Vezettük: Porsche Macan GTS

Villámgyors és praktikus: Porsche Macan GTS

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.12.15. 17.30

Ennél sportosabb és praktikusabb szabadidő-autót nehéz lenne elképzelni.

Röviden – Porsche Macan GTS
Mi ez? Sportkocsi, családi autónak öltöztetve
Mit tud? Tágas, sokszemélyes, és úgy megy, mint egy sportautó
Mibe kerül? Egyelőre nem tudni, itthon mennyit kérnek majd érte
Kinek jó?  Bárkinek, aki az egész családot egyszerre akarja sikítattni

Vezettük: Porsche Macan GTS 1
A Porsche Macan GTS bemutatóját csupán egy dolog árnyékolta be, mégpedig az, hogy a 911 Carrera S menetpróbájával egy időben lehetett vezetni. És egy 911-es kormánya mögül érthető módon fanyalogva ül át az ember bármi másba, pedig a Macan GTS legalább olyan jó autó a maga kategóriájában, mint a 911-es a sajátjában. 

Szűk 4,7 méteres hosszával az Audi Q5-össel nőtt egyforma nagyra a Macan

Mitől GTS?

A Macan GTS a GTS család tizedik tagja, egyben a legsportosabb Macan is a maga 360 lóerejével, 500 Nm-es csúcsnyomatékával, V6-os, biturbó motorjával. A tornasorban valahol az alapmodell S 340 és a Turbo 400 lóereje közé lőtték be az autó teljesítményét, hogy mégis ő legyen a legsportosabb a hármasból, hasmagasságát 15 mm-rel csökkentették, az adaptív futóművét feszesebbre hangolták, illetve a kipufogórendszer is másként, drámaibb hangon muzsikál, valamint megkapta a legerősebb, Macan Turbo alá tervezett fékeket is.
Ránézésre a megszokottnál több matt és fényes fekete részlet, a négy, szintén koromfekete kipufogó kelthet gyanút, illetve a szériában járó 20 colos – fekete – kerekek. Bent a sportülések érkeznek alapáron, a többi GTS-hangulatú kiegészítőért már fizetni kell. A beltérben az üléseken kívül máshol is feltűnő Alcantara-kárpitozás különbözteti meg az alap Macanoktól, utastere tele van GTS felirattal, illetve a felszereltség is változott, új a PCM infotainment-központ, valamint az adaptív LED-es fényszóró is most került fel az extralistára.

GTS sportüések, Alcantara kárpit, sportos dizájn

Akár egy sportautóban, csak egy kicsit magasabban ül benne az ember

A 18,8 literes átlagfogyasztás embertelen körülmények között jött össze

Bentről a nagyobb, magasabb építésű Porschék stílusa köszön vissza, a helykínálat nagyjából az Audi Q5-ös szintjét nyújtja a 4,7 méter körüli autóban. A hasonlóság nem véletlen, a Macan közeli rokona a Q5-ösnek. A papíron öt, de kényelmesen inkább négyszemélyes autó belseje pazar, a kivitelezésbe reménytelen belekötni. Jók az anyagok, szépek a formák, jó hozzáérni, megfogni, megszagolni bárhol. Menet közben nem nyiszorog, nem zörög itt semmi, úgy tűnik, mintha ezt nem is rohamtempóban dobnák össze egy szalagon, hanem komótosan, minden csavart még egyszer meghúzva, közben néha végigsimítva az oldalán. Ha nagyon kötekednem kéne, talán a váltó körüli fekete műanyag gomberdőre tudnék rámutatni, hogy azzal még csináljanak valamit, utána jár csak a prémium. 
A tisztességes kivitelezés és dizájn mellett meglepően élhető is a sportos Porsche szabadidő-autó belseje, csomagtartója alapból 500 literes, de az ülések háttámlájának lehajtása után – akár egyesével is döntögethetőek – 1500 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a sofőr. A kötelező rekeszek, rögzítőfülek mellett 12 voltos csatlakozó is van a csomagtartóban. 

500 literes, praktikus csomagtartó

Milyen vezetni?

Az alapból elsőkerekesnek született hasonló járgányokkal ellentétben a Porsche, ha nincs másra szükség, akkor csupán a hátsó kerekeket hajtja az elsőket csak szükség esetén állítja munkába, de ha kell, akár a nyomaték 100 százalékát is képes az első kerekekre irányítani. Kormánya közvetlen, az autó villámgyorsan reagál minden mozdulatra, sport plusz módban pedig még ökörködni is engedi az embert, igazi hátsókerekes autóként viselkedve.

A gyors váltásokért a hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó felel, ami alapáron jár a motorhoz. Aki kívánja, kormány mögötti váltófüleket is rendelhet az autóba. És közben a fülnek is megadja, ami annak kell, a 4 kipufogócsőből pont annyi zaj jön, hogy jól érezze magát tőle, aki a környékén van.

20 colos felni, fényes fekete betétek teszik látványossá a megjelését

Macan GTS. A legsportosabb Macan

Fekete műanyag gomberdő

Kommentek

  • subtotal

    Szeretem a GTS koncepciót a Porsche-nél, akár 911 akár Macan, mechanikailag és belül is tökéletes, azonban a külső dizájn nekem itt a Macan-nál már nem elég decens, az S nekem szebb.

  • norbi50

    Nekem az elejéről és főképp a hátuljáról hiányzik egy nagy Porsche embléma. A belső tökéleteshez közeli, a külsejével már vannak amúgyis fenntartásaim, feketében egy fokkal jobb, ezüstben elég jellegtelen.

  • Kempelen.

    Van az elején embléma.
    Hátul meg egyik Porschenak sincs.

    Ezüstben a legtöbb autó jellegtelennek hat, még ha nem is az.

  • apaarpi

    Norbi, hátul ott van a félméteres Porsche felirat, az nem elég?
    Elöl meg van embléma.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.