudnék mondani néhány gyártót akinek a termékei igencsak túlértékeltek a mi országunkban, jobban mint az Opel vagy a Ford. Egyébként ez a történet nem arról szól hogy ki és hogyan látja ezt (mennyire/mire értékeli), ha valamit tömegek keresnek folyamatosan, annak valós értéke/oka lehet (ha csak nem azért keresnek valamit az emberek tömegével hogy megszívassák magukat). Ha nem lenne mögötte valódi érték/tudás/tartalom, nem lenne dobogós az értékesítési/eladási statisztikákban.

  • subtotal

    Még mindig klausztrofóbiás a hátsó rész és sajnos a csomagtérnél tényleg csak az ajtó óriási. Várjuk az utódot sok szeretettel, ha nem csalódom az Opelben, valamikor június elején fognak a hivatalos, sivatagi háttér elé fotóboltozott fotók.
    Ha lehet, hagyják ki a forradalmi változások szöveget, ami az A és C Vectrák, valamint ennek az Insignia bemutatójakor is elhangzott.
    Elég lesz a revolúció helyett az evolúció: könnyebb, tágasabb, igényesebb!

  • subtotal

    Aki meg mégis venne egy ilyen kifutót, az 25% alatti listaár kedvezmény esetén nyugodtan nevesse szembe az Opel kereskedőt :D

  • apaarpi

    Kedves Johnny!

    Érdekes, ahogy ez után:

    “kipróbálták kollégák frissen átvett kocsiját (Passat 2.0 Crtdi ill . Insignia 2.0 Cdti) és ezt követően -két kivétellel- beikszelték az Insignia-t… ”

    ezt írod:

    “Egyébként ez a történet nem arról szól hogy ki és hogyan látja ezt (mennyire/mire értékeli), ha valamit tömegek keresnek folyamatosan, annak valós értéke/oka lehet ”

    annak fényében, hogy az Insignia 2008 végi forgalmazásának megkezdése óta is mindig sokkal több Passatot adtak el Európában, először kb. 1,5 szeresét, aztán folyamatosan nőt a különbség, az utóbbi években már kb. 2,5 szer annyi Passat fogyott, mint Insi.

  • Hawaii-

    v_johny – 2016.02.13 // 13:41
    De hány emberből volt az a kettő kivétel? Mert így nem túl beszédes az adat.

  • v_johny

    apaarpi – 2016.02.14 23:28

    Kedves apaarpi!

    Nem értem a bejegyzésed lényegét, nem tudom hová tenni mert valamit érzésem szerint sikerült összemosnod. Ha visszanézed az ominózus bejegyzést (amire érdemben reagálni szerettél volna), ott nem az Insigniáról esik szó, hanem a gyártókról (Opel, Ford), az én bejegyzésem ill a másik fórumtársunk (Onassis) bejegyzése sem konkrétan az Insignia modellről szól.

  • v_johny

    Hawaii- – 2016.02.15 08:16

    Ezt azért nem tudom pontosan megmondani, mert egy ekkora cégnél ez nem átlátható úgy hogy nem Te vagy a flotta kezelője. A mi tagvállalatunknál (egy a hétből) 9 autó kerül lecserélésre (ezen szegmensben): 1-1 Passat és Insignia már megvan, 2 kapásból Passat-ot jelölt (ők egyik autót sem nézték meg tudtommal, ők más szempontok alapján döntöttek), 3 kért Insignia-t, a többiek még hezitálnak… Azt nem tudom hogy a többi cégrészben miként alakul ez, majd ha látom az irodaházak előtti autókat később, jobban körvonalazódik hogy a manager szinten hányan-mire szavaztak.

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infógrafika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használtautóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

Ogier Forddal is rögtön nyert

Sébastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenyét.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.