Teszt: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Parkoló király

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 15.44

Nem érdekel a száguldás, viszont tetszik, ha a parkolóban tiéd a legdögösebb verda? A Kia Cee’d GT Line-t neked találták ki. 1,0 literes motorral is elérhető

Röviden – Kia Cee’d GT Line 1,0 T-GDI
Mi ez ? A Kia alsó-középkategóriás modellje, a Cee’d ráncfelvarráson átesett kivitele. Sportruhában, kis turbómotorral.
Mit tud? Feltűnést keltve négy felnőttet vagy egy családot utaztatni.
Mibe kerül? 4,6 millió forinttól indul a listaár szerint az új Cee’d, 1,0 literes motorral 5,2 millióba kerül, a tesztelt GT Line kivitelben 6,4 milliótól vihető haza.
Kinek jó? Akik nem a nagy motorteljesítményre hajtanak, viszont szeretnék, ha sportosnak látszana az autójuk.

Három és fél év után megújult a Kia európai sikermodellje, a Cee’d. A ráncfelvarrás során nagyon visszafogottan dolgoztak a tervezők, kissé módosultak a kocsi lökhárítói, hűtőmaszkja, hátsó lámpája, belül pedig még ennél is kevesebbet változtattak. Vannak azonban izgalmasabb újdonságok is, ilyen az új GT Line sorozat bevezetése és az új háromhengeres motor megjelenése. Kombinációban teszteltük az újdonságokat.

Külső, karosszéria

Az alapok az újítás ellenére ugyanazok, azaz a VW Golfhoz, Opel Astrához nagyon közel álló 4,3 méteres hosszúság, 2,65 méteres tengelytávval. Megmaradt a tigrisorr hűtőmaszk és az oldalfalra átnyúló fényszórók is. Köszönhetően az erősen döntött szélvédőnek és a hátrafelé szűkülő oldalablakoknak, az ötajtós Kia Cee’d a kompakt méretű modellek között a sportosabbak közé tartozik, ami a piros színnel kombinálva igen feltűnővé tette a tesztautót. De több van itt ennél, ugyanis a kocsi a ráncfelvarrással párhuzamosan elérhető új GT Line kivitelben készült. Látszólag olyan, mint a 200 lóerős Kia Cee’d GT, vagyis a többi változathoz képest sportosabb lökhárítókat, küszöbspoilert, nagyobb felniket és kétoldali kipufogót kapott. Nem mellesleg a hivatalosan jégkockának becézett nappali menetfény is a csomag része. Mindez viszont a GT Line megjelenésével már a gyengébb motorokhoz is megvehető, mint itt az 1,0 literes motorral párosítva.

Mindenkit meglepett, hogy ilyen külső mellett 1,0 literes motor lapul a kocsi orrában

2

A futómű rossz úton kissé ráz, jó úton viszont izgalmas vezetési élményt ad


Belső tér, csomagtartó

Ha csak a ráncfelvarrást vesszük alapul, akkor szinte észrevehetetlen a tervezők munkája az utastérben, nagyjából csak a szellőzőrostélyok körüli krómdíszítés változott meg. Ugyanakkor a GT Line kivitel számos újdonsággal büszkélkedhet. Ilyen az egyedi üléskárpit, a perforált borítású bőrkormány, az alumíniumpedálok, illetve a kormánykerék, a sebességváltó, és az ajtókárpit kontrasztos, szürke varrása. Összességében az utastér továbbra is visszafogott megjelenésű, néhol kifejezetten jó, néhol átlagos anyagokból, jó összeszerelési minőséggel. A kormány kialakítása kifejezetten jó benyomást kelt. A térkínálat egészen jó, 178 centis magasságommal kényelmesen elférnék magam mögött, hátul is jut elég hely a lábaknak és a fejnek egyaránt. A hátsó utasoknak is jut légbefúvó a lábaknál és az első ülések között is. Ennél is komfortosabb a sofőr dolga, aki nemcsak az ülésfűtésnek örülhet, de hidegben igen kellemes a fűthető kormány is. Az első ülések elég tartást adnak az autó dinamikájához, de inkább kényelmes tömésűek, mint sportosak. A csomagtartó 380 literes, amely persze elmarad a kategória csúcsát hozó Honda Civic 477 literes méretétől, de a VW Golf (380 l) és az Opel Astra (370 l) méreteivel versenyképes. Mindezt úgy, hogy a normál csomagtartó alatt van még egy kis rekesz, illetve alatta mankókeréknek is jutott hely. Az utastérben kifejezetten tágas rekeszek várják apróságainkat, a könyöklő alatt, az ajtókban és sebességváltó előtt, illetve ott van még a hűthető kesztyűtartó is.

3

Szép részletek és jó kidolgozás jellemzi a Cee’d műszerfalát, néhol találkozni csak olcsóbb műanyagokkal

4

180 centis magassággal a hátsó ülésen is el lehet férni egy hasonló sofőr mögött

Alapfelszereltségként jár az MP3-at is lejátszó, USB- és Aux-csatlakozóval bíró hifi, de a navigációs rendszer feláras. A középkonzolt uraló 7 colos központi képernyő képe szép, igen részletes, de az érintésérzékelés lehetne jobb, gyakran kétszer is rá kellett “kattintani” a választásra, hogy működjön. A képernyő jeleníti meg a tolatókamera képét is, de mást is tud, ha a telefonunkat csatlakoztatjuk hozzá Bluetooth-on, akkor kihangosítóként is működik, ha pedig megosztjuk a telefonunk adatforgalmát is, akkor elérhetővé válnak időjárás- és közlekedési információk is, illetve egyes országokban éttermek és üzletek információ is. Tökéletesnek nem mondható még a rendszer, miután kiszálltam a kocsiból, majd vissza, felismerte ugyan a telefonom wifijét, de a közlekedési adatokat nem tudta újra megjeleníteni. A vezetőnek nem kell a központi képernyőt nézni, ugyanis a navigációs információk megjeleníthetők a műszerfal közepén lévő TFT-n is, ahol a fedélzeti számítógép adatai is láthatóak.
5

Egyszerű, jól áttekinthető a műszerfal. A közepén egy TFT is helyet kapott

6

Alapvetően csendes az 1,0 literes háromhengeres turbómotor, de előcsalogatható belőle a háromhengeresek harákolása


Milyen vezetni?

A Kia a 2016-os Cee’dben vezeti be új, egyliteres benzinmotorját, amely később más modellekben is megjelenik majd. A háromhengeres motor turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkezik. A kisebb károsanyag-kibocsátás érdekében a hengerfejbe integrált kipufogó gyűjtőcsővel rendelkezik és stop & start rendszer is jár hozzá. Utóbbihoz jár energia-visszanyerő rendszer is, amely a gázpedál felengedésekor az egyébként elvesző mozgási energia egy részével tölti az akkumulátort. Okos a rendszer, mert ha hideg a motor, vagy ha nagyon hajtottunk, akkor nem állítja le a motort, erről a műszerfalon is értesíti a vezetőt.

Adatlap

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Motor Otto-benzin
Teljesítmény 88 kW (120 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1  mp
Nyomaték  171 Nm
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4.9 l/100km
Listaár: 5 909 000 Ft

Az új motor alapkivitelében 100 lóerő teljesítményt és 171 Nm forgatónyomatékot nyújt, míg a tesztautóban is szereplő erősebb kivitel változatlan nyomaték mellett 120 lóerőt ad le. Alapvetően igen csendes a motor, közepes gázadásra megmutatja a háromhengeres motorokra jellemző hangját, míg 4000-es fordulat felett már-már izgalmasnak mondható érces hangra vált. Normál közlekedéshez kellő erőt ad a motor, de a karosszéria látványához illő tűz hiányzik belőle. Ha nem vesszük figyelembe a fogyasztást (erről mindjárt), azoknak lehet jó választás ez a motor, akik főként autópályán és országúton közlekednek, ahol kijöhet a motor 1500 és 4000-es fordulatszám közötti egyenletes nyomatéka, amely rugalmassá teszi a kocsit. Lazán megy autópályán, akár 150-nel is. Városban viszont nem szerepelt valami fényesen, a nagy turbólyuk nemcsak elinduláskor, de minden gázadáskor jellemzi a motort, amely emiatt érezhetően megtorpan. Választhatjuk azt is, hogy folyamatosan pörgetjük a motort és tapossuk a gázt, de ki akar állandóan így közlekedni? Több mint ezer kilométert tettem meg a kocsival, amelynek 75 százalékát autópályán 130-cal, tempomattal haladva, a többit nagyrészt városban. Reménykedtem, hogy a fedélzeti számítógép téved a kiírt adatokat illetően, de a teszt végére 9,2 literes fogyasztást produkált a Cee’d, ami nagyon sok. Simán elcserélném az 1,6-os szívómotorra, amely ugyan elmarad valamelyest dinamikában, de összességében jobb alternatívának tűnik. A kormányzás kialakításakor bizonyosan gyenge nők jártak a tervező mérnökök fejében, mert a három fokozatban szabályozható szervórásegítés a könnyű és az extrakönnyű között mozog. A GT Line csomaghoz járó feszesebb futómű viszont a kanyarvadászok barátja. A magyar utakon persze ráz, de ha sikerül egy jó minőségű szerpentint kifognunk, akkor izgalmas fordulókat biztosít. Érzés alapján nehéz visszaigazolni, de elvileg a jó kanyarképességekben szerepe lehet, hogy a megújult Cee’dben van nyomatékvektor-szabályozási rendszer, amely kanyarban az ívbelső kerék részleges fékezésével csökkenti az alulkormányozottságot.

7

Meglepő, de ez nem látványelem, mindkét kipufogó működik Meglepő, de ez nem látványelem, mindkét kipufogó működik

8

Ha nem hinne a szemének, a tolatókamera mellett van radar is a kocsiban


Költségek, konkurensek

A Kia Cee’d 1.0 T néhány vetélytársa Listaár, forint
Hyundai i30 1.6 MPi Comfort (120LE) 5 349 000
Ford Focus 1.0 ecoboost Technology (125 LE) 5 685 000
Peugeot 308 1.2 PureTech Active S&S  (130 LE) 5 660 000
Toyota Auris 1.2 T Active Confort (116 LE) 5 830 000
Opel Astra 1.0 T S-S (105 LE) 5 680 000
Volkswagen Golf 1.4 TSI BMT Comfortline (125 LE) 5 295 500

A Kia Cee’d alapára 4 629 000 forint 1,4-es szívómotorral, az új háromhengeressel a listaára 5 229 000 forint, amivel abszolút versenyképes az ára. Ugyanakkor a turbós motorral, GT Line kivitelben 6 409 000 forintba kerül. Ezért az árért egy jól felszerelt autót kínál a Kia, többek között tolatóradar, tempomat, fűthető ülés és kormány is jár a szokványos extrák mellé. Az autóhoz egyébként a metálfényezés (110 ezer Ft) mellett napfénytető (275 ezer Ft) és navigációs rendszer (350 ezer Ft) rendelhető. Számos rendszer segíti a vezetőt a biztonságosabb közlekedésben, így holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, illetve mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet is van a Cee’dben. Továbbra is jó autó a Kia Cee’d, de az új motor nem igazán meggyőző.

Mellette – Ellene
  • Vagány külső
  • Jó helykínálat
  • Szép belső
  • Pontos sebességváltó
  • Kényelmes ülések
  • 7 év garancia
  • Falánk motor
  • Közepes rugózási kényelem
  • Túlzott szervórásegítés a kormánynál

 

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.