Teszt: Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG

Magyar miniszterként erről a Škodáról álmodnék

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 08.30

Ez a 4×4-es kivitel 10 536 300 forintos alapárról indul Style felszereltséggel, ehhez józan extrákat választva 11,5 millióból kijön egy olyan Superb, ami tökéletes.

Röviden – Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG
Mi ez? A legújabb MQB-technikára épülő nagy Škoda, bődületes térrel, okos ötletekkel
Mit tud? Bármit, amire szükségünk lehet, a kitűnő használati érték mellé pedig már modern külső is dukál
Mibe kerül?  Ez a modell listaáron 10,5 milliós tétel, a tesztautó 4×4 hajtással DSG váltóval 14,3 millió.
Kinek jó?  Aki józan érvek alapján egy hatalmas, kényelmes, biztonságos autót keres, kitűnő ár/érték aránnyal

Nincs ellenérv a Škoda Superb harmadik generációjával szemben. Ezt már akkor így gondoltam, amikor egy centit sem vezethettük a prágai világpremieren. Ahol 35 országból összetrombitált 800 vendég, és a cseh filharmonikusok előadása mutatta, a márka mára sokkal több a német nagybácsi által örökbefogadott unokaöcsnél.

Annál az unokaöcsnél, aki a mostohatesók levetett ruháiba öltözik. Most, a sokadik teszten vezetve sem változott a véleményem. Hiába a rengeteg közös alkatrész, az érezhetően a Passat alá belőtt kivitel és felszereltségi lista, a fontos pontokon olyan tehetséget villant a Superb, amire ellenállhatatlan vággyal kattan a célközönség.

Megjelenés

Kik is ők? Akik szívesen újságolják mosolyogva, hogy vadonatúj autót vettek, gigantikus utastérrel és csomagtartóval, fejedelmi kényelemmel, tele okos ötletekkel, a prémiummárkák árszínvonala alatt. Vagy cégvezetők, esetleg államtitkárok.

Nincs az a magas döntéshozói pozíció, ahol nyafogásra adhatna okot az új Superb megjelenése. Amíg csak futó pillantást vetünk rá, egy Audiba oltott puffasztott, morcosított Octavia, de megéri elmerülni a részletekben. Így fedi fel magát a sok apróság, amit az egyszerű, de szembetűnő fő formai vonások mellett elrejtettek a tervezők. Veszett jó, ahogy átmentették az előd bárgyún lógó fényszóróit, csak kőkemény szögletességgel. Itt is lóg egy csipazacskó, de petyhüdt lebernyeg helyett kőkemény, szikár izom.

A cseh ólomkristályt idéző betét az első-hátsó fényszórókban igazi jutalom a nyitott szemmel bámészkodónak. Minden éles, szögletes ív a helyére került végre a 4,86 méter hosszú karosszérián. Az előző generáció púpos farának nyoma sincs, végre az ötajtós szedán is legalább annyira eltalált, mint a hangárnyi helyet kínáló kombi. A pengeéles vonalak határolta fényjáték elrejti a hatalmas testet, hiába nagyobb, mint a Passat, csak akkor tűnik fel a különbség, ha egymás mellett áll a két típus (a tengelytáv terén 5 cm, hosszban pedig szűk 10 cm a különbség).


Belső tér

“Superb? Ja igen, a csúcs-Škoda, amiben hátul focizni lehet!” Körülbelül ez a jellemző, amit mindenki fejből vág, ha szóba kerül a modell. Eddig talán igaz is volt, de a harmadik generáció több területen emeli a tétet, a pazar térkínálat megtartása mellett. Érdemes ezért hátulról közelíteni, a négyajtósnak tűnő karosszéria egyik okos megoldása a teljes hátsó szélvédővel együtt nyíló ötödik ajtó. Ezt csomagokkal a kézben akár egy láblendítéssel is nyílásra bírhatjuk, feltéve, ha az elektromos mozgatást bepipáltuk az extralistán.

A korábban is komoly méretű csomagtér az új modellben 30 literrel bővebb, már 625 literes. Ha ennyi sem lenne elég, akkor csak le kell dönteni a hátsó üléseket, és a kompakt kombikat kenterbe verő 1760 literes raktér áll rendelkezésre. A magasra nyíló csomagtérajtó egyszerűbb, mint a korábbi Twindoor koncepció, amely négyajtósként is engedte nyitni a hátsó ajtót. Bár elmés technikai csemege volt, nagyobb súlya és bonyolultabb mechanikája, valamint magasabb költségei miatt mennie kellett.

Praktikus ötletek iránt vonzódó embereknek valódi kéj megismerni a Superb képességeit. A kivehető kalaptartó miatt tényleg hatalmas egybefüggő teret kapunk, a csomagrögzítő hálók egy szülőlátogatás lötyögő levessel, szatyornyi almával súlyosbított szeretetcsomagját is kényelmesen megzabolázzák. 12 voltos ajzat, kivehető csomagtér-világítás, teljes értékű pótkerék, ja és még pár rögzítőkampó, valamint nagy oldalsó üregek a két fedél mögött. Hogy mindezek mellett miért nehezíti perem a pakolást, és képez lépcsőt a hátradöntött üléssor? Ez biztos fel sem tűnt a cseheknek…

Ahogy az sem, hogy az első ülésekhez dukálna az állítható hosszúságú ülőlap. Nyilván ezek az apróságok adják meg a Passat privilégiumát, de a megengedett mozgásteret maximálisan kihasználták a Škoda Superb fejlesztői, az első ülés így, fix valójában is kellemes, kényelmes darab, és a térdünk is puha borítású felülettel találkozik a váltó mellett. Hátul a kényeztető térkínálat elnyomja, hogy meredek a háttámla, kissé rövid, és a lábat nem tartja maximálisan az ülés, cserébe úgy terpeszkedünk, fetrengünk, ahogy kedvünk tartja. Ráadásul a döntéshozó pozícióban, vagyis a jobb hátul ülő bármikor előre tessékelheti az anyósülést a számára az üléstámlán kialakított gombokkal.

Hiába a Golf VII öröksége, a közelítő kézre felbukkanó menüvel reagáló, 8 colos Columbus multimédia-rendszer még mindig lenyűgöző darab, a maga józan, sallangmentesre tervezett módján. Nagy felbontású képet ad, menüi egyértelműek, rengeteg funkcióval, valamint a Škodánál is feltűnő mobilos integrációval (a mobil képét tükröző MirrorLink mellett az Android Auto és az Apple CarPlay is elérhető). Ennek köszönhetően, akár a hátsó ülésről okostelefonról/táblagépről is akadnak elérhető funkciók, az adott kütyüt pedig gyári tartókeretbe illeszthetjük.  

Pozitív csalódás az elegáns hangulatvilágítás, a zónánként állítható erősséggel derengő LED szerencsére csak három választható árnyalattal kecsegtet, itt nincs esély a MINI-féle szivárványszín diszkóra.


Vezetés közben

Adatlap

Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG

Teszt: Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG 1
Motor 1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,6 sec
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Mozgásában semmi mackósság, méreteihez képest kifejezetten könnyednek tűnik a Superb, de szerencsére nem erőltették túl a feszes hangolást. Ezért nem tudok eléggé hálás lenni, a villamossíneken halk “plump-plump” kíséretében átringó autó is élmény ám, nem csak az orrvérzésig tolt sportos dinamizmus.

Ez a leginkább tetsző vonása az autónak, a 300 000 forintos, elektronikusan állítható lengéscsillapítás. A Comfort állást hívhatnánk Budapest üzemmódnak is, átsiklunk az aszfalthullámokon, kengurubébik vagyunk anyu erszényében, lágy vajként csúszunk a forró serpenyőn.

Zseniális, nagybetűs “nagyautós”, épp egy új Audi A4-re cseréltem, és az Árpád híd felé fordulva hátsóm minden jeladója visszakívánta a puha Škodát (nyilván a cikázó, agilis Audinak is megvan az előnye, de erről majd később). Sport állásban valamivel feszesebb, hamarabb vált vissza, és keményebb a kormányzás, de pár perc után mindig a felhő ikonnal feltüntetett Comfort állásra tértem vissza.

Autópályán tökéletes. A zajszigetelés példás, a már említett rugózással magabiztosan, mégis lágyan túrja előre orrát a Superb, a Canton hifi brutál hangerőn is tisztán, pontosan szól. 2-300 kilométer szinte csak laza meditáció, a suhanó táj terápiás kezelés csupán, a biztonságérzet kitűnő.

Az orrban dolgozó kétliteres dízel visszafogott hangjával, és még visszafogottabb fogyasztásával remekelt, a nagy kibocsátási botrányból pedig az AdBlue adalék és SCR katalizátora miatt maradt ki. 190 lóerejéhez 400 Nm csúcsnyomaték társul, mégpedig egész széles 1750-3250/perc közötti fordulaton. Ez pedig bőségesen elég, mivel az MQB platform előnyei itt is lecsapódnak, a Superb könnyű. Sofőrrel együtt a gyári adatok szerint összkerékhajtással 1615 kilogramm a tömege, ez pedig nem rossz egy közel öt méter hosszú, összkerékhajtású dízelmotoros autótól.


A duplakuplungos DSG váltók szokásos viselkedése ennél a típusnál is tetten érhető. A hatfokozatú egység késéssel reagál, a gázpedál lenyomása után egy leheletnyi szünetet követően lódul meg az autó, egy bolygóműves, hagyományos automata finomabban dolgozik, valamint a hétsebességes is pengébb, de az a gyengébb motorokhoz érhető el.

Rövid városi utak, és hosszabb, 400 kilométeres autópályázás után 7,1 literre jött ki az átlagfogyasztás, de érezhető, hogy van még tartalék, óvatos jobb lábbal, kevesebb várossal elérhető a hat liter körüli tartomány.

Ha pedig lemondanánk a 730 000 forintos felárért kapható, 5. generációs Haldex tengelykapcsolóval szerelt összkerékhajtásról, még jobb lehetne az eredmény. Most, a nyálkás, ködös időben jól jött a 4×4. Ahol más tesztautó villogó menetstabilizálóval fogta vissza a gázt, ott a Superb gond nélkül elrugaszkodott. Direkt forszírozott helyzetekről van szó, a felár, és a fogyasztási többlet miatt fogas kérdés a hajtásrendszer szükségessége.

Összegzés, árak

A Volkswagen Passat előjogaihoz kétség sem fér,a teljes LED első fényszórók, a még erősebb biturbó csúcsdízel blokk 240 lóerővel nem kérhető a Škodához, ahogy a teljes digitális műszerfal sem. Igaz, utóbbi lassan érkezik majd, de nem kell sietniük a németeknek.

Ez az autó így kerek, ebben a konfigurációban is bőségesen túlmutat a mindennapok igényein, de állami döntéshozókat fuvarozva sem kellene szégyenkeznie. Apró ötleteit, az ajtóba rejtett esernyőt, a flakonnyitást segítő pohártartót, a táblagéptartót nehéz mérlegre tenni, de pont ezek az apróságok adják a típus vonzerejét.

A Superb 2.0 TDI 4×4  és jól felszerelt vetélytársai, automata váltóval  Listaár, forint 
Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium aut. (180 LE)  9 460 000
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 175 Revolution Top aut. (175 LE) 10 490 900
Peugeot 508 SW 2,0 HDi Allure EAT6 (180 LE) 8 890 000
VW Passat Variant 2,0 TDI Highline DSG (150 LE) 10 455 020

Ez a 4×4-es kivitel 10 536 300 forintos alapárról indul Style felszereltséggel, ehhez józan extrákat választva 11,5 millióból kijön egy olyan Superb, ami minden igényt kielégít, de a habzsolási vágy visszafogása miatt is jár a vállveregetés a konfiguráció összeállítójának. Főleg, ha nem a saját pénzéről van szó.

Mellette – Ellene
  • Kimagasló ár/érték arány
  • Hangárnyi tér utasnak és csomagnak egyaránt
  • Lágy, mégis magabiztos adaptív futómű
  • Modern, tetszetős külső
  • Takarékos dízelmotor
  • A VW-konszern legfrissebb extrái kimaradnak
  • Nincs sík raktér
  • Fabetét, egyéb luxuskellékek hiánya

Kommentek

  • apaarpi

    Kedves Miklós!

    DSG témában egy kis tévedésben vagy, ha már több helyen is megemlítetted, kicsit illett volna utána nézni.

    Nincs a Passatnak ilyetén “előjoga”. Az sem igaz, hogy a 7-es DSG nem elérhető a Superb-hez, ez motorfüggő.
    A Passat és a Superb esetében IS az 1.4 TSI, 1.8 TSI, az 1.6 TDI 7-es DSG-t kap,
    a 2.0 TSI, a 2.0 TDI 150 és 190 le-s 6-ost,
    a csak Passatban elérhető biturbó TDI 7-est.
    Ennyire egyszerű.

  • Iceman.

    Milyen érdekes. A 7 fokozatú dsg első generációja csak 250nm-ig volt használható (ez a száraz tengelykapcsolós változat, a hatosok mind olajban futó lamellásak), de úgy tűnik lemaradtam valamiről, mert a VW német oldala szerint van egy másik, ami 600nm-ig megfelelő. Nyilván ez van a biturbo Passatban is.

  • apaarpi

    Iceman: az van az Audikban is, már évek óta, a DQ500, csak eddig VW modell nem kapta meg. Már 2009-ben elkészült.

  • zoldfulu2000

    Scárok kicsit elszálltatok ezzel a cikkel.

  • hova

    Vigyázat! Vannak jellemtelen miniszterek is, d ez az autó jellegtelen. Nem is értem a cikk íróját, kisstílű, silány igény.

  • subtotal

    Octavia 1U-ban, ha síkba akarjuk rakni a háttámlát, akkor az ülőlapot felpattintjuk és előrehúzzuk. Ez ebben a vasban nem működik?
    A Combi-ban sem volt sík a padló? Rejtett rakodórekesszel a padlóban sem?

  • Keeep

    Van jobb autó a Passatnál a kategóriájában ? Nincs.

  • Szabi5

    Kedves Keeep. Lehet, hogy nincs jobb autó a vw passátnál de jellegtelenebb, unalmasabb autó sincs. És ugyanez érvényes a skodára is csak a skodából olyan szinten ki van spórolva minden, hogy az már fájó. Minap beültem egy uj octáviába és azt kellett konstatálnom, hogy az elődmodellhez képest kispórólták még azt a tenyérnyi szövetet is az ajtókról, az ajtókon a műanyag sokkal keményebb lett és a kerékjárati dobokban a filc helyét átvette a műanyag. A végeredmény egy trabantszerüen kongó szekér. Ez a fejlődés? Szerencsétlen opelnél vagy akár a fransziáknál ez nem így van.

  • apaarpi

    Szívesen, Miklós, örülök, hogy segíthettem :)

  • cuebler

    Keeep- : van. most olvashattál róla. a három kontrából kettő egyértelműen arra utal, hogy ezt a volkswagennél is tudják és igyekeznek úgy sakkozni az építőkockákkal, hogy a superb ne csábíthasson el vevőket a passat-tól.

  • Kempelen.

    Szabi5!
    Ez a te véleményed. Az autókat egy dolog alapján mérik: a piaci helyük szerint. Az pedig nem támasztja alá, amit írsz.
    Üdv.

    (Az új Octavia a hasfájásod ellenére is csendesebb, mint az elődje)

  • Kempelen.

    Subtotal! Az elődjében sem lehetett az ülőlapot mozgatni. A combiban sem sík.

  • Vérmacy

    Ebben még nem ültem, de nem is vágyom rá. KÍvülről egy kramanc. Van egy céges L&K Octáviánk, ami már közelíti az “autó” mércét, de meg is kérik az árát. MOst csereautóként egy LEon FR-t használok, de idegesít, ideges vagyok benne. A központi kijelzőt nem hiszem el, hogy még ma ilyen grafikával el tudnak adni bármit is!
    EGy tosz ez az egész F.O.S.Wagen csoport. Nézzetek mást is, mert csak az álmodozik Passatról meg SuperB-ről akinek nem telik rá! Akinek már volt egyszer is, az nem kívánkozik vissza egyikbe se. Nekem ez a tapasztalatom!

  • Holiday

    Vérmacy!
    Nagyon sok autóm volt már. Legutóbb egy Superbet használtam majdnem 5 évig. Most, lassan 2 éve Volvoval járok.
    Simán választanám a Skodát a Volvo helyett. Sőt, ha alkalmam lesz rá, meg is teszem. Egyszerűen jobb autó. Mint autó jobb. Ezt e két autó esetében úgy 220 ezer kilométernyi személyes tapasztalat alapján állítom.
    te valamiért gyűlölöd, azért ne várd, hogy sajnáljanak a Leon FR csereautó miatt. Legfeljebb majd nem választasz ilyen terméket, örülj neki, ha megteheted. Azt azonban csak az eladási darabszámok alapján fogadd el, hogy a véleményed nem a többségé az adott kérdésben.
    Üdv!

  • hova

    ” Mint autó jobb ”
    Aha.

    …de mint helikopter, vagy sárkányrepülő, a Volvo sokkal klasszabb….
    Ugye érted, Vérmacy……?

  • Szabi5

    Talán igazad van de a skoda nagyon ügyesen csomagolja masszí

  • Szabi5

    Szóval a skoda nagyon ügyesen csomagolja masszív vw-s ruhába a sz*rt. Mi már megszívtuk és jó lenne ha minél kevesebben dobnák ki a pénzük az ablakon. Cégünknél és a partnereinknél nagyon sok octáviával volt gond és ez nem véletlen. A vicc az, hogy használtan is jó áron lehetne eladni. Vagyis a hülyeség határtalan. A skodánál rájöttek, hogy ha valami jónak néz ki, nagy és olcsó akkor mindegy mi van benne.

  • Szabi5

    A teljesség igénye nélkül a következő gondok jöttek elő 3 octávia II-esen. Mindhárom octávia 1.9 TDI. Mindhárom autónál 100000 km környékén turbóhalál. Szó szerint felrobbantak a turbók. Jó pénzért turbócsre + köztes levegőhűtő + olaj. Érdekes, hogy azóta van olyan autónk, ami 400000 km-en is túl van de nem kellett több turbó vagyis valószinűleg spóroltak 100 eurót és gyárilag valami gyenge volt bennük. Fél évesen teljes gumikédercsere 3 autón mert az ajtók leverték a festéket a karoszériáról. No comment. Két autó félévente farkasfogasra ette a hátsó gumikat. Kb. 3 év után fölfedeztem egy angol portálon, hogy minden 2006-os octávia ezt csinálja és be kell állítani a hátsó futómű utánfutási szögét. Márkaszervíz ezután beállította és jó lett. Hátsó kis ablakokat ujra kellett ragasztani, mert süvoltött be a szél. Aztán jött az überszopás. 6 évesen mindhrom autónak le kellett vágni a hátsó sárvédőívet mert rolytosra rohadtak. Garancia? Szevasz. Galvanizált karoszéria? Ugyanmár.
    Mindezek után már a folyamatosan beeső ablakok és a meghalt rádiók már bagatell tételek voltak, inkább csak apró kényelmetlenségnek számított, amikor 150 km-t kellett mennem beesett hátsó ablakkal hazáig -5 fokban.
    Kérdésem az lenne, hogy ti még vennétek skodát ezek után? Én már nem.

  • Szabi5

    Ja és nehogy azt gondoljátok, hogy ez egyedi eset. Partnercégünk naponta szenved az 1.2 TSI motoros octáviákkal. Ott is a rozsda és a vezérlés az ellenség.

  • frakki60

    Mielőtt bárki leordítaná a fejemet jelzem, nem tegnap szereztem a jogosítványomat. Az elmúlt 37 év alatt kb. 8-900.000 km-t hajtottam bele a saját és céges autóimba, melyek elég változatosak voltak a “púpos” Warsawától (ha még valaki emlékszik rá) az A6 2.5 TDI-vel (a 181 LE-s) bezárólag. Ezek sorrendben a következők voltak: 353 Wartburg, Skoda S-100, LADA 1500, Toyota Corolla, VW Passat, Renault Clio, és a már említett 2 típus. Volt közöttük 2 és 4 ütemű benzines és dízel is.(Persze hosszabb-rövidebb utakon használtam a család egyéb személy és kishaszongépjárműveit is) Eddig az összes kocsimat használtan vettem, így amelyiknek ki kellett, hogy jöjjenek a hibái, azoknak ki is jöttek.
    Jelzem, mindegyik kocsimat nagyon szerettem, de a kedvenc a Corolla volt… Egészen addig, amíg életem első új kocsijához nem jutottam. Ez egy Ocavia 1.4 TSI! Lehet bátran fikázni a Skodát, ha attól valakinek jobb kedve lesz. Én egyszerűen imádom és nem cserélném el semmilyen másik új autóval se! Igaz ebbe még csupán 5000 km-t tettem, de maximálisan elégedett vagyok vele.
    Hogy miért írtam ezt le?
    Azokra reagálnék akik a céges Skodákat ócsárolják. Csak annyi megjegyzésem lenne hozzájuk, hogy talán meg kellett volna ígérni egyik “sofőrnek”, hogy 3 év múlva ingyen megkapja a Skodát és összehasonlítani a többivel!
    Aztán lett volna nagy álmélkodás, azt garantálom, mert az a többi leharcolthoz képest “templom” maradt volna!

  • hova

    frakki60 – 2015.12.17 13:30
    Csak az jutott eszembe, hogy az ELSŐ új autójának mindenki nagyon örül, de majd akkor írj róla többet, ha kb. 200.000 km lesz benne. Szívesen elolvasom.

  • Szabi5

    Kedves frakki60 nagyra értékelem a tapasztalatodat de…
    1. Tudod az első 50000 km általában minden autó tökéletes.
    2. A cégünk által használt octáviák hibái 90 %-ban a soför nem tudja befolyásolni. Ezek sulyos tervezési és kivitelezési hibák, amiről a gyár is tud. Pl. a turbókat írjhtnánk a pilóták számláira de akkor az hogy lehet, hogy volt köztük olyan, aki 60000 km alatt elfüstölte a gyári turbót, majd csere után most 410000 van az autójában a következővel? Rozsdát, fütyőlő ablakokat, rossze kédereket, nem létező zajszigetelést, rosszúl beállított, gumigyilkos futóművet hogyan lehet előidézni?
    És ezek a dolgok nem olyanok mint egy rossz kupplung, miután 6 évesen lerohad két hátsó sárvdőív, abból már nem lehet gyári állapotot elővarázsolni.
    És készülj, mert az egyik kolléga tegnap járt nállam II-es octávia ráncfelvarrott változatával és neki az 1.2-es TSI vezérlése adta meg magát valamint a rozsda már kiütött a hátsó íveken. No comment. És ezek az autók mind ujonnan vásárolt, egy kivételével törésmentes autók.

  • Kempelen.

    Szabi5?
    Hány autó van a flottában?
    Hány autó produkált hibát?
    Hány autó van, amelyik több hibát is produkált?
    Hány autó a sok hibát produkálók közül a kulcsos autó?
    Hány olyan hibát produkáltak autók, ami teljesen egyedi a kategóriában?
    A futómű gondnál hány esetben vallotta be a sofőr a padkát, gödröt, szántást, egyebet?

    200 db. autó (zömmel az általad kifgásolt márka/modell) fenntartásai adatait látom és nem tudom alátámasztani, amit írsz. Előtte másik márka volt, japán és nem volt olcsóbb a fenntartás, nem volt ritkább a meghibásodás, ráadásul sokkal szűkebb volt a specifikálhatóság, mindez beszerzési árakon is drágábban.
    nem mondom, hogy 200 autó a világ, de szívesen beszélgetek olyannal, aki ennél többet is lát.

  • frakki60

    Igen, valóban 5-6000 km szinte semmit nem jelent. De! Kollégámnak is volt egy Octaviája (céges, amit használtan kb 40 ezerrel vettünk) kb. 100.000 km-t ment vele a legkisebb gond nélkül.
    Kedden ültem egy legújabb Octaviában (1.6 CR TDI) ami több, mint 55.000 km-t ment a legapróbb meghibásodás nélkül. Azért ez talán már nem bejáratós. (A családban előfordult Favorit, Felícia, Fábia, amik legalább 80-10.000 km-t mentek gond nélkül) Akkor miről is beszélünk?!?

  • Onassis

    A Škoda az átlagnál unalmasabb és szürkébb autókat gyártott,de a képek alapján fejlődésben vannak.

  • hova

    frakki60.
    200.000 km-t mondtam, nem 50 ezret. A 241.000 km-s autom hibátlanul prímán működik, úgy gondolom, az már nem semmi. De nem is skoda.

  • grobi74

    Ezért a pénzért már autót is adnak.

  • frakki60

    A világért nem szeretnék meggyőzni senkit! Ahogy mondják: “Kinek a pap, kinek a papné” (Vagy éppen a paplan) Mindenki olyan autót vesz a pénzéért, amilyet akar. (vagy tud) Tapasztalatom szerint a “márkahíveket” úgyse lehet meggyőzni, de nem is ez a célom. Azokat viszont, akik csupán fikázódás céljából szól hozzá, nem tudom megérteni. Az se fér a fejembe, hogy mi a célja azoknak, akik “erőnek-erejével” próbálják egy-egy márka tulajdonosának megkeseríteni a szája ízét! Miért jó elvenni valakinek az örömét egy megszerzett új autó kapcsán?!? Vajon mi a garancia arra, hogy minden Skoda idő előtt tönkremegy?!? Akadnak itt esetleg fizetett fikázók, akik más márkák “malmára akarják hajtani a vizet?” Más épeszű indokot elképzelni se tudok arra, hogy miért jó valakinek, hogy a másik autós nem vesz meg egy Octaviát, vagy Superb-t?!? Abból nekik hasznuk származik?

  • Szabi5

    Kedves frakki. Én csak azt szeretném, ha az emberek kicsit átlátnának a skoda szalon csillogása által keltett vörös ködön és nem esnének abba a csapdába amibe én estem 2006-ban. Persze visszagondolva az akkori helyetre engem se tudott volna senki meggyőzni, hogy ne vegyem meg a skodákat. Egyszerűen annyival szebbnek, masszívabbnak tüntek bárminél a piacon… Az utolsót most akarom eladni de még rugott egyet belém ma reggel. Szétesett a bal oldali ajtózár, mert 2006-ban egy közepesen fölszerelt octáviába nem adtak távirányítós központi zárat és 9 év alatt szétkopott a zár. Csak halkan megjegyezném, hogy kollága 2005-ös szintén közepesen fölszerelt loganjában széria volt ez a csodálatos extra. No comment.

  • Guevara

    “Magyar miniszterként erről a Škodáról álmodnék”

    Nem, magyar miniszterként konkrétan ilyennel járnál.

  • Iceman.

    Szabi5 – 2015.12.21 // 11:48: A probléma az, hogy számottevő tapasztalat nélkül kiemelsz egyetlen márkát a sok tucat közül, amiről állítod, hogy szar. Ez egy kissé hiteltelenné teszi a mondandódat. A pontos válaszadást kerülöd, a kempelen által feltett nyílt kérdésekre meg sem próbáltál válaszolni. Gondolom a cégen belül -tőled viszonylag távol- zajlanak az események az autókkal és szépen kiszínezve keringenek, mire elnyerik a “szó szerint felrobbannak a turbók” színvonalat. Ha már itt tartunk! Mit jelent ez pontosan? Az gyakorlatilag kizárt, hogy a turbina vagy a kompresszor ház megsérüljön, még akkor is, ha a turbina vagy a kompresszor darabjaira hullik, láttam már ilyet nem egyet, nem kettőt. A turbina sérülése emellett még aránytalan használat mellett is igen ritka, a kompresszornál előfordul, hogy igénytelenül karbantartott autónál a légszűrőn átjutó kisebb nagyobb szemcsék lerombolják, szélsőséges esetben a kiegyensúlyozatlanság miatt széteshet, ugyanez előfordulhat akkor is, ha a kartergázszűrő nincs kicserélve és alkalomszerűen onnan is szív moslékot. A fentiek mellett a turbó meghibásodások 99%-át kenési elégtelenség okozza, elsősorban a hidegben hajtás (retek nagy olajnyomás, de minimális szállított mennyiség a nagy viszkozitás miatt), illetve a terhelés utáni leállítás. Az 1.9-esekben pont nincs utóhűtés, ott kizárólag a motorolaj hűti a csapágyazást. Ennek olyan hangja van más kis kopás mellett is, hogy megőrülsz a kocsiban, persze ennek ellenére van aki kivárja, hogy a turbina beleérjen a házába a csapágy lógása miatt és akkor tényleg van reccs. Szóval a véleményeddel azért van gond, mert vagdalkozó és hiteltelen.

  • frakki60

    Szabi5!
    Ahogy korábban írtam, nem egy és nem két használt autóm volt. Nyilván egyik se volt hibátlan és mindegyik produkált javítani valót. Természetesen az új autó is egyszer használttá válik, az én általam most hajtott is már “használt” igaz még nem érte el a 6000 km-t, de akkor se nevezhető már újnak! Az, hogy egy kocsi milyen meghibásodásokat mutat, azt legtöbbször annak használata/kímélete és az autót javító szerelő gondossága befolyásolja. Ma már nincsen rossz autó, legfeljebb “fakezű-ólomlábú” sofőr, vagy alkalmatlan szerelő!

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.