Teszt: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 LE Executive

Új név, új élet: Hyundai Tucson

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.12.27. 07.00

Új nevet és komolyabb megjelenést kapott a Hyundai közepes szabadidő-autója

Röviden – Hyundai Tucson 2,0 CRDI
Mi ez? Az ix35 kicsit nagyobbra nőtt utódja,   
Mit tud? Szemrevaló külső, korrekt műszaki tartalommal
Mibe kerül? Az árlista 5,8 millió forinttól indul és kicsivel 10 millió forint felett ér véget
Kinek jó?  Aki kellemes megjelenésű, praktikus szabadidő-autót keresnek és túl tudják tenni magukat a szerény presztízsértéken

Teszt: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 LE Executive 1
Nem is olyan régen vált meg a Hyundai a modernül hangzó ix35-ös megnevezéstől és állt vissza a könnyebben megjegyezhető Tucson névre. Közben az autó is változott, nagyobbra nőtt, és megjelenése is jóval felnőttesebb, férfiasabb lett. És jól áll neki.

Külső

Adatlap

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 LE Executive

Teszt: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 LE Executive 2
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 185 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,5 sec
Végsebesség 201 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l / 100 km

A Hyundai a frissen újraálmodott Tucsonnal rögtön beállt a legpofásabb szabadidő-autók csoportjába. Férfias, szigorú tekintet, gyönyörűre rajzolt fényszóró és markáns, az Audi Q7-esére emlékeztető krómban gazdag hűtőmaszk adja meg az alaphangulatot. A rafinált, sokszögletű nappalifény és ködlámpa tovább erősítik a képet, és a sok króm is jót tesz az autónak. 

Oldalról a szigorúra vasalt élek, sötétített hátsó üvegek, érdekes mintájú alufelnik látványosak, és hasonlóan hatásos az autó megjelenése a feneke felől is, ahol domborodó lámpatestek, dupla, szintén krómba öltöztetett kipufogó és csinos műanyagbetétek találhatók. Az összkép egész meggyőző, az újkori Hyundai Tucson igazán szép munka. 
Bent sincs ez másként, ízléses jól átgondolt minden apró részlet. Szép a világos belső is, – tudom, kényes, de mennyivel barátságosabb, élhetőbb, mint egy komor, fekete kripta – és nehéz belekötni az ergonómiába is. Minden a helyén, a navigációs képernyő elég magasan van, a klímavezérlés tekerős gombokat kapott és rengeteg extra is került az autóba, a biztonsági rendszerek között megtalálható a sávtartó, holttérfigyelő, a kasztint körberakták radarokkal, van kamerája is, tud magától parkolni, és helyettünk kapcsolgatja a reflektort is. 

Masszív, férfias megjelenést kapott a Tucson

A kényelemnek is adtak, elöl hátul többfokozatú fenékfűtés, elöl pedig még szellőztethetőek is a kényelmes ülések. Hátul a háttámla dőlésszöge állítható, ha pedig a csomagtartót kell degeszre tömni, akkor síkba hajthatók a háttámlák. Rakodóhely van benne ezernyi, az első ülések hátán hálós zseb, az ajtókban nagy rekeszek, és a könyöklő is felnyitható. 
A koreai gyártók konkurenseiket alaposan megelőzve kezdtek el USB csatlakozókat szerelni az autóikba, így nem meglepő, hogy a Tucsonban is van USB aljzat, a megszokottnál több 12 voltos csatlakozó mellett. Itt nem kell összeveszni az életet adó elektromos töltőkapacitáson hosszabb, unalmas telefonbizgerélős utakon. Csomagtartója amellett, hogy nagy, még jól variálható is. A használaton kívül csak kerülgetett csomagtérrolónak is megvan a saját helye a többemeletes, alapállásban 513 literes raktérben. 
Egy dolog viszont alaposan elrontja a harmóniát, ez pedig a kék, szemkápráztató háttérvilágítás. Hiába kapott az összes létező gomb és kapcsoló saját világítást, ha ennyire bénán választanak hozzá színt, az nem sokat ér. Egész egyszerűen olvashatatlanok a szövegek. Kár. Talán ideje volna leszokni a használatáról, annyi olyan szín van még, ami erre sokkal jobban megfelelne. De a filléres RGB LED-ek korában még akár az is beleférne, hogy a vásárló maga állíthassa be menüből, hogy milyen színű világítást kíván látni. Így aki valami különös dolog miatt vonzódik ahhoz, hogy káprázzon a szeme, választhatna magának továbbra is kéket. 

Világos, barátságos belső tér

Itt is elég tágas, a háttámlák dőlésszöge állítható

Harmonikus a látvány

Milyen vezetni

Kényelmes. Hiába van benne a motorkínálat messze legerősebb kétliteres dízele a maga 185 lóerejével, 400 Nm-es csúcsnyomatékával, a Tucson még így sem túl fürge jószág. A teljesítmény érzésre elforgácsolódik a hagyományos, hatfokozatú automatikus váltó, az elektronikus vezérlésű központi kuplungos összkerékhajtás, és a bő 1,6 tonnás saját tömeg hármasán. Persze civilizált autózáshoz nem kell még ennyi sem, csak az erősre sikerült megjelenés után az ember már várja, hogy akkor menjen is úgy, ahogy kinéz. 
162 milliméteres hasmagasságával nem nagyon való terepre a Tucson, hiába van benne lejtmenetvezérlő és zárható összkerékhajtás is. Így nem meglepő, hogy a futóműve is inkább aszfaltra hangolt darab, mindenféle lágy, himbálódzós terepjárós allűr nélkül. Kanyarokban magas építése ellenére is biztosan viselkedik, menetkomfortja pedig teljesen korrekt, sem a motor felől nem jönnek zavaró hangok és a szél-, futóműzaj is jóval a kritikus szint alatt marad. Teljesen korrekt, barátságos jóság a Tucson.

Zárható összkerékhajtás és lejtmenetvezérlő is került bele

Mennyibe kerül?

A Hyundai a minőséget már nem dobja oda gombokért, az új Tucsonnak is megkérik az árát. A tesztautó extrákkal is megbolondított fogyasztói ára 12 millió forint, ami nem kevés. Igaz, van ennél olcsóbban is Tucson, az elsőkerék-hajtású benzines 132 lóerős belépőmodell most akciósan már 5,699,000 forintért is elvihető. Bár az biztosan nem adja azt az élményt, mint amit a tesztautó kínált, több, mint kétszer ennyiért. És persze még ezt is lehet tovább hizlalni, az extralista mellett feláras kiegészítőkből is van ezernyi.

Hyundai magazinoktól roskadozik a csomagtartó

Hyundai magazinoktól roskadozik a csomagtartó 
Mellette – Ellene
  • Határozottan modern, menő külső
  • Csendes belső
  • Rengeteg okos, hasznos extra
  • Kemény műanyagok az utastérben
  • KÉK háttérvilágítás 2015-ben

Kommentek

  • M_m_m

    Az 5,699,000 forintos belépőmodell tesztje számomra érdekesebb olvasmány lenne.
    Vajon 11 millióért hányan választják Magyarországon a Tucsont?

    A méretnövekedést nem értem, mi szükség volt rá. Városban kevésbé praktikus.

  • Onassis

    Van emészthetőbb méretűbb SUV-juk Creta néven, egyszer ide is jut belőlük.

  • Ant.all

    Vegyél nyugodtan IX20-at, ha kisebbre vágysz. A Tuxon így jó, ahogy van!

  • Onassis

    ant: hogy a Tucson így jó, egyetértek, IX20 viszont nem SUV, és olyan kis gnómocska.

  • hova

    Mint egy harckocsi- játék motorral.

  • Hadi

    Miért is kéne kiiktatni a kék műszerfalvilágítást 2015-ben??? Azért, mert neked nem tetszik? Na és? Akkor írj annyit, hogy neked nem tetszik! Én spec. emberrel nem találkoztam még, aki ne azt mondta volna a kék-fehér világításra, hogy gyönyörű. Egy ennyire olvasott oldalra publikáló, magát valamennyire is szakembernek tartó újságíró nem mehet el ennyire a szubjektivitás irányába. Sajnos mára az egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány hiteles, valóban szakember (és objektív) maradt az autós újságírásban. Ja, és érdemes lenne meglátogatnod egy szemészetet, mert tökéletesen olvasható a szöveg kivilágítva. Ezen kívül csak balra kellett volna fordítanod a pici buksid, ahol, ahol megtalálod a fényerő állító gombot, amivel számtalan fokozatban állíthattad volna a háttérvilágítás erősségét.

  • zoldfulu2000

    hova: 400 nm, ez több mint játék, pláne a valószínűtlanül alacsony önsúlyhoz képest.

    A válasz pedig ott van a műszaki adatoknál: ez a “tank” egy 4.4m-es kis SUV, az Audi Q3 Merc GLK és BMW X1 méretében… És ez relativizálja is a kissé egyszerű belsőt. 6 milláért még jó ajánlat is lehet. 12ért már vannak elvárások.

  • Gianniz

    IX20 sose volt SUV, az (törpe) egyterű.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.