Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Mit tud a világ első hibrid kupéja?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.01.29. 16.00

Lélekemelő a 477 lóerős V8, de a Lexus RC-ből sem a csúcsváltozatot veszik majd a népek. Nemrég vezettük a látványos kupét a földközeli motorokkal is.

Röviden -Lexus RC 200t és 300h 2016
Mi ez? Kétajtós kupé, részben az IS, részben a GS technikájával, turbós benzinmotorral vagy hibrid hajtással.
Mit tud? Látványos és jól vezethető autó, kiváló minőségben és a kategóriában először hibridként is.
Mibe kerül? Ára 14 350 000 és 17 940 000 Ft közötti.
Kinek jó?  A német prémiummárkákat és a dízeleket tudatosan kerülő, minőségfetisiszta vásárlóknak.

Egy ideje sorvadozik a kupék piaca, de vétek volna elengedni az igényes és fizetőképes vevők kezét. Az autógyártók itt sem adják át a terepet csak úgy a többieknek, főleg most van nagy pezsgés a kategóriában. Már Magyarországon is elérhető a Mercedes-Benz C Coupé, ősszel érkezik az új Audi A5, és nem kell sokat várnunk az Infiniti Q60-ra sem. Mivel a 4-es BMW és az itthon sajnos nem kapható Cadillac ATS kupéváltozata is friss, a Lexus RC mezőnye néhány év alatt teljesen lecserélődött. A Lexus kupéjából a 477 lóerős V8-as csúcsmodell, az RC F után, most megérkeztek a józanabb variánsok.

Formaterv: agresszív orsómaszk

Nekem személy szerint túlzás a ragadozóhalakat idéző arc a túlméretezett orsómaszkkal, de simulékony dizájnnal nehéz kitörni a német prémiummárkák árnyékából. Lehet szeretni vagy nem szeretni a formát, de a Lexusnak szüksége van a markánsabb külsejű autókra, amilyen az RC is. Formaterve igen összetett, a rengeteg élen, íven van mit nézegetni, a sokadik kézi mosáskor is lesz mit felfedezni rajta. Hátulról nézve majd szétveti az erő, szélesen terpeszt az aszfalt felett.

Nem Nike-pipa, hanem stilizált L betű akar lenni a nappali menetfény

4,7 méteres hosszával az autó nem különbözik lényegesen a kategóriatársaktól, méretkülönbségük kisebb annál a söralátétnél, amire egyszer az adóbevallást felróhatjuk. Az Audi A5 462,6 centis, a 4-es BMW Coupé 463,8, a Lexus RC 4695 milliméteres, a kétajtós C-osztály pedig 4686 mm hosszú. A kocsit körbejárva a fényezéstől az illesztésekig érzékelhető az a minőség, ami Lexus egyik márkaértéke. A hátsó ablak sajnos mozdíthatatlan és a B-oszlop sem tűnik el, amitől a korábbi kupék sziluettje oly elegáns volt. 

Belső tér: kényeztetés, kettőnek

Keret nélküli ajtókon át huppanhatunk be a jól beállítható ülésekbe. A kipróbált autókban nagyon szépen perforált bőr üléskárpitot találtunk. A minőségérzet hozza a kategóriában megszokottat, több kapcsolót leszámítva egy Audiból átülve is csak a kesztyűtartó nyitógombja tűnt rangon alulinak.
 

Két személynek szóló, halk, kényelmes és 245 lóerővel nagyon gyors utazóautó az RC.A hibrid végsebessége csak 190 km/ó, a turbósé 230

Elöl igazán jól beállíthatóak az ülések magas vezetőknek is. Kifejlett európai emberek mögött hátul gyakorlatilag nem marad lábtér, de a bejutást nagyon jól végiggondolták. Az elektromos állítású ülés a támlán egy kapcsolófület meghúzva indul előre, majd ha már mozog, elég a támlát egy jól kivehető billenőpontnál előrébb vagy hátrébb dönteni a további előrehúzáshoz vagy az ülés megállításához.

Egy kupénál a szépség midig fontosabb a térkihasználásnál, de a csomagtartó lehetett volna tágasabb. A C kupéé 400, a 4-es BMW-é 445 literes, míg itt a turbósé 374 literes, a 300h-é 340, mert a hibridrendszer akkumulátora innen is igényel egy kevés helyet. A nagyfeszültségű akkumulátor továbbra is nikkel-fémhidrid (NiMH), ami az okos töltési-lemerítési stratégiával lassan 20 éve működik megbízhatóan a Toyota hibridjárműveiben.

Nem kell lenézni az úról a kapcsolóra üzemmódválasztáskor. A tárcsát balra fordítva Eco, jobbra Sport vagy az F Sport kiviteleken Sport+ állásba léphetünk, a kapcsolót megnyomva az autó átáll normál üzemmódra.A gázreakció, a kormányzás és a váltási stratégia változik

Egy Lexusban mindig érdekes a hifi, amiben az RC sem okozott csalódást. Felszereltségtől függően Pioneer- vagy Mark Levinson-hangrendszer van az autóban. Utóbbi lebilincselően szól, még MP3-as fájlokat hallgatva is.

Signal Doctor, a jelgyógyító

Minden Lexusban fontos a hangminőség, az új Mark Levinson-rendszer igyekszik korrigálni az MP3-as fájlokban a tömörítés miatt elvesző hangzásvilágot

Minden Lexusban fontos a hangminőség, az új Mark Levinson-rendszer igyekszik korrigálni az MP3-as fájlokban a tömörítés miatt elvesző hangzásvilágot


Ma az audiostreaming, a telefonra töltött zene Bluetooth-kapcsolatos lejátszása vagy a pendrive-on betárazott zenék visszaadása magától értetődő sokkal olcsóbb autókban is. Ám aki legtöbbször MP3-ként hallgat zenét, majd betesz egy rendes audiocédét, meglepődhet, mennyire jól tud szólni a csillogó korong. A zeneformátumok minőségromlása a tömörítéstől függően eklatáns is lehet.

Ezért a Lexus RC és az átdolgozott GS Mark Levinson hifirendszere kiegészült a Signal Doctor funkcióval. Ez a program a tömörítéskor odavesző magas frekvenciájú hangokat igyekszik pótolni, amitől tisztább és teltebb hangzással szólal meg a muzsika, mint a bitsűrűségből következne. Vagy ettől, vagy mástól, de a 835W teljesítményű hangrendszer olyan szépen szólt, hogy megérkezés után még maradtam fél órát zenét hallgatni a GS 450 hibridben.

Milyen vezetni?

Egy klasszikus gran tursimo nem sportkocsi, hanem sportos és erős, de kényelmes utazóautó két embernek. A Lexus pont ilyenre alakította saját kétajtósát. A kifelé nyíló, üveg tolótető 100 km/órás sebességig simán nyitva tartható, ha átvágtunk az Alpokon és megjövünk a Riviérára. Vagy a Balatonhoz.

Innen nagyon jól néz ki az RC. Igényes megoldás a kétméretű gumiszett, hátul szélesebb abroncsokkal

De odafele menet a sztrádán is szépen domborít az autó. Német autópályán lett volna jó vezetni, 200 felett a kanyarokban, mert az útfekvés fölényesen nyugodt. Mintha acéllepedőt terítettek volna az útra, úgy száguld az érzésre egyetlen gránittömbből kifaragott autó. A kupé műszaki alapjait részben a nagyobb a GS adja, de a vázszerkezethez átvettek merevítéseket az IS kabrióból is.

Kanyargós országúton a kormányzás pontossága nem az igazi, ezt a BMW vagy a Jaguar még mindig jobban érzi. Maga az útfekvés viszont bombasztikus. Kezdjük azzal, hogy a japán mérnökök adtak az igényes futómű-konstrukcióra. Nem a MacPhersont finomítják, mint elöl a BMW vagy a Porsche, hanem rendes kettős keresztlengőkaros felfüggesztést társítanak a hátsó többlengőkaroshoz.

Sziklaszilárd autónak érződik az RC. Az ülések jól tartanak

A narancssárga kupéban adaptív lengéscsillapítás is volt. A lengéscsillapítók elektronikus szabályozása normál autózáskor civilizált rugózási kényelmet eredményez, vadulás közben pedig hatásosan csökkenti az oldaldőlést az ívkülső kerekek gátlóinak felkeményítésével.

Kigyorsításkor vagy faroláskor is jól jön az F Sport felszereltség részlegesen önzáró differenciálműve. Manapság ez nagyon ritka érték, a 200t-ben a hibridhez nem is rendelhető Torsen sperrdiffi dolgozik.

Műszaki adatok
Lexus RC 200t Lexus RC 300h
Hossz./Szél./Mag./ EU önsúly 4695/1840/1395 mm/ 1675-1725 kg 4695/1840/1395 mm/ 1736-1775 kg
Motorkonstrukció és hengerűrtartalom
Teljesítmény
Nyomaték
Soros négyhengeres turbó benzines
1998 cm3
245 LE/5800
350 Nm/1650-4400
Atkinson-ciklusú szívó soros négyhengeres+állandó mágnesű szinkronmotor
 
2494 cm3
181 LE/6000
221 Nm/4200-5400
Villamos gép: 105 kW (143 LE)
300 Nm
223 LE hibridrendszer-teljesítmény
Gyorsulás (0-100 km/h)
Végsebesség
7,5s
230 km/h
8,6s
190 km/h
Átlagfogyasztás/CO2 emisszió 7,2 l/100 km,
166 g/km
4,7-5,0l/100 km
108-116 g/km
Listaár 14 350 000 forinttól 14 790 000 forinttól

A kétliteres, változó szelepvezérléses és közvetlen befecskendezéses motort kettős megfúvású turbó tölti. A fejlett benzinesnek egy baja van: nem érezni rajta, hogy 245 lóerős. A 7,5 másodperces százra gyorsulás egy átlagos autóhoz képest nyilván csudajó, de a 211 lóerős Mercedes C 250 Coupé ideje 6,8, a 245 lóerős BMW 428i 5,8-at gyorsul százra. Mindhárom esetben automatikus váltóval, mert nem készül kézi kapcsolású RC Japánban.

Erősnek így is erős az autó és a motor jól együtt él a nyolcfokozatú váltóval. A váltóvezérlés a motorral összhangban cserélgeti a fokozatokat, akár a tájban gyönyörködve andalgunk, akár keményebb ritmusban döngetünk, mert adódik egy izgalmasabb útszakasz.
 

Vannak kevésbé provokatív színek, a mélybordó metál például gyönyörű. De valahogy illik ez az árnyalat is a kihívó sportkupéhoz

Nyugodt embereknek való a hibrid, amelyet ne a 136 lóerős rendszer-teljesítményű Prius vagy Auris HSD alapján képzeljünk el! A benzines motor eleve öblösebb, 2,5 literes és 181 lóerős, amit kiegészít a 300 Nm és 143 lóerő leadására képes elektromos motor. A 221 lóerős rendszerteljesítmény autópályára is kellő tartalékokkal, bír, legalábbis amíg az akkuk töltöttsége megengedi a villanymotoros rásegítést.

Azért is tetszett a hibrid, mert autópályán padlógázzal gyorsítva sem üvölt a motor. A zajcsillapítás megadja azt, amit elvárhatunk egy 15-18 milliós kocsitól. Még a padló hegesztési varratának alakját és elhelyezését is úgy alakították ki, hogy halkabb lehessen az utastér. Ugyanilyen gondossággal tartják távol az utasoktól a légkondicionálóban ébredő zajokat. A japán mérnökök tényleg nem viccelnek.

Van ütközésmegelőző rendszer, adaptív tempomat és megannyi más vezetőtámogató elektronika

Volt alkalmunk alaposan kipróbálni az autókat, így kiderült, hogy az ülések kényelmesek, jóllehet a deréktámasz csak ki-be állítható gombnyomásra, aminél a konkurensek finomabb megoldást kínálnak.

A 300h-ban finom gázadással elég sokat suhanhatunk füstmentesen, ha a lámpáktól komótosan jövünk el. A hajtásrendszer városi forgalomban akár az út felét is képes elektromos motorral megtenni, a fékezéskor és gázelvételkor visszatermelt áramot felélve.

Bár a tesztút nagy része nem városban futott, az egészséges tempóban, de kulturáltan megtett út végén a fedélzeti számítógép 5,8 literes értéket írt ki. Ha ez kúton mérve 6,5-7 liter lenne százon, még az is remek érték egy erős és előkelő sportkupétól. A jobban meghajtott benzines kijelzőjéről 11,6 l/100 kilométert olvastam le.

Hátul jelképes a lábtér, de ez más kupéknak sem erőssége

A tág értelemben vett Európára nézve 75:25 lehet a hibrid és a turbós benzines aránya. Ez úgy jön ki, hogy Nyugat- és Közép-Európában gyakorlatilag csak a hibridekre lesz kereslet, itt 1500 autó a 2016-os terv. A másik 500 darab RC 200t gyakorlatilag az orosz piacra megy majd, ahol a kisebb fogyasztás és a csekélyebb környezetszennyezés nem igazán szempont ebben a kategóriában.

Árak: olcsóbb az erősebb

Turbómotorral az Executive, a belépőmodell 14 350 000 forinttól kapható, a csúcsmodell pedig az üveg tolótetős Luxury 17,5 millió forintért. Egységesen 440 000 Ft a hibrid felára a valamivel nagyobb teljesítményű 200t-hez képest, ilyeténképpen a 300h ára 14,8 és 17 940 000 Ft között mozog.

Most januárban kezdődik az autó értékesítése, a kisebb teljesítményű modellek követik a nyolchengeres RC F-et

A Lexus megőrizte jó szokását és az európai prémiummárkáknál sokkal bőkezűben szereli fel autóját a másutt feláras tételekkel. Mányi Dóra, az importőr termékspecialistája szerint az árelőny az alapváltozatoknál nagyjából 940 000 Ft az automatikus váltós 428i és kereken kétmillió Ft egy A5 2,0 TFSI esetében. Ez azért említésre méltó, mert listaáron mindkét német kupé ára jó egymillió forinttal lejjebb indul a 200t-énél.

Az autó értékesítése épp most kezdődik az egyetlen Lexus-szalonban Magyarországon. Míg a Duna vonalától keletre a 2007 óta működő monori mellett Szegeden és Debrecenben is van márkaszerviz, a Dunántúl a több mint 13 éve importált márkánál továbbra is fehér folt, csak Dél-Budára lehet márkaszervizbe vinni az autókat.

Az F Sport a sportosabb felszereltség neve, amivel a méhsejtmitás hűtőmaszk jár

Magyarországon ennek ellenére kiemelkedő a Lexus piaci részesedése, 2015-ben a prémium szegmensben elérte a 3,0 százalékot, ami Lengyelország és Észtország mögött a harmadik legmagasabb érték Európában. Az átlag 1,9 százalék, például Svájcban 1,0, Németországban 0,2 százalékos szeletet sikerült kihasítani a piacból. A kategória egyetlen hibrid kupéja újabb esély a hódításra.
 

Mellette – Ellene
  • Karakteres forma
  • Jó első ülések
  • Rengeteg vezetőtámogató rendszer
  • Van belőle hibrid
  • Mindkét motorral finoman működő hajtáslánc
  • Igényes és jól hangolt futómű
  • Kiugróan alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás (300h)
  • Valódi önzáró differenciálmű (200t F Sport)
  • Gazdag felszereltség
  • Kényelmes és gyors utazóautó
  • Minimális hátsó lábhely
  • Kupémércével is szerény, 340/374 literes csomagtér
  • Nehézkes menürendszer, koros navigációs grafika
  • Nem érezni 245 lóerősnek a turbóst
  • Nincs dízelmotor, sem összkerékhajtás

Kommentek

  • CoIie

    Hmmm… Vissza a múltba?!
    Nem igazán kényeztet el egyes helyeken a ’80-as évek gombjaitól eltérő megoldásokkal!

  • zoldfulu2000

    A képeken rém hülyén néz ki a naracsszínű RC, pedig élőben tényleg ütős darab… Mondjuk nagy is a konkurencia.

    A fő gond ugyanaz maradt: a lóerő alapján kiszabott terhek kicsinálják. Nyomatékos, de papíron kevés lóerővel bíró motorokat pedig a dízelek jelentik. 211 LE az szerintem inkább C 250CDI mint 200, ez gondolom elírás…

    “Nyugat- és Közép-Európában gyakorlatilag csak a hibridekre lesz kereslet, itt 1500″.

    Vagyis Nyugat-Európában dízelekre lesz kereslet de ez áll a legközelebb hozzájuk. Itt egy 2014-es éves európai adat: http://left-lane.com/european-sales-2014-coupe-segment/
    28.000 4er, 11.000 C koupé, 8000 A5. Közel ugyanennyi 911-es!.

    Nem hibrid kell Európának, itt a bibi…

  • Marcikutya

    A narancsszín a Focus ST-ből jöhet…

  • a.szorenyi

    Köszönöm, a kétliteres miatt elírtam, de a 250-es jelű a 211 lóerős Coupé.

  • DTF

    Az mit jelent h autopalyan megvan a tartalek, de csak addig mig tele az skku? Az akku autopalya haladasnal nem merul, ugyanugy, ahogy pl versenypalyan sem. Akkor merul ha sokat hasznalod csak a villanyhajtashoz. Hybridem va2007 ota, palyan eletbe nem merul, mivel afolyamatosan mukodo benzinmotor es a gurulas tolti..
    Na mindegy.
    Valos az a 6 liter, ez ennyi. Sot meg lejjebb is viheto…
    Dozel? Na nem, koszonom. Fustolo, kerrego, rezgo szar ilyen autobe nem valo.
    Aii nem hybridet vesz belole (na jo, rc-f azert mad teszta) az nem logikus ember. A turbos par tizedmsdodperccel jobbangyorsul, nem kulturalt a jatasa es upla annyit fgyaszt.
    Egy abaj ezzel is: rohadt kicsi belul :D

  • a.szorenyi

    Kedves DTF! Hegynek fel haladva többször megértem már hibridekben, hogy elgyengült az autó, amikor az akku töltöttsége már nem tette lehetővé az elektromos rásegítés (boost) funkciót. Ez autópályán is előfordulhat, erre gondoltam.

    Üdv, Szörényi András

  • cuebler

    nekem is hibridem van, hasonló okokból, mint dtf kollégának. pár év múlva kiröppennek a gyerekek, az egyik viszi a mostanit én meg meglepem magam és mrs cuebler-t egy ilyennel :-)
    amúgy meg mi a tököm az a keret nélküli ajtó, amin keresztül be lehet jutni az utastérbe? :D

  • subtotal

    A felni szép, hogy dícsérjem…hibrid kupé ami majd 1800kg és 190 a vége és egy 318d legyorsulja? Ráadásul olyan dizájnnal ami minimum véleményes?
    Szerintem sok az az 1500db-os terv.

  • zoldfulu2000

    Kedves András,

    Hogy még nagyobb legyen a kavarás, a Mercedes motorja vagy 2.2-es vagy 1.6os. Pl a 200 CDI automatával 2.2-es, kézivel a Renault 1.6osa.

    DTF: Alattam közel 9 litert evett a hajtáslánc SUV kasztniban… Civilizáltan használva, ahol a dízel 6 alatt fogyaszt.

    Általánosságban még egy komment: ma ültem az új C kupéban, és hát bakker. Lehet nem rossz az RC élőben, az új C-t nehéz lesz überelni bárkinek. Jöhet hibrid, “sheeer driving pelasure” vagy “vorsprung durch technik”, ezt a külső megjelenést és belsőt most senki sem múlja felül a kategóriában.

  • Kempelen.

    “…ezt a külső megjelenést és belsőt most senki sem múlja felül a kategóriában.”

    Szerinted. Ezért nem leszel sosem normális újságíró, csak egy blogger.

  • zoldfulu2000

    Kempelen: én eddig megvettem pár autót racionális érvek alapján. Tudás, felszereltség, modelltapasztalatok. És épp az értékarányosság miatt előfordult hogy nem a legjobb pláne a legszebb nyert (ékes példája volt amikor az S40es nyert a 159 ellen).

    De ez egy más kategória, kupénál már eleve sokat nyom a latba a megjelenés. És az új C belesje félelmetesen jó lett (dacára a hülye vastagkeretes tabletnek). A kupé pedig kívül belül lenyűgöz, míg az előd egy korrekt de nem kiemelkedő darab volt ( http://autossagok.blog.hu/2014/08/15/c180_coupe ) , az olyan igazi hatásvafász darab, elsőre a szalonban azt hittük hogy a nagy kupé (CL vagy hogy hívják most).

    Nem kérdés hogy most ez az alfahím, ahogy a 4 ajtósok között is. Tudod hogy leírtam ha a Merci középszerű vacakokat gyártott, most én mondom, az új C Kupé nemcsak a szokásos mindent felölelő palettát hozza de végre olyan látványos, mint a “régi” Mercik (190, CLS, SLK, W140) amelyek megalapozták a mai pémiummárka alapjait.

  • a.szorenyi

    Kedves Zöldfülű2000!

    Szerintem félreértettük egymást, mert a benzines motor van a C-osztályhoz is táblázatban, nem a dízel.

    Üdv, Szörényi András

  • zoldfulu2000

    Igen, ez utóbbit én néztem be. Szorri :)

  • DTF

    Zoldfulu2000: mondanal tipist is? Mert 9 liter az kb egy 450h. Ebben a kategoriaban (x5, m, cayenne, stb) dizel 10 felett. Ha nx300h-t vezettel es 9 lityo lett, akkor ott vmi hibadzik es vmit baromi rosszul csinaltal , mert az 7 korul van.
    Nekunk 2 rx450h van. Egyik atlaga 11.1, masike 8,9-9,0. Van meg egy 1. Gen gs450h: nalam 8,4′ elozo tulaj 11,3. Ja csak varosban hasznalom, akkor sem megy 10 fole… Hybridet tudni kell vezetni.

  • zoldfulu2000
  • luxusbatar

    Áááá….azok a kapcsolók…mióta porosodhatnak azok Toyota raktáraiban? :) Oké, hogy működnek, de azért mégis, na….

  • DTF

    zoldfulu2000: tényleg 8,7 :D vmit nagyon rosszul csináltál, az biztos :D ha országút és m0, akkor nálam az RX450h (kb. óra szerint 90-es átlaggal, tempomattal) 7,2-7,4, GS450h 6,9-7,1. NX-el még kevsebbre kell h kijöjjön.
    NX300h sprintmonitoros átalag 7,2, a legmagasabb 8,2 :D ha mondjuk az xc60 d4-vel vetjük ö9ssze, ott az átalh (190 lovas) 8,8 :D az nem 5-6 :D
    a többi része a cikkenk valós, sztem egyébként a prémiumtól és a megbíhthatzóságtól a lExus messze van, az itthoni szerbizt meg hagyjuk…
    a ct200h simán megy 5 alá, nálam prius csereautó 4,9-ből jött ki egy fél autópálya (125 óra szerint), 20% országút és 30+ város. Csak ávrosban sem ment 5,2 fölé. az azért hozzá tartpozik h lassan tíz éve vezetek híbrideket és már tuodom h mit h kell cisnálni :)

  • zoldfulu2000

    DTF: hasonló körülmények között hasonló dízel autó (Pl XC60 D3, D4) elmegy 5.5 literrel. De tény, nekik ez a legerősebb pontjuk. 6.5 literhez már autobahn kell (160-180).

    Nézem a spritomintort, kicsit cseles mert sok 2.4-es is beleszámít a fogyasztásba, ezért nagyobb a szórás, de a 10 litert evő 2.4 GT AWD-k nem annyira relevánsak (valahogy nem is hihetőek). Csak kéziváltós D4 esetén 6.8 az átlag. És is valami ilyesmit szoktam tapasztalni.

    Mi lett az RX-szel? Sikerült kiküszöbölni amit régebben belinkeltél?

  • zoldfulu2000

    És ami azt illeti, tényleg nem találtam meg még az ideális vezetési módot a Hybridhez, de talán nem is annyira nyilvánvaló. Papíron egyszerű, hogy enyhén kell fékezni motorfék helyett és akkor tölt. A gyakorlatban nehéz volt megtalálni hogy meddig visz villanymotorral.

    Ami biztos, ez a 8.7 litere ez ECO állásban született…

  • DTF

    Zoldfulu2000: igen, autouton ahigy irtad jobb a dizelek fogyasztasa, bar nem minden esetben. A sprintmonitoron lehet szurni ugye csak dizelre (en igy tettem, 190 es 205 kozitto loerore), ami 8,84. Persze vannak tulajok akik elkepeszto alacsony fogyasztast produkalnak (ha en vezetnem a ofgyazstasi adatoka a 2008-as gs450h-ram, top3-ban biven benne lennek :D ) egyebkent az a nagy igazsag h az azonos teljesitmenyu dizel es hybrid kb uyganannyit fogyazt, sprintmonitort alapul veve a hybridek atlag 0,5-0,8-cal kevesebbet (en rx vetelytarsait nezem ilynekor). Nalam dizel nem johetne szoba, mivel ki nem allhatom a kerregest es a rezgest, es futstol is (nem egy 3-4 eves 5-os bmw-t lattam elottem fekete gustot okadni eroteljes gyorsitaskor). ,eg tenykeg van abban igazsag h aki beul egy hybridbe, az mast nem nagykn fog venni.
    Eco allassal megyek rx-szel (gs-ben olyan nincsen). Ami azt illet nem erezni a 300 lovat, csak ha eroteljesenn lenykmod (nem padlozod). Nekem igy egy budakalsz-ferihegy 7-7,5 korul megvan,” persze rovid tavon 8-10 km naponta azert 9-9,5. Ezek az rx szamai, gs jobban fogyaszt vmirt…
    A legfomtosabb h nem kell fekezni :) furcsan hangzik, de a kovetesi tavolsag betratasaval es az elotted levo forgalom figyelesevel kb csak piros lampanal kell, kilonben sosem. Visszavaltassal meg meg erosebb a motorfek. Indukasnal meg villannyal kell 10-15 km/h-ig, aztan ugy is jon a benzinmotor. Na meg a tempomat, az fel liter minimum.
    A rx-eknel nem mult el a problema, a monori szrviz sokat segitett, mert enyhult, de hiaba igert a toyota motor hungary h segit, szartak bele, azota is valaszolnak. Most nem sorolnam fel a gariban javitott hibakat, de tobb millio ft-ra teheto (2 autorol van szo). Mivel a linket problema tervezesi hiba (ezt a tmh mondta) igy az osszes modell kb ilyen. Uj rx-et megnezem majd, de nem fogom sztem cserleni, nem eri meg, semmi ujat nem tud, uj dizajn es par vezetestamogato kutyu, az meg nekem feleslges. Max ha adnak vmi szuper ajanlatot, akkor meggondolom. Tesla lenen nagyon jo :D

  • zoldfulu2000

    DTF: nem mindegy hogy melyik motorról beszélünk. Az aktuális VEA motorok 150LE (D3, 2015 nyarától) 190 LE (D4, 2014 nyarától) igen jól sikerültek, előtte a 2010 körül bemutatott öthengereseket (136 (D+), ill 163 LE (D4)) tették bele lényegesen szebb (de zajosabb) hanggal, de 1-2 literrel rosszabb fogyasztással és az automata a hírhedten rossz hatseb GT. Hogy teljes legyen a kavarás, az AWD még most sem az új motorokkal jön. A BMW és az AUdi esetében a paletta konzekvensebb ás átláthatóbb. Ott is 7 körül fogyasztanak a négyhengeres dízelek a spritmonitoron

    Ami a Lexust illeti, én az alap FWD NX-et vezettem. Ez 9.2 mp-cel gyorsul, ami valahol a D3 és a D4 közé esik tudásban, de semmi esetre sem felette. Gyakorlatilag a gyengébb nyomaték és a villanymotor változó tartalékai miatt én a D3-mal állítanám pariba a 300h-t.

  • zoldfulu2000

    Amúgy ne becsüld le a vezetéstámogató rendszereket, nagyon jó volt az NX-ben is. Tényleg könnyít az életen. Az új RX nem olyan randa mint a képeken, élőben valamelyest “összeáll” a forma.

    Érdekes amit írsz, és ez persze nem passzol a márka által projektált képbe (viszont passzol abba amit a pár elégedetlen Lexus tulaj írt a népítéletében, vagyis a megbízhatóság legalább annyira ideológia, mint valóság, és ha a kettő nem esik egybe akkor ideológia alapon állnak hozzá (azaz a tulaj a hülye)).

    De ahogy egy pár volvós sztorit látok, senkinek sem kényelmes beismerni ha valamit rendesen elxxxtak akár a tervezésnél akár a gyárban. Szóval ha csak a megbízhatóság hiánya miatt váltanál a Lexusról, felesleges :).

    Szerintem általánosságban elmondható, ha valakinek megbízható autó kell, akkor az igényes, felszerelt prémiumautók nem ideálisak. Írhatnám, hogy fapadosan akkor biztos azok, de ugyebár a sikeres üzleti modell az hogy kemény felárért drága autót adjanak el, miért legyen jobb a fapados akkor?

  • DTF

    zoldfulu2000:

    értem. sztem ne a d3-mal hasonlítsuk, hanem a d4 awd start/stoppos automatájával, ez közel hasonló menetteljesítményeket produkál. Ha így szűrsz rá (2015-től, awd, start/stop, d4, automata), akkor 8,2. 1 literrel több, mint a 300h.
    fwd-t nem nézem, mert nx300h-ból az nem fogy, kb az eladások 5-10%-a.

    Az új RX tényleg szép, ezt nem is tagadom, de hajtásláncban semmi újat nem tud. Biztos jók ezek a vezetéstámogató bisz-baszok, de pl. és a távolságtartó tempomatot sem szeretem, mert rohadt érzékeny és a lexus/toyotánál sztem nem kiforrott.
    Ha a LExus megbízhatóságánál csak a hybrid rendszert nézzük, akkor az kb. 100%-os, nálunk 5 autónál sem romlott el sosem (volt 2 rx400h, van most 2 rx450h meg egy gs450h). sztem a miőség nem emlythető egy lapon egy fullos német pérmiummárkával. (pl az egyik autónál a könyöklő és az első ülés lapját is cserélni kellett a bőr gyors koása miatt, uyganúgy, ahogyan a bal első ajtó belső műanyag részeit is – ezeket garanciában)
    én objekítv vagyok, ha vmi rossz, akkor azt be kell ismerni. pl. az rx400h sokkal jobb konstrukció, mint a 450h, jóvval keveebb probléma volt vele. jóval.

    Egyébként anno 2007-ben majdnme xc90-et vettünk, csak beültünk egy rx400h-ba :D mosjuk az tök alapverzió volt szövetüléssel, de az volt az igazi! :)

  • zoldfulu2000

    Az AWD nem igazán jó ötlet, leginkább azért mert az NX sem az, másrészt azt a hajtásláncot a Volvo egy régi motorral és a nem valami hatékony 6 seb váltóval párosítja. Harmadrészt pedig mert én sem olyan autót kerestem :).

    Szerintem Európában az FWD NX fog leginkább fogyni. Ahogy a lebutított dízelek is népszerűek. Láttad mennyi fogyott a 240 lóerős belépőmotorizáltságú EX/QX50-ből Európában?

    Hol találtál eladási számokat az FWD-re?

    2007-ben az RX dögösebb volt, ez most látványosan megfordult az új XC90-nel. De szerintem a Lexus kiforrottabb lesz, főleg az XC első modellévében.

  • DTF

    az NX AWD, ha nme is a klasszikus értelemben. De sztem terepezési képességei ugyanúgy nincsenek, mint az xc60-nak (vagyis ilyen összehasonlítást még nem láttam). Tehát AWD. Ha megnézed a sprintmonitort, akkor ott egy db fwd sincsen, mobile-de-n és hasznaáltautón sem talátalm, max 12-2. kb 1000 EUR a különbség, nem is fog sokáig piacon maradni a 2wd (ugynaúyg, ahogyan az rx-nél is hamar kiszedték, nem is tudom h eladtake- itthon belőle vagy sem).
    számokat konkrétan nem találtam, nincs megbonta az nx-nél az első vagy összekerteks dolog.
    persze, európában a dízel a menő. de nem sokáig. max ha vmi nagyon nagy áttörtés lesz a technolóia terén.
    Infinitit nem láttam, nem tudom, de a dízelek főle prémiumban elég jók, de mondom, nekem nem jön be a kerregés (főleg kívülről hallani).
    Az XC90 meg nagyon szép, néztem is (t8 plug-in), de a technológiájuk még új, nem összehasonlíható a toyotával és a fogysztás 10 lityó felett van. ja és 4 hengeers turbó motor… a kezelhetéőségről ne is beeszéljünk :) de baromi szlép és kényelmes és sokkla pérmiumabb, mint a lexus.

  • zoldfulu2000

    Az Xc60 AWD-je igencsak teljes értékű, de annak alapján amit olvastam, a Haldex nem tartozik a problémamentes komponensek közé. 2015ben rössz ötlet AWD-vel venni a volvókat, talán nyártól javul a helyzet. HA jól értem, az NX hajtásának lényege, hogy felár ellenében a kisegítő villanymotor hátra küldhet nyomatékot ami kisegítheti az autót a holdpontról. De olyan mutaványokra mint amiket XC-vel csinálnak szerintem ne próbálkozz NX-szel (https://www.youtube.com/watch?v=TRzD0l8JE4k). Bár a lehet hogy amíg van aksi addig sok mindenre képes az NX AWD is.

    A scouton 167 db eurpában kapható 300h-ből 88 AWD, ha jól látom (és nem írták el tulajok/kereskedők a bevitelnél)

    A hibrid fő baja, hogy érdemben nincs előnye a dízellel szemben a jelenlegi szabályozási környezetben. A legjobb hibridbenzines kb azt tudja mint egy hasonló dízel. A hidriddízel ha jobb is lenne, nincs akkora előnye a hibrid extrának mint amit okoz (súlygyarapodásban pl). Ezért nem is terjedtek el, bár a V60 D6-ból viszonylag sokat vettek a plugin támogatás miatt (a csúcson 2014-ben 6000 most talán kb 4000 fog fogyni a left lane Q1-Q3 elemzése alapján saccolva).

  • DTF

    Persze xc-nek jobb a terepezesi kepessege, hiszek van osszekotteset a kerekek kozott, nx-nel csak az elektomotorokat hangoljak ossze (awd), de h a 2 wd-nel ez h van, nem tudom. Vmi bizits van az awd-nel pluszba, mert nehrzbb.
    A scouton 5 2wd van, amihez nincs irva semmi az awd-s. Meg a 2wd nem kaphato csak alap meg alap+1 felszereltseggel.
    A hybridnek van elonye, ha az atlagfogyasztast es a menrtzeljesitmenyt nezzuk. Autopalyan, magas sebessegnel a dizel kenterbe veri (fogyaszasban). Dizel hybrid zsakutca, nem hibab allt le vele kb az osszes gyarto. Nem lehet kukturaltan megoldani a dizelmotor rendszerbe hangoladat.
    Meg a plug in is gyerekcipben jar, nem veletlen h a lexus meg jo ideig nem fog ilyen modellt kihozni, mert kb ugyanott vagy mint a sima hybriddel (persze ha napi 15-20 kmre hasznalod, akkor plug in, csak ez ritka)

  • zoldfulu2000

    Gondolom az AWD-nél van hátul extra villanymotor. A Volvo D6 AWD és a Peugeot 508 RXH hajtáslánca is ezen az elven működik.

    Ami a scoutot illeti, ha rámész a részletes keresésre, az összes országot bekattintod, láthatod a várható találatod (168 db NX) a preview-ban. HA megnézed az Allrad opciót, már előre megadja hogy 89-re fog leszűkülni a találat…

  • zoldfulu2000
  • zoldfulu2000

    A Plugin Hybridek lényege az állami támogatás és az olcsó áram, ha ez a kettő adott, akkor megéri a brutális felár. Egyébként nem.

  • zoldfulu2000

    Egyre körülményesebb levadászni ezt a cikket a címoldalon, szerintem ha folytatni akarnánk akkor válaszolj az NX tesztemnél, ott leglább mutatja a radar ha van változás :)

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.