Teszt: Opel Astra 1,6 CDTI aut.

Opel Astra, minden földi jóval

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 17.00

Kintről alig látszik az új Astrán, hogy mennyivel jobb autó lett elődjénél. Kipróbáltuk a fullos, sokmilliós változatot.

Röviden – Opel Astra 
Mi ez? Az Opel Astra legújabb, 2016-os, K kódjelű kiadása, izmos dízelmotorral, automatikus váltóval
Mit tud? Csendes, könnyed, civilizált kompakt autó sok-sok extrával
Mibe kerül? 4,8 milliótól indul az árlista 1,4-es, 100 LE-s benzinmotorral, 1,6-os, 136 lóerős dízellel 6,1 millió, az automata váltós tesztautó alapára 7,2
Kinek jó?  Aki kulturált, kompakt ötajtósra vágyik és nem sajnálja a pénzt az extrákra, az örülni fog neki

Teszt: Opel Astra 1,6 CDTI aut. 1
Opel Astra nélkül nehéz lenne elképzelni a hazai utcaképet. A legújabb, K-jelű a korábbinál kívülről kisebb, de belül tágasabb, modernebb megjelenésű változatból is jó eséllyel rengeteg fut majd az utakon. Nálunk egy gazdagon felextrázott, 1,6-os dízelmotoros változat járt legutóbb. Akit a konkrét milliméterek, kilogrammok, trükkök és titkok érdekelnek az új Astrával kapcsolatban, az nézzen el ide, ahol az első menetpróba tanulságai olvashatóak.

Elegáns, vastag króm csík fut végig a tetőív mentén

Külső

A K Astra első blikkre tökéletesen belesimul az utcai autómasszába. Jó eséllyel a forma a szokásos légellenállás/gyalogosvédelem kettős oltárán vesztette el a jelleget adó dudorait, ívet és lett szinte pont olyan, mint az előd. Persze mindezt csak hunyorogva, ellenfényben nézve érezni. Amint közelebbről nézzük, rögtön észrevenni az autó oldalára vasalt határozott élet, a C-oszlop fekete betétjét, amitől a tető úgy fest, mintha lebegne. Mondjuk ebben a sötétzöld színben ez pont nem annyira látványos. De a megoldás tényleg szép, ahogy összefutnak a vonalak. Jutott króm is a kocsira, szerencsére épp annyi, ami még jól áll.  A tető vonalát hangsúlyozza ki egy vastagabb króm vonal, illetve a térbeli kitüremkedésekből álló hűtőrácsban fut még egy hangsúlyosabb króm vonalpár, ami optikailag a fényszóróban is folytatódik. 

Belső

Az Astra belseje remekül személyre szabható, a mókás és hasznos extrák okos összeválogatásával. Az első-hátsó ülésfűtés mellett kormányfűtés, intelligens LED-es fényszóró, és tengernyi biztonsági berendezés is választható bele. Műszerfala klasszikus, két nagy és két kisebb mutatós műszeregységből és egy középen trónoló színes TFT kijelzőből áll. A kormány jó fogású – igen, már mondtam a kormányfűtést, amely nem annyira jelentős találmány, mint a kerék, vagy a tűz felfedezése, de télen zseniális cucc – az ülés klassz és a kezelőszervek kapcsolók is logikus helyen találhatóak, tisztességes kivitelezésben. 

Kellemes hely az Astra belseje. Világos, barátságos

Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

A klímavezérlés digitális kijelzővel kombinált, piros-kék háttérvilágítású tekerőgombja igazi gyöngyszem. Mondjuk én valamivel nagyobbra terveztem volna az elakadásjelzőt, de nem érdekes. Világos kárpitozása tágasabbnak láttatja az utasteret és jóval vidámabb is ilyenben utazni, mint egy koromfekete bunkerben. Rendben van a berendezéshez használt anyagok minősége is, a legtöbb helyen puha kellemes tapintású, amihez csak hozzáér a kéz. A kellemes összképet csupán az ajtók sötét, kemény műanyag betétei rontják valamelyest. 
Hely elöl-hátul elég benne az átlagos, vagy még az átlagosnál valamivel hosszabb felnőttnek is és az autózás közben velünk lévő kisebb nagyobb kacatoknak is van elég hely. Könyöklőben, rolós rekeszben, ajtózsebben, kesztyűtartóban lehet ezeket kényelmesen elszállásolni. 
Csomagtartója kétszintes, a pincében igazi pótkerék található, vannak csomagrögzítő fülek, és világítás is. Sajnos a hasznos tér elég keskeny, viszont a hátsó ülések támláját előre döntve egész szép síkság alakítható ki benne. Térfogata alapból 370 literes, az ülések lehajtása után viszont akár 1210 liternyi csomagot is képes elnyelni. Egy apró hülyeség azért jutott az autóra, a márkaembléma aljára szerelt csomagtartónyitó-gomb. Sok pénzt nem tennék rá, hogy ez tartós megoldás lesz, mert minden nyitásnál a műanyag belenyöszörög a mutatványba.

Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

Milyen vezetni?

Könnyű, kényelmes, kifinomult autó, ezek jutnak róla eszembe. Kormányzása lehetne valamivel közvetlenebb, illetve nehezebb, de a többi, hasonló kategóriás autóban is minden így működik, vajpuhán. Szóval ehhez kell hozzászokni. A K Astrának nagyon jót tett a brutális fogyókúra, autózás közben cseppet sem érezni nehézkesnek az autót, szépen kanyarodik, nincs benne nyoma sem a korábbi orrnehéz viselkedésnek. Hatfokozatú automatikus váltója kényelmes, gondtalan darab, jól passzol a kocsi hangulatához. A csendes dízelmotor 136 lóereje a kényelmes, takarékos autózástól a hirtelen előzésekig majdnem mindenre elég. Futóműve komfortos, teljesen városálló darab.

Kényelmes, komfortos a hatfokozatú automatikus váltó

Mennyit fogyaszt?

Az Astra katalógusában a fogyasztás rubrikában az autógyártóknál megszokott mókás adatok olvashatóak, az 1,6-os dízelnél például 4,6 literes átlagfogyasztás díszlik. A való életben ez 8,2 liter volt, igaz, főleg városban hajtva. Az üzemanyagszint-mérő hajlamos megszívatni az embert, tele tank után nagyjából 10-20 kilométer után már komoly szintcsökkenéssel riogatja a vezetőt. Nem kell hinni neki. 

Mennyibe kerül?

A 136 lóerős, 1,6-os dízel Astra alapára 6 170 000 forint. Ugyanez automata váltóval már 6 520 000 forint, Enjoy felszereltségi szinttel. A tesztautó Innovation felszereltségi szintű, ennek alapára 7 220 000 forint, ennél drágább nincs is az árlistán. Erre még pluszban jön a Téli csomag 2, – fűthető első és hátsó ülések, elektromos kézifék, 2 USB töltőcsatlakozó a hátsó középkonzolon, fűthető kormánykerék, 150 ezer forint – illetve az Innováció csomag – Navi 900 navigáció IntelliLink rendszerrel, LED fényszórók, 540 ezer forintért. Plusz pár kisebb nagyobb egyéb extra.

Kisebb, de tágasabb az elődnél

Valahogy így áll össze az autó:
Innovation 7 300 000 Ft
B 1.6 DTH, 100 kW / 136 LE, 6-sebességes automata
Emerald zöld 135 000 Ft
Elektromosan dönthető és elcsúsztatható napfénytető 200 000 Ft
Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon 148 000 Ft
Innováció csomag 540 000 Ft
Téli csomag 2 150 000 Ft
Sötétített hátsó és hátsó oldalsó ablakok 45 000 Ft
Középkonzoli Flex adapter 25 000 Ft
Okostelefon tartó (középkonzoli Flex adapterhez) 10 000 Ft
CD / MP3 lejátszó 30 000 Ft
Riasztó – behatolás érzékelő 90 000 Ft
Továbbfejlesztett parkolóasszisztens 190 000 Ft
Helytakarékos acél pótkerék 16 x 4,0 30 000 Ft
Opciók ára 1 593 000 Ft
Teljes ár: 8 893 000 Ft (Mínusz 500 ezer, mert most éppen akciós…)
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Csendes, finom belső
  • Okos extrák
  • Nehéz leírni egy Opelről, de könnyű
  • Önveszélyes csomagtartónyitó
  • Túl könnyű kormány
  • Az átlagembernek drága. Mondjuk itthon az átlagembernek minden drága

Kommentek

  • v_johny

    Nem bánnám, ha a minőségen felül/mellett a tartósság (motorok) kapcsán is ismét magára találna a márka. A mostaniak és elődök sem egy betegágy ugyan, csak vannak/voltak kérdőjelek az Ecotec család kapcsán. Ha ez is megvalósulna, akkor egy ilyen K-ból a Caravan vmi benzinmotorral lehetne a vágy tárgya esetemben. De erre úgy is csak hosszú évek múlva derül fény.

  • Wilson

    NYOHOHOLCMILLIÓNYOHOHOLCSZÁZKILENCVENHÁROMEZER FORINT??? Az “Innovation” ALAPár (abban magnós rádió van, vagy mi?) meg HÉTMILLIÓHÁROMSZÁZEZER??? A teljes fapad 1.2-es benzines fehérben fekete kilincsekkel mennyi lesz? HATMILLIÓ??? Bakker ennyit kicsengetni egy Astráért? Amiből 12 egy tucat? Ami még így “csinosan” is dög unalom? Uram, Atyám! A Ha-Hun ennyiért három-négyéves Land Cruiserek vannak!

  • norbi50

    Wilson, akkor vegyel landit.
    Ennyibe kerulnek az alsokozepesek sajnos, egy Octi sem olcsobb, egy Golfrol nem is beszelve.
    Hasznalt autobe mar mas belefingott, az ujba nem, a ketto nem is osszehasonlithato. A landi 13-17 milkas ujkori ara talan szebb, mint egy astra 7 millas ara?
    Jah, meg a szar forint… 314 az euro, azert az nem 270-280.

  • Calogero

    hadd kerdezzem mar meg, hogy miert “K” Astra ez? Akarhogyan is szamolom ez az 5 generacios Astra. Volt az elso “F” aztan “G” majd a “H” (ebbol sok rendorauto is volt) majd az en tudasom szerint az H utan az I jon, es az I utan a J. Ha ez “K” Astra, akkor hol van a J ?

  • subtotal

    Az I ki lett hagyva, mert leírva (Astra I) egy kicsit félreérthetőnek találtatott.

    8.9 az szép elméleti érték ezért :)

  • Szabi5

    Nekem tetszik az autó és drukkolok az opelnek. kipróbáltam több kompaktot és nem értem, miért dicsőíti mindenki a 7-es golfot, mert engem nem győzött meg. Én nem hiszek az összeesküvéselméletekben de a német auto motor und sport nem átallotta egy tesztben elcsalni még a csomagtartóméreteket is, csakhogy az octávia meg a golf megelőzhesse a pontversenyben az astrát. Hogy a kevésbé obiektív tesztkritériumok esetében mennyit csalhattak abba belegondolni sem merek. Egyszerűen beírtak egy 310 literes értéket a csomagtérhez, majd a végén megjegyezték, hogy előbb is végezhetett volna, na de ekkora csomagtartóval? Még megvárom az új megánt is mielőtt döntenék de nekem már sok kezd lenni a vw csalás.

  • Onassis

    Az Astra katalógusában a fogyasztás rubrikában az autógyártóknál megszokott mókás adatok olvashatóak, az 1,6-os dízelnél például 4,6 literes átlagfogyasztás díszlik. A való életben ez 8,2 liter volt, igaz, főleg városban hajtva

    Opel Astra 1.4 turbo 150 LE teszt fogyasztása pedig annyira jó, hogy szinte értelmetlenné válik mellette a dízel: nyugis stílusban városban is elmegy 7-7,5 között, országúton pedig hatossal kezdődő számokat produkál vegyesben 6,8-ra jött ki az átlag.

    Következtetés : aki dízelt vesz értelmi fogyatékos ?

  • OKdoki

    Nincs semmi baj ezzel a fogyastrással. A szerző nem fejtette ki pontosan a körülményeket. Valószínűleg a legrosszabb érték közelében sikerült produkálnia, saját szokásaitól is nagyrészt függetlenül. Lehetséges okok. Hidegben, 0 fok alatt autozott a városban. Valószínüleg róvidebb távokon, illetve sok dugóval, lassú haladással. Így már előjőn az egyik hátránya a dízeleknek. Pl. a saját autóm -5 fok környékén 20-30 kilométer kilométer autózás után amit a budapesti nagy forgalomban abszolválok, újra és újra visszahűl arra a szintre, hogy dusitani kezd a motorvezérlés. Folyamatosan 70-80 fok között táncol a vizhőfokmérő. Lámpáknál álldogálva sokszor feltűnik, hogy esik vissza a mutató.

  • OKdoki

    Egy hazafelé tartó adott útvonalon mértem már fogyasztást úgy, hogy nem kapcsoltam 3. fölé a nagy hidegben. Kisebb lett, mintha 4.-et is használtam volna. Természetesen fed.komp. alapján, mégis mérvadó, mert egymásutáni napokon végeztem, nagyon hasonló forgalomban, azonos napszakban.

  • menőmanó

    Egy ilyen Astra, ha önmagától menne sem kerülhetne 7 milliónál többe.
    Szánalmas, aki kitalálja ezeket a teljesen nevetséges árakat.
    Hol élnek ezek?
    Aztán örülnek mint majom a farkának, ha valaki megveszi a 8,8 milliós autót 7-ért. Nem értem miért csinálnak hülyét magukból?
    Egyébként valószínűleg nem rossz ez az autó, de mindent a helyén kell kezelni. Az Opel mindig Opel marad.

  • norbi50

    Miert a vw is csak vw, nem?!
    Azert mert nemetorszagi torok melosok rakjak ossze es mert nemet tulajdonban van, vagy mert kamu nox ertekeket produkalnak attol tobbet er?!
    Szart.

  • menőmanó

    Dehogy ér többet, hiszen általában nem is jobb.
    A VW főleg az a kategória, ami szerintem legtöbbször nem éri meg az árát.
    Az Opelre viszont ezt eddig nem igazán tartottam jellemzőnek.

  • zoldfulu2000

    Egyrészt én azok közé tartozom, akinek az új Astra a legkevésbé sem tűnik meggyőzőnek. Sem a forma sem a tartalom nem tűnik akkora számnak, ha ez az autó COTY címet kap az egy újabb szégyenfolt lesz a díjnak…

    Másrészt azért itt egy kicsit helyre kell tenni pár kommentelőt akik még életükben nem láttak új autót, hát még árajánlatokat újautókra.

    Függetlenül attól, hogy mennyire tér el a valós ár a listaártól, a kényelmi és luxus extrákat rendesen meg szokták fizetni (és ez fokozottan igaz az újonnan bemutatott modellekre, és az olyan extrákraamit máshol nem nagyon kap meg az ember). Ez az autó pedig igencsak új, és a COTY top 7 már megvan neki.

    Szóval ilyen extrákkal, ilyen motorral nem fog senki hozzánk vágni egy jól felszerelt és frissen bemutatott autót.

  • mtbe

    zöld,
    nem értem, miért lenne szégyen, ha netán Év Autója lenne, jól felszerelhető, nincs elszállva az ára a többiekéhez képest, a kategóriájában szerintem a legjobbak között van
    ha a Golf és a 308 is volt COTY, akkor ez miért ne…

    én úgy látom, hogy neked a prémium és luxuskategóriás kocsikon kívül nem igazán tetszik más :)

  • v_Petya25

    Pont annyira lenne szégyenfolt mint az utóbbi évek Polo-Golf-Passat sorozata, mindennemű újítás és ellenfél nélkül.
    Az ár miatt kár hőbörögni, 4,8 misi (-kedvezmény/alku) az induló, az alatt értelmes új kb csak kisautó van. Akinek sok, az elsétál és visszanéz a piacra 3 év múlva.
    A fogyasztás meg olyan újságírós, aki 3 km város után mond átlagot (anyám borogass).

  • Kempelen.

    Ár miatt csak a saját szürke hályogánál túllátni képtelen proli hőbörög. De az ilyen hülye ájuldozik, amikor a tecsóban meglátja a téli szalámi árát is.

    Van nálam előrágott parizer töredék áron, ha valamelyiket érdekli.

  • Wilson

    Kempelen, vegyél vissza, öregem. Amíg Mo-n az átlagkereset 2015. januárjában (KSH) bruttó 243.600,- Ft, addig ennek az Opel Astrának az ára igenis sok. Túl sok, főképpen úgy, hogy a súlyos milliók kicsengetése után egy tökéletesen átlagos, szürke, 3 év múlva ráncfelvarráson áteső, totál kommersz autód van. Az előre megrágott parizeredet meg tudod, hova dugjad. Dickhead.

  • v_johny

    Wilson – 2016.01.11 16:27

    Mit kellene mégis kezdenie bármilyen gyártónak (vagy szolgáltatónak) a magyar átlagkeresettel? Ezt kenne bármiben alapul venni? Mondja a beszállítójának hogy ennyiért nem megy mert a magyar vásárlónak ez drága? Bulgáriában ez az összeg valahol 300

  • v_johny

    Megint meghalt ez a komment motor… Szánalom… Rosszabb mint a TC oldalán ami van, pedig az sem piskóta.

  • Wilson

    v_johny – 2016.01.11 21:54

    Igazad van: az általam írtak miatt Magyarországon irreálisan drága az Opel, és ezzel a cég nem tud mit kezdeni, nem is célja, feladata. Esze ágában sincs.

    Szerintem azonban Németországban is túlárazott ez a tömegcikk, de ott mondjuk az alsó középosztály ezt még kicsengeti, míg nálunk ez a 12 egy tucat autó státusz-szimbólum vagy multicég ajándéka a szorgalmas bérmunkásnak céges autóként.

    Vagyis, módosítva az eddigieket: az Opel Astra ára egy mesterségesen generált, profithajhász szám, a valósághoz vajmi kevés köze van, egy vicc, itt is, nyugaton is. Csak itt meggebedsz, hogy elérd, ott meg ezt veszed, mert ezt tudod kicsengetni. Nem tudom, melyik a rosszabb…

  • v_Petya25

    Wilson
    Ezt nem tudom hogy miért hozod ide, ez a piac minden szereplőjére igaz. Az Opel egyáltalán nincs túlárazva a többiekhez képest.

  • v_johny

    Wilson – 2016.01.11 23:19

    Próbáltál már egy ilyen felszereltségű kategóriatársat konfigurálni (pl. Focus, Golf)? Nagyjából egál, attól függ hogy kitől milyen extrát teszel bele, de nincs számottevő különbség. Ugyebár a lista ár sem és a bevezetéskori ára sem a valós ára az autónak, ez most egy teljesen új modell, így ennek van most még némi felára. Ezt nevezed Te “mesterségesen generált, profithajhász szám”-nak, miközben ez egy bevett gyakorlat minden terméknél, nem autóipari -Opel- sajátosság. Az egy dolog, hogy egy termék mennyiből állítható elő készre, de attól annak nem annyi pusztán a költsége (ez csak a gyártási költség). A fejlesztések (K+F), a piacra való bevetés költségei és sorolhatnám. Ezt mind bele kell építeni, különben lehet lakatot tenni a cégre (nullszaldósan nem sok értelme lenne, itt is a profit a cél).

  • oszkopeter

    Karácsony előtt elmentem végre kipróbálni egyet. Őszintén szólva nem értem a sok ömlengő cikket. Nagy előrelépés a régi Astrához képest, érzésre a minőség is rendben van, de valahogy nem fogott meg. Csukott szemmel bármi lehetne Ceed-től Focusig, de mindent összevetve nem éri el a Golf szintjét, de a Peugeot 308-ról is pozitívabb emlékeim maradtak. Olyan autónak tűnik, ami mindenben korrekt akar lenni, de semmiben nem nyújt kimagaslót. Kifejezetten nem tetszett az érzéketlen kormány és a közepes futómű. A hátsó lábtér átlagos, a hátsó fejtér elég alacsony, a csomagtartó sem kimagasló. Korrekt kis autó, de a jelenlegi ár mellett szerintem van jobb választás. Majd ha pár év múlva erre is elindul az akciózás, és látjuk hogy az új motorok mennyire megbízhatóak, akkor lesz érdemes rajta gondolkodni. Kérdés, hogy addig mivel állnak elő a versenytársak.

  • v_johny

    oszkopeter – 2016.01.14 17:58

    Az Opel (Astra, Corsa, Meriva) modelljei mindig is keresettek voltak Magyarországon (a saját szegmensük kedvencei), ennél a generációnál sem lesz baj…

  • girhes1

    oszkopeter – 2016.01.14 17:58
    Messziről jött ember… Próbál mérvadó lenni.Kevés

  • Onassis

    Kétszer állt le alattam autó és közte eltelt tíz év. Az Opel Astrákhoz két nem éppen kellemes emlék fűz.

  • Wilson

    v_johny – 2016.01.12 // 10:07
    v_Petya25 – 2016.01.12 // 10:07

    Gyerekek. próbálom akkor másképpen mondani: a mi városunkban (megyeszékhely), 8-9 milláért másfél-két szobás lakást lehet venni, ami utána pénzt termel. De ne legyünk fillérb@szók, tegyük fel, megengedhetek magamnak autóra kicsengetni majd 9 millát. Akkor egy Opel Astrát fogok venni? Egy tökéletesen átlagos, érdektelen, izgalommentes, 12 egy tucat kocsit, egy eszközt, ami A-ból B-be visz, amit szeretni blődség, mert nincsen lelke, amiből egy nap száz jön szembe velem, vagy a rendszám alapján kell kikeresnem a parkolóban, mert ott is ezer van belőle??? Ráadásul három év múlva elévül, mert ráncfelvarrják??? No, thanks.

    Abban pedig igazatok van tökéletesen, hogy ugyanez igaz más kommersz márkákra is, Ford, VW, satöbbi. Ha netán minderre azt mondjátok nekem, hogy akkor vegyek Dacia Logant, baromira nem értitek, mit akarok mondani. Szívesen áldozok sok pénzt egy kocsira, de az akkor legyen valami izgalmas, szerethető, ne egy ilyen tucattermék.

  • v_Petya25

    Wilson
    Nem is mondtuk neked, hog 8 misiből szaladj Astrát venne. Ennyiért nyilván nem racionális. Viszont 5-6 között elhozható már 150 lovas benzinessel és ez egyáltalán nem drága a piacon. Amúgy a 8 milliós bármi más is pont ugyanúgy “elévül”.

  • v_johny

    Wilson – 2016.01.16 00:51

    Én személy szerint az életben nem adnék másfél milliónál többet egy autóért, az okfejtésbe nem mélyülnék most bele.
    Maradjunk annyiban, hogy ez az Astra amikor majd piacot akarnak vele hódítani, nagyjából 6,5 millióba fog kerülni a kedvezmények után. Ha lenne autóra elkölthető 8 milliód és vagy 6,5 milliód, milyen hasonló felszereltségű/motorizáltságú -új generációs- autót/modellt választanál?

  • Mbraun

    Haverom 1.7D G Astraja kb. 5-6 litert eszik, es kombi a gepjarmu. Mi a turo ez, 8 liter feletti atlagfogyasztas foleg 1,6-os turbodizel motortol ?

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.