Teszt: Opel Astra 1.0 T

Az Opel, amely joggal érdekli a magyar embert

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.05. 15.30

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési eszköz.

Röviden – Opel Astra K – 1.0 Turbo Enjoy
Mi ez? A kompakt méretű Opel, az Astra 2016-os változata, abból is egy józanul felszerelt, visszafogott darab.
Mit tud? Tágas, takarékos, kellemes autó a hétköznapokra, céges flották célkeresztjében.
Mibe kerül? 4 850 000 forint az 1,4 literes szívómotoros kivitel alapára, az 1,0 Turbóé 5 180 000 Ft.
Kinek jó?  Akárcsak elődei, ez is minden terepen, céges, családi használat során is megfelelően teljesít.

Az ötödik generációs Opel Astra alaposan dokumentált utat járt be születése óta. Ott voltunk a nemzetközi bemutatón, a beszámolóból pedig kiderült, hol, hogyan faragták le a túlsúlyos előző generáció feleslegét, milyen új biztonsági, kényelmi extrák kerültek bele, és hogy miért nagy dobás a Matrix-LED fényszórók alkalmazása.

Majd itthon nyúztuk az izmosabb, jól felszerelt benzinest, valamint a valódi csúcsot képviselő automata dízelt. Ennyi átfogó teszt, alapos jellemrajzot adó karaktertenger után milyen kivitel tud újat mutatni?

Éles íveket, maszkulin domborulatokat kapott, de ezzel nem hogy kitűnik épp ellenkezőleg, belesimul a tömegbe.

Hát az átlag realista álma! A kellően józan és visszafogott Opel Astra Enjoy, amelyet tucatjával rendelnek majd multinacionális cégek, alap fehér színben, műanyag dísztárcsával és egyliteres, háromhengeres benzines turbómotorral.

Formaterv

Csillámpor nélkül voltam igazán kíváncsi az új Astrára, elvégre az utcaképet meghatározó előző generációk is javarészt a takarékos, puritán verziók közül kerültek ki. Az előd Astra J nagy dobásnak számított bemutatása idején, simogatta a szemet, szinte kivétel nélkül mindenki odavolt érte, a köztudat általánosan szépnek vélt autói közé került. Szép lassan eluralta az utcákat, a sok határozott él és ív pedig az autóipart, ezt pedig nem hagyhatták figyelmen kívül az Astra K tervezői.

Tulajdonképpen 2016 kötelező kiegészítőivel dobták fel az alapgondolatot, élesre csípett lemezdomborítást kapott az oldalnézet, lebegő C oszlop lazítja a hangulatot hátul, határozottan domborodik a motorháztető, és tulajdonképpen mindent éles szögek ölelnek.

Az előd mellé állítva a tökéletes fogyást bizonyító előtte-utána képpárt kapunk, a puffadt buciképű duciból szálkás, áramvonalas (0,285 cW-érték) trendkövető lett, aki igyekszik, de mégsem emelkedik ki a tömegből.

De jól van ez így, a szerényebb formák lassabban öregszenek.

A fekete betéttel eltüntetett C-oszlop egyre népszerűbb fogás a tervezőknél.

Az alapforma maradt az elődnél megszokott, de megkapta a divathullámnak megfelelő kiegészítőket.


Belső tér

Belül még radikálisabb a változás, lendületes ív van bőven, és még az Enjoy felszereltséggel sem nyomasztó, komor, vagy unalmas, mert volt merszük eltérni a feketét feketével elvtől. Jól mutat a világos cérnával varrt kárpit, hangulatjavítóként hat a műszerfalon végigfutó szürke dekorbetét és a bőrborítású kormány sem maradt ki ebből a tesztautóból sem. Én is megrendelném.

Ahogy az állítható hosszúságú ülőlappal kényeztető üléseket is, ha van tétel, amire tényleg megéri pénzt áldozni, akkor az egy jól tervezett, személyre szabható ülésgarnitúra. Az Astráé (170 000 Ft) márpedig ebből a fajtából való, kényelmes, tartja a derekat és a lábat, támasztja a vállat. Már jó ideje komolyan dolgoznak a kényelmes ülőhelyen az Opelnél, az Insignia és az előző Astra OPC ülései már megkapták az Aktion gesunder Rücken, egy hátfájás ellen küzdő csoport elismerő plecsnijét, ahogy a K generáció felárért kínált foteljai is.

Elmúlt az a kor, amikor a nagy méretű, színes központi kijelző a jól felszerelt modellek kiváltsága. Az Enjoy szinthez már jár az R 4.0 IntelliLink, de ha a műszeregységre is színes, grafikus képernyőt, 6 hangszórós audiorendszert és gyári navigációt szeretnénk, akkor az 200 000 forintos pipa a konfigurációs listán.

Kellemes hangulatú a belső, még ezen a szinten is több árnyalat, jól kidolgozott dekorációs betétek teszik kellemesebbé az utazással töltött időt.

Szerencsére a sokat átkozott gombtenger száműzésével nem estek át a ló túloldalára az Opelnél, a fontos funkciók megmaradtak fizikailag létező kapcsolókon, a klíma digitális kijelzővel kombinált, piros-kék háttérvilágítású tekerőgombja zseniális, és jó példa arra, hogy tévút mindent képernyőre száműzni. Egyedül a navigáció külön gombja hiányzott, de a rádió, a zenelejátszás a kormányról is könnyedén vezérelhető, a nagy kijelző igénybevétele nélkül.

Okos apróságként váltó elé rögzíthető gyári telefontartót kapunk, ami akkor nyer igazán értelmet, ha az Apple CarPlay vagy az AndroidAuto szolgáltatását kihasználva klónozzuk a telefon tartalmát a nagy kijelzőre.

Teljes hosszát tekintve öt centivel rövidebb, ennek ellenére elöl-hátul kellően tágas az autó, 185 centiméterrel magam mögött kényelmesen elfértem. Főként a lábtér bőséges, szinte sík a padló, négy felnőttnek tökéletes bármilyen messze is legyen az úti cél. Hosszú úton viszont hiányozni fog a lehajtható könyöklő, és pár szellőzőrostély, amelyek nem rendelhetőek egyik kivitelhez sem.

Csomagtere 370 literes, ami a kisebbek közé tartozik a kategóriában, sík falakkal határolt, padlója alatt mankókerék rejlik, a rakodást magas perem nehezíti, erre vélhetően a hamarosan érkező kombi nyújt majd megoldást. 

A felárért rendelhető sportülés hasznos extra, főleg ha hosszabb utakra is vállalkozunk. 170 000 forint, ennyit bőven megér, hiszen az autóban töltött minden másodpercben használjuk.

Az Enjoy felszereltség része a bőrborítású kormány, a könyöktámasz, valamint az érintőképernyők központi kijelző, magánvásárlóknak ajánlott legalább ezeket az extrákat megrendelni az autóhoz.

Milyen vezetni?

Jöjjön a lényeg, vagyis a 998 köbcentis, közvetlen befecskendezéses Ecotec motor előadása. Csak a plusz öt lóerőt nézve nehezen érthető létjogosultsága az 1,4-es belépőmotorral szemben, igazi nyereséget a turbófeltöltés adta 170 Nm nyomaték jelent, amivel 1800-4250-es fordulat között gazdálkodhatunk.

Simán jár, vibráció alapján nehéz megmondani a hengerek számát, fordulaton terhelve vagy alapjáraton egyedül a hang árulkodik. Lehúzott ablakkal nem épp élvezetes akusztikai élmény, de a motorháztetőt felnyitva derül fény a titokra, itt bizony alig akad hangtompító anyag, klasszikus pőre fémfelületek uralkodnak.

130-as autópálya-tempónál háromezret forog a benzines, és a csupasz motortér ellenére kifejezetten csendes. Az utastér felé sikerült letompítani a háromhengeres tónusát, csak terhelés alatt jön elő a tipikus orgánum. Az ötsebességes váltó kapcsolási érzete fejlődött az elődhöz képest, fokozatkiosztása harmonizál a nyomatékos turbómotorral, kellemesen autózható darab lett az új Astra. 

Hangtompító réteg nélkül a motorháztető.

Pedig az Opel is bevezette a teljesítményszintenként eltérő futómű-kialakítást, amíg az erősebb verziók hátul Watt-himbás futóművet kaptak, addig az egyliteresnek csupán a csatolt lengőkaros alapkonstrukció jut, Watt-rudazat nélkül.

Mégis piszok kellemes szerkezet, ez is bizonyítja a tömegcsökkentés hasznát. A katalógusadat szerint 1335 kilogramm az autó vezetővel együtt, ekkora tömegnél az egyszerűbb megoldás okos hangolásával is elérhető az agilis, fürge, de legfőképp semleges viselkedés. Általában mindig akad jelző a rugózási komfort körbeírására, de most nincs találóbb a semlegesnél. 

Ezt tudja az új Opel Astra. Minden mozdulata könnyed, pontosan irányítható, ezzel a motorral pedig bolondbiztos, családbarát darab. Az olcsó, avítt mechanikus kéziféket kanyarodás közben megrántva figyelmeztető hangjelzés és lassan leülő far helyett az jön, amit minden 17 éves srác várna. A kis turbómotor nyilván nem egy erőmű, de a széles tartományban elérhető maximális nyomatékkal, a jól kapcsolható váltóval időben kapcsolva bőven tartható a forgalom ritmusa, a fogyasztás pedig különösebb odafigyelés nélkül is a 6-6,5 literes tartományban marad, ha nem csak városban használjuk az autót.

Nem okoz fejtörést, nem okoz meglepetést, az új Opel Astra, akárcsak elődei, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési eszköz, a mindennapokban könnyedén, egyszerűen használható kompakt típus. 

Nincs baj az egyliteres motorral, kellően erős, kulturált járású, csak a hangja árulkodik a hengerek számáról. Viszont Enjoy felszereltség mellett okafogyott, az erősebb 1,4 T 125 lóerővel csupán 20 000 forinttal drágább.

Árak, összegzés

Az eddig leírtak végső tanulsága az ár lenne, a pont a mondandó végére, a lezárás, amiből kiderül, hogy megéri elspórolni a negyedik hengert, és a 105 lóerős blokk könnyű döntés a kedvező vételre vágyóknak. De a kép ennél árnyaltabb.

Az alap Selection felszereltség a valódi fapad. A klímán és egy rádión kívül más kényelmi extra tulajdonképp nincs, ezzel is kérhető az egyliteres 5 180 000 forintért. Mivel nincs más benzines, csak az 1,4-es szívómotor, gyakorlatilag egyértelmű a választás, igaz, így 330 000 Ft felárat jelent a legkisebb turbós. Enjoy felszereltséggel viszont minden teljesítményszint elérhető, és a 125 lóerős 1,4 T mindössze 20 000 forinttal drágább (5 480 000 helyett 5 500 000 Ft) hatfokozatú kézi váltóval, mint az egyliteres, ötfokozatúval.  

Ezek alapján úgy tűnik, csak a legpuritánabb kivitel mellé okos választás ez a motor. Ha már a bőrkormánnyal, nagy kijelzővel, könyöktámasszal kecsegtető Enjoy mellett voksolunk, akkor jöhet a 125 lovas blokk. 
A háromhengeres egyliteres Astra és ötajtós konkurensei Listaár, forint 
Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy (105 LE)
Ford Focus 1.0 EcoBoost Technology (125 LE) 
5 480 000
5 280 000
Peugeot 308 1.2 PureTech  (110 LE) 5 360 000
Kia Cee’d 1.0 T-GDI (120 LE) 5 229 000
Érvek, ellenérvek sokaságát lehetne még felhozni, a nagy tételben vásárló cégek flottakedvezménye újabb érdekes ismeretlen lesz majd a képletben, de a kezdeti árazás mindig képlékeny, jönnek majd akciók, újabb verziók, és nem utolsósorban a kombi karosszéria. Annyi biztos, hogy alaphelyzetben minden Opelre csupán kétéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia vonatkozik, ami további két évvel kiterjeszthető, maximum 150 ezer kilométer erejéig.
Mellette – Ellene
  • Kényelmes ülések
  • Jó vezethetőség
  • Megfelelő menetteljesítmény
  • Tágas utastér
  • Kedvező fogyasztás
  • Alig drágább az erősebb 1,4-es turbómotor
  • Tömegstílust képviselő tömegmodell
  • Fényszóróból a LED-matrix mellett csak a hagyományos halogén elérhető

Kommentek

  • Barca

    Ezt nem igazán értem a negatívumoknál, hogy halogén mellett csak LED-es van?! És? Miért kéne egy harmadik xenon-os rendszert fejleszteni, más gyártóknál os így van ez, nem drágább, mint a xenon felár szokott lenni.
    Negatívum az, hogy az Opel egy megbízhatatlan sz@r, katasztrófa a technikai elemek minősége, ráadásul horrorisztikus áron javítanak, egy-egy alkatrész 2-300%-os felárral árul a szerviz, amióta válságban van az Opel, nevetséges, hogy ezen élősködnek, Opel sose kop el? Inkább soha többet opel! Tudom más autók sem gránitból faragtak, de a J generáció egy sz@ros 90-es évekbeli olasz öszvérrel tudna max versenyezni…

  • subtotal

    Minél többet nézegetem, annál inkább DS3 utánérzésnek tűnik az a cápauszony a C oszlopon, ezen kívül nagyon neutrális ez a kocsi kívülről, belül viszont nagyon kellemes, szemre sokkal jobb, mint a nagy átlag.

  • v_johny

    Barca – 2016.02.05 19:47

    Minden bizonnyal azért keresett/sikeres a kategóriájában, mert sokak célja hogy “egy megbízhatatlan sz@r” autóra költhessék a pénzüket (legyen cég vagy magánvásárló). Azt nem tudom mikor és hol javíttattál Opel-t utoljára, de a Szerviz 4+ keretében például nekem olcsóbban cseréltek vezérlést+ gyújtógyertyát+hosszbordást mint amit bármilyen más független szervizben, minden ajánlat magasabb volt vagy egy árszintem a márkaszervizzel. Én második Astra-m fogyasztom (egymást követő generáció), így tapasztalatból mondhatom, hogy sokan szeretnének környezetemben ilyen kedvezően fenntartható autót maguknak. Nem tökéletes, vannak hibái mint minden típusnak/márkának, de megbízható és olcsón (kategóriatársakhoz méreten) szervizeltethető az Opel. Gondolom szerinted a Claudia Schiffer is kamuzik, meg a megmondóemberek (khm, szakértők/tanácsadók) is átverésből ajánlják a típust… :-)

  • Barca

    Kedves v_johny

    Nagyon egyszerűen zárom a vitát, ha megmutatom neked ennek “megbízhatónak” nevezett kocsinak a kötelezőn felüli szervizek számláit, akkor kifizeted a felét? több százezer feletti összegről beszélek! Az hogy a Tsi-k vezérlését cserélni nem nagy cucc ehhez képest… És írtam a többi kocsi se jobb. Nekem 2 éven felül 3+ garim volt, jó nagy marha vagy, ha azt hiszed jó bármire… Ja az opel annyira jó autó, hogy ha jól emlékszem a szar Tsi-is Golfokra 4 év gari van, az új Astrára mennyi is? És vajon miért? 2016-ban? Vicc, de vegyék vigyék, gondolom neked céges van, azért vagy ennyire tájékozott, nagy teher a családnak mi?

  • szaboata

    Az Opel igazi tömegtermék,saját arculat nélkül.Ilyen ez is.Nálunk a Szentgotthárdi gyár miatt nagyon kedveltek voltak mindig az Astrák,de én is hallottam egyetsmást a sosem kop el szlogen kamusságát igazolandó.
    Hogy Claudia Shiffer mennyire megygyőződésből ajánlja,nem tudom,de ismerek olyant,aki teljesen őszintén,tapasztalatból elkerüli a márkát.

  • v_johny

    Barca – 2016.02.06 01:38

    1, Saját autóim… (Bár van céges J ST is, de nem arra “építek” véleményformáláskor, azok rideg-tartásban vannak, azt semmi nem bírja jól, bár ahhoz képest nincs velük különösebb gond.)
    2, Egy autó szervizelése/szervizköltsége függ attól, hogy miként használják (minket, MOTE tagokat hány és hány emberke keres meg tanácsért, mert mindig gondja van az autóval, aztán kiderül, hogy az 1.2-es kombi G Astra-val tetőig pakolva autópályázik+városozik összesen átlag napi 300km-t), tehát nem az autó hibája hogy széthullik a motorja mikor állandóan a maximum terhelésen használják. Emiatt magas a szervizköltsége/fenntartási költsége. Az gyártó hibája ez? Nem. A nem megfelelő felhasználás a probléma, nem ezzel a motorral kellett volna megvenni ilyen igénybevételre. Ilyen esetek is vannak bőven, de ez ne a gyártó sara legyen. Ha egy hülye-gyerek szétnyúzza az autóját (bármit) és utána meg panaszkodik, akkor vegyen mást, majd meglátja az mennyire szeretni majd a nyúzást… Ha már a TSI: annak aztán tényleg jó a híre ugyebár, bár nem szabad általánosítani, rokon Golf Plus 1.2 Tsi-je remekül elvan lassan 5 éve, csak olajcserét kér pedig napi kb 100km-t mennek vele…
    4, 2001-óta csak Opel-em van (előtte volt ez-az), ha nem lenne “jó bármire”, valószínűleg nem venném újra (ill. nem rohangálna ennyi belőle az utakon).
    5, Ha tényleg nem jó semmire, akkor miért van az, hogy mindenhol az első három ajánlottba benne van valamilyen Opel (sőt, konkrétan az Astra F, G, H)? Lehet hogy Te vettél valami hétfői darabot (vagy egy gyengébb konstrukciójú motortípust választottál), vagy csak széthajtottad, vagy a nem megfelelő karbantartás hiánya miatt meggyűlt vele a bajod. De nem ez az általános, nézz be egy Opel Fórumba és meglátod hogy a “mintanagyságra” vetített komolyabb gondok elenyészőek. Ennek a márkának van Közép-Európában az egyik legnagyobb klubélete, gondolom százezrek imádják szívatni magukat és romokra költeni a pénzüket (évtizedeken át)…

  • v_johny

    Barca – 2016.02.06 01:38

    A 3-as pont nem véletlenül került ki az irományból, nem akartam vele a békés/megtévedt lelkivilágodba lépni…

  • v_johny

    Barca – 2016.02.06 01:38

    Az egyik legfontosabb tényezőt kifelejtettem: van egy közeli/kedves ismerősöm, neki az összes autóval meggyűlik a baja állandóan. Eddig szétesett az összes PUG-ja (306, 206), most épp az újonnan vett Scenic-et szidja (1.5 dci)… Tehát akkor az összes Peugeot és Renault vacak? Dehogy… Elég beülni mellé és megnézni mennyire érzi az autókat. Minden más megvilágításba kerül…. Nem tehet róla a srác, de gyakorlatilag nulla érzéke van az autóvezetéshez, igazi próbatétel minden út ezeknek az autóknak. A gyártó/márka hibája ez? Szóval nálad az Opel hullik szét…

  • v_johny

    szaboata – 2016.02.06 09:57

    Tehát a Szentgotthárd üzem miatt kedvelik a márkát a mi kis országunkban… Oké, legyen. Tehát a D és E Kadett ill. Ascona és A Vectra sikeressége ennek volt köszönhető nálunk… (Tehát ők már előre tudták, hogy lesz nálunk Opel gyár és megszerették a felsorolt típusokat előre…) Oké, legyen…

  • v_Petya25

    Barca
    Szernecsénk, hogy vagy, mert miattad működik a szerviz. Nekem 3 év alatt nem kellett az évesen kívül arra járni. Nálunk 15 év távlatában ez a 4. Astra és eddig egyik sem volt betegágy. Egy db EGR szelep csere rémlik. Amúgy a 3. év gari ~30e, a 4. év ~70e-be kerül. Na nem hiszem, hogy a Golf alapár a 4 évével csak +100e-be lenne. :)

  • Barca

    Kedves v_johny v_Petya25 vagy egy és ugyanaz, tökmindegy…

    Nem igazán olvastam végig egyik kommentet se, kb. addig olvastam kiderült céges az az Astra…. Az hogy egy fapados kocsinak nem lesz baja jé, nekem se volt az első Fordommal, aztán megint jöttök a többi kocsival, mint mondtam azoknak is van baja, igaz nem ilyen és nem ennyi mint a CIKKBEN szereplő kocsinak, mert arról van most szó! Amúgy sem érv, hogy de bezzeg a Golf… Én 1000x jobban jártam volna még a nyúló láncos de bezzeg a Golfal, mert abból is van olyan, aminek a vezérlését sem kellett cserélni, mondanám az Astrából is van olyan aminek nem volt még baja, csak nem nagyon tudok olyanról.

    A szerviz számlákat szívesen bemutatom továbbra is, egyébként egyik hibám sem használatból adódott, úgyhogy ez sem jött be a belemagyarázásba srácok.
    Igazi Opel tulajokkal, tudod akinek 10 évvel ezelőtt volt egy faék bonyolultságú F a családba, meg nem a cégautót nyúzza, amit 2 évente cserélnek, na menjetek és nézzétek meg amikor CLubtagok! írják le, hogy az amúgy szeretett kocsi, mert mégis csak egy klubb, de hogy az ócskavas kategóriájába mozog, és kb. 5 visszahívás van átlagban, sokszor típushibás alkatrészek vannak azonos cikkszámmal, magyarán megeveszed több 100e-ért és ugyanúgy elromlik, vagy a másik véglet, hogy már 4-5. variációban van valami, egyértelmű típushiba, de semmilyen visszahívás nincs rá, fizess csak 60e! egy kézifék kötél cserére ha ha…
    Szóval hagyjuk a műszakértést, fingotok nincs erről, nekem meg vannak szervizes ismerőseim, számláim és valódi tapasztalatom, járok clubba és tudom mennyi baj van az Insigniákkal és Astrákkal, a tietek csak mese, az enyém a valóság. Egyébként van VW-s szervizes ismerősöm és Opelos is, fantáziádra bízom melyiknek van több munkája…

  • v_johny

    Barca – 2016.02.06 13:12

    Látom, az olvasással erős gondjaid vannak: hol olvastad hogy az én autóim/autóm céges? Úgy kiabálsz bele a világba, hogy el sem olvasod amire válaszolsz?
    Továbbá mi fapados és hol? Ez is honnan jött? (Esetemben Enjoy a mostani autóm… Szó sincs fapadról, de nem is értem ehhez jelen esetben mihez van köze.) Ezt a VW meg Golf láncos hablatyot miért és kinek erőlteted? Te hoztad fel és most erről értekezel magaddal?

    Egyébként rájöttem ám, alapvetően öt problémád van:
    1, Olyan szervizbe jártál, ahol madárnak néztek Téged mert nem értettél hozzá. Ez ne a márka/autód hibája legyen…
    2, “Szóval hagyjuk a műszakértést, fingotok nincs errőlnekem meg vannak szervizes ismerőseim, számláim és valódi tapasztalatom, járok clubba és tudom mennyi baj van az Insigniákkal és Astrákkal, a tietek csak mese, az enyém a valóság.” Ilyenkor azt képzeled magadról, hogy Te vagy az ADAC és a haverjaid meg a TÜV, továbbá Te összesíted a Magyarországi márkaszervizek és tulajdonosok adatait/véleményét… Mi a MOTE-ban semmit nem tudunk az Opelek világáról, ezért eljöhetnél a tavaszi Velencén megrendezésre kerülő márkatalálkozóra és mesélhetnél nekünk egy picit, had tanuljunk tőled. Addig legalább pár napig normális emberek közt lehetsz, jó autókat és egy jó társaságot is láthatsz, A mi klubunk nem siratóasszonyokból áll mint az ahová ezek szerint te tartozol. Ez sem az Opel hibája.
    3, “Egyébként van VW-s szervizes ismerősöm és Opelos is, fantáziádra bízom melyiknek van több munkája” Meg van neked egy fotelod és internetkapcsolatod és így máris műmájerkedsz… Legyen, ha neked ettől szebb a napod.
    4, A “clubba” szoktatok beszélgetni a szervizszámlás rémképekről? Akkor ez tulajdonképpen valami csoportterápia, igaz?
    5, “mondanám az Astrából is van olyan aminek nem volt még baja, csak nem nagyon tudok olyanról.” Jah, neked nem szóltak hogy van működő Opel is a Te hibás darabodon kívül? Így már érthető minden…

  • Barca

    v_johny

    Buta vagy, röviden és tömören, annyira semmitmondó volt ez a komment, kár volt végig olvasnom, úgy kellett volna eljárnom, mint az előzőnél, amíg az addig volt hiteles, hogy valóban céges az az Astra :D. Azt továbbra sem értem, hogy mire alapozol véleményt, én el mondtam, clubtagok, saját tapasztalat, nem 2 évente cseréli a cég tudod jonnyak :(…
    Szóval nekem lehet véleményem, a tied meg a műszakértés barátom! Olvasgass utána mennyi gond van az Astrákkal, sőt leginkább azt milyenek!
    Ha meg továbbra is ilyen nagylegény vagy, mondom fizesd ki akár csak a 10%-át a szervizeléseknek, ha ennyire bízol az Astra megbízhatóságába, benne vagy okoska?
    Szervizbe meg, hogy minek néznek :D osotba vagy barátom, látszik a céges kocsit se Te viszed oda, azt se tudod miről beszélsz, de akkor egy kérdés adott: minek beszélsz? Főleg olyannak osztod az észt, aki át is éli, nem csak vizionál :D
    Sztm ne égesd magad…

  • Ant.all

    Igazi fostalicska. Kétütemű keletnémet autócsodáknak van hasonló orgánuma mint a sztárocska turbós 1 literesnek. Én nem arra vágyok, hogy minden gázadáskor csattogósan felerősödjön az orgánum. Álló helyzetben minden modern új autó csendesnek mondható. Kár, hogy ennyire spóroltak a hangszigetelésen, minden 3 hengeres motorhoz dupla annyi hangszigetelés dukálna mint egy négyhengereshez. A beltér minősége sem az a szint, amire azt lehetne mondani, hogy az átlagot meghaladja. Már az első ajtó belső paneljei is a leggagyibb műanyagból építkeznek. Langyos lett ez az autó, ennyi pénzért nem nehéz jobban csengő márkájú és értéktartóbb autót találni, aminek van is valami karaktere, nemcsak zavaró orgánuma.

  • v_Petya25

    Barca
    Nekem sincs céges verdám (sajna), amiről írtam az mind családi használatban volt/van.

  • szaboata

    v_johny

    A ’90-es rendszerváltás utáni autóroncs behozatalra gondolsz?Olcsó német használt autó volt az Opel,mindenféle piacról behozva,amihez hozzájutott a kispénzű hazánkfia.

  • shimanospeedmaster

    Nem tudom,hogy lehet rossz egy opel.
    Az alső G-st 240.000-nél adtuk el.1-szer kellett cserélni 200e körül valami
    gumibakot és annak a tartóját.
    A másik G-s astránkba most van 200ezer ebbe is ugyan azt kell cserélni.
    Ennyi használat után nyilván csak kopik azért valami.
    H-s astránkkal semmi gond.
    Insigniával semmi gondunk.
    Legújabb típusú vivaróval szintén semmi gond,pedig
    van használva rendesen.

    Az összes újonnan vásárolt autó.
    15.000 km-enként szervizelve.

    Miért akarják egyesek lejáratni az opelt?

  • v_johny

    Barca – 2016.02.06 18:35

    “…annyira semmitmondó volt ez a komment, kár volt végig olvasnom, úgy kellett volna eljárnom, mint az előzőnél, amíg az addig volt hiteles, hogy valóban céges az az Astra ”
    Jól elolvastad, gratulálok hozzá, szép teljesítmény! Ilyen az, amikor a hülye hülyézik, te jó példa vagy rá. Te mondod valakire teli pofával hogy “buta”, miközben nem tudsz olvasni?! Két helyen is leírtam már, NEM CÉGES az Astra-m. Innen nehéz mit kezdeni az olyan hülyékkel mint te: nem látsz a szemedtől, olvasni nem tudsz de véleményed az van mindenről, csak éppenséggel háttal ülsz a moziban.

    Pont lesz.rom, hogy téged melyik szervizben mennyiért és miként vertek át (ergo, nem mert értesz hozzá = hagytad hogy madarat csináljanak belőled), ha hagytad a fél autót milliókért kicserélni mintsem normális szerelőt/műhelyt keress, akkor az továbbra sem az Opel hibája. Ilyen intelligencia szinttel mint amiről tanúbizonyságot tettél eddig, nem kizárt hogy használni sem tudod az autókat és ezért hullanak szét alattad, ez sem a gyártó/k hibája.

    Nekem nem kell utána olvasgatnom (nem abból építkezem mint te: nem arra alapozok, hogy mit-hol olvastam a neten), én benne élek, az egyik legaktívabb klub/fórum tagként elég sokat tudok a márkáról (veled ellentétben).

    Tudod miről ismerni meg az egyszerű (értsd: buta) embereket? Olyanok mint te. Azt hiszik hogy valamivel tisztában vannak, csak egyvalamit hajtogatnak állandóan (mert mást nem tudnak), közben semmi ész-érv (valós tudás/tapasztalat) nincs a hátterében, így képtelenek értelmesen kommunikálni. Ebből kifolyólag itt csak te égeted magad a sületlenségeiddel.

  • v_johny

    szaboata – 2016.02.07 15:08

    “A ’90-es rendszerváltás utáni autóroncs behozatalra gondolsz?”
    Érdekes, a 4-5-8 éves autók akkoriban roncsok voltak??? Mennyit változott a világ, mostanság öregebb autókat hordunk be az országba… Sőt, az autók átlagéletkora szerint, a nagy tömeg romokkal jár manapság/szerinted (13-14év).

    “Olcsó német használt autó volt az Opel,mindenféle piacról behozva,amihez hozzájutott a kispénzű hazánkfia.”
    Tehát ezek szerint CSAK olcsó Opel volt külföldön és ezért nem volt miből/mást választani nekik és emiatt volt itthon keresett a márka (bár más is érkezett szép számmal, de ezt hagyjuk, nem akarlak teljesen összezavarni Téged, én megéltem azt a rendszert, már akkor foglalkoztam autókkal). Értem, ennyi magyarázat/indoklás nekem elég is, ezen gondolatsorod/logikai levezetésed mindent megmagyaráz.

  • v_johny

    shimanospeedmaster – 2016.02.07 18:19

    “Miért akarják egyesek lejáratni az opelt?”

    Ez több mindenre visszavezethető:
    1, Volt egy Opel a nagyapja szomszédjának unokaöccsének a testvérénél és azok sokat szívtak vele állítólag.
    2, Sosem használt tartósan még Opel-t/sosem volt még Opel-je.
    3, Volt neki egy ugyan de mellényúlt (pl használtan vásárolt be belőle vmi jobb darabot), vagy egy esetleges hétfői darab volt neki, és ebből az egész autógyártás történelmét már ismeri is és azt hirdeti ilyen bátran (lásd Barca).
    4, Már vitték egyszer egy kört egy eltiport céges Opel-el, ebből ő már elejétől-végégi ismeri a márkát és a hibáit.
    5, El kell fogadnunk, hogy a mi kis országunk tele van tehetséges (khm önjelölt) énekessel meg táncossal, tőlük nem sokkal lemaradva jönnek a foteles autószakértők. Ebben a csoportban van egy nagy közös pont: nulla valós tapasztalat, nulla hozzáértés, nulla intelligencia/tehetség cserébe műmájerek (önbizalom az van) és nagypof.júak. Ez van.

  • piritkarcsi

    Én nem látom hogy bárki le akarná járatni az Opelt.

    Én annyit mondhatok, hogy 15 éve foglalkozok autókkal. Láttam nagyon sokat újkorában és használtan is, szinte valamennyi gyártótól.

    Opelből is megfordult nálunk több generáció, különféle méretkategóriában. Sokszor hívtak tesztelni vadiúj Opeleket is. Sajnos azt kell mondjam, hogy néhány OPC kivételével egyik sem hagyott maradandó emléket. Opelből még nem nagyon szálltam úgy ki, hogy elégedetten csettintettem volna, hű ezek most megcsinálták a kategória legjobb kocsiját. Voltak jobban és rosszabbul sikerült modelljeik, de én úgy látom sohasem alkottak kiemelkedőt. A K Astra most tényleg ott van az élvonalban, jól sikerült, de erre sem mondanám, ismerve a többi gyártó új modelljeit, hogy valami fenomenálisat alkottak, ami meghatározó, esetleg etalon lesz a kategóriájában.

    Megbízhatóság kapcsán annyit tudok mondani, hogy jó átlagos. Ehhez nagyban hozzájárul hogy rengeteg kőkorszaki benzinest és régi vágású dízelt adtak el belőle, általában alacsony felszereltséggel. Ebből adódik a relatív megbízhatósága, tehát a park nagy részét alkotó kő egyszerű, kevés extrával felszerelt kocsi ritkán áll meg. A futómű viszonylag tartós, a rozsda a G Astra óta nem probléma.

    Jó igásló volt mindig, jó áron, remélem az is marad, bár úgy látom az új Corsa és új Astra esetén kicsit kezdenek elszállni az árakkal.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.