Teszt: BMW 330d xDrive aut. Touring M Sport

A családi autók csúcsragadozója

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.01.17. 06.00

Huszonkét millió. Igen 22. Ez a BMW Hármas ennyibe kerül. De ezért a pénzért pazar élményt és kiszolgálást ad a bajor márka középkategóriás kombija.

Röviden –  BMW 330 xDrive aut. Touring M Sport
Mi ez? A BMW középkategóriás modelljének hatodik generációja, háromliteres dízelmotorral és automata váltóval, M-es kivitelben
Mit tud? Kiváló vezetési élményt adni, mindig a kelleténél több erőt kínálni, miközben még kényelmes is
Mibe kerül? 14,1 milliótól indul 3,0 literes dízelmotorral és összkerékhajtással, de az automata váltó, a navigációs rendszer, üvegtető, LED-lámpa, M csomag stb. megvásárlásával 21 millió fölé kúszik az ára
Kinek jó? Akiknek középkategóriás kombi kell, és nem számít a pénz, ha motorerőről és extrákról van szó

A BMW 320d remek autó, ezt bizonyítják tesztjeink, akár egy 2003-as E46-ost nézünk, akár egy 2008-as E90-est vagy a 2011 óta piacon lévő legfrissebb F30-as sorozatot vizsgáljuk. De az autóeladási statisztikák is bizonyítják népszerűségét, hiszen az itthon eladott Hármasok több mint 44 százalékában ilyen motor van, a 318d-vel pedig már egyenesen 82% a kétliteres motorok részaránya. Ami persze nem véletlen, hiszen amellett, hogy takarékosak, kellően erősek, dinamikusak, remek vezetni a kocsit a kétliteres dízelek bármelyikével. De ne higgyük, hogy ez a non plus ultra! Ha BMW dízelről van szó, van még feljebb, amit mi magunk is megtapasztaltunk ismét, mert kezünk közé kaparintottunk egy 330d-t. Nem is akármilyet, hanem egy automata váltóval, négykerék-hajtással és számtalan extrával felszerelt kombit, ráadásul M Sport kivitelben.

Külső, karosszéria

Bár a BMW 3-as még mindig rövidebb, mint konkurensei, az Audi A4 (+ 9 cm) vagy a Mercedes-Benz C-osztály (+7 cm), a korábbi generációhoz képest azonban több mint 11 centivel hosszabb a 2011 óta piacon lévő és nemrég ráncfelvarráson átesett változat. Miközben a szélessége és a magassága alig változott, tengelytávolsága 5 centit bővülve 2,81 méterre nőtt. Az összkép egy nyúlánk, de elegáns kombit mutat, amelynél érvényesülnek a szokásos BMW-s jegyek: a hosszú motorháztető és a hátsó tengely felé eltolt utascella. Alapvetően visszafogottan elegáns a Hármas kombi, de nem ez! A majd háromszázezerbe kerülő Estoril kék fényezés és az M-es optikai csomag vadnak mutatja még úgy is, hogy a hozzá járó 19 colos kerekek helyett télre 17-es felniket és abroncsokat szerelt az importőr. Az M Sport csomag részeként egyedi orrspoiler, hátsó lökhárító és küszöbléc került a kocsira, amely pont olyan, mint a 2015 ősze előtti változatokon, így alig látszik, hogy ez már egy ráncfelvarrás utáni darab. A profik és fanatikusok kiszúrhatják az új hátsó lámpákat és a frissebb modellekhez rendelhető LED-es fényszórókat (+685 ezer Ft), illetve LED-es ködlámpákat. Utóbbiak kanyarfényként is működnek együttműködve az adaptív főfényszórókkal, amelyek a sebességet, a kormányelfordítást, az autó függőleges tengelyhez mért elfordulását is figyelembe veszik a fénycsóva hossza, magassága és iránya kialakításakor. Tapasztalataink szerint kiváló éjszakai fényt ad.


Belső tér, csomagtartó

Korábban mindig megszóltuk a Hármast, hogy a hátsó traktusa szűk, ami még a szedánnál vagy a kupénál bevállalható, de egy kombinál, ami főként családos felhasználást feltételez, már nem annyira. A teljes hossz és a tengelytávolság növekedése nyomán viszont a legújabb Hármas kombiban egy 180 centi magas vezető mögött is kényelmesen elfér egy ugyanilyen magas utas.  Gyerekekkel pedig bármely más kombival felveszi a versenyt. A hátul ülők kényelmét külön szellőzőrostélyok és az ajtókeretből kihúzható redőnyök fokozzák. Persze mindez nem összevethető azzal az élménnyel, ha elől kapunk helyet. Kényelem, funkcionalitás és minőség terén remekel a kocsi. Az M-s sportkormány finom tapintású, kellően vaskos, és tág határok között állítható. A sportülések jól fogják a testet, de a sokféle állítási lehetőségnek köszönhetően hosszútávon is kényelmesek, az Alcantara borítással pedig különösen mutatósak is. Mivel M-es kivitelről van szó, így a tetőkárpit fekete, de az autó külső színével harmonizáló kék szín az üléseken, a műszerfalon és az ajtókon is visszaköszön. Ezt lehet sportosan elegánsnak nevezni. Az apró részletek szépen kidolgozottak, a kapcsolók, gombok finoman pontosan működnek. Érdekesség, hogy a légkondicionáló felett lévő gombsor szinte teljesen felesleges, a kormányon lévők és az iDrive teljesen kiváltják. Utóbbi, azaz fedélzeti rendszereket kezelő rendszer gyors, könnyen tanulható, a kézírást is felismeri, telefonunkat néhány perc alatt csatlakoztathatjuk, a kihangosító kifejezetten jó, szép tiszta hangot ad. A műszerfal elsőre klasszikusan letisztult, de az alsó része teljesen digitális, ahol a fedélzeti számítógép adatai mellett a hifi és a navigáció információ is megjelenhetnek. A Hármas Tourer csomagtartója 495 literes, ami eleve nem gyenge normál felhasználás mellé, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig 1500 literig bővíthető. A csomagtartó padlója alatt pótkereket ne keressünk, vannak viszont kis rekeszek – a praktikumot kampók, 12 voltos csatlakozó és egy állítható rögíztőrúd fokozza. Évtizedek óta a BMW kombik sajátja, hogy a csomagtérablak az ajtótól külön is nyitható, így a kisebb tárgyakat így is bedobhatjuk. De ebben a tesztautóban a teljes ajtó nyitása is kényeztető, hiszen motoros mozgatású. Ami igazán érdekes, hogy négyféleképpen is működtethetjük. Rendelkezésre áll a nyitógomb az ajtón, van hasonló a vezetőoldalon, az utastérben, működhet távirányítótól vagy láblendítéssel a hátsó lökhárító alatt. Utóbbi nyitásra és zárásra egyaránt használható.


Milyen vezetni?

A 330Xd pontosan azt nyújtja, amire számítani lehet: kiváló vezethetőséget, óriási nyomatékkal fűszerezve. Ha finoman bánunk a gázzal, akkor könnyed, de ha egyszer odalépünk, rendesen megindul. Gyors a kocsi, nagyon! Az 5,4 másodperces 0-100 km/órás sprintidő jobb, mint a két generációval ezelőtti M3-asé. A 250 km/órás végsebesség szintén önmagáért beszél. Észnél kell vele lenni, mert pillanatok alatt megszeghetjük bármelyik sebességkorlátozást. Hatalmas nyomatékával elképesztően rugalmas a motor: csak gondolnunk kell az előzésre és már túl is vagyunk rajta. Erős gázadásra kikapcsolt kipörgésgátlóval Hármas kombink kidobja a fenekét, de csak éppen annyira, hogy élvezhető legyen.  Utána elkezd dolgozni az eleje, a négy kerék együtt hajt és piszok módon megindul a kocsi, húz, tol, megy. Még nedves úton is nagyon magas a tapadási határ. Nagyon gyors kanyarvételre képes. Az utastér igen csendes, így motorhang sem hallatszik normál közlekedés mellett, de ha elkezdjük nyomni neki, akkor mély, agresszív, erőteljes hang tőr elő belőle és magasabb fordulaton egy kis élesség is csatlakozik.  Dízeltől egészen megnyerő. A nyolcfokozatú automata sebességváltó gyorsan reagál, olyan, mintha gondolatunkat is kitalálná. Működését befolyásolja, hogy az autót milyen módban használjuk (Eco, Comfort, Sport, Sport+). Eco Proban nem érezni, hogy kapcsolna a váltó, mintha egy végtelen fokozat lenne, 1000-1300-as fordulatszám között váltogat, nagyon kényelmes. Sportban viszont engedi kiforogni a motort akár 4600-ig és minden váltásnál rúg egyet a hajtáslánc. Az Eco és a Sport módok működése tovább kalibrálható, így a például az utóbbiban beállítható, hogy a futómű, a kormányzás, és a motor sportosabb vagy inkább hagyományos hangolású legyen. Én Sport futóművel és kormányzással, de normál motorbeállítással használtam. Ha ugyanis a motort is Sportba kapcsoltam, akkor a váltó csak sokkal később kapcsolt fel, és feleslegesen, néha már-már idegesítően pörgette a motort. Rossz minőségű úton is remekül csillapít a futómű. Észlelhetőek az úthibák, de nem ütnek, hanem csak tompa puffanás érkezik, jelezve, kapcsolatban vagyunk az úttal. Sportban fokozatban már feszesebb az autó, izgalmasabb a kormányzás. Egyébként pontos és direkt a kormány, amely változó áttételű, de már sokkal jobban kalibrált, mint a BMW korábbi ilyen szerkezetei.


Költségek, konkurensek

A BMW 330 xDrive Touring aut.  és vetélytársai Listaár, forint
Audi A4 3.0 TDI quattro S-tronic (272 LE). 15 231 950
Mercedes-Benz C 250 d 4Matic Aut.(204 LE) 13 301 000
Volvo S60 D5 2.4 AWD Summum (215 LE). 11 950 000
BMW 330 xDrive Touring aut. (258 LE). 14 134 000

Negyven százalékban országúton, hatvan százalékban városban közlekedtem a kocsival, amely a kéthetes próba alatt 9,2 literes átlagfogyasztást produkált. Nem kevés, de ha figyelembe vesszük, hogy kiélveztem, amit ez az autó dinamikában nyújtani tud, szerintem nem sok. Benzinessel egy hasonló élmény 4-5 literrel arrébb lenne. Ha valakinek a fogyasztás számít, az úgy sem nyomja neki, arra pedig ott a 318d. 14,1 millió forint a BMW 330d xDrive Touring alapára, ami sok pénz, de nem nagyon van hasonló teljesítményű modell olcsóbban a piacon, így árulhatják ennyiért. Persze ahhoz, hogy a képeken látható modell összeálljon, tovább 6,9 milliót kell elkölteni. Olyan tételekre például, mint az M Sport csomag 1,6 milliót, a LED-es fényszórókra 685 ezret, a hifire vagy az elektromos ülésállításra 360-360 ezret, a navigációs rendszerre és a parkoló kamerákra 250-250 ezret. Összefoglalva: a 330xd pont olyan, mint amilyet a vezetési élményt hirdető BMW-től elvár az ember, megspékelve a kombi praktikusságával és a sok extra által nyújtott kényelemmel. Mindennek azonban megvan az ára. Ezzel persze nem értük el a Hármas sorozat dízelmodelljei által kínált erő és dinamika csúcsát, hiszen ott van még 335d…


Mellette – Ellene
  • Jó motor
  • Kiváló váltó
  • Remek futómű
  • Jó összeszerelési minőség
  • Drága extrák
  • Magas vételár
  • Kissé magas fogyasztás

Kommentek

  • Bandi02

    Ha 14,1M az auto, az extrak ara 6,9M, hogy jott ki a cikk elejen emlitett 22M?

    Amugy nekem 11 eves 330d-m van e46ban, kb hasonlo vezetessel ez se produkal 8 alatti fogyasztast, igaz van vagy 1.7 tonna, es nem is x.

  • DTF

    Magas ez a fogyasztas. Hasonlonteljesitmenyu es menetzulajdonsagokkal biro hybdirdek 1 literrel kevesebet fogyasztank

  • Marcikutya

    Kit érdekel a fogyasztása ilyen árnál? Vagy megveszi valaki és kíméletes vezetéssel kihoz belőle 5 litert? Akkor minek? Ilyen nincs.

  • DTF

    Marcikutya: a buta embereket nem erdeklo, de sztem a tobbseg, aki ilyen eros autot vesz, odafigyel.
    Sztem eros autot bizotnsgosabb elozeste es besorolasra ‘jo’ hasznalni, mas (gyorsulgatas, gyorshajtas) hulyeseg.
    Nekem is nagy teljesitmenyu autom van (gs450h, rx450h), fogyasztasra nagyon odafigyelek, es csak akkor nyomom, ha szukseges.

  • mtbe

    Nézzük csak: 40 % országút, 60 % város, 258 LE, dízel, 9,2 l. Ezzel nincs semmi baj. Lehet, hogy sok volt az araszolás meg volt egy pár előzés kint. Én tudnék éni ezzel az értékkel, más kérdés, hogy nekem ez a kocsi túl sok. Nagyon jó, nem tudok és nem is akarok belekötni, de számomra túl erős és feleslegesen agyon van extrázva.

  • Nick Árpi

    DTF@
    Egy ilyen autónál a fogyasztáson rugózni, amikor az értékvesztése vetekszik a beletankolt üzemanyag árával? Hmmm…

  • zoldfulu2000

    nick: aki van olyan hülye hogy 22 millát adna egy ilyenért az meg is érdemli az értékvesztést. Amúgy az a tapasztalatom, hogy ami papíron értékvesztés, az első években a korábbi engedmények és egy kis értékvesztés, míg később azért benne van az érkező költségek.

  • Kempelen.

    DTF! Te elolvastad a cikket, netán meg is értetted, vagy a kezed végig a répán volt, hogy mibe tudsz belekötni? 9,2 teszt körülmények között igencsak király, még a te f.os villanykályhádnak is.
    Viszont legalább a betűket eltaláltad, ha az ékezetek és szóközök még nem is mennek. Látszik, hogy a pénz nem ész függő b+.

  • Kempelen.

    Zöld, a szokásos butaságod:
    “…aki van olyan hülye hogy 22 millát adna egy ilyenért…”
    Miért, ha 20-at, 18-at, akármennyit ad, akkor nincs értékvesztése?
    Figy, te enni szoktál? Úgy értem, úgyis elveszted a betolt anyag nagy részét ott hátul….óriási pazarlás.

  • zoldfulu2000

    Kempelen: ha úgy lenne, akkor nem vennék új autót :)

    15% különbséget megér a gari, az ezzel járó nyugalom és a saját konfigurálhatóság.

    Szerinted megveszel egy autót 22-ért vagy 18-ért, és annak a használt változata 3 évesen mondjuk 10 milla, akkor az értékvesztése nem kétszerese?

  • Kempelen.

    Zöld!
    Nem veszek új autót.
    És ha 12-ért veszed használtan, akkor meg nem a kétszerese. Már megibt a képzelgéseid.

    Tényleg, enni szoktál, vagy azt is átszűröd még egyszer? Biztos, ami biztos alapon.

  • DTF

    Kempi: hat h beszelsz te? :D merenyi szokeveny…
    A tesztkorulmenyeknek a valosaghot kene mutatnia, ez nem az. Az hol teszt amikor kinyomdo az auto szemet? Nem realis.
    Uj autot meg en sem veszek, inkabb 2-3 eves hazsnalt plusz 3-4 ev garival oszt jol elvagyok. Vehertnek ujat, de ahhot nincs eleg eszem ;)

  • zoldfulu2000

    Mindenesetre egy 16 millás autónál azért ne tegyünk úgy mintha 4-6 milla bagatell lenne….

  • mtbe

    DTF,
    nem az autón múlik, hogy biztonságosan előz-e az ember. Sokkal inkább a türelmetlenségen. 70 LE-s autóval is lehet biztonságosan előzni, csak el kell fogadni, hogy emelkedőn, hatodikban, alapjáratról nem megy. Kell várni egy egyenes, belátható útszakaszt.

  • crystalfusions

    …ebbe a kocsiba én semmi ujjat nem látok most sem mint külsöre bármennyire figyelem részleteket,megtehetném se áldoznák rá ennyi lovettát.

  • Szabi5

    Kedves dtf melyik az a hibrid, ami hasonlóképpen megy mint ez a 30 d motor, hasonlóan kevest fogyasztva és ezt tudja mindenféle körülmények között? Én nem tudok ilyenről. Nemrégiben vitt egy jó ismerősőm valami iszonyat ocsmány lexus akármi hibrid SUV-al és azt ecsetelte, hogy városban milyen jól fogyaszt, majd elhagytuk a várost és az M7-esen egyszercsak elfogyott a kraft, mert a villanymotor katapultált és a fogyasztás annyi lett mint az általam régebben használt v6-os Infinity Fx nem tűl szerény fogyasztása. Kb 100 km után bevallotta, hogy a végsebesség limitálva van 180-ra. Hát ez mi? Az én 30 d-m mindig és minden körülmények között erős, cserében városban 10-et zabál és autópályán 7-8 litert. Ha akarom 250-et megy és nem kell állandóan leskelődnőm valami botanikus kertre hajazó monitoron, hogy a következő előzésnél 250 lóerős a gép vagy csak 100. Amíg van rá lehetőségem nem ülők át semmiféle zöld falevélgyűjtő kamuhibridbe.

  • DTF

    Szabo5: látszik h nem vagy hozzáértő… villanymotor katapultált? ez meg mi? h arra gondolsz h elfogyott alóla a szufla, akkor tévedsz… gondolom RX450h-val mentetek (300 ló). az nálam 9,0-et fogyaszt, de pályán én nem megyek többel, mint 130-140, főként városban használom
    ami meg ezzel egyenértékű? gs450h. 350 ló sőt… ennek átlaga 8,4 liter. városban 9-10 liter, pályán 7,5-8, autóúton 7-7,5.
    egy nagy előnye van ezeknek az autóknak: halk és nincs traktor hangja, belül pláne nem ;)

  • m3246

    Lehet, hogy az én érzékelőim vannak hibásan belőve, de ez az autó közelről sem ér ennyit, pláne hogy dízel. Ráadásul nem is szép :( bár ez szubjektív. S jut eszembe, ha már megemlítettük az E46 M3-at (ami szép) és muszáj katalógusadatokkal dobálózni, akkor az 5,2 alatt volt százon, ami ha jól sejtem kevesebb és nem több, mint az 5,4… nem mintha számítana mondjuk, de azért legyünk már korrektek.

  • Onassis

    szabi5: nagy mesemondó vagy a húsz éves Clióddal együtt

  • Onassis

    Ennyiért pénzért igazi kombit is lehet venni, Logan MCV néven, de 10 darabot.

  • Szabi5

    Kedves Onassis nekem nincs 20 éves clióm. Talán összekeversz valakivel. Használtam sokmindenféle autót, sajátot és cégest de 20 éves clióm nincs.

  • mtbe

    Onassis,
    mondjuk az csak fapad lenne, de a másfeles dízellel is kijön hét darab. :D

  • Kempelen.

    Zoldfulu! Nem bagatel, de ebben a ligában nem számít. A világ összes pontján cég veszi az ilyen autókat és az éves költsége a 4-6 milliónak 1 milla max. Havi 100 ezer! Annyi, amennyit még Magyarországon is rengetegen elköltenek hülyeségre.
    Comprende?

  • Kempelen.

    Onassis, te meg inkább arról értekezz, hogy miért is nem való diesel motor a Suzukiba. Abban a témában elképesztő nagyot alkottál, kíváncsian olvaslak humor harold.

  • Netuddki

    Figyelem Kemepelen egy kotekedo troll! Nincs ertelme vele kotekedni, meggyozhetetlen. Egyetlen szelja a kotekedes! Egy irodai kukac aki azt hiszi mindenhez ert, kozben meg olvashatjatok hogy csak a lelki hadviseles az ami boldogga teszi. Ne foglalkozzatok Fikusz Kempikusszal!

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.