Teszt: Suzuki Vitara 1,6 DDIS 4×4 aut.

Suzuki 8 milláért? Ilyen is van.

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.01.13. 15.00

A Suzuki Vitara elhitette magáról, hogy olcsó, kisméretű szabadidő-autó. Itt a másik véglet, minden jóval teletömött Suzuki, majdnem 8 millióért.

Röviden – Suzuki Vitara 1,6 DDIS 4×4 GLX
Mi ez? Kompakt méretű, családi szabadidő-autó dízelmotorral, összkerékhajtással, duplakuplungos automatikus váltóval  
Mit tud? Csendes, kényelmes, okos extrákkal, okos összkerékhajtással

Mibe kerül? 4 490 000 forinttól kezdődik az árlista 1,6-os benzinmotorral, 7 960 000 pedig az 1,6-os, panorámatetős, automata váltós dízel Vitara ára
Kinek jó?  Kis helyigényű családoknak vagy aktív, sportos pároknak

Teszt: Suzuki Vitara 1,6 DDIS 4×4 aut. 1

Külső

Szűk 4,2 méteres hosszával, 2,5 méteres tengelytávjával a Suzuki Vitara a Nissan Juke, Opel Mokka, Mazda CX-3-assal hord egy méretet. Formája bár modern, közel nem olyan merész, mint például a Juke. Mondjuk ez nem is feltétlenül baj. Elölről divatos, szögletes lámpák, sok króm és vakító, LED-es nappalifénycsík néz szembe velünk, oldalról az ajtóba préselt domborulatok mellett a fekete tető és az ezüst tetősín mutat jól. Hátulról sokszögletű lámpatestek és műanyag betétek zárják a látványt.

Oldalról az ajtókon lévő domborítás és a fekete tető látványos

Hátulról komolytalan a sokszögletű lámpatest

Belső

Dizájn szempontjából teljesen rendben van a Vitara belseje is, de nehéz átsiklani az ebben a kategóriában gyengének számító műanyagokon, és néhol a kivitelezés sem az igazi. Más baja viszont nincs a belsőnek, a vezetőülés kényelmes, a kilátás jó előre-hátra egyaránt és hely is van benne elég. Hátra bejutni már kicsit kényelmetlenebb, de csupán a szűk ajtónyílás miatt. 
Sajnos az ajtók furán nyílnak és csukódnak, mintha a zsanérokat szurokkal kenték volna be, az ajtók bármilyen helyzetben képesek fixen leragadni. Nem vészes, csak meg kell szokni, hogy az ajtókat csapkodni kell és a nyitásukhoz is több erő kell. A csomagtartóajtó meg néha megmakacsolta magát, hatszor, hétszer kellett lecsapni, hogy úgy is maradjon. Lelke van, nem a határozott, durva bánásmódot igényli, hanem hol becsukódik, hol nem. 
A kapcsolók, gombok logikus helyen vannak, de a ködlámpák kapcsolói egymástól távol, teljesen máshol találhatók. Egyikük a bajuszkapcsolóról, másikuk nyomógombbal aktiválható. A LED-es fényszórók szépen bevilágítják az utat, de a távolsági fény már hagyományos izzós, így elég hülyén néz ki, amikor országúton felkapcsoljuk, és a 6000 kelvines LED helyett jóval melegebb színhőmérsékletű fényt kapunk. Műszerfala a klasszikus két kerek műszerből áll, amelyeknek aljában kisebb kiegészítő mutatók kaptak helyet, a kettő között pedig monokróm kijelző mutatja meg a fedélzeti számítógép adatait. A középkonzol érintőképernyős TFT monitora szép rajzú, a menü sebességével sincs baj, valamint a telefon csatlakoztatása is könnyű, gyors. Klímakonzolja egyszerű, de ergonómiailag ez is rendben van, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás pedig roppant kényelmes dolog. 

Komor, de jól néz ki a Vitara belseje

Komor, de jól néz ki a Vitara belseje

Klasszikus műszerek

Csomagtartója 375 literes, amit 710 literre lehet bővíteni, az ülések háttámlájának lehajtása után. Padlója többszintes, legalul az abroncsjavító barkácskészlet kapott helyet, felette egy arasznyi magas csempészrekesz található, majd jön a valódi csomagtérpadló. Ha nagyobb vagy nehezebb dolog kerül a csomagtartóba, ezt érdemes egy emelettel lejjebb tenni. Csomagrögzítő fülek, világítás, szatyorkampó és 12 voltos csatlakozó mind megtalálható a raktérben.

Extrák

Számos jópofa, okos extra is jutott a Vitarába. A kétfokozatú ülésfűtés a fene nagy fagyban jön jól, bár a félig bőr ülés -8 fokban sem kényelmetlen, egy pillanatra sem érezni úgy, hogy egy 40 centis, átfagyott márvány sírkőre ülök reggelente, amikor munkába indultam vele. Hamar átmelegszik fűtés nélkül is, nem csúszkál rajta a farmer és kényelmes is. Nekem a szélességével sem volt bajom. A másik olyan extra, amit kötelezővé tennék, az az adaptív tempomat. Van ilyen a Suzukiban, igaz, nem annyira okos, mint az igaziak, de a fő funkciója remekül működik, ha valaki lassít előttünk, akkor az autó nem próbál kamikaze módra belecsapódni a hátuljába, hanem szépen, okosan lelassít. 
Ja, azért nem elég okos, mert csak 30 km/órás tempóig tudja ezt a mutatványt, utána sikkant egyet, felteszi a kezét és gyorsan átadja az irányítást, hogy innen csináljunk, amit akarunk. Állóra nem fékez és nem is kezdi el magától követni az elöl lévő autót, ha időközben zöld lett a lámpa. Megszokható, és igazából így is sokkal jobb, mint egy mezei tempomat.

Ami viszont sokkal idegesítőbb, az az ütközésre figyelmeztető jelzés, illetve az ezzel párhuzamosan működő vészfékasszisztens. Ezt az első használat előtt praktikus átállítani, hogy csak akkor sivalkodjon, amikor már közel a veszély, különben a Váci úton végig bejelez a reggeli csúcsban. De ki lehet kapcsolni az egészet, ha városban autózva túl sokszor kiált farkast. Szintén bosszantó, amikor az utolsó pillanatban lendületesebben kerülnénk ki valami töketlenkedő autóst, és a Vitara úgy érzi, veszélyben az épsége, majd fékezni kezd kéretlenül. Brrr.

Vezérlőpanel, fantáziátlan kapcsolókkal

Három gyerekülést csak kínkeservesen lehet belekötni

Milyen vezetni?

Az 1,6 literes dízelmotor 120 lóereje pont elég az autóba, biztonsággal lehet vele előzni is, – igaz, a 12 másodperces gyorsulási adat nem túl büszke eredmény – a dupla kuplungos automatikus váltóval egész jó párost alkotnak, habár én az esetek többségében jóval hamarabb felváltottam volna, mint az automata. Szerencsére a váltókar manuális állásában vagy a kormány mögötti fülekkel ez bármikor megtehető. Dízelmotorja autópálya-tempóig csendes darab, de pörgetve megjön a hangja. Indításkor, illetve amikor a start-stop rendszer újraindítja, roppant finoman, csendben éled fel a négyhengeres motor.

Futóműve roppant kényelmes darab, a rémes utakon is komfortos maradt felette az autó. Szerencsénk volt, a januári, országot megbénító hó még pont a Vitarával ért minket, a jó téli guminak és az Allgrip fantázianevű összkerékhajtásnak hála, biztonsággal autóztunk még ekkor is. Nehéz kihozni a béketűrésből, az ESP-vel együtt pedig a direkt kreténkedést is biztonsággal tudja kezelni.

A rendszer négy, a vezető által kiválasztható üzemmódba kapcsolható auto, sport, snow és lock közül lehet választani, aszerint, hogy az automatára bízzuk-e magunkat, hóban, vagy sportosan vezetünk. A váltókar előtti forgó és nyomókapcsolón lehet váltogatni az üzemmódokat. A dízelmotorhoz duplakuplungos váltót is kínál a Suzuki, amely tisztességesen teszi a dolgát az autóban, gyorsan és szinte mindig okosan vált. 

120 lovas, négyhengeres dízelmotor. Csendes, ereje is elég

Műszaki adatok – Suzuki Vitara 1,6 DDIS 120 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,5 x 80,5
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 88(120)/3750
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,4
Végsebesség (km/h) 180
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 4,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4
Vegyes (l/100 km) 4,2
CO2-kibocsátás (g/km) 111
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4175/1775/1610
Tengelytáv (mm) 2500
Csomagtér (liter) 375/710
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1295/575
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 47
Gumiméret 215/55 R17

Biztonságos Suzuki

Teszt: Suzuki Vitara 1,6 DDIS 4×4 aut. 2
Az EuroNCAP tesztjein a Vitara ötcsillagos eredményt ért el, a frontális ütközésnél az utas minden testrésze védelmet élvezett, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. A hátul utazók nyak- és a mellkas védelme megfelelő, a fejé és a combé jó. Az autó jól viselte az oldalirányú ütközést is, minden kritikus testrész védelme jó volt, sőt még a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálat során is jó volt a testrészek védelme. A részletes törésteszt, pontokkal, százalékokkal, videóval itt olvasható
Konkurensek:

Fogyasztás

Mivel alig pár száz kilométer volt a tesztautóban, ennek nem tulajdonítanék különösebb jelentőséget. A 9 liter körüli átlag elsőre soknak tűnik, de fogjuk rá a friss motorra. Az viszont értékes lehet, hogy autópályán a 130 és a 110 között már érezhető fogyasztáskülönbség van, akár 2 literrel is kevesebbet mutat a műszer, ha nem sietünk. Feltéve, ha hiszünk a pillanatnyi fogyasztásmérőnek. 
Mellette – Ellene
  • Jól átlátható kasztni
  • Kényelmes váltó
  • Okos összkerékhajtás
  • Még a fullos kivitelben is átlagos anyagminőség
  • Csapkodnivaló ajtók
  • Hisztérikus ütközés-előrejelző

Kommentek

  • Onassis

    Suzukiba dízel nem való .

  • Keeep

    8 milliós autóban,.. azok UAZ kapcsolók ?

  • DTF

    8 milki? Ennyibol milyen jo kis 1-2 vagy 3 eves hasznalatat lehet venni…
    Foaygsztas 9 liter? Most hasonlithanam eros hybrid autokhoz ezt, de nem egy kategoria ;)
    En pl nem szetem az adaptiv tempomatot, mert sokszor felreerzekel vmit (pl aztoalyan kisebb kanyar, vagy a kulsoben elozendo jarmu kicsit balra tarta savjabn). Nalam a sima tempomat az igai, mknek annyi ketyere az autokba

  • Onassis

    DTF : 8 milki? Ennyiből te tízet is kapsz!

  • nagya

    Miért nem való diesel a Suziba Onassis?
    DTF, jó, hogy előhoztad ezt a témát. Mindig van hülye, aki elkezdi.

  • nagya

    Fahrer, a Suzukinak már 10 éve nem olcsó a fenntartása, hanem teljesen piackonform. Ezé sem lesz olcsó.

  • Onassis

    Nagya : bennük a dízel olyan megtűrt mostoha idegen elemnek tűnik

  • 1Profi

    Gyerekek! Nem kell fikázni ezt a járgányt! Nincs miért! Egy józan választás, pénztárca barát vétel, gazdaságos fenntarthatóság, biztonságos, kényelmes és nekem pofás kasztni! Szeretnék is egy 1.6 benzineset GL+ felszereltséggel a dízel árának a feléért. Gratula SUZUKI!

  • nagya

    Onassis. Miért tűnik mostohának a diesel motor?

  • v_johny

    Ennyi sületlenséget, honnan is fussak neki…

    1, 8 éve vettük újan/szalonból a családi Sx4-et (1.5 GLX), eddig csak olajcserék meg akkumulátor csere volt. Ennyire olcsón üzemeltethető autónk még nem volt, pedig túl vagyunk már pár darabon/típuson. Van mellette Opel Astra is (nem olcsóbb fenntartani), meg volt több Opel, Fiat, de ez a Suzuki mindent visz ha csak a fenntartási költségeket nézzük. A fogyasztása is nagyon rendben. Persze vannak kevésbé pozitív dolgai (utastéri érdekességek), de ez nem a működését (használati értékét) befolyásolja. Tartottunk tőle, hogy nagy lesz az értékvesztése, de ez sem lett vészes, sőt.
    2, A falnak megyek már attól a hozzáállástól, hogy egy új autó x áráért milyen csuda 3-4 éves autót lehet venni… Hagyjuk már ezt. Aki már vett új autót és tud róla mindent-de mindent az együtt töltött évek alatt (előtte meg mindig használtat vett ismeretlen előélettel), az pénzben nem mérhető/kifejezhető “értéket” tudhat magáénak. Ha hosszú távon tervez és nem megy évente 20-30-40k km-t és legalább 8-10 évre tervez (ha nem tovább) az autóval, annak egy új autó igenis jó választás lehet.
    Ez egy kicsit olyan hozzáállás, mint amikor vettünk egy házat (közel 40 éves) egy megyeszékhelyen majd a vidéken élő nagyszülőknek a képeket mutogatva elmondtuk mennyi egy ilyen nálunk, majdnem mentőt kellett hívni hozzájuk. Mert ugyebár ott náluk falun, ezért majdnem egy komplett utcát lehet venni (vagy egy új -nagyobb- házat). azt már nem is akartam feszegetni, hogy akkor nálunk egy új ekkora vagy nagyobb hasonló kvalitásokkal mennyibe kerül…
    3, Mi is gondolkoztunk dízel motor választásán, de annyira kicsi a differencia a benzines fogyasztásban (főleg a mi éves használatunk mellett), hogy nem érdemes a kockázatot vállalni a későbbi esetleges drágább szervizek miatt. A Suzuki valós célközönségét jól mutatja, ha a hahu-n rákeresünk a benzines ill. a dízel Suzukik mennyiségére. Ez körvonalazza a valós -átlag Suzukis?- felhasználók körét.

  • Onassis

    A : mondsz is valamit, vagy csak úgy kérdezősködsz ?

  • hioz

    Klassz ez a “tejeskávé” szín!

    S ahogy minden egyes Vitara tesztnél elhangzott – 1.6 benzin GL+ (esetleg GLS), elsőkerék-hajtással. Tuti ajánlat, ha valaki nem divatból vesz autót, nem versenyző hajlamú, és élhető méretű autót keres, akár családnak is. Fontos neki a könnyű ki- és beszállás, jól átlátható, kellően kényelmes kocsit keres. Senkit nem fog zavarni, hogy nem a 0-100 bajnoka, vagy hogy 130-nál már kezd hangoskodni.

    Az említett konfigurációban remek ajánlat, a belseje szokható, kívülről pedig csak a hátsó lámpák “bénák” kicsit, többi részletét tekintve divatos, pofás. Kár szidni, mint ahogy égig magasztalni sem kell.

  • nagya

    Onassis! Te mondtál valamit én kérdezek, mert szerintem baromság és érdekelne, hogy ezt a nagy kijelentésedet mi alapján tetted?

  • nagya

    Johny nekem Swift van, nem olcsók a szervizek. Ez az el is romlott rajta, nem vészes, de azt állítani, hogy olcsó fenntartani, hülyeség, mert nem olcsó. Van, amit drágább de magunknak ne hazudjunk. 80 ezerért a kuplung csere nem olcsó (ne gyere azzal, hogy magad is meg tudod csinálni, mert ez nem összehasonlítási alap). Szakszervizben az 50 ezres időszaki szerviz sem olcsó. Van drágább, de attól ez nem olcsó. Amúgy jó kis kocsi, komálom.

  • Onassis

    A : akkor tegyél a Swiftedbe dízelt és ne kérdezgess, ha ilyen nagy Ász vagy

  • nagya

    Onassis! Akkor miért nem való a Suzukiba sízel motor meséld már el, ha ilyen nagy kijelentést tettél. Az is lehet, hogy dízeles a Swiftem, meg az is, hogy nem.

  • v_johny

    nagya – 2016.01.14 // 13:27

    Az ugye tiszta, hogy a két kifejezés közt miszerint “olcsó” vagy olcsóbb valamitől (“Ennyire olcsón üzemeltethető autónk még nem volt,…”) alapvetően nem ugyanazt jelenti. Nekünk semmi gondunk az SX4-el, márkaszerviz addig látta amíg gari volt rá, azóta ahhoz a független szervizhez hordjuk ahová a többi autót visszük (és vittük mindig az elmúlt -lassan- 20 évben). Egy mezei benzines tizenéves Opel Astra-hoz mérve sem drága a fenntartása (pedig az Opel valóban nem sorolható a költségesen üzemeltethető autók közé, és finoman fogalmaztam ha már kategorizálunk). Minden autónak vannak húzósabb tételei, a kuplung csere mihez olcsó? A klíma javítás mihez olcsó? Egy ABS modul csere mihez olcsó? Általános fenntartási költségeket kell figyelembe venni. Nem tudom hol és milyen alkatrészekkel cserélték a kuplungot (benzines vagy dízel Suzukid van-e), de nem annyira irreális az az ár ha minden benne volt (jó minőségű alkatrészekkel).
    Itt vissza is csatlakoznék a “micsoda használtat veszek ennek az árán” nézethez. Mert egy új Suzuki az drága ugyebár, aztán (az 5-8 évesen ennyiért megvett használtat) mikor pár év múlva meg viszi pl kuplung cserére, na az nem annyiba lesz mint majd egyszer (sok év múlva) a Suzuki kuplungcseréje.

  • Onassis

    A : belátom hogy Suzukiba való a dízelmotor, de ezt csak okoska törp hiszi el.

  • nagya

    Johny! A szerviz nem olcsó. Ez már nem az az autó, amit olcsón fent lehet tartani. Nem tudom mennyit futott az autótok, az enyémben 130000 van, legutóbb a lambda szondát kellett cserélni, mivel nem tudták, hogy melyiket, így mindkettőt, ami 50000 volt. De voltak apróságok mások is, motortartóbak, ilyenek. Szerencsére az enyém nem váltó nyűgös, mint az 1,3-asok. Ha a lambda szonda csere nem segít, akkor 130000 a katalizátor a komplett dobbal, más minőségi megoldás nincs. Engem is csak egy hajszál választott el tőle, ne mondd, hogy ez olcsó. De amúgy szeretem, mert nincs hibátlan autó, ennyit mindenki költ a kocsijára maximum nem vallja be.

  • nagya

    Onassis, elég, ha belátod, máskor majd nem írsz ilyen marhaságot.

  • Onassis

    A: lásd be hogy nem írtál semmit okoska

  • OKdoki

    Ez az autó nagyszerü. Szeretni lehet a külsőt, elmegy a belső is. Sok értékes pontja van. Összeségében is korrekt, még csúcsfelszereltséggel is. Csakhogy, ahogy már oly sokan említették, nem mindegy, hogy melyik árkategóriában versenyeztetjük a potenciális vevők szemszögéből. Míg az alapverziók ötmillió alatti áron hasonló, de legalább is elfogadhatóan jó kvalitásokat kínálnak átlagos igényeknek is jól megfelelve, addig a csúcsverziók elégé beszűkülnek a rétegigényeket kielégítő modellek közé. Ha valaki kifejezetten kisebb crossovert keres, akkor továbbra is versenyképes. De vajon, tömegeknek pont ezzel a jellemzőkkel megáldott 6-7 milliós autóra van szüksége?

  • Onassis

    Na látod okoska, hogy csőbe húztak ezzel a dízellel, tíz év mire behozná az árát, de addigra meg mindig elromlik, tehát sohasem lesz nyerő.

  • v_johny

    nagya – 2016.01.14 // 16:08

    Ahha, már látom mi is elsődlegesen a gond: neked normális szervizt/hozzáértő szerelőt kellene keresned első körben (“…legutóbb a lambda szondát kellett cserélni, mivel nem tudták, hogy melyiket, így mindkettőt, ami 50000 volt”). Akárhogy futok neki az írásaidnak, azokból mindig az körvonalazódik, hogy neked más autód még nem volt. Ha szerinted egy Suzuki Swift fenntartása nem az olcsóbb kategóriába esik, akkor lesz még meglepetés az életben más márkák/típusok terén amiket majd vásárolsz. Szerinted márkaszervizben két gyári lambda-szonda 50-ből mihez van olcsóbban? Márkaszervizben minek olcsó az olajcseréje/kötelező szervize? Érdemes lenne körbenézned, hogy más típusokhoz mennyiért vannak ezen alkatrészek (pláne ha a gyárit keresed), azok sincsenek meg olcsóbban, sőt…

  • The Good Boy

    Esett pár napja az ország egy részén 5-10 cm hó, pár km2 területen talán 20 is. Volt vagy 2 napig “hópánik”, erre a kerge firkász ilyet ír: “…országot megbénító hó…” Az, hogy a bulvármeteorológia (mert ami most van az nem szakma, hanem bulvár) két centi hó, vagy egy nyári zápor előtt már egy héttel “mindelpusztulunk” világvégét vizionál, még nem kellene beállni ebbe a sorba. Osztrák határ mellett lakok, és ez a “…országot megbénító hó…” a sógoréknál nedves, fekete aszfaltot jelentett, idehaza, meg minden km kőre le lett támasztva 1-1 hétvégi autó, az utak még kevesebb mint két napig fehérek voltak (kisütött a nap, azért sikerült ilyen gyorsan, nem a minden télre már októberben felkészült közútkezelőnek köszönhetően).

  • The Good Boy

    nagya: “…Ha a lambda szonda csere nem segít, akkor 130000 a katalizátor a komplett dobbal, más minőségi megoldás nincs…”

    Mint már előttem leírta v_johny kommenttárs, neked azonnal szervizt kell cserélni. Én nem igazán tolerálnék olyan szervizt, aki az én pénztárcám kárára cserélgetné az alkatrészeket, kezdve azzal, hogy egyből két alkatrészt cserél, mert nem tudja melyik rossz. Elárulom, te nem szervizbe hordod az autódat, hanem OBD olvasó alkatrész cserélgetőkhöz. vagyis még a rendes OBD olvasáshoz és értelmezéséhez sem értőkhöz.
    ha innen nézem, neked tényleg drága fenntartású a suzukid, de erről nem az autód tehet, hanem te, hogy olyan helyre hordod, ahol még jópofát is vágsz, hogy átverjenek, meg lehúzzanak! Bocs, ha beletiportam a lelkivilágodba, nem volt szándékom megbántani, csak jeleztem, hogy rossz úton jársz (bár nem az én pénztárcámat apasztják a hiénák).

  • The Good Boy

    Na és akkor a teszthez. Elgondolkodtató megoldás olcsó (relatív, kinek mi az olcsó) új autó vételnél az új vitara! de nem ez. 8 milkáért igenis elvárja az ember, hogy ebben az “értékű szegmensben” megszokott minőség legyen. Ne 15 éve is elavult kapcsolók, ne primitív műszerfal, és ne a már 3-4 éve is kínosan primitív vezetéstámogató rendszerek kerüljenek bele. Valószínűleg ebből az autóból a mások által is irt fronthajtásos, közepes felszereltségű benzines a legjobb vétel (a célközönség számára), de az ebben árban dízel, automata, telekjáró kategóriában nézelődők számára ez az autó teljesen perifériára szorul (pl. 9 felett kevéssel már új dízel/AT CR-V-t adnak hasonló felszereltséggel, barátibb minőségérzettel eggyel nagyobb élhetőbb méretben). Tudom, ez a Vitara valószínűleg 7-ért kigurítható a szalonból, de ez tényleg nem a magyarok konfigurációja, akármennyire is jó. Ettől függetlenül örülök, hogy végre a “magyar” suzuki visszalépett a sikeres(ebb) útra, és végre ismét tetszetős, jól eladható, sikeres és most már biztonságos autókat gyárt.

  • v_johny

    nagya:

    Épp aktuális téma: kolléga alig 10 éves (kb 180k km-t futott) Picasso-ja nekiállt csörögni (mondtam neki anno, hogy inkább Renault Scenic 1.6 benzin ha már francia egyterűhöz ragaszkodik), a szerelője szerint a kuplung elfáradt. Tudod mennyi az ajánlat? ~200000 forint (kuplung csere kettős tömegűvel és nem szakszerviz). Szerinte ez mocskosul költséges mutatvány egy mezei családi autónál, szerintem is de ennek ennyi az ára. Én erre mondom hogy drága a kuplung csere…

  • OKdoki

    v_johny:
    Mondjuk a 200 ezer kuplung szerkezetért és kettős tömegűért együtt nem sok, de nagyon nem. Vegyük, hogy egy 1.6-os benzinmotorral szerelt versenytárshoz hasonlítjuk ezt a kiadást. Ott nem lesz ilyen. Csak sajnos a kis 1.6-os erőlködik és simán bekajál 9 litert városban, egy vezetővel, de ha benne van a család még a 10 sem sok. Ez minimum 2 literrel több, mint a dízel (főleg ha 1.6-os). 1800×2 liter ára = sok, nagyon sok.

  • v_johny

    OKdoki – 2016.01.15 20:54

    Persze, a matek ezt mondja de árnyalja a számítást, hogy alig 1 éve van nála az és szerintem jó ha még 4-5 évig használja. Napi kb 40km-t jön-megy munkába.

  • Akkumlátoros

    A Vitara kezdő ára 3 750 000 Ft, dizel 4×4 es is már 5 600 000Ft tól lehet kapni a kereskedőknél.

  • OKdoki

    v_johny: Valóban, ha mostanában vette, akkor még használnia kell legalább 30 ezer kilométert, hogy ez a kiadása megtérüljön, minden komoly meghibásodás nélkül. Ha tönkremenne a turbó, akkor rá kell dobni még ugyanennyit. Azt kell, hogy mondjam, ha rendes a szervíz, akkor még 100 ezer km, és egyértelmű elönnyel fog kiszálni, hacsaknem jelentősen változna a dízelek közterhe a benzinesekhez képest.

  • OKdoki

    Fharer: Minden nézőpont kérdése. Engem nem hat meg a 4×4. Egy Mazda 6 kombi 2 ezres SkyActiv 165 LE motorral és automata váltóval a második fekszereltségi szinten 8,6 millió. Csak hogy egy Octavia vagy Leon kombit ne is említsek 1.4-es TSI motorjával és DSG váltójával, mert azok lényegesen olcsobbak. De ha az előzőhöz nem fülik valakinek a foga, akkor bizony a KIA/Hyundai is kinál kombi modelleket turbós benzinessel és duplakuplungos váltóval. Sőt, állítólag ez a váltó is a Fiattól jön, a régebbi TCT átdolgozása, így hamarosan feltünhet több más modellben is. Szóval, van akinek megéri a dupla annyiba kerülő csúcsmodell, van akinek inkább egy másik kategória “közepesen” felszerelt darabja jön be inkább.

  • Fahrer

    A közel 8 milliós vételár csak elsőre tűnik soknak. Minden autó esetében elmondható ugyanis, hogy a csúcsfelszereltségű és csúcsmotorizáltságú verzió nagyjából a duplájába kerül, mint az alapmotorral szerelt, alapfelszereltségű ugyanazon típus. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy minden autó esetében a listaár csak iránymutató. Egy ilyen listaárú autónál milliós az az összeg, amit le lehet alkudni.
    A Suzukiknak legendás a megbízhatósága és az olcsó fenntartása. Ma már a korábbi egyetlen komoly ellenérvet sem lehet felhozni a márkával szemben, hogy ne lennének biztonságosak az autói. Ez a modell is nagyon komoly részeredményekkel érte el az 5 csillagot az Euro NCAP törésteszten.

    Ha figyelembe veszem azt, hogy mennyit lehet lealkudni a listaárból, továbbá az autó felszereltségét – távtartós tempomat, 7 légzsák, első-hátsó parkradar + tolatókamera, valódi bőrülések, LED fényszórók, panorámatető, összkerékhajtás, automata váltó, lejtmenetvezérlő stb. stb.- ami olyan elemeket is tartalmaz, mely sok jóval drágább és nagyobb presztízsű autóhoz még csak nem is rendelhető, akkor nekem nem tűnik drágának az autó.

    Ráadásul igaza van annak, aki azt írta, hogy felesleges a dízelmotor ebbe a modellbe, mert a Suzuki benzinmotorjai nagyon megbízhatóak, tartósak és keveset fogyasztanak.

    Aki megveszi ezzel a felszereltséggel és benzinmotorral, az kap egy rendkívül jól felszerelt, nagyon biztonságos, előre láthatólag nagyon megbízható és olcsón fenntartható, összkerékhajtású, automata váltós kocsit alku után úgy nagyjából 6 millió forintért, vagy az alatt. Ez olyan sok? Mutasson valaki még egy ilyen autót ennyiért! És hagyjuk az 1-2-3 éves használtakat, mert új autóról beszélünk.

    Hogy nem olyan finomak benne az anyagok, vagy a kapcsolók nem olyan szépek, mint sok más, drágább autóban? Talán nem, viszont 15 év múlva is ugyanígy fognak kinézni és működni fognak (nem fognak szétmállani, meg kiesni, mint pl. sok VW-nél ezt tapasztalhatjuk), ráadásul funkcionálisan hibátlanok. És egy 12 milliós Subaruban sem jobbak az anyagok, vagy szebbek a kapcsolók.

    Aki meg nem tud mást, mint leszólni a Suzukit, az vegyen drágábban és/vagy egy rosszabbul felszerelt és/vagy a törésteszteken rosszabbul szereplő, de szerinte nagyobb presztízsű autót, csak aztán ne lepődjön meg, hogy a suzukis esetleg jóval elégedettebb lesz nála a Vitarájával, amit ráadásul sokkal olcsóbban is tart fenn. És ezzel nem más márkákat, vagy más márkák vásárlóit kívánom negatív színben feltüntetni, hanem arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy semmi nem indokolja a Suzukik, vagy azok vásárlóinak lenézését, leszólását.

  • Kanyaró Malvin

    Szia, Fahrer!

    Ha én volnék a munkáltatód egy Suzuki-szalon tulajdonosaként, nagyra értékelném az agilitásodat. De7,7 millióért már nagyon komoly autók vannak. Azt írod, hogy a felsorolt dolgok “sok jóval drágább és nagyobb presztízsű autóhoz még csak nem is rendelhető”. Ebben az árkategóriában a Vitarához rendelhető vagy alapáron adott dolgok többnyire rég elérhetőek a 4×4-et kivéve, amit talán a vásárlók 8 százaléka fizet meg, de biztos jobban ismered az értékesítési statisztikát. Nézz meg egy 2011-es Focust, VII-es Golfot, mi minden van hozzájuk. A maga kategóriájában a Vitarához sok minden van, ami nem elérhető a konkurensek egy részéhez, de nem olyan, ami nagyobb presztízsű, drágább autókhoz ne lenne megvehető. Engem jobban zavar a Suzukikban, hogy pl. motorválaszték, az nincs hozzájuk. Az S-Cross 1,6-os motorokkal kapható és vagy jó, vagy nem. A Vitaránál most bővült a csak csúcsmodellként kapható, rohadt drága 1,4-es turbóval, azon kívül van egy dízel, szintén irreális felárral a szívó benzineshez képest. Az 1,6-os szívó benzines az egyetlen ésszerű megoldás hozzá.

  • Onassis

    Kanyaró : kanyarós, tehát beteg lehetsz és biztos félrebeszélsz arról az “F” betűs márkáról és presztízsről beszélni. Én kétszer vettem : először és utoljára, bóvli egy szar óriási csalódás volt.

  • Onassis

    okdoki: teljesen igaz, hogy a kisebb kategóriájú kocsiba mire mindent beraksz, ami a magasabban már eleve benne van, nem olcsóbb ,hanem drágább lesz , ez üzleti stratégia. Egyébként ha mélyebben belenézünk nem is lehetséges, mert a gyártási folyamatot nem lehet átállítani.

  • Fahrer

    Szia Malvin!

    Ezt írod: “Ebben az árkategóriában a Vitarához rendelhető vagy alapáron adott dolgok többnyire rég elérhetőek a 4×4-et kivéve…” Ha az 4×4 nem rendelhető, akkor nem ugyanerről a kategóriáról beszélsz. Kezdjük ezzel. A Golf, Focus, Astra stb. nem ez a kategória.

    “A Vitaránál most bővült a csak csúcsmodellként kapható, rohadt drága 1,4-es turbóval, azon kívül van egy dízel, szintén irreális felárral a szívó benzineshez képest.” Bezzeg a nagyjából azonos belső méretű Honda Jazz! Ahhoz aztán micsoda motorkínálat van! Veheted 1,3-as benzinessel. :)

    Elárulok egy titkot: nem csak Magyarországon forgalmazzák ám ezeket az autókat, és Nyugat-Európában egy erősebb motorra simán kifizetsz egy hónapban 150 eurót biztosításként és adóként. Így nem mindenki vágyik erős autóra. Sokaknak elég az alapmotor is. Nézd meg, hogy hány alapmotoros, 60 lóerő körüli Fabiát hirdetnek a sógoréknál.

    Én megértem, hogy a Német Autóipari Szövetség (VDA) magyarországi képviseleténél dolgozva kötelességednek érzed védeni a saját márkákat, így elfogadom az elfogultságod a Golf, vagy a Focus felé, s biztos vagyok benne, hogy a főnököd is megelégedéssel és büszkén olvassa a soraid.

    Jómagam – a VDA szemszögéből nézve: sajnos – 9 évig voltam egy Suzuki tulajdonosa. Ez idő alatt a kopó, fogyó alkatrészeken, továbbá folyadékokon és szűrőkön kívül nem volt kiadásom egy alkalmat leszámítva, amikor 8.000,- Ft-ot, azaz Nyolcezer forintot költöttem javításra, azaz hibaelhárításra az autón. Volt, hogy 11 órát vezettem vele valahová, s csak tankolni és pisilni álltam meg összesen háromszor, majd kiszálltam a kocsiból, nyújtóztam egyet és mentem a dolgomra. Közben munkából kifolyólag egy céges Mazdával jártam. A cégnél volt 21 azonos Mazda és még 2 VW. Míg a Mazdáknál szintén csak kopó, fogyó alkatrészeket kellett cserélni, ill. szűrőket és folyadékokat, addig a VW-ek folyton a szervizben álltak, s sorra kaptuk a 2-3-400 ezres számlákat.

    Jelenleg egy általad komoly presztízsűnek tartott Focusom van. Az elmúlt 1 évben meghaladta a 400 ezer Ft-ot a javíttatások összköltsége. Nem karbantartás, javíttatás! És már egy óra pályázás után durván fáj benne a hátam, holott nem is az alapülés van benne. Onassist pontosan idézve: “Én kétszer vettem : először és utoljára, bóvli egy szar óriási csalódás volt. (Úgy persze más, hogy te a VDA-tól kapod ezeket az autókat és nem neked kell fenntartani.)

    Most rögtön elcserélném a Focusom egy Vitarára, vagy S-Crossra.

    Amint azonban ismét egy kényelmetlen, megbízhatatlan pénztemetőre fogok vágyni, rögtön veszek egy másik Fordot! :D
    Ha meg csalós dízel kell, vagy néhány tízezer km után széthulló, kis köbcentis benzines turbómotorral szerelt, túlárazott autó, máris nézek magamnak egy VW-t. :D

    Ha egyszer úgy alakul, hogy valóban veszek egy Vitarát a mostani szériából, akkor biztos, hogy 1,6-os szívó benzinessel, manuális váltóval és közepes felszereltséggel fogom venni, mert annál többet nem adnék érte, mint amibe így kerülne, és nem is lenne szükségem más motorra, váltóra, vagy magasabb felszereltségi szintre. Vagy még inkább vennék egy Kiát, vagy Hyundait nagyobb beltérrel és hosszú-hosszú garanciával.

  • hova

    Abszolút igaza van Fahrernek! Egy 1.6-os szívó motoros benzines Suzuki -közepes felszereltséggel tökéletesen elegendő mindenre. Nem kell a nagyképű szöveg, hogy csak városba és csak a szomszédba, de a tengerpartra már ugyan!! A Suzuki nem viszi el a pénzed, amit másra szántál, csak a kötelezőt kéri, ezért cserébe hosszú évekig biztosan elvisz A-ból B-be. Valaki lentebbb mondja, hogy Suzukiba nem való dizel: lányomék TDI-je -1250 köbc- 218 ezret ment el hibátlanul, miközben vőm döngetett külföldről hetente haza. És nem kellett rákölteni plusszba semmit sem. De a céges Dáciája 1 hétig birta, a helyette kapott 2 éves Golfot Stuttgartból kellett haza hozni. Szóval nem kell nagyképűnek lenni: a Suzuki 1.6-os benzinessel közepes felszereltséggel egy közepes vagyonú családnak tökéletes választás, bármennyire is nem tetszik a különböző “csapattársaknak”. Nemhiába tört élre az eladott darabszám már eddig is.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.