Teszt: BMW X1 18d sDrive

Ez már a világvége? Elsőkerekes X1-es

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.12.09. 16.00

Itt az elsőkerék-hajtású, X1-es BMW. Megérett a világ a pusztulásra? Vagy minden rendben van így is?

Röviden – BMW X1
Mi ez? Elsőkerék-hajtású X1-es BMW  
Mit tud? Kilúgozott tartalommal is BMW-s életérzést kínál
Mibe kerül? 9,6 millió forinttól indul az árlista
Kinek jó?  Annak, aki vágyik egy BMW szabadidő-autóra, de nem tud mit kezdeni az összkerék-hajtással vagy nincs rá szüksége

Teszt: BMW X1 18d sDrive 1

Adatlap

BMW X1 18d sDrive

Teszt: BMW X1 18d sDrive 2
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 330 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,2 sec
Végsebesség 205 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1 l / 100 km

Ízlelgessük egy kicsit a dolgot: ez egy elsőkerék-hajtású X1-es BMW. És nem is rossz. Nyilván ezért a kijelentésért a hardcore BMW-sek örömmel felkoncolnának, de sajnos ez van. A BMW is kénytelen volt behódolni a vásárlói szokásoknak, ha a vevők a szimplán elsőkerekes szabadidő-autókat viszik, akkor olyat kell nekik adni és máris cseng a kassza. Nem olyan bonyolult ez. 

Régen minden jobb volt, az autók vasból és üvegből készültek, nem voltak valóságshow-k, és a BMW modellmegnevezéseit is lehetett követni, akár egészen kevés logikával is. Tudtuk, mit jelent az első számjegy, mit a második kettő, vagy hogy mire utal az X karakter. 
Na, egy ideje ezzel már nem megyünk semmire, a motorméretre nehezen következtethetünk a két utolsó számból. Aztán az X is elvesztette a többletjelentését, mikor a szimplán hátsókerekes modelleken is feltűnt, az sDrive felirat kíséretében. De eddig legalább a hátsó kerekeket hajtotta a motor, most meg az elsőket. Mindegy, ne is próbáljuk meg megérteni.

Szélesebb, magasabb, de kurtább lett az elődnél az új X1-es BMW

Külső

Az új, az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourerével megegyező padlólemezre épülő, de elődjénél magasabb és szélesebb, viszont kurtább autónak határozottan jót tett a drasztikus átalakítás. A második generációs X1-es már tényleg illik az X-es sorba – értelemszerűen az X3-as alá -, nem pedig egy szerencsétlen formájú öszvérként rontja az utcaképet, tényleg olyan, amilyennek egy BMW-nek lennie kell. Modern, masszív, kívánatos. 

Belső

Bár a tesztautó aránylag puritán felszereltségű, hiába markolássza az ember a kilincset, itt bizony nyomkodni kell a kulcsot is, ha be akarunk jutni, az üléseket kézzel kell beállítani, nincs bőrülés, okos tempomat és a fényszórókban is hagyományos izzószál világít. Egyedül a head up display és a drága automatikus váltó lóg ki a sorból, de az importőr szerint kézi váltóval esélytelen lenne eladni az autót, miután túlélte a tesztidőszakot. Így hiába is vágyunk kézi váltós BMW-re, jó eséllyel nem lesz ilyen a tesztparkban. Pedig most adta volna magát.

190 centivel elöl-hátul kényelmes az X1-es belseje

Belül az ismerős BMW-s belvilág várja a vezetőt, a klasszikus, két kerek műszeres műszerfal, a lapos klímavezérlővel, a váltó előtt a korong alakú mindenes gombbal, illetve a fokozatválasztó karral. Semmi váratlan, nagyjából minden BMW így néz ki belülről. Illetve nem is, ilyen vékony kormányú BMW-ben emberemlékezet óta nem ültem. 
Helykínálata 190 centivel teljesen emberi, mindkét üléssorban elfértem benne, a szövetborítású ülés kényelmes, remekül tart, az ülőlapja állítható hosszúságú és még fűthető is. Én egy fillérrel nem adnék több pénzt a bőrkárpitos ülésért, de nem vagyunk egyformák, van akinek kell a bőr illata is a prémium érzéshez. Gombjai, kapcsolói hibátlanok, ebbe nehéz is lenne belekötni. A kisebb-nagyobb vackoknak ezernyi rekesz, doboz, üreg, hálós zseb található a kocsiban, teljesen élhető a belseje. 
Hátsó üléstámlái 3 darabban hajthatók le, így a két szélső utas közé még valami csomagtartóból előrenyúló hosszú izét is be lehet tenni. Alapállásban 505 literes a kétemeletes csomagtartó, de a háttámlákat előrebillentve 1550 literesre növelhető. A csomagtartó mindent tud, amit egy bevásárláskor tudnia kell, van benne mély verem, gumis rögzítőheveder, hálós ficak, nagyobb tárgyaknak pedig rakományrögzítő fülek, illetve hűtőtáskának, miazmásnak 12 voltos csatlakozó is. 

Összeszedett, tisztességes munka

Milyen vezetni?

A kétliteres, négyhengeres dízelmotor teljesítménye 150 lóerő, csúcsnyomatéka 330 Nm, a 0-100-as gyorsulásra 9,2 mp-re van szüksége, csúcssebessége 205 km/óra. Menet közben néha-néha villan csak be, hogy csupán az első tengely kerekei rángatják az autót, és mivel a szabadidő-autók nagy többsége egyre inkább ilyen, annyira nem drámai a helyzet. Legfeljebb ahhoz kell hozzászokni, hogy most már BMW-emblémás autóval is tudunk elöl kaparni. 
Normális, hétköznapi használat mellett – ha nem kell a behavazott budai lankákra felkaptatni vele télvíz idején – teljesen jó így is vele az élet, és a legelvetemültebb BMW-snek sem fog leszáradni egyik létfontosságú szerve sem, ha megérint egy ilyen autót. Igaz, nyilván nem is ők fogják megvenni, vagy ha mégis, akkor nem maguknak, hanem legfeljebb a feleségüknek. Mert nagynak tűnik, kényelmes, cifra és jó, könnyű vezetni a magas, jól átlátható kasztni miatt. Menet közben roppant kényelmes az X1-es, puhán, lágyan siklik át a csapnivaló útszakaszokon is, cserébe legfeljebb annyira sportos, mint Schmuck Andor az ünnepek után. 

Sík, nagy felület

Mennyit fogyaszt?

Az egyszerűbb hajtáslánc, és a mérethez képest keskenynek tűnő – 205/60 – gumik a takarékos motorral együtt egész baráti fogyasztást hoztak össze. A tesztidőszak alatt, jellemzően városban használva 7,5 literes átlagfogyasztást mértünk és a fedélzeti számítógép is elég jól megsaccolta a végeredményt, alig egy tized litert tévedett a 7,4-es adattal. Nem tűnik rossznak.
A BMW X1 18d sDrive konkurensei Listaár, forint 
Audi Q3 2,0 TDI (150 LE) 9 130 410
Mercedes-Benz GLA CDI 200 (156 LE) 9 557 600
Volvo XC60 (136 LE) 9 490 000
Hyundai Tucson 2,0 CRDI (135 LE) 7 899 000

Mennyibe kerül?

Az elsőkerekes X1-es beugró ára 9,6 millió forint, a 150 lóerős, kétliteres dízelmotorral. Ha ugyanezt összkerék-hajtással szeretnénk, 800 ezer forinttal kellene többet fizetni érte. A Steptronic automatikus váltó 700 ezer, a LED-es fényszórók 420 ezer, a kulcs nélküli ajtónyitás 130 ezer forintba kerülnek. Érdekes, hogy fényűző extrának látszó a head up display viszont alapáron jár az autóhoz.

Akár egy X3-as, csak leheletnyivel kisebb

Mellette – Ellene
  • Klassz forma
  • Magas üléspozíció
  • Kényelmes futómű
  • Baráti fogyasztás
  • Drága extrák
  • Egyáltalán nem sportos

Kommentek

  • v_johny

    Pofás lett! Már-már… De inkább Q3.

  • DTF

    Csak nekem tunik magasnak eza 7,5 fogyasztas? Ennyit fogyaszt kb a 330 is :D

  • Onassis

    Kényelmes? Nagyon bejön! Gyerkőcöknek fa alá tökéletes meglepi. Már csak a színválasztás és indulhat a vásár.

  • subtotal

    Azon a hátsó ülésen én várostáblán belül utaznék max, az ülőlap brutálisan rövidnek néz ki, ráadásul a hátsó lábtér síkja sokkal magasabban is van, mint az elsők, ugyanez kábé az X3-nál is…
    Maradok a kombinál, az hátul hajt, van belőle 6 hengeres és ha több hely kell még mindig lehet a tetejére pakolni :)

  • luxusbatar

    …végeredményt, alig egy tized litert tévedett a 7,4-es adattal. Nem tűnik rossznak.”
    Ööööö….izééé….de rossznak tűnik. De nem csak tűnik, az is.

  • Gianniz

    Fogyasztási szakember okostojások. Persze, ennyit fogyaszt egy 330-as 90-el tatterezve falun. Bp-i karácsonyi városi forgalomról volt szó, azaz dugóban rohadás. Pályán, meg tatterben nyilván 5.5-et eszik. Nagyokosok.

  • zoldfulu2000

    Gianniz: az itt konkurensként belinkelt XC60-ast (150LE-vel) nem könnyű 7 liter fölé vinni. Német nagy sebességű Autobahn tempó vagy hideg idő+városi közlekedés kell hozzá.

    Ráadásul az ilyen nagydízelek a sok fokozat miatt főleg baráti fogyasztást produkálnak városon kívül.

  • Holiday

    Zoldfulu2000!
    D3-as V60-asomat sem hajtom el ennél kevesebből, de városban inkább többet kér, pedig köztudottan figyelek a jobb lábamra. Ez az érték egy ekkora autótl teljesen elfogadható, kihangsúlyozom: bekalkulálva, hogy nem vezetünk egyformán.

    Az én autóm tempomat 140-nél is 7 liter fölött kajál autópályán is, nem tudom, te miről beszélsz. Geartronic váltó van a kocsimban, Európa számos pályáját használom vele, évente 50 ezer km-t autózom. Elég sokat is tankolok, és mindig mérem.
    Országúti 90-100-as poroszkálásnál is t9öbbet fogyaszt 6 liternél.

  • mtbe

    Mennyi BMW teszt…

  • Imiszito

    Most őszintén nem mindegy hol hajt?:) Milyen vég?:) kicsit blikkes ez már nem?:) Egyébként tényleg valaki homályosítson már fel ezzel kapocsban hogy mi ebben a nagy pláne. Csak kérlek ne az legyen az indok hogy húú ha hátul van akkor így meg ugy megy megy így fekszik úgy fekszik így nem tólja a fenekét stb stb. Azért gondolom más sokkal fontosabb szempontok vannak. Egyrészt a közutak nem versenypályák ahol bármi ilyesminek kellene számítania. Gondolom csak szakembrek találják ezeket ki olyan szempontok alapján hogy a leendő autovásárlót kényelmesen biztonségosan megbízhatóan vigye a kocsi A-B be. Gondolom a autó tulajok 95% nem közuti versenyző vagy rallis:)

  • Kempelen.

    Imiszto!
    Valóban túl van lihegve ez a dolog. A kérdésedből úgy tűnik nem vezettél még hátsókerekes autót. Úgy értem jó hátsókerekest. Próbáld egyszer ki, valóban könnyen érzékelhetően pontosabb a kormányzás, élvezetesebb a vezetés. persze csak azoknak, akiket ez érdekel. Az antiautósnak nem fog feltűnni.
    Nem kell versenypályának lenni, hogy egy autó vezetése élmény legyen. még csak gyorsan sem kell menni hozzá. Egy szép bükki erdei úton viszont tényleg jobb finoman autózni egy BMW-vel, mint pl. A SAAB-ommal, ami ugyan pokoli erős de mégis csak egy fronthajtásos verda. Kigyorsításoknál mindig érzed a kezeden a hajtást, sosem fog úgy bekucorodni a kanyarba, mint egy hátsókerekes.
    Mondjuk kimondottan ettől az autótól ez nem is elvárás, de az elődjét még nagyon jó volt vezetni.

  • zoldfulu2000

    Holi: az enyém mind kézis volt. És magjáéból az alábbiak szerinte alakult: 1.6d: 5-6l között. 136LE 2.0d: 5.5-6.5 között, D3 150LE: 6-7l között. A teljesítmény mellett az önsúly is ebben a sorrendben nőtt. A tól-ig azt jelenti hogy nehéz ez alá vagy fölé vinni, de megoldható, pl mentem 4 liter alatt a bálnával tartósan. Csak motiváció kellett :)

    imiszito: magam is jópársszor leírtam, hogy a gyengébb motorokhoz értelmetlen az RWD, nem fog riszálni ellenben télen ugynúgy szenvedsz vele. Ez az X1nél valahol a 18d-16d határa volt. Viszont őszintén szólva az X1 mellett ez volt a legkomolyabb érv korábban, most viszont bele kell húzni.

    Mondjuk nem is lett rossz, de vicces hogy élőben mennyivel kisebb, mint aminek hat a képeken. Jó munkát végeztek a formatervezők…

  • BeZol

    Jó kis autó lehet, de rendes xenon vagy led lámpa nélkül nem venném.
    Nekem 231 lovas kéziváltós 30d van, 1810+kg, budapesten dugózva max. 9,5l (olyan átlag 8-8,5l lehet gyakori megállásokkal, vidéken ez 7-7,5litert jelent), 130nál 6,3l, de 140nél már 7,0l-t eszik, 5,3-5,5 körül eszik 70nel poroszkálva, 90nél peidg 5,8l körül.
    Sokat számít a súly, a 8fokozató automata 0,3-0,5l-t tud még megfogni egy kézi váltóhoz képest, és nagyobb sebességnél bejön a képbe a légellenállás, ami egy terepjárónál sokkal negatívabb lesz, mint egy limousine vagy egy sportautó esetében. (és még a gumi méret is számít, 255ös nyári hátsókkal mindig 0,3-0,5l-rel többet eszik a kocsi, mint a téli 225ös hátsókkal! Ugyan úgy közlekedek, és a 8,1-8,3 helyett 7,6-7,8 fele eszik most)

  • Onassis

    Imiszto!
    Ából Bébe olcsón amiről te beszélsz az a Duster.Kábé akkora mint ez az X1 de negyedáron.Üzemanyag viszont abba is ugyanannyi kell.

  • Kempelen.

    Zöld, az a baj, hogy erre tán még büszke is vagy:
    “magam is jópársszor leírtam, hogy a gyengébb motorokhoz értelmetlen az RWD”
    Egyszerűen rettenetes.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.