Vezettük: Porsche Macan GTS

Villámgyors és praktikus: Porsche Macan GTS

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.12.15. 17.30

Ennél sportosabb és praktikusabb szabadidő-autót nehéz lenne elképzelni.

Röviden – Porsche Macan GTS
Mi ez? Sportkocsi, családi autónak öltöztetve
Mit tud? Tágas, sokszemélyes, és úgy megy, mint egy sportautó
Mibe kerül? Egyelőre nem tudni, itthon mennyit kérnek majd érte
Kinek jó?  Bárkinek, aki az egész családot egyszerre akarja sikítattni

Vezettük: Porsche Macan GTS 1
A Porsche Macan GTS bemutatóját csupán egy dolog árnyékolta be, mégpedig az, hogy a 911 Carrera S menetpróbájával egy időben lehetett vezetni. És egy 911-es kormánya mögül érthető módon fanyalogva ül át az ember bármi másba, pedig a Macan GTS legalább olyan jó autó a maga kategóriájában, mint a 911-es a sajátjában. 

Szűk 4,7 méteres hosszával az Audi Q5-össel nőtt egyforma nagyra a Macan

Mitől GTS?

A Macan GTS a GTS család tizedik tagja, egyben a legsportosabb Macan is a maga 360 lóerejével, 500 Nm-es csúcsnyomatékával, V6-os, biturbó motorjával. A tornasorban valahol az alapmodell S 340 és a Turbo 400 lóereje közé lőtték be az autó teljesítményét, hogy mégis ő legyen a legsportosabb a hármasból, hasmagasságát 15 mm-rel csökkentették, az adaptív futóművét feszesebbre hangolták, illetve a kipufogórendszer is másként, drámaibb hangon muzsikál, valamint megkapta a legerősebb, Macan Turbo alá tervezett fékeket is.
Ránézésre a megszokottnál több matt és fényes fekete részlet, a négy, szintén koromfekete kipufogó kelthet gyanút, illetve a szériában járó 20 colos – fekete – kerekek. Bent a sportülések érkeznek alapáron, a többi GTS-hangulatú kiegészítőért már fizetni kell. A beltérben az üléseken kívül máshol is feltűnő Alcantara-kárpitozás különbözteti meg az alap Macanoktól, utastere tele van GTS felirattal, illetve a felszereltség is változott, új a PCM infotainment-központ, valamint az adaptív LED-es fényszóró is most került fel az extralistára.

GTS sportüések, Alcantara kárpit, sportos dizájn

Akár egy sportautóban, csak egy kicsit magasabban ül benne az ember

A 18,8 literes átlagfogyasztás embertelen körülmények között jött össze

Bentről a nagyobb, magasabb építésű Porschék stílusa köszön vissza, a helykínálat nagyjából az Audi Q5-ös szintjét nyújtja a 4,7 méter körüli autóban. A hasonlóság nem véletlen, a Macan közeli rokona a Q5-ösnek. A papíron öt, de kényelmesen inkább négyszemélyes autó belseje pazar, a kivitelezésbe reménytelen belekötni. Jók az anyagok, szépek a formák, jó hozzáérni, megfogni, megszagolni bárhol. Menet közben nem nyiszorog, nem zörög itt semmi, úgy tűnik, mintha ezt nem is rohamtempóban dobnák össze egy szalagon, hanem komótosan, minden csavart még egyszer meghúzva, közben néha végigsimítva az oldalán. Ha nagyon kötekednem kéne, talán a váltó körüli fekete műanyag gomberdőre tudnék rámutatni, hogy azzal még csináljanak valamit, utána jár csak a prémium. 
A tisztességes kivitelezés és dizájn mellett meglepően élhető is a sportos Porsche szabadidő-autó belseje, csomagtartója alapból 500 literes, de az ülések háttámlájának lehajtása után – akár egyesével is döntögethetőek – 1500 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a sofőr. A kötelező rekeszek, rögzítőfülek mellett 12 voltos csatlakozó is van a csomagtartóban. 

500 literes, praktikus csomagtartó

Milyen vezetni?

Az alapból elsőkerekesnek született hasonló járgányokkal ellentétben a Porsche, ha nincs másra szükség, akkor csupán a hátsó kerekeket hajtja az elsőket csak szükség esetén állítja munkába, de ha kell, akár a nyomaték 100 százalékát is képes az első kerekekre irányítani. Kormánya közvetlen, az autó villámgyorsan reagál minden mozdulatra, sport plusz módban pedig még ökörködni is engedi az embert, igazi hátsókerekes autóként viselkedve.

A gyors váltásokért a hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó felel, ami alapáron jár a motorhoz. Aki kívánja, kormány mögötti váltófüleket is rendelhet az autóba. És közben a fülnek is megadja, ami annak kell, a 4 kipufogócsőből pont annyi zaj jön, hogy jól érezze magát tőle, aki a környékén van.

20 colos felni, fényes fekete betétek teszik látványossá a megjelését

Macan GTS. A legsportosabb Macan

Fekete műanyag gomberdő

Kommentek

  • subtotal

    Szeretem a GTS koncepciót a Porsche-nél, akár 911 akár Macan, mechanikailag és belül is tökéletes, azonban a külső dizájn nekem itt a Macan-nál már nem elég decens, az S nekem szebb.

  • norbi50

    Nekem az elejéről és főképp a hátuljáról hiányzik egy nagy Porsche embléma. A belső tökéleteshez közeli, a külsejével már vannak amúgyis fenntartásaim, feketében egy fokkal jobb, ezüstben elég jellegtelen.

  • Kempelen.

    Van az elején embléma.
    Hátul meg egyik Porschenak sincs.

    Ezüstben a legtöbb autó jellegtelennek hat, még ha nem is az.

  • apaarpi

    Norbi, hátul ott van a félméteres Porsche felirat, az nem elég?
    Elöl meg van embléma.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.