Teszt: BMW 330i xDrive 2015

Egy hibája van: házon belül lakik a legnagyobb ellenfele

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.12.08. 06.00

Már alig vártam, hogy a mélygarázsban beröffenjen a sorhat, de lebiggyedt a szám, mint mikor gyerekként 735i volt a Turbo rágóban 850 CSI helyett.

Röviden – BMW 330i xDrive Luxury Line
Mi ez? A Hármas BMW-k hatodik generációja, 252 lóerővel, összkerékhajtással, pici csalódással
Mit tud? Éreztetni a luxust, biztonságosan és tempósan haladni
Mibe kerül? A négyhengeres modell alapára 12 610 000 forint, de néhány pipa az extrák között, és könnyen rácsúszunk a 15 millióra
Kinek jó?  Aki erős benzines BMW-t szeretne, de a csúcsmodellt már soknak érzi

Őszintén bevallom, kisebb meglepetésként ért, amikor átvettem a BMW 330i kulcsait, beültem, megnyomtam a START-gombot és nem az történt, amire számítottam. A másodperc tört része alatt hasított belém, hogy manapság már hiába a 330-as jelölés, egy literrel és két hengerrel kevesebb mocorog a megszokottnál az előttem domborodó gépháztető alatt. A kétliteres négyhengeres motor ugyanis turbón keresztül lélegzik, így a teljesítmény és a BMW-élmény is halványabb az E90-es 330-hoz képest.

Az előző generáció 258 lóerőt tudott, a legfiatalabb 330i pontosan hattal kevesebbet, 252-t. Lehet azt mondani, hogy szőrszálhasogatás és rá lehet fogni a downsizing-elvre – amit manapság szinte az összes gyártó kénytelen alkalmazni, hogy tudják tartani az egyre szigorúbb környezetvédelmi normákat –, de akkor hívjuk 325-nek a gyereket, és máris pozitívabb az első találkozás.
De mielőtt még bárki azt hinné, hogy a fészliftelt BMW 330i xDrive ne lenne közel tökéletes autó a hétköznapokban, gyorsan vágjunk bele a részletekbe!

Külső, karosszéria

Az aktuális Hármas nyár közepén kapta meg a ráncfelvarrást, ami az utolsó nagy változtatás lehetett az F30 életében, és a következő bemutatón már jó eséllyel a hetedik generációról rántják le a leplet a bajorok. Nem mintha szükség lenne rá, hiszen ez a forma még ugyanennyit kibírna, mielőtt elfárad, de a BMW is átáll hét helyett a hatévente esedékes generációváltásokra.
A modellfrissítés újdonságait tényleg nagyítóval kell keresni. Optikailag változtattak néhány elemet az első és a hátsó lökhárítókon, hogy szélesebbnek tűnjön a forma, a LED-es hátsó lámpa, ami immár a szériafelszereltség része, ugyancsak finomításon esett át. Csakúgy mint az első nappali menetfény, amely szintén LED-ekkel bocsátja ki a fényt. A fentiek tükrében pedig hangos ováció jár azoknak, akik ezeket az apró változásokat észreveszik.

Utastér, csomagtartó

Az utastér mondhatni teljesen a vezető köré épül, ahogy ezt megszokhattuk a BMW-től. Az utolsó gomb, kapcsoló, csúszka vagy kar is ott van, ahol annak lennie kell, tökéletes pozícióban, eszünkbe nem jut, hogy ezt máshová kellett volna rakni. Talán az iDrive köré telepített gombcsoportban a GPS-t előcsalogató gombot takarja ki az iDrive vaskos pogácsája. Ez persze a tulajdonosoknak nem jelenthet gondot, hiszen néhány hét alatt biztosan megjegyzik, hol van, nem kell keresgélni.

Teszt: BMW 330i xDrive 2015 1

A kép kattintásra megnő
Helykínálat tekintetében semmi extrát nem nyújt az autó konkurenseihez képest. Többféle testalkatú embert is szállítottam, így egész pontosan sikerült belőni, hogy 170-175 centiméteres magasságig elöl-hátul kényelmes, egy 180-185 centis sofőr már csak szűkösen fér be maga mögé, de még elmegy, ha pedig 195-nél magasabb ember ül a volán mögé, a szállítható személyek száma háromra redukálódik, ha a sofőr kényelmesen szeretne utazni.
A Luxury Line felszereltséghez szimpla bőrkormány dukál, ami tényleg egyszerű, nem különösebben élvezetes markolni. A “Luxury”-érzést pedig nem igazán adja át sem textúrában, sem vastagságban. Amondó vagyok, M-es kormányt minden BMW-be!
A már említett iDrive rendszerrel pofonegyszerű irányítani menet közben is a fedélzeti számítógépet. Gyors és pontos műveleteket lehet végrehajtani a tenyérnyi gomb tetején lévő tapipaddal is, ami felismeri az írott betűt, legyen az bármennyire ocsmány krikszkraksz. A tárolórekeszek számával nincs gond, viszont egy közepes méretű okostelefon csak egy helyen fér el normálisan, ott pedig ide-oda csúszkál menet közben.
A barna fabetétek jól passzolnak az utastér sötét színvilágához, az összhang folyamatosan olyan érzést áraszt, hogy bármikor benne lehet a napunkban egy vacsora valamelyik drága étteremben, vagy színház, esetleg opera. Ezért nem árt, ha a kalaptartón, vagy az első ülések támláira szerelhető vállfán, legalább egy ing-zakó kombináció ott figyel, ha alapból nem ezzel a dresszkóddal indultunk reggel.

A csomagtartó méretére nem lehet panasz, 20 literrel bővült ez elődhöz képest, így már 480 liternyi csomagot rámolhatunk be hátra, anélkül, hogy le kellene hajtani az hátsó üléstámlákat.

Milyen vezetni?

A kétliteres, 4 hengeres TwinPower Turbo motor 252 lóereje és a 350 Nm nyomaték mókával kecsegtet, de az igazság az, hogy picit sótlan ez a konstrukció, hiányzik belőle a tűz. Szépen, egyenletesen húz, már alul is, egészen leszabályzásig, de valahogy nincs az a frenetikus érzés és hanghatás, amit várnánk, pedig a gyári mérések szerint az autó 5,8 másodperc alatt gyorsul nulláról száz km/órára, ami nagyon nem rossz.

Adatlap

BMW 330i xDrive 2015

Teszt: BMW 330i xDrive 2015 2
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 252 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,8 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

A futómű és a vezetési stílus négyféle mód között variálható: ECO, Comfort, Sport és Sport+; nem nehéz kitalálni, hogy melyik mit takar. Még Sport+-ban is, amikor az összes rásegítés visszavonul, a végletekig stabil marad az autó. És ez nagyrészt az xDrive-nak köszönhető, ami még a legelvetemültebb fickándozásnak sem enged túl nagy teret, és a rutintalanabb autósokat is megvédi önmaguktól, ha útközben bevillanna nekik egy-két Ken Block-videó.
Az xDrive nem egyszerűen elosztja az erőt az első és a hátsó tengelyek között, hanem pontosan oda irányítja azt, ahol a legnagyobb szükség van rá. Ideális körülmények között a motor nyomatékának 40 százaléka az első, 60 százaléka pedig hátsó tengelyre jut. Amennyiben azonban a helyzet úgy kívánja, a rendszer a motor nyomatékának akár a 100 százalékát is képes átirányítani valamelyik tengelyre. A nyomaték elosztásának mértékét olyan kulcsfontosságú tényezők határozzák meg, mint a kerékfordulatszám, a kormányzási szög, az oldalirányú gyorsulás és a pedálhelyzet. 
A nyolcfokozatú automata váltó karja nem csak gyönyörű, de az alatta lévő technika és szoftver remek összhangban dolgozik. Ha kell, észrevétlenül suhanunk, de ha kell, minden egyes váltást a tudtunkra ad a steptronic rendszerrel szerelt egység, ami sportfokozatban villámgyorsan végzi a váltás folyamatát, nem éreztem azt, hogy egy manuális egységgel gyorsabban letudnám a feladatot.

A steptronic röviden annyit jelent, hogy akár manuálisan, a váltókart előre-hátra pöcögtetve is tudunk váltani, szóval a BMW megadja nekünk a sebességváltás lehetőségét.

A zajszigetelés remek, nagy tempónál sem süvít a szél, az abroncsok zaja is minimálisan szűrődik be és a motort sem hallani csak Sport+-ban, de az szándékos, hiszen hangszórókkal megtámogatott mormogást kap az utastér, amit csak akkor vesz észre a hétköznapi autós, ha külön felhívják rá a figyelmet. Egyébként nagyon kulturált ez a megoldás, tényleg olyan, mintha szimplán a gépháztető alól jönne a hang.
Az adaptív, elől MacPherson hátul multilink felfüggesztéssel ellátott futóművet egyetlen rossz szó nem érheti, a nagyobb úthibákat, kátyúkat persze ezzel sem tudjuk eltüntetni, de egyébként siklik, mint ladik a vízen. Kényelmes, de feszes is tud lenni, ha a vérmérséklet megkívánja, és általában megkívánja.

Költségek, konkurensek

A downsizing valamire azért mégis csak jó, méghozzá arra, hogy egy 252 lóerős benzinmotor fogyasztását is ésszerű keretek közé szorítsa. A tesztút során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált a vas, ami nem sokkal több, mint a gyár által megadott 7,8 liter száz kilométeren. De ami valódi meglepetés volt, az a 7,1 liter autópályán, 120-as tempóval. Ne feledjük az összkerékhajtást, ami ilyenkor ugyan a hajtás javát a hátsó tengelyre összpontosítja, de akkor is. Szóval nem egy iszákos típus a harmadik legerősebb benzines 3-as. 
A BMW 330i xDrive és vetélytársai Listaár, forint 
Volvo S60 2.0 T5 Summum (245 LE)  12 090 000
Mercedes C-osztály C300 (245 LE) 12 473 000
Audi A4 2,0 TFSI quattro (252 LE) 12 813 880
BMW 330i xDrive (252 LE) 12 610 000

Végül nem árt tudni, hogy aki új, benzines, hathengeres Hármast szeretne, annak bizony csupán a jelenlegi csúcsmodell áll rendelkezésre, a 340i személyében, amiről volt merszem anno azt írni, hogy lehet, van tökéletesebb hétköznapi autó nála, de én még nem ültem benne, és nem is biztos, hogy akarok. 
Ehhez a mai napig tartom magam, és ha azt nézzük, hogy a két modell alapára között csupán 1,8 millió forint a különbség (330i xDrive és 340i hátsókerék-hajtással), nem gondolkoznék sokat azon, hogy dobjam az összkerékhajtást. Józanabb autósoknak viszont kifejezetten ajánlott ez az összkerekes konstrukció.
Mellette – Ellene
  • Luxus
  • Kiváló váltó
  • Kényelmes futómű
  • Minőségi összeszerelés
  • Csendes
  • Takarékos
  • Jó ránézni
  • A végtelenségig stabil
  • Nem elég sportos
  • Piszok drága extrák
  • Elődeihez képest vérszegény motor

Kommentek

  • apaarpi

    Kedves Norbi!

    Az autó remek, a cikk is egész jó, egy dolgot azért szóvá tennék.
    Kezd már unalmas lenni ez a siránkozás a 6 hengereseket részben leváltó 4 hengeres turbók miatt. Nem ma kezdődött, először még OK, de hogy ma is szinte minden cikk, ahol ilyen motorral szerelt autót (BMW-t) tesztelnek, ezzel kezdődjön, szerintem már az olvasók könyökén ön ki. Ez most természetesen nem csak neked, és nem csak a vezess-nek szól, de bocsi, most éppen te írtad.
    A sztori is sántít, az, hogy egy autós újságírónak, aki BMW érzésről beszél, és elvileg benzin folyik az ereiben, ez meglepetést okoz 2015 végén, elég nehezen hihető.
    Egy kis pontosítás, illene javítani: az előd csak megjelenéskor volt 258 lóerős, már az akkori ráncfelvarrás előtt 272 lett.

    325inek nevezni a mostani motort két dolog miatt is nagyon furcsa lenne.
    1. Most is van 25i motor a kínálatban, ugyanez a 2 literes, 218 le teljesítménnyel, néhány modellben.
    2. A facelift előtti, 245 lovas verzió neve 328i volt, elég hülyén nézne ki, ha most a 252 lóerőst 325-ösnek hívnák.

    Üdv: Árpi

  • Guevara

    Hát jól megkavarta a BMW a típusjelzéseket, az tény. Nekem, mint csórónak, ezzel úgy tűnik hogy felhígult a márka, nem hogy több lenne mint hajdanán volt.

  • apaarpi

    Még valamit a 6 hengerről:

    a BMW legalább megadja a lehetőséget, hogy 6, vagy nagyobb modellek esetében több hengeres motort válasszunk, 6-os még a kicsi 1-esben is elérhető. Persze, drágábban, még nagyobb teljesítménnyel.
    Ott van pl. a sokak által szintén prémium márkának tartott Volvo, ahol az óriásbakancs XC90-es, és majd az új luxushajó S90-es is csak 4 hengeresekkel kapható.

  • Benics

    szívesebben gurítanék haza egy új A4-est vagy C Mercit mintsem ezt, hátulról szerintem nagyon snassz lett, belülről meg mindkét konkurens veri!

  • Holiday

    Szia Norti!

    Meddig rágjátok még ezt a downsizing csontot? Szegény nyugodjon nagyapám annak idején mindig siránkozott, hogy eltűntek az igazi 12 hengeres motorok és nyamvadt 6-8 hengeresekkel kell pöfögni. Ti meg ezeket sírjátok vissza…
    :-D

  • DTF

    ez azért már vmi! a 4 henger miatt én sem venném. a fogyasztás pedig elgondolkodtató, egészen kiváló! (bár a 10 évvel ezelőtti Lexus hybrid technika ugyanezt tudja, csak jóval erősebb az autó :) )

  • Kempelen.

    DTF, tudjuk, hogy ez nem igaz, de nagyon vicceset írtál. Kivételesen meglepően kevés helyesírási hibával.

  • subtotal

    Azért az, hogy az E46-ban még a 20i-től kezdődött a 6 henger, két generációval később meg már a 30i-be sem jut a márka védjegyének számító motor, ez kiábrándító.
    Lehet sokakat nem zavar ez, például a Lexusnak nem kell vesződnie lassan a sorhat hátsókerék hajtás kombóval, ha akar valamit Európában ;)
    Én azért továbbra is kihalászom majd a használt kínálatból a 6 hengereseket.

  • DTF

    Kempelen: megtanultam írni, kb. egy héz alatt. És igaz: az átlagom 8,3 liter, pályán 120-nál kb. 7,2-et eszik, egy 300-400 km-es vidéki úton (fele pálya fele autóút) meg 7 alatt. Persze nem nyomom a szemét, de ha kell odapörkölök a 350 lónak :)

  • Szabi5

    Kedves Holiday a te nagyapád mi a túró volt annak idelyén, hogy 12 hegeres motorokkal furikázott? Nekem személy szerint semmi bajom a downsizingel. 1.6-os dci renault motort használtam egy hétig és meg vagyok lepve. Csendes, nyomatékos és sokkal kultúráltabb mint egy vw tdi vagy bmw 20 d. Fogyasztása meg elhanyagolható.

  • pizdata

    Apaarpi, az az egyesek által prémiumnak tartott bodéga annyi idő alatt megy 100-ra mint ez a BMW, miközben lehet vele töltésenként 40 km-t tisztán elektromosan menni. Ezek nem sima 4 hengeres motorok, az a T8 egy mestermű. Ezt a szintet a Q7-es Audiban sem sikerült hozni (lassabb, többet fogyaszt). Arról már nem is beszélve, hogy az új Volvo-k beltere mennyivel szebb, mint ezeké a BMW-ké. Sajnos egy mostani Suzuki Swift-ben jobb az alapülés, mint ebben az alsóhangon 15 milliós BMW-ben.

  • apaarpi

    Pizdata: természetesen elhiszem, hogy te úgy véled, hogy mestermű, meg csodálatos, attól még nem lesz 6 vagy 8 hengeres.
    Itt pedig CSAK arról volt szó. A többit ne ragozzuk, felesleges.

  • Szabi5

    Kedves pizdata azért a volvókat kérlek ne emlegesd egy napon a nagy német hármassal. Ők is próbálkoznak de sajnos aránytalanul kevesebb pébzből dolgoznak és ez nagyon meglátszik mind a modelpalettán mind a motorpalettán. Műszakilag sajnos fényévekre vannak mind a mercitől mind a bmw-től. A dizájn persze szubjektív dolog de a svéd ikeás minimalizmus nem mindenkinek jön be és a volvó belsők hmmm elég egyszerűek. Ettől függetlenül szeretjük a volvót és drukkolunk, hogy túléljék ezt a nehéz időszakot kínai segitséggel. Mellesleg a minőséggel sincs minden rendben. Nemrég próbáltam egy alig 6 éves XC 90-et és nagyon zörgött a belseje. Egy hasonszőrű 5-ös vagy A6-os olyan mint egy páncélszekrény.

  • fank1970

    Amire minden az elektromos és hybrid tecnikákról fog szólni, egész klassz kis benzinmotorokat fognak összehozni.

  • zoldfulu2000

    szabi: próbálgattál egy darab hatéves használtautót? Wow. Hány km-rel? Tudod én pont annak az évjáratában vettem újonnan, és az a helyzet hogy a BMW (E60) számos műszaki fejlesztésben (biztonság fényévekre de volt Jópár egyébb) le volt maradva mint a borravaló. Volt amiben a meg mondjuk a Volvo maradt le (pl fed elektronika), de ha ennyire alapozod a véleményed az eléggé szánalmas. Mondjuk a mostani 5er kemény dió és mindenkinek feladja a leckét, de azért a kijelentésed több mint vicces.

    A konkrét autóra térve. Az egyetlen baj a férevezető számozás. Már a mostani 218LE motor is max 323d-nek menne el, ez kb a 25d tudása.

    Maradt még egyáltalán sorhatos a palettán? Jaja az M3 :)

  • Szabi5

    Kedves Zoldfulu2000. Azt hiszem nem kell komoly megfigyelőképesség, hogy rájöjjünk, hogy a volvo bizony kevés pénzből szűk tremékpalettával és még annál is szűkebb motorpalettával dolgozik. Konkrétan 2015-ben kb 2-3 motorjuk van. Egy bmw vagy merci azért sokkal szélesebb palettával dolgozik és nagyságrendekkel nagyobb összegekből fejleszt. Oda jutottunk, hogy a volvó egyetlen naprakész modellel rendelkezik. AZ uj XC 90-el. De abból meg hiányoznak a motorok. Ha megnézünk egy X5-öt, egy Q7-et vagy GLE-t azt látjuk, hogy sok motor rengeteg teljesítményszinttel kelleti magát. A volvó most pont azt játsza mint a mazda, kevés pénzből próbálnak talpraállni. A mazdának nagyon megy ez. A volvónak is remélem bejön.

  • The Good Boy

    nem igazán szokásom a cikk szerzőjét fikázni, de nálam ebben a cikkben elérte azt a (nagyon alacsonyan lévő) szintet, ami nálam a legalja.

    beszélhetünk itt a mások által is említett 6 hengeres visszasírásával (csak szólok, hogy a bmw vevők 90%-a pont leszarja, hány henger van az autójába, mint ahogy – lassan – kiderül, azt is, hogy hol hajt), de ami engem jobban zavart ebben a cikkben:

    “…picit sótlan ez a konstrukció, hiányzik belőle a tűz…”

    “Nem elég sportos”
    “Elődeihez képest vérszegény motor”

    Írja ezt a szerző egy 5,8 mp-es 100-as gyorsulást produkáló termékről.
    Mester taníts légyszíves! de először is: milyen autó(k) áll(nak) a garázsodban?
    Másik:
    “…a két modell alapára között csupán 1,8 millió forint a különbség (330i xDrive és 340i hátsókerék-hajtással)…”

    Ez a “csupán” különbség éppen az autó alapárának 15%-t jelenti, úgy hogy körtét hasonlítottál almához, hiszen xdrive vs. hátsókerekes.
    Megint kérném, taníts mester: neked milyen értékű autó(k) áll(nak) a garázsodban, hogy 1,8 milka nálad csak a “csupán” kategória?

    A szerző nálam elérte azt az autós újságírói nívót (nem igazán magas a léc ebben az esetben), aki folyamatosan a műszerfalat kopogtatja, hogy igazát bizonygassa egy-egy autónál, amikor kényszeredetten negatívan akarja azt lehúzni!

  • DTF

    Feleslges a volvot hasonlitani a nemet nagy 3-ashoz, mert mas a celkozonseg. Nalam is a volvo az ami bejon, sosem vennek vmwt, mercit vagy audit, itthon tobbsegebn a feltunesi viszketegseggel es egy adag bunkosaggal rendelkezok vasaroljak (nyugoaton nem, h aott elnek, vennem). Nalam a negy henger ilyen meretu autonal kizarva, foleg nem turbos. Szerintme kornyezetvedelmi szempkntbol epp a negyhenges szanaszeturbositot motorok azok, amik nem felelnek meg, csak papiron

  • zoldfulu2000

    szabó: ha megnézed Európában jelenleg az XC60as a legsikeresebb prémium SUV. Szóval azért azt nem merném mondani hogy versenyképtelen darab. Ehhez elég egy mélyebb pillantást vetni az árlistára opciók és motorok terén. Az új VEA motorok jelenleg lefedik a 16d (D2) 18d, (D3) 20d (D4) és 25d (D5), és a 18i (T3) 20i (T4) és 25i (T5) motorokat, illetve a 30i-t az USában sorhatosokkal (Polestar 330 LE). Egyébként az XC60 mellett a Volvo többi modellje is gyakran a negyedik játékos,(pl V70/S80).

    Ellentétben az Audival, a Volvónál évente frissítettek modelleket, pl amikor kijjött az LCD műszerfal 1-2 modelléven belül még a legöregebb V70es is megkapta. Az XC90 kicsit különutas darab e tekintetben, már vagy 6 éve nem fejlesztik, de valamiért így is fogy. Pont ezért vicces hogy a hárommal korábbi generációt képviselő (P2 platformú) XC90 alapján akarod a márkát megítélni, miközben kijött egy teljes sorozat az EUCD platformon, majd egy újabb ez évtől az XC90-essel a SPA platformon…

  • zoldfulu2000

    Van valami egyedi oka hogy miért megint a Summum az S60 “alapára”? Ennek így mi értelme?

    Mivel itt benyák vannak gondolom akadna ide egy összemérhető konkurens a Lexustól is nem? Akár a 200t akár a 300h. Sőt a Q50.esből is biztos lehetne egy szép ellenfelelt konfigurálni…

  • deze75

    Nos vezettem egy 428i-t jól ment,de nem ment úgy mint a kis mps Mazdám.Nekem bejött a belvilága + M futómű volt alatta az nagyon fain. 435i M sport …….mar csak 70 nap…. de hosszú lesz.

  • menőmanó

    “Ez a tekintet, ami egyszerre pusztít a belső sávban, elgyengíti a férfiak térdét és lehúzza a lányok bugyiját”

    Amikor ezt az irdatlan hülyeséget elolvastam, egyből tudtam, hogy Norti írta a cikket.

    Ez az a BMW amit elfogadnék. Benzines, nem abnormális a teljesítménye és az ára is reálisnak mondható. Tetszik.

  • BeZol

    Anno azt is írták a 28i motorokról, hogy traktoros a hangja mint majdnem egy dieselnek. Ezek szerint finomhangoltak valamit a motoron, vagy csak a hangszórósdi nyomja el?
    Szerintem jó kocsi, és a vesékhez behúzódó csík a lámpában sokat dob rajta, mint anno a 4es coupe concept-en is volt. Remélem a 4es széria is megkapja facelifttel.
    Én sem választanám ezt a motort. Menni már megy rendesen, csak nem sor6, ami ugye méginkább megy :D Tehát maga ez a 30i motor pont ott van, hogy vagy gyengébbet vennék és akkor tök8 hány henger, vagy inkább erősebbet mert az meg már akkor 6henger, de természetesen nálam csak a diesel 35d játszik, vagy 20d és alatta, esetleg 30d, mert még az is sor6, de az új jaguart még meglesném előtte élőben.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.